SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 17:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 11:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elkezdtem "nézegetni" a Palo de Agua rajzait, és sokat segítene egy Spanyol-Magyar, Magyar-Spanyol internetes szótár. Ha valaki esetleg tudna ebben segíteni megköszönném. Amiket a Google-barátom talált az nem az igazi.

A megtalált szótár szerint a Palo de Agua az Vizi Árboc-ot jelent. Jó hülyén hangzik, de lehet, hogy ettől még tényleg így hívják. De mire ezt kivarázsoltam a szótárból majdnam megőszültem, olyan körülményes volt. Ezért kéne egy jobb, ha van egyáltalán.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 16:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt a Palo de agua egy videón:

http://www.youtube.com/watch?v=B_Aa3WC8mNQ

Igaz az építője elnevezte Rita SS-nek, de ettől még erről a hajóról
készült a videó.

Ez meg egy nagyon hasonló darab:
http://www.youtube.com/watch?v=4YHuSzyJOFg

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 16:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A hajó egy példányának építése az RC groups-on:

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ost7717474


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

"Palo de Agua" -> földrajzi hely, Honduras (volt aranybánya)
http://www.maplandia.com/honduras/comay ... o-de-agua/
-> földrajzi hely, Venezuela
http://www.fallingrain.com/world/VE/26/ ... _Agua.html

Illetve:
http://es.wikipedia.org/wiki/Palo_de_lluvia -> "Un palo de lluvia o palo de agua es un tubo largo ..." Ennek az oldalnak van magyar fordítása: http://hu.wikipedia.org/wiki/Es%C5%91bot => esőbot

Futottak még:
"The palo de agua (waterstick), ..."vizibot :? => water stick insect - vizirovar
http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... edirect=no

Tkp. bármelyik lehet ;)

_Szerintem_ a hajó a legutolsó alapján legyen mondjuk csíbor :)

Melyik doksit nézed? Van ismerősöm, aki spanyolt tanít(ott) középiskolában, rákérdezek Nála.

Üdv!
g.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_199 2009 jan. 05. - 19:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 19:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gtoth írta:
_Szerintem_ a hajó a legutolsó alapján legyen mondjuk csíbor :)


Megbeszéltük :D :D :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 20:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nézegetem, olvasgatom a Csíbor (most már maradjunk ennél a névnél)
rajzait, és máris találtam egy bődületes nagy hibát. A fedélzet alatt a
hossztengely mentén fut egy 8x4 mm-es léc. Ez merevíti a fedélzetet és
osztja el az árboc okozta terhelést. Ez látható is az összeállítási rajzokon.
Viszont a bordarajzokon nincs rajta. Ez a kissebbik baj, a nagyobbik az,
hogy a léc kivágásai sincsenek feltüntetve :? ezeket a kivágásokat
utólag elkészíteni igencsak macerás, és elég nehéz is. Azóval erre nem
árt figyelni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy ilyet én is építek, és nekem is volt egy problémám. Csak a középső palánknak a rajzát találtam a dokumentációban, a többit úgy kellett kitalálni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 21:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igen, ez is hiányosság! Ilyesmivel még nem is nagyon foglalkozom, csak
a tervezési gikszerekkel egyenlőre. Szép ez a hajó, érdemes vele
foglalkozni, de csak úgy "papírról" nem lehet megépíteni, ráfér a
dkumentációra egy "kis" munka mielőtt belevágna az ember.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 0:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Most már nem mondhatom, hogy egy vonalat se rajzoltam még a
vitrolás modell ügyben. :D :D :D :D :D

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5223532

Újraszerkesztettem az első négy bordát. Ezeken már rajta van a 8x4
mm-es hosszmerevítőléc kivágásainak helye, és a pozíció beállító
"lábak" is. Összesen 7 borda van a hajótestben így van még mit
szerkesztgetni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 9:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Visszaellenőriztem az én rajzom és az eredetit, és találtam egy újjabb
gikszert. Az eredeti rajzon az egyes bordák távolsága az építőfától
mindenhol mm-ben, és egész számban van megadva. Ez volt a gyanús,
mert és térbeli görbült test egyes metszetei a legritkább esetben adnak
egész számokat egy adott mérősíktól. Az meg, hogy mindegyik metszet
távolsága egész számra jőjjön ki gyakorlatilag lehetetlen.

Nem is volt alaptalan a gyanakodás. Az 1.) borda pl. az eredeti rajz
szerint 13 mm-re van az építőfától, ez nekem szerkesztéssel 12,54-re
jött ki. A 2.) borda a rajz szerint 18 mm-re van, nálam ez 18.45 mm
és így tovább mennek a +,- fél , háromnegyed milliméterek. Ráasásul
egyik bordánál felfelé kerekít, a másiknál meg lefelé az eredeti rajzok
készítője. Ez a biztos módszer, hogy hullámos legyen a bordák kiadta
felület :? :? :? :? :?

Aztán felnagyítottam az eredeti rajzot és pontosan lemértem a rajzról
is az építőfától való távolságokat. Láss csodát nagyjából azok az
értékek jöttek ki mint amiket én is szerkesztettem. Tehát az eredeti
rajz helyesen van kiszerkesztve, de a ráírt méretek, hogy finoman
fogalmazzak "kissé" elnagyoltak, pontatlanok. Erre figyeljetek ha
belevágtok az építésbe :!: :!: :!: :!:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 9:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Már alig várom, hogy olvashassam az építési leírást is :roll:
Meg kell valljam, roppantul élvezem a stílusod. Ismerettségi körömben senki sem használ olyan szavakat, mint "kitermeljük" vagy "lemunkáljuk" :wink: Ez a fajta gépész-költészet manapság már kihaló műfaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 9:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnálom, hogy ezt a fontos építést más Topic-kal mgezavartam, de most újra előjött-ittvan!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 15:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Abraxas ! :D :D :D :D Leírás természetesen lesz, mivel
Feco 1 Kolléga ezen missziójába csak oldalvizen csatlakozom be, itt ő a
főnök, így össze kell, hogy szedjem magam, nem húzhatom a dolgokat a
végtelenségig :D :D :D :D :D

MÁS

Újjabb hiba a rajzokban !!!! A bordák X tengely menti adatai a valós első
függélytől vannak megadva :!: :!: :!: Tehát nem az orrtő vonalától, bár
a rajzok egy részén ezt szemléltetik. Tehát minden adat 4 mm-el rövidebb
ha az orrtő vonalától mérjük. Vagy egyszerűen az orrtőt elé kell felvenni
viszonyítási vonalat 4 mm-rel, és akkor nem kell átszámolni a
bordatávolságokat.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 17:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisttelt Sry és Mindenki!
A TT-65 hajók ügye szépen alakul. Sok Kolléga elmondta véleményét, reméljük hogy mindannyiunk missziója a 65 cm-es hajók ügye.
Én is elkezdtem a Jif 2 hajó készítését. A sablonnál tartók, mert müanyagból készítem a hajót.
Nagyszerű a Csibor elnevezés, Jif 2 is kellenne egy szép magyar név, ami valahogy vissza származtatható az eredeti névre.
Kérem a Kollégák javaslatát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Fórumozok!

Sikerült regisztráltatni magam. Részemről segíteni szeretnék mind azoknak akik a rc. modell vitorlázással foglalkozni szeretnének. Van némi tapasztalatom a témában. Azért választottam ezt a topikot, mert úgy látom itt talán a legtöbbet tudok segíteni. tehát végig olvasva az eddigi hozzászólásokat az alábbiak jutottak az eszembe:
Az hogy a hajót építsük, vagy vegyük mindenki saját jóga eldönteni. Van aki modellező oldalról közelíti a dolgot, van aki pedig vitorlás versenyzői oldalról. A versenyzői oldal a hajóra mint egy sport eszközre tekint, és mint ilyenből szeretné megszerezni a legjobbat. A modellezőt sokszor az alkotás öröme hajtja. Én azt gondom azok akik az építés öröme után a verseny örömét is igazán ki akarják próbálni, előbb utóbb igazi versenyhajót fognak beszerezni, vagy rengeteg munkával fejleszteni.
Örülök,hogy Fecó1 élére állt a "kezdő" hajó projektnek. Igaz én már más fórumon leírtam nem értem miért van szükség egy új hajó osztály kitalálására. Miért nem jó az RG-65-ös nemzetközi osztály előírása, például úgy ahogy a németek kiegészítették. Ők egy az egyben átvették csupán az ő általuk kitalált Basic osztály hajóit is engedik indulni. Azok 70 cm-esek. Ha itthon is így lenne akkor az összes hajó indulhatna. A szabályzatot lefordítottam ha kéritek felrakom. Ezt én nem azért írtam, hogy újabb vitát provokáljak, csupán ez a véleményem.
Más! A pontatlan rajzokra az a tanácsom, hogy soha sem szabad a saját rajz nélkül neki állni a hajónak. Ne bízzunk a közölt rajzokban, az a tapasztalatom általában nem stimmelnek. Rajzoljuk ki a hajót 1/1 méretarányban.
A hajó hosszának megfelelő papírra, egy egyenesre mérjük fel a borda kiosztás távolságokat. Ez után ezekre a pontokra szerkesszünk merőlegest. Ezekre pedig mérjük fel a bordák magasságát. Egy egyenletesen hajló modellező lécel kössük össze a pontokat. Ahol a lécet erőszakosan kell görbíteni, esetleg negatívba hajlítani ott biztos rossz a borda rajz. Ezt a felülnézettel is meg kell csinálni. Sarkos hajónál a sarok pontokra is ki kell próbálni. Íves hajónál minél több metszetet kell készíteni. Ne féljünk vissza javítani a léc által megadott eltéréseket a borda rajzba. Meghálálja. Minél többször javítunk annál pontosabb lesz a hajó. Sok sikert a szerkesztéshez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség