SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2020 júl. 08. - 16:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 01. - 21:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma volt egy pár start
http://www.youtube.com/watch?v=7lgn6vNnBac
Sajna az izzó szálat sikerült ki égetnem a végére :(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 02. - 9:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
kacsa írta:
Ma volt egy pár start
http://www.youtube.com/watch?v=7lgn6vNnBac
Sajna az izzó szálat sikerült ki égetnem a végére :(


És van valami tuti beszerzési helyed? Mert nekem is kéne vagy 4-5 izzófej a COX motorokhoz, csak ahonnan régebben vettem az már megszünt.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 02. - 16:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos nincs a 049-est így oldottam meg, ki lett fúrva, menet bele.

http://www.densmodelsupplies.co.uk/inde ... on&pid=294


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 02. - 17:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi!

Ilyet én is csináltam, meg rendeltem egyszer konverziós fejeket egy gyártótól, azok jobbak voltak kicsivel, de akkor sem az igazi.

Megváltozik az égőtér alakja és ettől lecsökken a motor teljesítménye. Jó lenne eredetiket beszerezni, de hogy honna, arról fogalmam nincs. régebben volt ilyen a Graupner katalógusban, de már ott sincs.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 02. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
esetleg ez http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... d&_sacat=0


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 19:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na mi lesz ha a "MANÓ" siklómodellt összepárosítjuk a "RecyCopter" szabadonrepülő helikopter modellel?

Hát ez:

Kép
http://kobold.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... d/19898845

Ez a "Motor MANÓ" szabadonrepülő mini gumimotoros modell. Full kézimunka, mivel még a légcsavar is kézzel készül, semmi gyári cucc. A motor alkatrészei nagyjából azonosak a "RecyCopter" -ével, így semmi extra nincs benne, csak gyöngy, gémkapocs, üdítős flakon és hasonlóak.

Mintadarab és rajzok hamarosan.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 01. - 16:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Na mi lesz ha a "MANÓ" siklómodellt összepárosítjuk a "RecyCopter" szabadonrepülő helikopter modellel?

Hát ez:

Kép
http://kobold.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... d/19898845

Ez a "Motor MANÓ" szabadonrepülő mini gumimotoros modell. Full kézimunka, mivel még a légcsavar is kézzel készül, semmi gyári cucc. A motor alkatrészei nagyjából azonosak a "RecyCopter" -ével, így semmi extra nincs benne, csak gyöngy, gémkapocs, üdítős flakon és hasonlóak.

Mintadarab és rajzok hamarosan.

Üdv.: SRY



Woááááá :) Várjuk :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 9:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ennek is eljött az ideje! Csapjunk bele a RecyCopter építésébe. Azt nem igérem, hogy ez itt most hipp-hopp be fog fejeződni, mert az időm az korlátos, de azért igyekszem.

RecyCopter építés 1. rész:

Az itt leközölt fényképfelvételek nagy méretben megtekinthetőek a https://plus.google.com/u/0/photos/1044 ... 1860723889 oldalon !!

Az építést kezdjük a lényeggel, a rotorrendszer megépítésével. Mint már erről volt szó a rotorlapátok Apenta ízesített ásványvizes flakonból készül. Ez a flakon rendelkezik a már említett kondíciókkal. A flakon PET anyaga tartós és igen erős, amire szükség is lesz, hiszen a kis helikopterünk szabadonrepülő, ezért a leszállásoknál illetve különféle tárgyakkal ütközéseknél a rotorlapátok elég nagy pofonokat kapnak.

Kép
1.kép.

A flakont jól mossuk el, és vegyük le róla a cimkét. A cimke után visszamaradó ragasztóanyag foltok mosó-, vagy sebbenzinnel könnyen eltávolíthatóak. A flakont töröljük tisztára, szárazra.

A rotorlapátok feljelöléséhez szükség lesz egy a paláston végigfutó, a szimmetriatengellyel párhuzamos alapvonalra. Ezt ki is lehet szerkeszteni, de a legegyszerűbb, ha megkeressük a flakon oldalán a gyártáskor használt szerszám által hagyott osztásvonalat. Ez biztosan a hossztengellyel párhuzamosan fut, mivel másként ki sem lehetne venni a szerszámból a kész flakont.

Kép
2. kép.

Keressük meg a szerszám osztásvonalát (2. képen nyíllal jelölt vonal) és itt vonalzóval húzzuk meg az alapvonalat. A flakon műanyag alapanyagú ezért alkoholos filcet használjunk a jelöléshez. Erre az alapvonalra kell majd illeszteni a "Rotorlapát és farokrész előrajzoló sablon" "Alapvonal" jelzésű vonalát. (3. kép.)

Kép
3. kép.

Célszerű a flakonon a tiszta hengerpalást rész alsó és felső részét is megjelölni, hogy könyebb legyen majd illeszteni a sablont.

Vágjuk ki a sablont a rajzból és ragasztószalaggal (legjobb a papír maszkolószalag használata), illesszük először a flakon hengeres részének felső részéhez. A sablonon látható jelöléseket vigyük át az alkoholos filccel a flakonra. Majd válasszuk le a sablont, és illesszük, ragasztószalaggal szintén rögzítsük a flakon hengeres részének alsó részéhez. Majd vigyük át a jelöléseket a flakonra. (4., és 5. kép)

Kép
4. kép.

Kép
5. kép.

Ezt követően a jelöléseket kössük össze vonalzóval, ezzel fel is jelöltük a rotorlapátokat és a farokrészt. (6. kép)

Kép
6. kép.

folyt. köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 10:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
RecyCopter építés 1. rész:
folytatás


Miután elkészültünk a jelöléssel, vágjuk ki az alkatrészeket. Erre egy jó minőségű ollót használjunk, a PET anyag nem adja könnyen magát. Mielőtt kivágnánk az alkatrészeket érdemes feljelölni mégegy garnitúrát, mert ezt még kényelmesen kiadja az alapanyag, és ha szétvágtuk a flakont, akkor már nagyon nehéz lenne feljelölni. Egy Apenta-s flakonból így két RecyCopter hozható ki (7. kép.)

A kivágott alkatrészeket érdemes alkohollal (denaturált szesz) letörölgetni, ha rendelkezésre áll ilyesmi, hogy a szerkesztési vonalak maradványait eltüntessük róluk.

Kép
7. kép.

Miután kivágtuk és letörölgettük a rotorlapátokat és a farokrészt a farokrészt illesszük a rajzra és másoljuk át a farokrotor imitációt rá. Ennek csak esztétikai szerepe van, akármi mást is felfesthetünk rá díszítésnek, de hagyhatjuk festetlenül is. (8. kép.) A rotorlapátokat fektessük egymásra, és ellenőrizzük, hogy teljesen egyformák-e! Ha nem akkor "szabjuk-össze" őket, az egymást nem fedő részeket vágjuk le, de ügyelve, hogy a lapát alakja ettől ne változzon nagyon meg!!!

Kép
8. kép.

Tegyük félre a rotorlapátokat és a farokrészt. Vegyük elő a 3 db. gemkapcsot. ezekből alakítjuk ki a mechanika további elemeit. A gemkapcsokat először hajtogassuk ki. Teljesen egyenesnek kell lenniük! Első lépésben lapos-fogóval munkáljuk, hajtogassuk a drótdarabokat! (9. kép.) Már ezzel is majdnem teljesen egyenesre lehet alakítani őket, de iazán jó eredményt akkor érhetünk el, ha egyengető lapon (nehéz, sík vaslap, vagy keményfa-lap) egyengető gumikalapáccsal (Semmiképpen nem fém kalapáccsal !!! A fém kalapács károsítja az alkatrészt az egyengetéskor.) a drótdarabot lassan forgatva egyenesre kalapáljuk. (10. kép.)

Kép
9. kép.

Kép
10. kép.

Itt jeyezném meg, hogy a rutinosabb Modellező Kollégáknak néhol kicsit körülményesnek, "szájbarágósnak" fog hatni a leírás, de kérem vegyétek figyelembe, hogy ez egy gyerekeknek tervezet, kezdő modell! Sok olyan alapfogás van, amit a Fiatal ollégák nem ismernek, és ezt a lehetőséget ragadom meg a "képzésükre".

Az egyengetést követően eljutottunk a drótból készült alkatrészek kiinduló nyersanyagához. Ha gondosan, egyesre munkáltuk meg a drót-darabokat a későbbiekben könnyen ki tudjuk alakítani a megfelelő formákat és az alkatrészek jól fognak működni, ha türelmetlenül elkapkodtuk ezt a munkafázist az a jövőben nagyon meg fogja bosszulni magát, a kis helikopter rosszul, vagy sehogy nem fog működni !

Hajtogassuk meg a drót-alkatrészeket.
Először a "Motortengely"-el kezdjük, ennek csak a felső "L" alakban hajlított részét készítsük el, a többi az összeraksi fázisban következik majd. (11. kép.)

Ezt követi a "Rotortartó" (12. kép.). Először a hajlításokat készítsük el (laposfogóval), majd ezt követően ellenőrizzük a hajlítások derékszögűségét, és vágjuk pontos méretre a végeket.

Kép
11. kép.

Kép
12. kép.

Vegyük elő a vékony sodrott eres, réz elektromos vezetéket és egy 15-20 cm-es darabon csupaszítsuk le a szigetelést róla. (13. kép.) Vágjunk ki egy szálat a kötegből, ezzel fogjuk összekötni a "Motortengely"-t, a "Rotortartó"-val.

Kép
13. kép.

Illesszük össze a "Motortengely"-t és a "Rotortartó"-t, oly módon, hogy a "Motortengely" "L"-alakban meghajlított része a "rotortartó" összeköző része alá essen és a réz vezetékkel kössü, bandázsoljuk össze. Arra különösen ügyeljünk, hogy a "Motortengely" a "Rotortartó" keresztrúdjának pontosan a felélnél illeszkedjen. (14. kép.)

Kép
14. kép.

Állítsuk a két összekötözött alkatrészt egy síklapra, úgy, hogy a "rotortartó" kerüljön alulra, ezen feküdjön fel az egész, és súlyokkal, vagy ragasztószalaggal rögzítsük le a 15. kép szerinti pozícióban. Ezt követően a "Motortengely"-t úgy igazítsuk, hogy a siklapra derékszögben álljon. A bandázsolás ekkor még megengedi, hogy mozgassuk a "Motortengely"-t.

Kép
15. kép.

Forrasztóvízzel kenjük be a bandázsolást és forró páka segítségével ónnal futtassuk be azt. Először a pákával melegítsük fel a forrasztandó helyet, vegyünk kis ónt a pákacsúcsra és az olvadt ónt rakjuk a forrasztási helyre. Ha jól csináltunk mindent az ósz szétfut az alkatrészenek összekötve azokat. Ezt követően várjunk pár percet, míg kihülnek az alkatrészek. A szabad levegőn, lassan kell kihülniük, a hülést gyorsítani nem szabad.

A forrasztás után tűreszelővel, vagy csiszolófával megigazíthatjuk, csinosíthatjuk a forrasztott kötést.(16. kép)

Kép
16. kép.

Ha nincs a forrasztáshoz megfelelő felszerelésünk, akkor a "Motortengely"-t és a "rotortartó"-t ragasztással is összeköthetjük. Ekkor vékony varrócérnával kössük össze az alkatrészeket, majd a kötést itassuk át pillanatragasztóval (azonos eljárás ez mint amit a fa alkatrészeknél fogunk alkalmazni)

A ragasztott kötés is megfelelő, de az igazán jó a forrasztás, így ha van rá lehetőségünk ezt alaklmazzuk.

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 15. - 20:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
RecyCopter építés 1. rész:
folytatás


Vegyük elő a rotorlapátokat és a tövüknél, az alsó oldalon 80...100-as finomságú csiszolóvászonnal érdesítsük fel a felületet. (17. kép.)

Kép
17. kép.

Ezt követően összeállíthatjuk a rotorszerkezetet. Egy lapra húzzunk egy egyenes vonalat, ez segít majd a lapátok beállításábal. Állítsuk a vonalra a "Rotortartót" és a "Rotortartó" "L" alakú hajlításai alá csúsztassuk be a rotorlapátokat. A lapátokat a belépőélüknék ragasztószalaggal rögzírsük a papírhoz, a "Rotortartó"-t is rögzítsük le ragasztószalaggal és súlyokkal. Ha a súlyok teljesen eltakarnák az alkatrészt alkalmazzunk kis hulladék léc darabokat a leszorításhoz (18. kép.)

Kép
18. kép.

Miután mindent beállítottunk és stabilan rögzítettünk a rotorlapátok tövénél Ciano Akrillát ragasztóval (pillanatragasztó) ragasszuk a "rotortartó"-t a rotorlapáthoz. A ragaztás után várjunk legalább 1 órát, mert a ennyél a ragasztásnál sem a rotorlapát, sem a "rotortartó" nem szívja be a ragasztóanyagot -mivel ezek nem porózus anyagból vannak- , így a ragasztó kötési ideje sokkal hosszabb, mint pl. fa-anyagok esetében.

A rotorlapátokat ragaszthatjuk EPOXI műgyantával is, ez még talán jobb eredményt is ad, és megfelelő ragasztó választása esetén gyorsabb is, de nem áll mindenki rendelkezésére ilyen anyag, és ezért a két cseppnyi szükséges ragasztó mennyiségért kár lenne egy ilyen drága ragasztóból megvenni egy egész tubussal. Ta van otthon, vagy a szakkörben ilyen ragasztónk, akkor viszont használjuk bátran, az alkatrészek előkészítése ennél is azonos a fentebb elmondottakkal.

folyt. köv.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 15:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
RecyCopter építés 1. rész:
folytatás


A ragasztás kikeményedése után válasszuk le a papírról a rotorszerkezetet. Ha pillanatragasztót használtunk akkor még meg kell erősíteni a ragasztást, mert így könnyen letörhet. Az EPOXI ragasztásnál a sűrű ragasztóanyag körül-öleli a "rotortartó" drótját, így az nem tud kifordulni a ragasztóból, ebben az esetben nincs szükség megerősítésre.

20 mm széles cellux ragasztószalagból vágjunk le egy 5-6 mm széles kis csíkot és azt a 19. kép-en látható módon ragasszuk rá a "rotortartó"-ta. A kilódó részt vágjuk vissza 5-6 mm hosszúra és hajtsuk vissza a rotorlapát tetejére. Jól nyomjuk rá a ragasztót a felületre, buborék ne legyen alatta.

Kép
19. kép.

ezt követően egy 20 mm széles darabot vágjunk le és a 20. képen láthat módon ragasszuk fel a "rotortartóra". Így a műanyag ragasztószalag darabok egymást is jól fogják. A kilógó részt kb. 8 mm hosszra vágjuk le, majd ezt is hajtsuk vissza a rotorlapát felső részére és jól nyomjuk rá. A tengely felé eső felesleges ragasztórészeket vágjuk le.

Kép
20. kép.

A 21. képen jól látható a kész ragasztás, az egymást fedő 3 ragasztóréteg (pillanatragasztó, kis darab cellux és nagyobb darab cellux rétegei). Az így kialakított kötés már elég erős, hogy elviselje a gyorsan forgó rotor ütközésekor keletkező erőhatásokat, illetve a földetéréskor keletkező esetleges ütést.

Kép
21. kép.

Most alakítsuk ki a "Csapágycső"-vet. Ennek alapanyaga manyag tollbetét. Ez szinte mindenhol fellelhető, az olcsó tollakban, reklámtollakban használnak ilyet. Helyette használható kis rézcső is, vagy bármilyen erős anyagú, a rajzon jelölt méretekkel megyegyező műanyag csődarab is.

Kép
22. kép.

A tollbetétből vágjuk le a rajz szerinti hosszúságó darabot, és jól takarítsuk ki belőle az esetleges tintamaradványokat. Erre a legjobb denaturált szeszt használni, de más tisztítószerrel is kitakarítható.

Kép
23. kép.

Vegyük elő a rajz szerinti méretű üveg-, vagy műanyag gyöngyöt és fűzzük fel a motortengelyre, majd fűzzük fel a csapágycsövet is. ezzel elkészült a rotorszerkezetünk. (24. kép.)

Kép
24. kép.

A meghajtásból még egy elem hiányzik, jelesül a "Gumikampó" ezt a harmadik gemkapocsból készíthetjük el, a többi drótból készült alkatrész ("Motortengely", "Rtotortartó") elkészítésési menetével azonos módon. A "Gumikampó" gumitartó részének meghajlításához használjunk hengeres fogót, és a hajlításokat ennek a köralakú résznek az elkészítésével kezdjük, mivel ehez kell majd igazítani a többi méretet.

Kép
26. kép.

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 16:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
RecyCopter építés 2. rész:

A második részeben a halikopter kabinját fogjuk elkészíteni. ennek alapanyaga 20 mm vastag hungarocell. Lehetőleg a legkisebb fajsúlyú 80-as sűrűségű anyagot használjuk, de ha ez nem áll rendelkezésre akkor bármilyen habanyag megfelelő lesz.

Vágjuk ki a rajzból a halikopterkabun oldalnézeti képét, egy gombostűvel tögzítsük a hungarocell anyagon és hegyes ceruzával, vagy alkoholos filccel rajzoljuk körül.


Kép
26. kép.

Lombfűrésszal, vagy sniccerrel vágjuk ki a kiindulási formát:
Kép
27. kép.

A későbbi dekorálás vonalait is felvihetjük, de ezeket még a megmunkálás során le fogjuk faragni a kabinról.

A kabinból ki kell vágni egy téglatest alakú darabot, ahová a központi tartóelem fog illeszkedni. ennek a kivágásnak a helyét a rajz szerinti méretekkel jelöljük fel, és sniccerrel vágjuk ki.

Kép
28. kép.

Kép
29. kép.

Hengeres reszelővel alakítsuk ki a gumimotor alagútját. Ha nincs megfelelő méretű hengeres reszelőnk, ezt a munkafolyamatot hengeres pálcára, vékony cerizára feltekert csiszolópapírral is elvégezhetjük.

Kép
30. kép.

Csiszolópapírral (csuszolófával) alakítsuk ki a kabin orr részénak kúposságát, valamint az élek letörésével egy ívelt, áramvonalas kabinformát. A csiszolás megkezdése előtt hulladék hungarocell darabon próbáljuk ki a választott ciszolóeszközt, hogy nem hagy-e mély karcokat az anyagban, illetve nem szaggatja-e az anyagot, abból kis darabokat kifordítva. Ha ezek a hibák fennállnak válasszunk más finomságú csiszolóvásznat, vagy csiszolóeszközt.

Kép
31. kép.

A kész kabin idomot alkoholos filccel dekorálhatjuk. A munka ezen része teljesen a fantáziára van bízva, mindenki olyanra festi, rajzolja a halikoterét, amilyet szeretne. Ha több kis RecyCopter épül egyszerre (szakköri foglalkozáson, iskolában klubnapon stb...) törekedjünk rá, hogy mindegyik masina egyedi legyen. Így a tulajdonosa könnyen felismerheti és megtalálhatja.

Kép
32. kép.

A hungarocell anyag elég nehézkesen szinezhető a felület porózussága miatt. Alkoholos filccel dolgozva ha a fil hegyét pillanatra denaturált szeszbe mártjuk akkor a filcben lévő festékanyag felhígul és így már befolyik a résekbe, apró pórusokba is. A filccel így telítettebb felületeket, szebb munkát érhetünk el.

folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 9:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Alakul a molekula, mocorog az atom :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 12:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Próbáljál a repüléséről videót készíteni.

Ha nem tudod feltenni szóljál.
Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 13:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igyekszem. A videohoz még egy kis napsütés is kéne, szt meg kénytelen vagyok kivárni, sajnos olyat még nem tudok modellezni, de ha lesz rá ötletem, akkor azt is összehozom :-) :-)

MÁS

Ma hozta a postás:
KIS TECHNIKUS KÖNYVTÁR

Nagy ernő

Helikoptermodellek tervezése és építése

Táncsics Könyvkiadó.
Budapest 1958.


121 oldal, kisalakú könyvben. Belelapozgattam, érdekes elképzelések vannak benne, majd ha lesz rá időm alaposan kivesézem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség