SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 14:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 19:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyik kedvenc oldalam.

http://aeromodelismovolarlibremente.blogspot.hu/

És egy másik
http://www.outerzone.co.uk/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na még egyszer!
A Blazer és a Fubar is 1955 ös. Ács Józsi Phoenix-e,bár nincs a Volar oldalán 1947 es.
Egyébként szívesen vennénk némi okfejtést ezen profilok előnyös és hátrányos tulajdonságairól.Mármint az egyenes aljú profilokról.
Sajnos vagy nem,nagy előnyük,hogy gyorsan,egyszerűen és pontosan építhetőek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 20:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv.

A közelmúlt talán legnépszerűbb,vagy legtöbbet használt profiljai.

Kép Kép

Az AG 34 ről most nem találtam rajzot,de úgy tudom ezt is szívesen használják,főleg a vitorlázók. És ezeknek is egyenes az aljuk.
Drela úr tudhat valamit! Persze ezek modern profilok,hátrányuk,hogy üveg vagy carbon szárny ként működnek megfelelően.Itt már számít a profilhűség. Balsa és egyéb építésű szárnyaknál semmit nem érnénk el ezekkel,úgy hiszem...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lacika!

Nem azt írtad, hogy még nem"publikus" millen lesz a röpüllő? Na mindegy én örülök, hogy te ilyen lepcses vagy, mert elárulom én sem tudtam( és akartam) titokban tartani semmit. Ezzel együtt soha nem hozott a pletykás természetem nehéz helyzetbe, mert olyan gyönyörűen összetett sport ez, hogy a "nagy titkok" is csak csekély részét képezik egy esetleges győzelemnek. EB-ken a csehek tök helyesek, mert tollal-papírral jönnek már érdeklődni, mert tudják, hogy motorszámig bezárólag szoktam mindent elmondani a modellről, főleg ELOT-ban.
Örülök, hogy videók alátámasztják amit elmondtam. Biztos van mit keresnünk itt.
Ezúton is nagyon köszönöm a segítségeteket a motorbeállításokkal kapcsolatban, tényleg nagyon rendik vagytok.
Ne felejtsd a jobb szárnyat eltekerni!
Üdv Laci

Azért írtam,hogy nem publikus,mert a Süvi Pistivel (Harangozó) nem beszéltem meg azt hogy helyette írok a repülőjéről! Fényképek sincsenek még a madárkáról.
Titkolózásról szó sincs,akkor nem csináltam volna ezt a topic,ot.
Már valahol leírtam,hogy a Blazer a Pisti építése,a Phoenix a Józsié.
Jómagam a Fubart akarom építeni.Szégyen vagy sem még el sem kezdtem.Most éppen az összetört Cirrus vitorlámat javítom,mert szégyenlem ahogy elbántam vele :cry:
Ennek ez építését a Klubhírek,OMBK oldalán,publikálom...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 14:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Megtaláltam a Józsi barátom Phoenix-ének a rajzát sokadjára is :oops:
Persze hogy a Volar oldalán! Itt van dátum a rajzok mellett.

http://aeromodelismovolarlibremente.blo ... hling.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lackó!

Nagyon dicséretes a munkád az infóterjesztésben!!! Nekem is nagyon tetszenek a "kismehások", ahogy régen hívtuk őket. Legnagyobb bánatom, hogy életem egyik legnagyobb szerelme: Meczner András-Sütő István "Mini Médium" nevű modellje. Talán láttad is repülni az én nosztalgiából életre keltett változatomat. Ő azóta a Petőfi Csarnok repülési kiállításán öregbíti a tervezőik hírnevét. Sajna antikhoz egy kicsit fiatal. Nem látom a rajzokon, de nem 1,5-es motorra lettek ők tervezve annak idején?
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Laci!

Ezeket a modelleket 0,8-as motorokhoz tervezték,a fesztávolságuk is csak
36" (91,5 cm).
Mivel itt is lehet nagyítani,kicsinyíteni,ezért mi 1500 mm fesztávra építjük meg őket. Remélve,hogy nem lesznek túl nehezek és elég magasra jutnak fel a mi jó öreg 2,5 ccm-es motorjainkkal.

Ma nagyon szép idő volt,szinte hívott a reptér,hogy kipróbáljuk a Wedgy-t
vagy a K-3-at. Sajnos ilyenkor még túl nagy a dagonya,meg az influenzából is még csak most kezdek kikecmeregni,ezért inkább itthon építettem a Cirrus szárnyát.

Remélem,mások azért repültek egy kicsit!

:lol: Vagy nagyot!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 17. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
A motorleállításról szeretnék egy kis eszmefutatás. Láttam már egy pár motorleállító szerkezetet, és mind az üzemanyagcső elszorítására törekszik. Én kitaláltam a legjobb, és legegyszerüb módot a motor leállítására. Tehát a megoldás nem a szorítás, hanem a hajlítás. Szóval úgy müködik, hogy a modellemen van egy robbe motorágy, és azon vannak könnyítő furatok. Egy 0,8- acélra hajlítottam egy 4mm átméröjű kört. Áthúztam a motorágy könnyítő furatán az elöre kifúrt 1mm furaton keresztül a szervókarhoz. Megfelelöen beállítva szinte önzár. Nem terheli a szervót ! Visszaengedve simán kipattan. Igen, az acélkörön belül húzódik az üzemanyagcső. Vékony csövet kell használni. De ha nem akarok külön szervót használni, rákötöm a magassági szervóra tolásra. Csak abban az esetben, induláskor dualratet kell használni, nehogy időelött megáljon a motor. Jó modellezést mindenkinek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 17. - 21:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!
Egy bajom van ezzel Józsi. Mivel ezek a modellek nem kevéssel pucolnak felfelé, nem vagyok abban biztos, hogy a motor leállítása után Neked egyből nyomni kell a magasságit. Lehetne a modellt szépen felfelé haladásban hagyni, hogy elveszítse a sebességét.
A másik, hogy nem azon a 9gr-on fog múlni, hogy benne leszel é az általad megálmodott súlyban.
Emlékezz vissza, a Hentes Mészáros csávó, is játszott vitorlázó modellben ilyennel, hogy nyomott magasságinál old a gumi kampója. Sosem láttam azt, hogy átmenet nélkül tudott volna annál a modellnél leakasztani. Mindig azt láttam, hogy hirtelen mozdulatok által kerül újra az Ő irányítása alá a modell.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Igaza van a Pistának,kár kisérteni a sorsot!
Egy 9g-os szervón ne múljék az.hogy nem áll le a motorod s mivel nyomod a magassági mint ÁÁÁLAT pillanatok alatt megtudod,mikor szakad le a szárnyad :lol: :lol: :lol:
Asszem annyira nem röhögnénk rajta.

Tudjátok jól,hogy van még abból a jó puha szilikoncsőből,jut belőle mindnyájunknak!!
Én ehhez csináltam a leállítókat,remélem nem eszi,szét túl hamar az eatheres üzemanyag!!

Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 10:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziastok!

Joci! A te leállítódról tehetnél föl képet! Szerintem ennél egyszerűbb és megbízhatóbb nem kell.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 22. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pistinek az alul egyenes profilokról!

Csak a gyakorlat oldaláról tudom neked elmondani a többszörösen tapasztalt hátrányokat. Ugyanis már régen is sokakat vonzott a könnyű építhetőség.
Az ezekkel a profilokkal épített modellek csak egy sebesség mellett működtek elfogadhatóan. Bármi kibillentette a modellt ebből az egyensúlyi helyzetből, nagyon hülyén kezdett repülni. A szabadonrepülő sokára talált magára a rádiós sok magasságot vesztve lehetett összelapátolni. Hangsúlyozom egy termik lökés is elegendő volt a megbolonduláshoz.
Biztos van a környezetedben lapszárnyú habgép. Na úgy repül ez is.
Szintén nem tudományos megalaopozottságú az a véleményem, hogy a profilok alsó íve talán fontosabb mint a felső.
Erre Kornó Pisti "Hámozott Pityu" nevű F3j saját építésű modellje volt a legjobb példa. Monokote bevonatú szárnya start közben levedlette a teljes szárny felső részéről a bevonatot, ami mint a pernye hullott lefele. A szárny felső részén láthatóvá váltak a bordák és a főtartó. Már temettük a modellt, amikor azt láttuk, hogy szebben repül, mint amikor még jó volt. Na így lett a "Pityu" hámozott és rájöttünk, hogy még mindíg nem tudunk eleget az aero dinamikáról.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 24. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Laci készítettem pár képet.
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 24. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Ügyes vagy Józsi,hogy már képet is tudsz felrakni.mostantól legalább te is beszállsz a feltöltéses játékba!
Amúgy nem rossz ötlet főleg,ha a ilyen adottságú a motortartó bak.
És tényleg egyszerű. De csak külön szervóval ajánlom!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 25. - 8:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Javaslom ezzel próbálkozzatok:

http://kepkezelo.com/upload.php

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 75 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség