SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 18. - 22:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 16:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Szilveszter!

Az lesz a Sznekkar, az az kígyóhajó. Mint fentebb írtam ezek
szélesebbek, rövidebbek voltak, és vagy nem volt rajtuk orr- és tat-tő
díszítés, vagy kutyafej, halfej volt ráfaragva. Ez szerintem modellnek
alkalmasabb, mert jobb az alaki stabilitása, a hely tágasabb benne, és
nem olyan billegős, mint a keskeny és hosszú drakkar-ok.
A szenkkar oldalán is vannak néha pajzsok, de nem olyan zárt sorban
mint a drakkar-on, és evező is kevesebb van rajta. A kereskedő
hajókon amúgy sem szokott sok evező-evezős lenni, mert az értékes
hajóteret inkább árúval töltötték fel mint emberekkel. Ez minden hajóra
igaz, nem csak a vikingek kereskedőhajóira.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most kovetkezo kerdes .
Szerintetek mibol lenne a legjobb megepiteni ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 18:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az teljesen attól függ, hogy mihez értessz? Én fából csinálnám, de a
szép famunkához gyakorlat, meg jó sok szerszám kell.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 18:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez ugyan nem vikinghajo, de mar volt rola szo....


Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 18:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szerintem Gyula beletalált!

Ha keresztvitorlázatú hajót építésére adnám a fejem én ezt építeném
meg. Nagy öblös, tágas, rusztikus. Egyszerű és szép.
(persze ez csak magánvélemény!)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem is . Gyula eltalaltad . nem sok arbocos es kezdetnek nagyon szuperr . Ez jobban teszik mint a viking . :D
Gyula eltudod kuldeni nekem a tervrajzokat nagyobba? en lementettem es nem latok semmit :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Az teljesen attól függ, hogy mihez értessz? Én fából csinálnám, de a
szép famunkához gyakorlat, meg jó sok szerszám kell.

üdv.:SRY

Jo-jo fabol, de hogy kepzelted kifaragni :))
Valaki mondta nekem ha vizre akarom ttenni akkor inkabb muanyagbol (komatex mert ahoz hozzaferek) . Nekem fabol jobban teszene.
Balsza megteszi?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 19:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha még nem építettél hajót akkor bizony nagyon sokmindent kell
tanulnod ebből a műfajból. Nem könnyű dolog, de nem is túl nehéz, csak
kitartás kell hozzá. A tömbös építési módot (kifaragás) nem javasolnám
mert ez elég nagy hajó lesz. Faragni max. pár centis hajókat szoktunk.

Én bordás-palánkos módszerrel építeném meg, de az a legnehezebb,
igaz a legszebb is. ( na meg én már több mint 30 éve csinálok ilyesmit
és a koszon kívül már is ragadt rám talán). Szerintem neked a réteges,
vagy az összerakó módszer lenne a legjobb. de inkább a réteges, az
nagyon hasonló a faragáshoz, de azér mégsem olyan. Réteges
módszerrel fenyőből építhetnéd a hajót.

Kerestem a fotótáramban néhány Kogge fotót. Ezeket a Közlekedési
Múzeumban fotóztam valamikor 2006, vagy 2007-ben. Vannak még
valahol fotók erről a modellről ha kell megkeresem.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4583482
Szemben egy Kogge, balra egy Drakkar, nem véletlenül egy
vitrinben vannak, hiszen közeli rokonok (apa és fia)

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4583488
A Kogge oldalról, jó ez a tükrös vitrin egy fotón minden oldalról
látható a hajó.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4583485
Egy fedélzet közeli. Nem egy ördöngősség. Akkor amikor ezek épültek
még nem voltak horgonycsörlők, kerekes kormányok stb... bonyolult
felszerelések. Ez a könnyebbség jól jön a modell építésekor.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezt a hajot annak idejen (90-91) ket valtozatban is megepitettem. Az egyik amit mar feltettem, a masik meg ez.


Kép Kép Kép
Ezen a masodikon meg klinker palankozast is csinaltam funercsikokbol. A hajokat a Marjai Imre konyveben talalhato rajz alapjan epitettem, aztan jol pofara estem amikor evek mulva kezembe kerult a Modelbau Heute-ban megjelent tervrajz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 20:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez melyik Marjai könyvben jelent meg ? Akárhogy agyalok nem tudok
rájönni. Az összes könyve megvan, de most ezért nem fogom előszedni
őket.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry a fenyo nem hasad ? Eleg szalkasnak tudom .
En arra gondoltam hogy a bordakat plakazsbol (remelem nalatok is igy nevezik , ha meg nem az olyan mint a pal csak reteges :) ) , es aztan bevonni balsza faval . balsza fat relativ jo arba lehet rendelni .
Milyen vastag kene legyen az oldala ? en gondoltam 2 mm . a bordakat meg kivagni 3 mm lappbol . A fedelzet hat... nem tom .
Maga a hajot mekkorara csinaljam ? ugy kb. 600 mm hosszu?
Arra gondolvan hogy vizet is lat

Kerlek javasoljatok mert kezdo vagyok

tisztelettel


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ne haragudjatok ha tul sok hulye kerdest teszek , de az ember igy tanul :D:D:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Fordítva kell ezt csinálni!

Először az R/C berendezések és a mechanika kell. Ha ezek megvannak
akkor ehhez lehet méretarányt választani. Arra sem árt gondolni, hogy
itt sok kötél fog mozogni, tehát jól jön a tágas hely ahol ezeket el lehet
vezetni hajótesten belűl.

Aztán mindenképpen kell egy motor is hajóba hajócsavarral. Ezt
általában rejtetten, vagy csőcsavarral szokták megoldani. Egészen
kicsiny teljesítményre van csak szükség, de arra mindenképpen.
Ez eretnekségnek tűnik, de szükséges, mivel a tisztán keresztvitorlázatú
hajó nem tud szél ellen haladni. Csak hátszélben max, 3/4 szélben
tud vitorlázni. A fél-, negyed- szembeszél a tisztán keresztvitorlázatú
hajónak nem járható irány. Így ha kimész hajózni, kinn van a teknő
30-40 méterre a vizen és megváltozik a szélirány, akkor nagy baj
van....pontosabban nincs, mert akkor jön a rejtett motor és hajócsavar,
és szépen ki lehet evickélni a kedvezőtlen szeles menetekből.


A 60-70 centis hajótő hossz jó választásnak tűnik, éppen el fog férni
benne minden. Ha úgy gondolod, hogy bordás-palánkos módszerrel
meg tudod építeni akkor legyen, a 2-3 mm palánkvastagság megfelelő
még balsából is. Viszont a balsát alaposan kell lakkozni, festeni mert
nagyon nem szereti a vizet (meglágyul, meghullámosodik tőle).

A ballasztról sem szabad elfeledkezni, ebbe a hajóba 70 centis hosszban
2-3 kiló ballaszt biztosan kelleni fog, úgyhogy már most kezd el
gyűjtögetni az ólomsörétet, ólomdarabokat.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hajomodellezes, 31-32 oldal. Nem tervrajz, csak pelda vonalrajzra vitorla es kotelzettervre. Azt a konyvet szabalyosan rongyosra olvastam. Mondjuk nem volt nehez mert nem fuzott csak ragasztott, az is eleg szarul.
Midenesetre igy rongyosan is elokelo helyen lakik :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az tényleg szétesős, de jó könyv. És az elődjét ismered?

Történelmi Hajók Modellezése

volt a címe és abban még tervrajzmellékletek is voltak. Ráadásul nem is
esik szét, az még rendesen meg volt csinálva.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség