SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 04. - 15:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 27. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
grat szilárdka, nagyon jó.
bár csak én is kissebbet csináltam volna
nem enné le a gatyámat
sokkal könnyebb dolgom lenne!

megvoltak a tesztek ! háááááááááááááát nagy levegő...
volt hideg is meleg is
a gyűrű lefabrikálása király ötlet volt.
mégse lett eltervezve :lol:
az aksi lipo 3 cella 5000 mAh-ez a legnagyobb manapság, de gyengusz!
15perc és makk.
az irányítás nem egyszerű !
van tehetetlenség rendesen. kell még 2ő kormánylap.
a tolóerő is kicsi.
gyorsn megy de meg nem áll az istenér se. :P
most mindkét csavi ugyan abba az irányba forog, mert a fa csavik végét lefestettem, és ezzel elrontottam a kiegyensújozást.
most gyári 8*8-as apc csavi van fent
a nyomaték remekül megmutatja magát az irányításban.
1ik irányban jobban fordul mind a másik irányban.

hát igen SRY nekem 1 tornacsarnok is kevés :roll:
az igazat megvallva elég rég volt táv a kezemben, de majd belejövök.
a következő dolgom beszerezni valami brutális jbbos balos csavit:
8*... talán 10vagy 15-ös 3águ
hát ilyet honnét szerzek be az még nem tudom.
illetve kell még 1 lipo aksi.
csak ne lenne ilyen ... drága ! :cry:

Kép
közbe csinálgatom a légkürt elektronikát is
tudom ronda, de működni fog az a lényeg
Kép
Kép
kicsit variáltam a tápkábellel, mivel csak 1 aksi van
felesleges annyi kábel
Kép
Kép
és itt a töltőm és az aksim
Kép
Kép

most a legnagyobb gondot a csavi okoza
kicsi a kraft.
a megoldás az átmérő növelés lenne, de azt nem lehet
MIT GONDOLTOK MI LEHETNE A MEGOLDÁS ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 27. - 19:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nos induljunk ki a jó öreg fizikából mint mindíg.

Szerintem két dolgok lehet tenni és ezek nem VAGY, hanem ÉS
kapcsolatban vannak egymással.

Először is növelni lehet a lapátszámot. 3-4 tolú légcsavarral nagyobb
mennyiségű levegőt mozgatsz meg és így nagyobb lesz a tolóerő (a
felvett áram is) A végeredmény fizikailag úgy néz ki mintha nagyobb
légcsavart tettél volna fel.

Másodszor növelni kell a kiáramló levegősugás sebességét is. Ennek
érdekében nagyobb fordulat és/ vagy kisebb emelkedés szükséges. Nem
tudom mi acsavarod pontos mértete ( átmérő x emelkedés) de egy
kisebb emelkedésűvel jobban járnál.

Ezek repülőgép légcsavarok arra vannak tervezve, hogy a gyorsan
repülő gépben teljesítsenek. A munka állásszögükbe bele tervezik,
számolják a gép haladási sebességét is. De ha egy (a repülőgépekhez
képest) gyakorlatilag álló szerekezeten dolgoznak akkor a
teljesítményük leromlik. Olyan csavar kell ami kis sebességén van az
edéális munka állásszögön. A legjobb a wlowfly gépek csavarjai mert
azok is lassúak és a csavarok úgy vannak méretezve, hogy kis
sebességen is jól teljesítsenek.

Ráadásul a kisebb emelkedés miatt kisebb lesz a káros ellenállás és
gyorsabban fog forogni a csavar ugyanazzal a motor-akku párral,
így több és gyorsabb levegőd lesz ami tolhatja a ketyerét.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 27. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
beszéltem száki mesterrel.
ő is azt javasolja hogy csökkentsem az álás szöget.
most8,5*8-as csvi van fent
a tollak száma itt nem mérvadó, azt mondja a mester.
az mondta, hogy gyengébb lenne
lehet hogy megpróbálok 1 8,5*4-es W-s csavipárost.

a segítségedet köszönöm, igazán sokat segítesz nekem. KÖSZÖNÖM!

talán még azzal lehetne javítani a hejzeten ha nagyobb KV értékü moci lenne a masinába


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 27. - 21:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

Köszönöm A gratulációkat.

Hier.o. gratulálok a tesztekhez. Ne edd magad a méretek miatt. A végeredmény kárpótol majd. Nem egyszerű dolog ez tolás. Ez még nálam is egy megoldatlan probléma. Most már így egy év után, szeretném, ha az enyém is működne normálisan. Nekem is nagyon sok meló van benne.

Vissza térve a kicsire.
Méretei 199x95mm Súlyra nem tudom, még mindig nincs mérlegem.
Idézet:
Akkor most ez Dávid és Góliát, légpárnáson előadva?

Kb. Csak ebben az esetben most Góliát egy pillanat alatt lerombolná Dávidot. Max ha egy szék vagy ágy alá gyorsan bebújik. Talán van esélye a túlélésre. :D :D :D
Sry Mester nem tévedtél.az RC egység valóban egy olcsó kínai mini racer autóé. A motorok egy picco z helibe voltak. A légcsavarok szintén picco z farok rotorja. Az aksi egy telefon aksi. De találtam az origónál 300mAh aksit ami 2 cella 18gramm nekem csak egy cella kell még lejönnek a kábelek és szerintem megúszom 9gramm alatt. És persze árba is még elfogadható. Természetesen bármilyen kérdésre nagyon szívesen válaszolok.

Hiert.O. a You-tube-ra úgy tudsz feltölteni ha regelve vagy. Ha ez meg van akkor bejelentkezel és upload.
Az első mezőben (title) a videó címét irod
A másodikba egy rövid leírást a tartalomról
A harmadikban kategória választás
A negyedik kulcsszavakat kell írni. Ez a kereséshez kell. Mint pl.: hovercraft
Ha ezek megvannak akkor upload videó és akkor be adja a tallóz gombot ahol kitudod választani a gépedről amit szeretnél, hogy feltöltsön. Majd türelem. Egyszer csak kész. Semmi státusz-bar, hogy hol tart. Csak megy a karika.

Üdvözlettel Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 27. - 21:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még egy dolog
sry írta:

Ezt még akár egy kerek írásba is érdemes lenne összerendezni és
feltenni a netre valahova.

Ezt jó volna valahogy összehozni.



Közben találtam egy videót.
http://www.youtube.com/watch?v=_-4XdcA7 ... re=related
Szeretném, ha az enyém is így menne majd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 28. - 11:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
meglett az első videó végre!
hang nincs, mert fényképezővel lett csinálva.
az operatőr az édesapám volt, nézzétek el neki a sok felesleges zumplást :lol:

meglettek az első káresemények is :-\
csapágyas az 1ik motor, amit nem sikerült kicserélni, és hogy nem pont most adta meg magát a dolog.
a rázkódástól lelröppent a csavi a tengelyről, és szétmetélte a tológyűrűt.
bár némi balsacement és microfill és nem is látszik majd

a video: http://www.youtube.com/watch?v=v3C3oXSbatU
illetve a kár
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 28. - 13:27 
Fogadd legmélyebb tiszteletem! Király a holmi! Jöhet a vizi próba!


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 28. - 15:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A legjobb hatásfoku" légcsavar " a helikopter rotorja!
Ebből is látni, hogy kis sebességű előrehaladásnál a nagy állásszögű légcsavar egyszerűen " átesik ", teljesítménye romlik.
Úgy ahogyan mindenki javasolja tegyél rá nagyobb átmérőjű, kisebb emelkedésű légcsavart.
Nagyon ajánlom, a Budafoki u.-i modellező boltban Masznyik Gáborral történő konzúltációt. Úgy tudom a csütörtöki napokon van bent délután, de kérdezzed meg telefonon: 06 1 279 02 76 ez az üzlet száma és kérdezni lehet, mikor van bent Masznyik Gábor!

Én azt hiszem minden nagyobb problémán túl vagy, müködik a légpárna, a többi módosítás már nem okoz problémát, GRATULÁLOK!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 28. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
köszönöm a gratulációt ! :) :oops:
a vizi próba még várat magára 1 kicsit, ugyanis nincs lefestve a masina, és nem akarom hogy a nyers fa vizet kapjon.
erősen gondolkodom azon is, hogy a szoknyát kiegészítem 1 fodros alsó részel.
légcsavar téma:
nagyobb átmérőjü csavit nem tudok tenni a fix gyűrűméret miatt.
sokat beszélgettem száki mesterrel, aki 40 éve farigcsál légcsavarokat.
ő is azt javasolta, hogy csökkentsem az állásszöget a felére, így 8,5*4-es lenne.
agyaltam a 4D-s légcsavar megoldáson, de nagyon drága lenne.

a csapágyas mocit közbe meggyógyítottuk a sógorommal.
pestre nem tudok csak úgy felmenni, mert győri vagyok
mindenesetre felhívom majd, -bár nem tudom mikor, mert a telcsim megadta magát.
van itthon 8,5*4-es graupner csavim 1 DB, veszek hozzá még 1-et, és megnézem mit mutat.

az igazi megoldás valóban a csavi átmérőjének megváltoztatása lenne.
ehhez a mocihoz 15 colos csavi kéne.
azokkal kishíján felrepülne.
a másik a motor KV értékének növelése.
ez macerás kicsit, mert a motorok doboza nincs meg, illetve már be lettek építve. tehát nem biztos hogy visszaveszi.
a lényeg, hogy mindenképp rá kéne fizetni.
a másik lehetséges variáció, a motor ujratekerése nagyobb Kv értéküre.
erröl a témárol nem tudok semmit ezért kicsit óckodok tőle.

amint megyek tesztelni megint teszek fel videót :D
annyira jó a saját kezem munkályát a világhálón látni, ez valami fantasztikus, büszkeséggel tölt el. pedig nem én találtam fel a spanyol viaszt :? -sajnos :lol: :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 28. - 20:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
szilardka írta:
Még egy dolog
sry írta:

Ezt még akár egy kerek írásba is érdemes lenne összerendezni és
feltenni a netre valahova.

Ezt jó volna valahogy összehozni.


Legyen !!! Ha gondolod segítek benne. Fotók kellenek meg némi
magyarázó szöveg. Na meg legalább egy rajz (ha más nem a fotókra
felmontírozott méretek) ami alapján el lehet indulni. Nem azt mondom,
hogy ez nagyon könnyű (mármint cikkeket írkálni) de legalább olyan
szórakoztató mint magát a modellt építeni. Arról nem is beszélve, hogy
ilyenkor az ember újra átgondolja, átéli a folyamatot és először is
észrevesz egy csomó hibát, aztán levon egy csomó tapasztalatot, és
igazán így fejlődik.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hier.o. Ez nagyon jó (gizda :D ). Ez volt a végsebessége?
Közbe Foglalkoztam a kicsivel ill. kísérletezgettem. Jó ez a picike mert pici változtatásokkal az egész mozgás karaktert meg lehet változtatni. Az alján a gyűrűvel nagyon sok mindent lehet szabályozni. Látszik az építésnél, hogy direkt kisebbre hagytam az alján a lyukat. De ez így nem nagyon volt jó. Amit Sry is írt, hogy nagyon lerontotta az emelő teljesítményt. Azt kivágtam teljesen, hogy egy szintbe legyen a gyűrűvel. Így elértem azt, hogy ugyan nem volt annyira kemény a szoknya, viszont jobban lebegett és a terpmászó képessége is jelentősen meg nőtt. Nem kell nagy dolgokra gondolni, pl. sebészolló. A gép méretéhez képest egész jó. De viszont meg van így az a hátránya, hogy nehezebb irányítani. Megy minden fele... Kísérletezgettem azzal, hogy terelésképpen csak szoknya beömlőihez ragasztottam öntapadóspapírt . Így meg lehet találni azt a pontot amikor szépen lebeg de irányítható marad. A másik amivel soket lehet még variálni az a súlypont. Ha egy kicsit orrnehéz akkor a farát dobja ki, ha far nehéz talán így a legnehezebb irányítani. Gyakorlatilag csak elfordul de ugyan úgy megy tovább egyenesen vagy amerre akar. Itt is meg lehet találni az arany középutat.

Sry, akkor nekiállok és összegyűjtök rólla mindent amit tudok. Próbálok valami nyomtatható rajzokat csinálni. Abban nagyon igazad van hogy így ahogy gondolkodik az ember a dolgokon. Már is van amit másképp csinálna. Az első dolog az alapanyag. Nekem csak 1,5mm balsa volt itthon. Fölösleges ilyen vastag. Szerintem elég az 1 mm és rengeteg súlyt lehet spórolni.
Meg a nagy nyűgöm most, hogy tönkre ment a Mini racer adója A tegnapi napom arra ment el, hogy próbáltam valaki műszerészt rávenni hagy nézze már meg, hogy mi lehet a gond. Eddig nem sok sikerrel. Ha esetleg van valakinek ilyen autója, szívesen megvásárolnám.
erről lenne szó: Kép

Üdvözlettel Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 30. - 12:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hirtelen csak ezt találtam:
http://www.vatera.hu/mini_r_c_auto_stre ... 91866.html


A cikkre meg visszatérek, csak rohanás van.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 02. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a gyors választ. Most regisztráltam még fel a vaterára. Igazából még nem tudom miként működik.

Üdv.: Szilárdka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 02. - 7:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
szilardka írta:
Köszönöm a gyors választ. Most regisztráltam még fel a vaterára. Igazából még nem tudom miként működik.

Üdv.: Szilárdka


Én már jó régen fenn vagyok, ha valami kérdésed van jöhet.

A cikkel kapcsolatban javasolnám, hogy kezd el írni. Először úgy sem
lesz jó, de legalább lesz egy keret ami fésülhető, finomítható. A
képekkel, meg rajzokkal az elején ne foglalkozz, mert attól csak
lelassul a dolog és soha nem készül el. Ha megvan a szöveg akkor
sokkal könnyebb képeket találni hozzá.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 02. - 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
örűlök, hogy cikk írásra adod a felyed szilárdka !
mindent bele.

tudom, hogy gizda! én se ezt vártam.
ha megjön a fizum akkor csináltatok új csavikat Száki mesterrel.
4 toll 8,5*4-es W-s.
kicsit jáccadoztam a statikus tolóerő kalkulátorral, és ez lett a döntés.
persze e-mellett sok ember tudása lapul a döntés mögött.
mégegyszer is köszönöm!
a végsebességet nem volt módom megtapasztalni, mert még irányítani is nehéz, főleg tolóerő tartalék nélkül, 2-2 kormánylappal :)
a videón csak fél gáz volt, viszont amikor kicsit jobban belendült akkor nehéz megfogni a tehetetlenség miatt.

ma elkészült a 3-as terelőlapát.
ettől biztosan sokkal kezesebb lessz. meg némileg pofásabb is.
Kép
Kép

most nézem csak le se csiszoltam a kivágást, nagyon randa :oops:
holnap szétszedem, és nekiesek a pingálásnak


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség