T. Artur!
Sajnos nem tudom pontosan hogy hány ország tisztelt meg minket
azzal, hogy eljött a repülőnapra. Amire így fejből emlékszem:
-Amerikai Egyesült Államok
-Nagy Britannia
-Németország
-Hollandia
-Ausztria
-Spanyolország
-Cseh-Oszrszág
-Szlovákia
-Románia
-Görögország
-Törökország
-Lengyelország
-Olaszország
-Franciország
-Belgium
-Horvátország
-Svédország
(elnézést ha kihagytam valakit)
Valamint meg kell említeni az olyan repülőgépeket üzemeltető
szervezeteket, alapítványokat amik nem "nemzeti színekben" hanem
mint szervezet jelentek meg:
-Gold Timer Alapítvány
-NATO
-Red Bull Team
-Veres Zoltán
-Egy Horvát műrepülő akinek sajnos elfelejtettem a nevét
-Aevo Vodhovy
-Saab-Scania
-Eurocopter
Érdekes volt látni, hogy valami mozog a mélyben a jég alatt, mert
nagyon erős volt a felhozatal (at eddigiekhez képest) közepes
teherszállító gépből, és közepes helikopterből. Beindultak a
marketingesek, biztosan ők is látták a hadsereg An-26-os és Mi-8-as
gépeinek gépkönyvét, meg azt benne, hogy hamarosan lejár minden
létező repidejük ezeknek.
Sajnos a Harrierrő lemaradtam, pontosabban csak két hangár között
átkukucskálva láttam belőle töredékeket, mert éppen egy hangárban
kiállított Bücker Jungmann-al voltam elfoglalva (de szép is volt). Az
A-140 nem repült, csak statikus bemutatót tartott. Viszont repült a
C-17 és az is lenyűgöző volt nagyjából mindenkinek egy hazai sláger
refrénje jutott eszébe: "Repül a bálna..."
A "zajversenyt" a Eurofighter Typhoon nyerte meg, az volt a nap
leghangosabb gépe. Szó szerint hasadt a levegő, remegett a föld
amikor repült. Az "alacsony áthúzás-veresenyt" a Pilatus Porter nyerte
mivel igazából át sem húzott, csak helyben lebegett (merevszárnyú
létére).
üdv.:SRY