Kedves Feco!
Meg szabad kérdezni, hogy mi tántorított el a G70-es hajóosztály-tól?
Emlékszem a vitorlázat bővítéssére vonatkozó ötletedre, valamint ennek fogadtatására, de nyilván nem ez volt a kizárólagos ok.
Érdekelne, mi indított egy szinte teljesen nyitott hajóosztály gründolására?
Én úgy találtam eddig, hogy a sikeres hajóosztályok rendszerint OD-ék. és rendszerint áll mögöttük egy-egy szent őrült (mint Grubisa) vagy valamilyen üzleti model (Micro Magic, vagy az én régi XL25-ösöm).
Az OD mellett szól szerintem az is, hogy roppnat nehéz olyan zárt előírásrendszert alkotni, ami ugyanakkor kellően rugalmas is egyben.
Pl az XL25 (hogy ismert vizeken maradjak) nem férne bele a TT65 előírásaiba a maga 70centijével és swing rigjével.
Ha nem baj, hogy a csapos is közbeszól, én a magam részéről Sry mester TESCO gazdaságos (jó értelemben persze) ötletét tartom a leginkább szimpatikusnak visszaemlékezve kezdeti kínlódásaimra.
Gőzgépével számomra bizonyította, hogy kellő átgondolás mellett egyszerű eszközökel és az átlag barkácsoló számára is hozzáférhető anyagokból is lehet teljes értékű szerkezetet összeállítani.
Távol álljon tőlem, hogy belekotyogjak bármibe is, csak próbálom megérteni a körülményeket. Láttam Belo kezdeményezését (MAX70), és olyan indulatokat éreztem körülötte/mögötte amiket nem tudok hova tenni. Kezd olyan érzésem lenni, hogy túl sok horgot lógatunk egymás mellett (MM, G70, TT65 stb), és félek, nehogy egymást zavarják csak a végén
Hozzáteszem, a magam részéről mindenkinek drukkolok, aki tenni kíván a modellvitorlázás népszerűsítéséért, és csak a segítő szándék vezetett, elnézést kérek, ha bárkit is akaratomon kívül megbántanék.