Visszatérve az eredeti építési módhoz, csak a szerkezeti anyag változtatása miatt szükséges módosításokkal építem a hajót tovább.
Az eredetileg elképzelt műgyanta lemezből készítés ötlet marad.
Az OBI-ban vett 500Ft-os fapolcra helyezett fedélzeti rajzra, előfúrt 5*10mm-es lécdarabokat szögeltem. Erre kerül majd a SRY szerkesztette de műgyanta-üvegszövetből készített bordázat.

A műgyanta-üveg lemez (a továbbiakban lemez) elkészítése a már ismertetett módon, PVC lemezre laminált 2 réteg 163grammos üveggel készült. Az 50*90cm-es lemezhez 150gramm SR8500-as gyanta és 53 gramm térhálósító kellett. A lemez (45dm2) készen 273 gramm.
Az uszony és a kormány, jobb híján, "dohányozni tilos" 1mm-es alumínium táblából készült. Az uszony 3 réteg közte F.B.S ragasztóval, míg a kormány ugyan így, csak 2 rétegben készült.

A szervókon is változtattam egy kicsit.
A vitorlát mozgató karos megoldás helyett csörlős kivitelben készítem.
A csörlő szervót is át kell alakítani.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _0_70.html

A felső csörlőrészt levágtam és az alját felülről ráragasztottam.
A képen talán látszik, hogy így simán befér a fedélzet alá.

A kormány szervó kisebb méretű lesz. GWS Park. 18grammm és 3,0kg/cm a nyomatéka. Ez kormánynak bőven elég. Az uszonyszekrény és a szervó közé lesz a vevő szerelve, tépőzárral.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_HV_.htmlA szervót ugyan ki kell szerelni a vevő izgatásához de ez, mivel ritkán szükséges, nem gond. A csörlő és a másik oldalon a kormány és a vevő kb. egyensúlyban lesz.
Még egy változtatás. A kormány szervót és a csörlőt a fedélzet alá szerelem, de a kormánymozgató karig egy kis besüllyesztés vezet majd. A képen a piros vonal mutatja.

Sajnos a terveken szereplő méretek alapján a hajó hossza 62,5csm. Az RG65 szabály viszont 65cm +- 5mm. Ezért én egy 8.-k bordát is készítek.