SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 16:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 31. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt egy írás Mitter Imre tollából, ami a háború utáni repülőgép mentésről szól.

http://magyarszarnyak.uw.hu/sportrepule ... r_mav.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 02. - 12:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Edelényi Károly veterán csabai pilótától kaptam újabb információt Lepke ügyben.
Ő a HA-1022 számúval repült fehér festéssel fekete számokkal. Emlékezete szerint volt benne sebességmérő magasságmérő és variométer


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 02. - 16:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves István!

Örülök, hogy egyre jobban áll össze a kép a Lepkéről. Próbáljál az egykori repülőknél a fényképekre is rákérdezni. Bizonyára ilyenek is vannak, mert ezek jelentik számunkra az igazi értékekeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 03. - 8:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tovább épült Járdán Józsi Pilise.

Kép

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2012 nov. 04. - 19:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 04. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Járdán Józsi nagyon gyorsan halad az építéssel. Már a pilóta is beleült a Pilisbe!

Kép

Kép

Kép

Még több fényképet itt találsz: https://picasaweb.google.com/jardan.joz ... Ca--vzogE#


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 04. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Józsi!

Szépen alakul a szerkezet. Alaposabban megnézve a Pilisnél és Gábor Szittyájánál is a törzs alján lévő csúszót merevre készítitek. Eredetileg egy kőrisfa lapból készült a csúszó. A lap és a törzs között bőr, vagy viaszos vászon borítás vot. Az így nyert térben pedig teniszlabdák voltak. Nem lenne célszerű a két modellen is a rugalmas kivitel alkalmazása? Még nincs késő.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 05. - 20:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én a súlypont kioldót rejtettem a csúszóba.
Ezért gondoltam, hogy nem lenne jó ha rugózna.
Arra számítok, hogy többször fogom csőrölni vagy csúzlizni mint vontatásból indítani. A végén ez a rész is be lesz borítva bőrrel.

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 15:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
La kalappal előttetek! Remélem tavaszra repülőképes lesz mindkettő.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Retroplane szabályzata valóban előírja a pilótafülkében legyen ember formájú bábú. Ha lehet ez a bábú hasonlítson a modell építőjére.
Én eddig úgy tudtam Cyrano de Bergerac XVI. Lajos korabeli kardforgató és hősszerelmes nem pedig pilóta volt.
Azért gratulálok Józsi választhatsz ezek közül melyik illik rád. :lol:
Üdv:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 18:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gábor

Milyen szárnyközép-szárnyvég profillal épül a Szittya és a Pilis?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 07. - 20:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gorg67 írta:
Kedves Gábor

Milyen szárnyközép-szárnyvég profillal épül a Szittya és a Pilis?


A Józsi a Pilishez már kiválasztotta a profilt én még egy kicsit variálok.
Az én profilom

Kép

Azért még egy kicsit variálok rajta.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 08. - 8:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Nagyon szép és mindennel meg vagyok elégedve" ( Nem teljesen Ferenc József idézet) DE:

A vizsonylag hegyes orr a stabilítást csökkenteni fogja.

Én elöbbre hoznám a " huzó oldal" legnagyobb görbületét, ez is a stabilítást segíti. Ez a repcsi - reméljük- nem fog műrepülni ezért kell olyan szelvény aminek következtében mágától repüljön a modell.

A " hátsó " résszel meg vagyok elégedve, ha szabad nekem ilyet mondani?
Én még csalnék egy kicsit - az igazi repcsihez képest - és a kilépőélt
minimálisan " jetörném ". ez lassítaná a repcsit és ez a vontatásnál és az öszi gyenge időben segítené a teljesítményt.

LEHET FŐPILÓTÁK VITATKOZNI! HAJRÁ RUBIK REPCSIK!

Tamásbá

Példa:

Kép
Kép
Kép
Bár ez a szelvény már nagyon hasonlít Gábor elképzeléséhez.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Régi Rubik Repülők
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 09. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na végre nem csak magamban kel filozofálnom a profilokról.
Nos hát Én a repülés oldaláról közelítenék a profil kérdéséhez. Tehát, hogy milyen repülést várok el a géptől? Mint ahogy már írtam az előzőekben Én inkább a csörléses startokra számítok mint a vontatásra. Ez azért fontos tudni, mert ez egyből meghatározza a start magasságot a magasság pedig a levegőben tölthető időt. Mondjuk ez a magasság ~150m. Ebből a magasságból kell tudni termiket találni. Ez a feladat többféle modell versenyen is megtalálható. Ezek közül talán az antik kategória az aminek a gépeihez legjobban hasonlítanak ezek az élethű repülők. Nagy törzs keresztmetszet, nem túl sima felület, és az élethű kidolgozás miatt viszonylag nagy súly. Ezek az adatok azt sejtetik, hogy nem lesz egy nagy siklószámú repülő. Mivel kevés a magasságunk és nem tud nagy területet bejárni a gép ezért a súlyára kell oda figyelnünk, hogy lehetőleg minél kisebb emelésekben is fent maradhasson a szerkezet. ( kis felületi terhelés)
De azért kell tudnia előre menni! Nem arra gondolok hogy belelőjük a termikbe és már megyünk is felfelé, mert az azért elég ritka.
A szabadon repülő modellekhez képest ezek a gépek rövidebb törzzsel rendelkeznek ami az önstabilitásra lesz hatással. Szerintem e-miatt muszáj lesz „vezetni” a gépet nem fog „magától” repülni.
Szóval leoldás után oda kell érnünk egy termikhez. Tehát siklania kell a repülőnek. Ha széllel szembe megyünk akkor még nyomunk is rajta egy kicsit, hogy menjen előre. Ilyenkor viszont nem merülhetne sokat, mert akkor nem érünk el a termikig. Tehát ilyenkor a siklószám a fontos.
Amint oda értünk lassíthatunk, hogy minél kisebb körön tudjunk a termik belsejében tekerni. Most ahogy írom ezeket a sorokat, rájöttem, hogy nem találtam fel semmit hiszen ez a klasszikus vitorlázó repülő feladat. Csak a modern gépek profilját lehet repülés közben változtatni a mienkét nem. Ezért ki kell találni a profil melyik tulajdonságát részesítsük előnybe.
Szerintem a siklás a fontosabb, mert a termikben ha hátra trimmeljük a gépet úgy is lelassul. Gyengébb időben pedig egy picit nagyobb állásszöggel való repüléssel pedig elérhetjük a minimális merülő sebességet.
Ja és még egy gondolat. Az egész gép légellenállása elég nagy lesz a vastag törzs, a kiálló alkatrészek, a szárnytartó dúc stb. miatt. Ezért úgy gondolom, hogy vékony szárnyat kell csinálni, hogy azzal is csökkentsük a légellenállást. Mivel könnyű repülőt tervezek ezért kis sebességnél kis íveltségnél is elég felhajtóerőt fogok kapni.
Bocsi egy kicsit hosszú lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 09. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_1676 2012 nov. 09. - 19:25-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 09. - 13:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon köszönöm a válaszodat kedves Gábor barátom!

MA SZERENCSÉM VOLT ÉS EGY ÓRÁT BESZÉLGETTEM GÁBORAL A CSODÁLATOS-IGAZI MODELLEZŐ ÜZLETÉBEN! ITT FOGLALKOZNAK A VEVŐVEL. Ezt néha hiányolom más üzletben.

Most teljesen hasonló véleményen vagyok ÉS NAGYON TETTSZIK A "2"-ES SZÁMÚ SZÁRNYSZELVÉNY!
__________________________________________________________
Más:
Segítséggűl megadom azt a LINKet amivel én teszem fel a képeket ide a fórumba:

http://kepkezelo.com/

.KépKezelő - Képfeltöltés és megosztás egyszerűen - GYORS és INGYENES Képfeltöltés mindenkinek! Egyszerűen válaszd ki, majd töltsd fel képeid!

Válaszd ki a feltöltendő képe(ke)t

Ehhez nálam egy saját dokumentum-képtár tartozik. Ide mentem el azokat a képeket ami kell a fórumhoz és a Facebookra.
Minden " gépen" lehet saját dokumentár Fájokat feltenni! Ezzek egyben a képek-rajzok-videók stb.

A legnagyobb feltölthető kép mérete: 4 Megabyte(s).



Képfeltöltés típusa: Publikus.




Engedélyezett formátumok: .JPEG, .JPG, .GIF, és .PNG

A KÉPFELTÖLTÉS IDITÁSA UTÁN A FÓRUMHOZ TARTOZÓ LINKET KELL BEVINNI A SRYFÓRUMBA!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség