SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 23. - 23:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 16. - 19:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Egy keveset haladtam a hajócskámmal.Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.huKép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Jól megszenvedtem a hajlított fedélzet beillesztésével a korlátok közé. T. Manópapa, Tudnál néhány képet feltenni a vízmeder gerendákról? Ugyanis nem igen lett pontos az illesztés, ahogy előre sejthető volt :D
A palánkolást felülről kezdtem, ahogy javasoltad, viszont annyira feszült a léc, féltem, letöri a korlátokat. Nem tudom, hogy a léceket így simán kell felragasztani, vagy valahogy meg kellene hajlítani előre?
Sajnos későn döbbentem rá, hogy a kivágott fedélzeti nyílás nagyobb, mint az épület, így majd ki fog állni a padlóból, mint egy dobogó.

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 16. - 20:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Frenky :D

Visszanéztem a beírásom, és tényleg nem voltam elég egyértelmű. :D
A palánkolást úgy gondoltam, és ezt is írtam, hogy a fedélzet berakása után a korlátot palánkold be elsőnek.
Ezt úgy gondoltam, hogy a fedélzet szintjétől fölfelé haladva. :D
Az a lényeg, hogy a fedélzethez csatlakozó első palánk még nem tud akkora feszítő erőt produkálni, hogy eltörje a korlátoszlopokat, mert ott van a fedélzet padlója, ami felveszi az erőket.
A következő léccel ugyan ez a helyzet, mert ott már az alatta lévő tartja a terhelés javát, és így tovább.
Ennek ellenére ügyesen megoldottad. :D
A vízmeder gerendáról most nem tudok képet felrakni, de arról van szó, hogy egy négyzetes léc egyik élét le kell törni 45 fokban, és végigfektetni a korlát és a padló találkozásánál.
Lényegében, ez a házak szobáiban a parkettszegély. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 16. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a sok segítő szavakat, megpróbálok tanulni a hibáimból. A "parkettaszegély" már világos, menni fog. Viszont a palánkolásnál, ahogy haladunk a bordák ívével, a léceket szögbe kell csiszolni, hogy öszzeilleszkedjenek, vagy csak egymás mellé szorítani, és majd kitöltjük a réseket kitt-el?
Bocs a sok "buta" kérdésért, de nekem minden "vicc" új. :D

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 17. - 2:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez egy nagyon jó kérdés. :D
Komolyan mondom.
Nem tudom, milyen vastag anyagot használsz a palánkoláshoz, de nálad a 2 mm éppen elég. Mi a 80 cm hosszú hajóhoz használtunk 3 mm vastagot.
A lécek szélessége az ami fontosabb.
Ha 10 mm vagy annál keskenyebb, akkor nem érdemes az éleivel bíbelődni.
A palánk léceinek a szélességét viszont folyamatosan változtatni kell majd.
Az első két sornál még nem, de utána mind a két végét kissé el kell csiszolni. (fentről haladunk lefelé a gerinc felé!)
Ezt úgy képzeld el, hogy mondjuk 10 mm széles a palánk anyaga, és a két végét enyhe ívben elcsiszolod mondjuk 7, 8 mm szélesre.
Ez majd adja magát ahogy haladsz lefelé.
A szabály általában az, hogy a palánk szélességének maximum a feléig szűkíthető a vége.
Ez a jelen esetben nem kötelező, mert lesz olyan léced, amit szinte teljesen hegyesre el kell csiszolnod, vagy ferdére levágnod.
Ez csak esztétikai szempontból érdekes, ha a palánkolás szerkezete látszani fog.
Ez egy festett hajótest, tehát nincs jelentősége.
Ami fontos, a palánk felragasztását mindig az orrnál kezd, és úgy haladj a vége felé. A lécek biztos rögzítéséhez nyugodtan használj gombostűt, vagy térképjelölőt.
Ha valamelyik léc nehezen akar ívben hajolni, nyugodtan nedvesítsd be, gombostűzd a helyére, és hagyd ott megszáradni.
Ha megszáradt, leveszed, és visszaragasztod.
A nedves lécet a pillanatragasztó sem fogja meg :!:

Jó munkát.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 17. - 7:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez megint sokat segít még nekem IS!
Köszönjük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 18. - 9:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm, így fogom csinálni. Egyébként 8mm széles, 2mm vastag balsaléccel kezdtem, és már meg is tapasztaltam, hogy el kell keskenyíteni a lécek végeit. Egyre jobban kezdek belejönni, eléggé féltem ettől a palánkolástól, de tetszik.

Üdv. Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 7:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nem teljesen ide való - bár ide minden való ;) - ezért kérdezek:
mivel lehet 'kicsit' szétszáradt mahagónit felújítani? Kb. 2mm vastag, hajlításra nem törik, hanem elpattan. Szóval olyan balsa szerűen viselkedik. Mahagónival még nem dolgoztam, nem is láttam, ezért vagyok tudatlan :roll:
Na, de miért is kérdezek ilyet? Jött nekem egy '73 körüli Graupner Krabbe Tön 12 kit. (1:25-ös rákász hajó, a mai napig készleten van) Kicsit hiányos, de nem vészesen. Tkp. leginkább a páros dolgokból nincs meg mindig a pár. Ennek az anyaga mahagóni, csak hát régi :) Persze van fenyő és bükk is, de az könyebben pótolható ...
És még egy kérdés: hogyan 'szednétek le a müanyag hajótest formáját? Ha erre adtok egy jó, és egyszerű ötletet, akkor megcsinálom, és az eredményt megosztom Veletek.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 7:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Ha a mahagóni alkatrészeid törnek, valószínűleg ezek a palánkolás lécei, túl van száradva.
Egyetlen megoldás, gőz fölött tartani.
Lehet úgy, hogy egy edényben forralsz vizet, ráteszel valami rácsot, és arra a mahagóni alkatrészeket.
Ha hosszú darabról van szó, akkor nedves ruhába tekerd be egy napra.
A bükkel ugyan ez az eljárás, de a fenyő már más dolog.
Ott idővel kioxidálódik belőle a gyanta és azt kell pótolni.
Erre a megoldás az, hogy denaturált szeszben oldanak fel gyantát és abban áztatják a fenyőt.
Amikor kiveszik, és kiszellőzik belőle a szesz, gyakorlatilag hiánytalanul pótlódik a gyanta tartalma.

A többi kérdésedre is lenne válasz, csak tudnom kellene hogy mit akarsz mintaként levenni.
Bordarajzhoz szeleteket, vagy negatív sablont, stb stb.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Szilveszter!

(Igen, Rád gondoltam, de hogy az archívumban is nyoma maradjon, azért írtam ide :))
Nem palánkolás, hanem a lécek és az árbocok kivételével minden. Fedélzet, felépítmények. Tehát, egyenes, nem nagyon hajlítandó dolgok. De adok neki vizet, azt majd meglátom, mit csinál.
A bükk, fenyő az nem gond. Lécek, rudak, teljesen szabvány méretek. Van is otthon, meg venni is tudok.

Test minta. Mit lenne érdemes levenni? Talán a borda szerencsésebb, mert akkor átméretezhető a test.

Erről van szó, így talán érthető, miért gondoltam az archiválásra:
Kép Kép

A Naxos-ok mellé egy ilyen, és lehet menni halászni :lol:

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez tényleg egy nagyon szép hajó. :D
1:20 méretaránnyal valóban illene Naxos és testvérei mellé.
Ha még nem raktad össze a testet, akkor kölcsönkérném és megcsinálom róla a borda és gerincrajzokat, de nem fogom tudni nagyítani, az rád várna majd. :D
Azért írom hogy kölcsönkérem, mert leírhatnám az eljárást is, de elég macerás, nálam a műhelyben viszont nem gond a gipsz negatív és abból a metszetek elkészítése.
Ha valaki esetleg később szeretné megépíteni fából, akkor érdemes archiválni a már nagyított és CAD által javított rajzait.
Én most csinálok könyvtárat, amit ha elkészült, nyilvánossá teszek. Onnan le lehet tölteni majd rajzokat is.
A nyári időszakot eleve erre szánom, tehát nem plusz munka. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még csak a leltárnál tartok :) Ha összefutunk, odaadom a testet, dolgozz vele 8) A többi pü-ben.

Láttam olyan építést, ami le tudta engedni a hálókat. Azzal pl. szúnyoglárvát lehet halászni :) A szúnyoglárvát átteni a Naxos hálójába, az már foghat snecit. Ha elég jó a fogás, a kapitányok sem maradnak éhen :D

Üdv!
g.

Szerk.:
Kép

g.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_199 2009 jún. 21. - 17:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
O.k. :D

Nézd végig hogy mit kell esetleg pótolni, aztán megoldjuk azt is.
A nyáron ráérek ilyesmivel bíbelődni.
Pestre általában csak egy héten kétszer megyek, hétfőn és csütörtökön, de ha úgy alakul, felutazhatok bármikor.
Egy Városligeti hajózás úgyis tervben van. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 9:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Ma jött el az ideje annak, hogy Naxos, most már Delfin, vitorlát bontson. :D
A kuplung kérdést roppant egyszerűen oldottam meg.
Megfelelő méretű sorkapocsból kivettem egy kötő darabot, és azt használom kuplung helyett.
Nem a leg elegánsabb, de a legolcsóbb, leggyorsabb, és talán a legbiztonságosabb megoldás.
Minden esetre, ha valami balul üt ki, még mindig ott van a szél. :D
Este a parton főpróba.
Képek majd később. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 19. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintetek a riva-t is meg lehetne építeni ezzel a balsás módszerrel?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 20. - 6:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz compot :D

Most nem igazán vagyok képben, hogy melyik balsás módszerre gondolsz, ugyanis a Riva építésének saját technológiája van a rengeteg negatív görbület, és éles törés miatt.
Ha én építeném, (nem hiszem hogy valaha sor kerülne rá) akkor az alját rétegelt lemezből, az oldalait pedig plusz merevítő lécek beépítésével, diagonálisan palánkolnám, majd glettelés, csiszolás után kapná meg a mahagóni furnér borítását.
Azt hiszem, ezt a kérdést már Gézával kitárgyaltuk, sőt, Ő még képeket is rakott fel róla.
Ha valakinek el lehet hinni hogy melyik módszer az üdvözítő, akkor az Ő, mert már sikeresen megépítette, ráadásul kiválóan. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség