USA és Németország a két kezdeményező!
Csatlakozott hozzá Magyarország névszerint a Budaörsi Repülőtér
ahól 1980-ban már RC Cinegék ( kettő ) repültek és a Csepeli klub az 1990-es években Juhász Ferenc irányításával. Itt megépült a Vándor vitorlázó modell többek között. Nemzetközi verseny rendezésére is sorkerűlt Osztrák-Német-szlovák részvétellel!
Az 1990-es években Gelencsér Kálmán irányításával elkészűltek a
legjobb magyar modellek tervrajzai az 1950-es évektől visszafelé egészen az 1938-as évekig.
Pájer Imre irányításával ekkor épült két nagyon jól repülő " Vitéz "
vitorlázó modell is. Ennek a modellnek az eredetije már a II: Világháború elötti időkben is eredményesen repült nagy Országos versenyeken.
Voltak és vannak ellenzői az antikodellezésnek ma is, de a mozgalom eredményességét látva " belenyugodtak " ebbe a helyzetbe.
Az egyik igen aktivan ellenző klubban MOST IGEN EREDMÉNYES
VERSENYZŐK VANNAK Mátyásföldön. Sőt ennek a klubnak a húzóerői lettek az antikmodellezők.
Ebből is látni VAN ÉRTELME EZEKNEK A GYÖNYÖRŰ RÉGI MODELLEK
újbóli megépítésének ÚJRA LEHET ÉRTÉKELNI AZ EREDETI TERVEZŐ-VERSENYZŐ TELJESÍTMÉNYÉT. És ami a lényeg - repülése ezeknek a modelleknek IGEN SZÓRAKOZTATÓ ÉS KÖLTSÉGKIMÉLŐ!
Emlékezni lehet a tervezőre-építőre-verenyzőre-rekorderre- a mesterekre és mód -lehetőség adódott meghajtani fejünket munkásságuk elött!
Tamásbá