SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 14:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 31. - 19:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Profi darabok. Ezek valamilyen nemzetközi kiállítás gépei?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 31. - 22:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Steamech-t valaki gyartja is, vagy csak tervrajzkent kaphato?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 7:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Graham Ind. TVR1A kittben kapható itt:
http://translate.google.hu/translate?hl ... %26hl%3Dhu


Mondjuk az ára és a postaköltség horribilis pénz a magyar viszonyokra tekintettel. Így működik:
http://www.youtube.com/watch?v=rmLEnD7IdUE


A másik gép:

http://translate.google.hu/translate?hl ... %26hl%3Dhu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Embrasz írta:
Profi darabok. Ezek valamilyen nemzetközi kiállítás gépei?


Sziasztok!

Nem egészen. Az első kettő a francia Anton gépei, a harmadik a Graham Industriesé, a negyedik a Steamech-é.

Azért szeretem őket, mert relatíve egyszerű gépek. Az Anton nem tartalmaz mechanikus irányváltást, egyszerű ki-be vezetés cserével történik. A Graham TVR1A Hackworth mechanikával, a Steamech Stephenson mechanikával vált irányt.

A Steamech Új Zélandi cég, arról írnak a honlapjukon, hogy gyártanak kész modelleket is, de linken csak a tervrajz és a géphet lézervágott alkatrészek - jelenleg az sem - rendelhetőek.

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Koszi, a tobbit ismertem csak gondoltam hatha valaki tud tobbet a Steamtech-rol. Egyebkent, hogy minden mennyire relativ, a kinti gozos forumozok velemenye szerint a Graham TVR1A a kaphato legolcsobb kethengeres igazi tolattyus gep :(

Szemet legelteni itt a JMC haromhengeres compound gepje


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végigböngészve a fórum Tisztelt Társaságát, kizártnak tartom, hogy itt ne lenne olyan, aki ilyen gépet, vagy akár különbet nem gyártana. :) :) Mindenesetre szemet gyönyörködtető szerkentyűk, de csak a szívem fájdítom velük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 12:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
gyula írta:
Egyebkent, hogy minden mennyire relativ, a kinti gozos forumozok velemenye szerint a Graham TVR1A a kaphato legolcsobb kethengeres igazi tolattyus gep :(


Kedves Gyula!

Kicsit pontosítva, de igazad van, a készre szerelt gépek, vagy készre munkált kitek - fully machined - közül valóban a Graham TVR1A a legolcsóbb a gyártótól beszerezve. Sok európai gőzgépes cég veszi meg tőle az alkatrészeket és árulja jelentős felárral.

Ami megjegyzésre méltó, hogy a gép Hackworth reversing, nem a "megszokott" Stephenson...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 15:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Embrasz írta:
Gyönyörű. Ha nekem esztergám lenne... :lol: Gondolom, ezekhez azért maró is lett használva?


Szia!

Célszerű esztergát használni. A maró megspórolható, pl egy ilyen vinklivel:

Kép

Az erre felfogott darab az eszterga tokmányba befogott maróval "simogatható".

Igényesebbek használhatnak ilyen "vinkli supportot"...

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 16:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Géza, köszönöm, sajnos esztergáról még csak álmodozni sem tudok... De a vinkli jó ötlet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 17:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Ne keseredjenek el az eszterga nélküliek sem. Mivel tényleges időm az építésre most nem nagyon van "fejben" készítek gépeket. Jelenleg azon agyalok, hogy "hulladékként" árult Wilesco alkatrészekből miként hozható ki kéthengeres, tolattyús, irányváltható gép kb. 15e Ft-ból...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 17:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hulladékként árult alkatrészek? Hol? (Közben itt nagyokat nyelek) :wink: (A fejben készítés nekem is megy, még ezzel is álmodok, napközben pedig azon agyalok, hogy a hengertömböt honnan kezdem el fúrni, stb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 01. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
rgform írta:
Szia!

Ne keseredjenek el az eszterga nélküliek sem. Mivel tényleges időm az építésre most nem nagyon van "fejben" készítek gépeket. Jelenleg azon agyalok, hogy "hulladékként" árult Wilesco alkatrészekből miként hozható ki kéthengeres, tolattyús, irányváltható gép kb. 15e Ft-ból...

Üdv, Géza


Szervusz Géza :D

A Temesvárhoz akarsz két hengert, vagy egy kéthengeres gépet építenél?
Amit az előzőekben feltettél képet, a hengeres tolattyúról, az egy nagyon jó rendszer.
Egy Angol mérnök épített ezzel az elvvel kifejezetten barkácsolt gőzgépet, ahol semmi nem volt esztergálva.
A tolattyút úgy oldotta meg, hogy egy tengelyre felfűzött két popszegecset, amit azután fúrógépbe fogva méretre csiszolt.
:D
Ez a tolattyú egy szabványméretű 6x1 mm sárgaréz csőben csúszkált.
Sajnos a honlapja egy éve nem elérhető, így képeket nem tudok róla közzétenni, de anno lerajzoltam magamnak a rendszert, mert egy próbadarabot megcsináltam belőle, ami működött is.
Kompresszorról még a méretpontatlanságai ellenére is jól ment, de gőzzel nem mertem kipróbálni, mert elég gyatra volt a forrasztás minősége. :D
Én a Temesvárhoz ezt a rendszert fejlesztem tovább.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 6:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia Szilveszter!

Öveges professzor nagy szerencséje, hogy nem voltál kortársa! Amikor bejelentette volna a következő kísérletét, biztos jelentkeztél volna, hogy már két éve megcsináltad... :lol: :lol:

Csak nem feltételezted rólam, hogy ha megemlítem azt hogy agyalok rajta, akkor már nem hever egy-két kész megoldás a fiókomban? :oops: :oops:

Viccet félretéve szívesen fogadok (fogadunk) minden olyan megoldást ami ezt a (látszólag) bonyolult témát egyszerűsíti. Ha van érdeklődés, akkor ketten lenyomhatunk egy "hogyan csináljunk barackmagból atommagot" stílusú "egyszerű kéthengeres tolattyús gőzgép" eszmecserét...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 8:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Én partner vagyok ebben. :D
A jövőhéten rendezem rajzaimat, és akkor el tudjuk kezdeni kitárgyalni a részleteit.
Előzetesnek annyit, hogy a munkahenger egyszerű 15-ös réz fűtéscsőből volt, benne teflon dugattyúval. (Ezt találtam hozzá itthon :D )
Az eredeti megoldásnál az Angol úriember két darab egy pennyst használt közte teflon szalaggal.
Ő 1"-os csövet használt, de az nekem nem volt itthon, így a 15 mm lett használva.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 02. - 19:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Amíg Szilveszter csatasorba áll, járjuk körbe a gyári Wilesco gép felhasználhatóságát. Ezen a képen egy kicsit tuningolva, agy Graupner Glasgow oldalkerekes gőzhajót hajt:

Kép

Ez egy Wilesco D48, ami gyárilag így néz ki:

Kép

Folyó áron 395€ kb. 106 000 Ft, ami - még ha a komplett gázszett is benne van - igen magasnak tűnik. Karcsúsítsunk a dolgon, spiritusszal fűtjük, a kazánt meghajtogatjuk magunk, tehát kell a két hengeres gép - aggregat - mindössze:

Kép

Ez 214€ kb. 58 000 Ft, ezzel már beljebb vagyunk, de hagyjuk el belőle amit le tudunk gyártani akár magunk is, pl az alaplapot, csapágyakat, esetleg lendkereket. Akkor kell hozzá egy jobb komplett cilinder, egy bal komplett cilinder és egy irányváltó egység:

Kép

Darabja 30 €, a két darab 60€

Kép

50€

Összegezve 30+30+50 = 110€ kb. 29 000 Ft a főbb elemek. Persze még ebből is lehet faragni bolti cuccokkal is. 'Utángyártott irányváltó" postaköltséggel együtt is csak 30€.

Kép

Összegezve 90€ kb. 24 000 Ft-ból megvannak a fő alkatrészek, amiket eszterga hiányában nem tudnánk előállítani. Ezek mind gyári új elemek, nem használtpiaci árak!

Természetesen még ebből az árból is lehet faragni, a mikéntjéről a folytatásban.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség