Elküldve: Szer. Jan. 05, 2011 12:59 pm Hozzászólás témája:
--------------------------------------------------------------------------------
32. RÉSZ
MOKI M-7 RCD/MA
Ritka lehetőség, hogy új magyar motor ismertetésére kerüljön sor. A MOKI M-7 RC izzógyertyás motor dízellé alakítását ismertetem. A motor az antik modellezők kérésére született meg. Ugyanis a Texaco kategóriában a motorjárat időpontját a felhasználható üzemanyag mennyisége határozza meg. Ez pedig a modell tömegéhez van kötve. A modell 600 g-os súlyától 5000 g-ig, fokozatosan növekvő 2-24 cm3-es üzemanyagtartály van engedélyezve.
Ezért nagy szerepe van az üzemanyag gazdaságos felhasználásának. Néhány antik modellező azzal a kéréssel fordult Meczner Andráshoz, hogy MOKI M-7 RC motorjaikat alakítsa át izzógyertyás rendszerről, dízel rendszerre. Véleményük szerint ezzel a modell azonos üzemanyag mennyiséggel, magasabbra emelkedik. A motor indítása is egyszerűsödik, mert elmarad az elektromos indító berendezés és a start gyorsabban lebonyolítható.
Meczner András a motor átalakítását úgy oldotta meg, hogy a legkevesebb új alkatrész gyártására legyen szükség és az átalakítás ne zárja ki a motor esetleges izzógyertyás rendszerre történő visszaalakítását. Tehát az egész alapmotor változatlan maradt és csak a motor fejrészét kellett átalakítani. Még a motor hengerperselye is változatlanul felhasználásra került. A persely fejrészébe a 24 mm átmérőjű furatba 13 mm hosszú peremes hüvelyt illesztett, melynek perem átmérője 30 mm, belső átmérője 16,5 mm. Ebben mozog a 8 mm magasságú ellendugattyú. Természetesen a motor új szépen megmunkált hengerfejet kapott, amelyben a menetes ellendugattyú állítócsavar illeszkedik. A motor új típusjelzése MOKI M-7 RCD/MA. A motor fotóit Meczner András készítette.
Reméljük, hogy az új motorral antik modellezőink sikereket érnek el.
Somi
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.us