Üdv. Mindenkinek!
Egy kicsit "faragtam" ma a Walruson. Először is kiszereltem a kapcsolós
motorszabályozást és kapott egy rendes szabályzót. A kapcsolós
megoldás amúgy is csak ideiglenes volt, hogy kipróbáljam működik-e
a dolog, mennyire üzembiztos, illetve a hajó irányítása kellőképpen
megoldható-e vele. Mivel minen takintetban sikeresre vizsgázott a
kapcsolós megoldás nálam végetért a pályafutása, levettem a polcról egy
rendes hajós szabályzót és azt raktam a kis tolóhajóba.
Amin még változtattam az az antenna elhalyezése.
Először is előszedtem egy kis tolórúd külső borítást (ez 3,2 mm külső
átmérőjű műanyag cső) meg egy beépíthető nylon anyát.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1786534 Minek ezek a repülős cuccok egy hajóba? A beépíthető anyában lévő
menetet felfúrtam egy 3 mm-es fúróval a műanyag cső végét meg
kúposra csiszoltam , hogy szorosan illeszkedjen a beépíthető anyában
lévő furatba.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1786529A hajótest végében a fedélzetbe fúrtam egy lyukat az anyának, jelen
esetben 8 mm átmérőlyű lyuk kellett. A kép alsó sarkában látszik egy
darab a méretes hajós sebességszabhályzóból is.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1786527A furatba ragasztottam a beépíthető anyát, majd áthúztam rajta a
vevőantenna vezetékét. A műanyagcsövön is áthúztam az antennakábelt.
(itt meg mégjobban látszik a hajó új, fontos szerkezeti eleme a
szabályzó)
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1786531A műanyag csövet a furatba nyomva így néz mindez ki. Kegyetlen jól
tart a cső a helyén kihúzni is nagy erőkifejtést ígényel. Így vízzárt az
antennakivezetés. Azért van oldalra kitolva, mert így nem akadályozza
a vontatókábelt.
És miért is van erre szükség? Mert szabályzó került a hajóba, és a
szabályzók erősen zavarják a vevőberendezést, a hatótávot jelentősen
csökkenti ez a zavarás, így a vételi viszonyokat javítani kell, aminek a
legjobb módja az antenne helyes beépítése. (eddig fektetve volt a
hajótestben belül, szinte a vízvonal alatt).
üdv.:SRY