SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 09. - 10:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 0:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha 30-as a csavar akkor jó lesz a 300-as motor bele direkt hajtással.
Az méretben azonos a 280-al, csak más a felfogató csavarok lyukköre.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 10:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
zoli írta:

Mi a véleményetek a 400-as motorról? Vagy esetleg három fázisú? Abból csak olyanom van, ami három cellával lenne jó.


Brushless nekem nem vállt be tolóhajóba, mert csak igen nagy gáznál indul el, viszont óriási előnye a kis méret és kis fogyasztás.

Használok brushless motort hajóba, hátramenettel, kapcsolóval oldottam meg az irányváltást.
Lásd itt: http://forum.rcmodell.hu/index.php/topi ... #msg528734


Kefés motor annyival jobb, hogy szebben lehet szabályozni. Tesco kompresszor olcsó, kellemesen alacsony fordulatszámú 540-es motor van benne, ráadásul áttételt is adnak hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 12:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a segítséget!

Úgy látom inkább 4-es tengelyű tönkcsövet kell csinálni, ahhoz több méretű hajócsavart tudok próbálni.
300-s és 400-as motorom akad még a repülős időkből, talán még áttételek is vannak.
Jó lenne, ha összejönne 6V-os motorral, mert mehetne akkor zselés aksival.

Igazából semmiféle motoros hajós tapasztalatom nincsen, eddig csak repülgettem, egy ideje azt is inkább motor nélküli vitorlázókkal.
A repülők légcsavar-motor-aksi arányait már úgy ahogy átláttam, de most ez egy új dolog.
Ha túl sokat kérdezek, az ezért van. Meg persze a vidéki anyagbeszerzés is elég körülményes, nem tudok elugrani egy-egy apróságér a modellboltba, ha nem jót vettem, kicseréltetni, stb.
A csomagküldést jól meg kell gondolni, nem mindig kell tízezerért alkatrész.
Lényeg, hogy amíg össze nem gyűlik egy kísérletezésre alkalmas mennyiségű alkatrész, inkább hallgatok a tapasztalatotokra. Na persze azután is. :wink:

Ezt közben találtam, kicsit idejét múlt, de talán még jól jöhet.:
http://homepage.ntlworld.com/edward.matthews/motors.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 21:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Mutatok pár képet az új hajóról:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953826

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953830
Mostanában olyan hajókat, amikkel már volt dolgom "fordítva" építem.
A legunalmasabb, legtöbb időt rabló apró alkatrészekkel kezdem a
kivitelezést. Van itt már minden, de még közel sincs vége az apró
"vackok" gyártásának.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953832

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953833
Az újfajta antennaárboc. Ezen már vannak pici bekötőhelyek a
jelzőzászlóknak, jelzéseknek.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953838
A nemzeti lobogó majd a főhelyen fogja díszíteni a hajót.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9953840
Még egy apró módosítás; kap a hajó egy létrát is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 21:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

A tönkcső valami gyári, vagy ezt is te farigcsáltad?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 19. - 22:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
zoli írta:
Szia Sry!

A tönkcső valami gyári, vagy ezt is te farigcsáltad?


Ez egy gyári MP JET 175 mm/400 tönkcső , de némiképpen átalakítva.
Az eredeti tönkcső túl hosszú, és le kell rövidíteni, ami sajnos nem csak
annyiból ál, hogy elvágom.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 20:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 11
Üdv, zoli.

Az én hajómban egy 400-as 6V-os motor van. Saját készítésű 1:3 áttétellel.
7.4 V-ról üzemel. A 30/16-os 3 ágú csavarral 1,8 A-t fogyasztott.
Szerencsére találtam egy 30-as 3ágú ismeretlen emelkedésű csavart,

http://www.modellhungaria.hu/hajocsavar-p-4420.html

most ezzel 2,5 A a fogyasztás. Egy átalakított 1800as NICD aksi lesz benne. Sajnos még csak a kádban tesztelhettem.
Ha érdekel a 83. oldalon van egy videó az őszi úsztatásról.

A tönkcsövet én zsugorcsővel készítem. 4-es tengely és olyan rézcső amibe lazán forog. A két végére kb 20mm zsugorcsövet kell rakni, úgy hogy legalább 5-6 mm a tengelyen legyen. A melegítés után központba kerül a tengely, a rézcsőre egy kis pilanatragasztóval lehet rögzíteni. A kenésre olaj vagy vazelin is jó. Az első ilyen tengelyt 6 éve használom, és még a tengeralatjárómban is megfelelt.

Jó munkát!
Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 0:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi Attila!

A zsugorcsőves módszert megjegyzem.
A 30-as csavart 4-es menettel is a MH-ban vetted?
Én, amikor szedtem össze az alkatrészeket, 2-es menetest kaptam.
Csak közben az kezdett el aggasztani, ha megcsinálom kettesre a tengelyt, később nem tudok más méretű csavart rátenni, ha próbálgatni akarok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 0:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Sry!

Most jutottam el a fenék lemez kifúrásához.
Úgy látom, hogya rajzon még a hagyomámyos kormány tengely helyénen mérete van bejejelölve.
A kort-gyűrű tengelye viszont előrébb került, ugye?.
Megmondanád, hogy ezt hova kell fúrni? Már csak a hozzám hasonló gyengébbek kedvéért :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nekem 2mm-es tengelyem van - bicikli küllő. Viszont kértem és kaptam olyan közdarabot, ami belül 2mm-es menettel rendelkezik, kívül pedig 4mm-es menettel. Ha tudtok ilyet csináltatni, akkor ez is lehet egy megoldás - szerintem.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 8:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Ez jó dolog lenne. Hol akadtál ilyen közdarabra?
De hallod, nem semmi feladat egy 1mm falvastagságra kívül-belül menetet készíteni.
Vagy, olyan, hogy ha benn a közdarab, hátrébb kerül a hajócsavar?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 9:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nem olyan nagy mutatvány! Volt egy hajó még annó, amikor nem volt
ennyi modellbolt, és külfödről kaptam egy M4-es menetű ROBBE
hároműgú csavart, akkor esztergáltam hozzá egy ilyen közdarabot.
Először én sem hittem a dologban, de sikerült.
Ma már nem csinálnám kívül-belül menetesre, hanem csak kívül és
ráforrasztanám a tengelyvégre.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi!

Iszom szavaitokat. A webshoppokban ilyen dolgokat nehéz megtalálni. Ha egyáltalán felteszik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 11
Üdv, zoli.

Ez a csavar 3-as menettel van.
Készítettem egy másik 4-es tengelyt, amit 10mm-en leköszörültem 3-asra és M3-as menetet vágtam rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 11:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nekem Apósom csinálta a közdarabot :wink:
Gyakorlatilag teljesen bele tudom tekerni a csavarba, így nem kerül az hátrébb.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség