SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Üzemanyagoknak külön topic---help http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=9&t=149 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_8 [ 2007 jan. 25. - 21:53 ] |
Hozzászólás témája: | Üzemanyagoknak külön topic---help |
szerintem megérdemelne egy külön topicot az üzemanyag kérdés |
Szerző: | user_6 [ 2007 jan. 25. - 22:08 ] |
Hozzászólás témája: | üzemanyag |
Ide is leírom, ha esetleg valaki nem olvassa másutt: Részemről egy ideje denaturáltszesz (80%) ricinusolaj (15%) nitro (5%) keveréket használok. Használtam nitro nélkül is, de télen nem árt bele. Kicsit szagosabb mint a methanol, de minden sarki festékboltban kapható, ricinusolaj (cukrozatlan!) a patikában, nitromethán meg ha kell, a modellboltban. Én úgy vettem észre, hogy kicsit stabilabb vele a motor mint a methanollal, de én egy ősi MDS és egy fiatalabb Magnum motort használok. Kb. két éve nyomom beléjük ezt az anyagot. Sry is megtapasztalta a hideg télben hogy repül az MDS ezzel a matériával, ráadásul akkor nem volt benne nitro sem. Árban sem rossz a denszesz, általában 400 Ft. alatt van literje. Ha lehet, 98%-os denszeszt vegyél, de bármelyik fajta jö, ha nem akarod hónapokig tárolni. Ha van a közeledben modellbolt, akkor célszerűbb gyári anyagot venni, mert sokkal kényelmesebb. Autós-helis üa-t nem javaslok, mert más az összetétele, esetleg károsíthatja a motorodat. |
Szerző: | user_6 [ 2007 jan. 26. - 11:21 ] |
Hozzászólás témája: | motor beépítés |
Nos, az üzemanyag-ellátást nagymértékben befolyásolja az is hogy miképp kerül beépítésre kedvenc belsőégésű motorunk. Nem robbanómotort írok, mert a kompressziótérben nem robbanás, hanem gyors égés történik, aminek a sebessége nem éri el a robbanási sebességhatárt. Nos, hagyományos beépítési módon (álló motor) a már beállított, bejáratott motorok indítása nem nagy mutatvány. Tapasztalataim szerint a fekvő hengeres motoroknál akadnak problémák. Ilyen elrendezésnél célszerű a kipufogónyílásnak lefelé állnia, részben hogy az égéstermék lefelé távozzon, részben hogy a hengerben maradó üzemanyag ne tehesse tönkre a motort egy esetleges ráindításkor. A fekvőhengeres motorok néha nehezebben indulnak be , de ez erősen tipusfüggő. Nekem az MDS simán indul így is, viszont az SC motor nem szerette. A függőhengeres beszerelés kifejezetten kedvezőtlen, és veszélyes is a motor szempontjából. Mivel a karburátornyílás lefelé néz, elég körülményes az indításhoz szükséges plusz üzemanyagmennyiséget megadni a motornak. Ezen kívül az elégetlen üzemanyag bentmarad a hengerben, szépen összegyűlik a hengerfejben, és ha valaki ekkor rástarterez, vagy kézzel egy erőset ráteker, a motornak már vége is... Egyik régi gépemben ilyen módon volt beépítve egy amúgy kiváló, gyűrűs Moki M8 (vagy 10?) 8.5 ccm-es motor, és az indítást folyamatosan hátrafektetett géppel tudtam csak elvégezni. Futóművön állva egyszerűen nem volt hajlandó beindulni. Viszont ha egyszer beindult ez a motor, onnan kezdve nagyon üzembiztosan működött, és nagyon komoly teljesítményt produkált! Ki milyen megoldásokat tud ezekre a problémákra? épül egy gépem, amibe egy Magnum 46-os motort szándékozom beleépíteni, méghozzá 45-fokban lógó hengerrel, és nem szeretnék sokat szenvedni vele. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |