SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 23. - 23:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 01. - 21:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak nekem tűnik olyannak ez a hajó mint egy Japán Dzsunka (nem
Kínai !!) , vagy rossz a szemem ?

Jó kis teknő lesz ez is :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 01. - 21:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hirtelen csak kinai dzsunkát találtam ;)

Itt a rajza:
Kép

A bordákon látszik, h. széles/mély középen. Az oldalnézeten pedig az, h. az orr és a tat kiemelkedik a vízből.

Remélem h. jó lesz ;)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 01. - 22:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Miért ne lenne jó :?: :D
Kicsit szokatlan a mi szemünknek, de gondolj csak a GÖDÉNY II.-re :D
Minden esetre, nekem tetszik. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 01. - 22:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A tatrész vert át....pont ojan mint a Japán Dzsunkák orra. Viszont így
hajózhatsz hátrafelé is, csak egy rizsgyékény vitrolát kell felhúznod :twisted: :twisted:

Jó kis hajó lesz ez is. Komolyan mondom, hogy teljesen el vagyok
képedve milyen hajóépítési láz van itt......nagyon jó.....jön a nyár,
lesz jó sok szép hajó a vizeken.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 24. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rc-network.de/magazin/artike ... 05-01.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 23. - 11:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hölgyeim-Úraim itt a lehetőség!
" gvandor " jóvoltából:
http://www.box.net/shared/h9nc1uoep3


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 15. - 18:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Néha elmegy kicsit az agyam világgá, és csinálok ilyesmiket is:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10776087

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10776088

Mondhatni, vissza a gyökerekhez. Ez itt egy vitorlás nádcsónak, a vitorla
pedig lapulevél. Fém, szeg, ragasztó nincs benne, tisztán nádból meg
madzagból készült.
Szépen úszik... :D :D :D és jó példa arra, hogy minden különösebb
felszerelés, alapanyag nélkül is lehet jót modellezni, nád-bicska-zsineg
megoldásban.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 02. - 15:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedveseim! Hat éve megrendeltem az antikváriusnál Tóth István, Vitorláshajók modellezése című könyvét, és láss csodát, ma meg is kaptam. Ma már viszont nem sok hasznát látom :roll:
Ezért, ha valakit érdekel, az átvételi áron, haszon nélkül szívesen továbbadom olyannak, aki értékeli.
Még a tervrajzmellékletek is benne vagynak :D
Ha valakit érdekel, dobjon egy mélt.

Jó szelet:
Abraxas


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 08. - 13:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Látta már valaki ezt a VITORLÁST élőben? Az ára szállítással együtt 16-17000-re jönne ki, ami nekem nem tűnik soknak. Kérdés megér-e ennyit?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 05. - 21:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Új versenyző lennék a prondon, régi álom megvalósítása jeligére egy szép kétárbocos schooner megépítésére vállalkoztam. Jelenleg kartonból próbálom összerakni a vázat, viszont felmerült egy tervezési szempontból elég fontos kérdés, és nálam tapasztaltabb véleményeket szívesen vennék. :)

Fazonra ilyen lenne:
http://www.youtube.com/watch?v=iwnWe8V4nBg&feature=related

Viszont a hasonló hajóknál videókon szinte mindenhol azt látni, hogy bulbás kíleket szerelnek rá.

Megpakolható az "eredeti" terv alja annyi ólommal, hogy ne legyen szükség bulbára, vagy ha nem akarok nullásnál erősebb szélben fele vitorlázattal közlekedni, akkor erősen javasolt?

Véleményeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm:
Bbt

(és jó szelet holnapra. :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 05. - 22:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Bbt!

Én ugyan eddig csak 1 vitorlást építettem, de én is akarok egy schoonert építeni ( www.yachteleonora.com ).

Az általad csatolt videoból láthatod a víz felszínén, hogy nincs egy nagy orkán, mégis eléggé fekszik néha a hajó :)

Ilyen hajónál ha tartani akarod az eredeti hajótest formáját, akkor csak bulbás kiellel lehet megoldani, hogy hajózható legyen.
Pl az Eleonorát, ha 1:50-re akarom kicsinyíteni, akkor 1,55kg lenne a tömege, de ha nem kivehető tőkesúlyt akarnék rakni bele, hanem a hajó alját telepakolni ólommal, akkor az 1,55 l térfogatba bele kéne raknom 77,6kg-t!!!! Valószínűleg ha meg is találnám a földön eddig ismeretlen, ilyen sűrűségű anyagot, akkor is tengeralattjárót csinálnék belőle :D

A lekicsinyítésről már írtam - és nem csak én - egy-két gondolatot nem is olyan régen.

Minél kisebb a lekicsinyítési arány, annál inkább nem kell tőkesúly. Pl olyan 2m-es hajóknál már meg lehet oldani az eredeti hajótestet kicsit áttervezve - a hajógerincet és ezáltal a súlypontot kicsit mélyebbre húzva.

Olvass utána angol nyelvű fórumokon, ott többet találsz ilyesmiről.

Ha viszont van egy jól bevált terved a hajóhoz, amit már lehetett látni úszni, akkor nem kell semmin sem gondolkodni :)

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 06. - 0:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm Ákos, én is ide jutottam sajnos, csak titkon reménykedtem, hogy valami trükk még lehet a tarsolyban... :oops:

Akkor marad a bulba kiszerelhető verzióban, és kikönnyítem amennyire lehet a testet. Ha már ólom, toljuk le jól a súlypontot... :D

Terv nincs, ceruza van, papír, meg pár felesleges hajszál... :)

Megyek is, vagdalom tovább a bordákat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 06. - 22:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Bbt!

Mi alapján csinálod a bordákat? Eredeti hajó rajza?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 06. - 23:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lényegében ez a kiindulási rajz, a bordákat is ez alapján szerkesztettem ki:
http://www.aranako.com/BLUENOSE/bluenose_plano.jpg

80cm-re méreteztem, jelenleg ott figyel az asztalon kartonból, a gerincet kénytelen leszek igazítani, illetve a laterálfelülettel bajban vagyok, mert nem tudom hogy méretezzem az extra kílt, hogy vízvonalon ússzon és jó is legyen. Meg nem tudom hogy építsem meg a házát, hogy bírja a terhelést. :?

Grrr... Tele vagyok kérdéssel... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 07. - 9:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Bbt!

Két megoldás van a kívánt vízvonal eléréséhez:

1, Ha megvan az eredeti hajó tömege, lekicsinyíted a kívánt méretarányra. A kész hajót lemérve a maradék súly megy a bulbába.
2, felfested a vízvonalat, és a kádban vagy medencében addig terheled hajót, amíg jó nem lesz. - ez a módszer arra is jó, hogy előre-hátra mennyire kell rakni a tőkesúlyt.

A laterálfelülettel szerintem a következőt csináld:
Nézd meg, hogy a mostani hajónak hol van a statikus laterálfelületének középpontja. Ezt a középpontot tartsd az extra kiellel. Ez nem a legjobb, mert mozgás közben dinamikus laterálfelületről van szó.
Vagy: a hajótestet még a kiel nélkül berakod egy medencébe, és az oladalán elkezded tolni. Ekkor meg tudod találni a dinamikis laterálfelületet. Ahol az egyensúlyi pont megvan, ott legyen a kiel középvonala.

Leszögezem, hogy nem vagyok hajótervező, és amiket írtam, azt más emberek okosságaiból vettem, amire szintén nincs semmi garancia :)

Van egy Delftship nevű hajótervező progi, abba be tudod vinni, és az úgy tudom, mindent kiszámol a hajóról, amit tudnod kell :)

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség