Tartalomjegyzék SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
Modellezés, technika, történelem
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Keményforrasztás

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Műhelygyakorlatok
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Kedd. Márc. 17, 2009 10:42 am    Hozzászólás témája: Keményforrasztás Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Fórumlakók!

A hétvégén elkészült életem első keményforrasztása.
A munkadarab egy "próba" tartály féleség volt. A melegítés PB gázzal történt. Először vörösréz pálcával próbálkoztam, (mert az egy kicsivel olcsóbb Embarassed ) de hiába hevítettem és folyasztóztam éppen csak egy csepp pottyant le róla és nem folyt bele a helyére. Ez azt jelentette, hogy nem tudtam eléggé felmelegíteni sem a darabot, sem a pálcát. Ekkor vettem elő az ezüst pálcát. No ez lénygesen jobb lett. Szépen folyt az ezüst, sőt ahol még nagyobb volt a rés a munkadarabok között, ott be is folyt a tartály belsejébe. Crying or Very sad
http://picasaweb.google.hu/otako1/Gozgep#5314076891054652130
Annyira végül is nem nagy baj, mert elfér, csak nagyon gyorsan fogy a pálca. Shocked Aztán nem bírtam magammal, hogy lefotózzam a nyers forrasztási felületet és rögtön "szépre" dreháltam. No itt jött ki a másik hiba. Látható, hogy a 4 pofás tokmány meghúzta a darabot, mert türelmetlen voltam és vízzel, hirtelen hűtöttem le. No a réz éppen fordítva működik mint az acél féleségek. Szépen ki is lágyult, ahogy kell. Laughing
http://picasaweb.google.hu/otako1/Gozgep#5314076973203723346
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
pollen
Vendég





HozzászólásElküldve: Kedd. Márc. 17, 2009 11:36 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem ajánlott a réz,vízzel történő hűtése ugyanis revésedik tőle!
Vissza az elejére
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Kedd. Márc. 17, 2009 12:27 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Pollen!

Ezt is tapasztaltam. Crying or Very sad Mivel ilyen nagy hőigényű dolgot sosem csinálok anélkül, hogy ne készítenék oda, egy nagy, 16 literes vödörben vizet, ezért adta a magát a hűtés vízzel. No az egyébként fehér műanyag vödör szépen mutatja mennyi reve hullot le a hirtelen hűlő munkadarabról Smile
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
pollen
Vendég





HozzászólásElküldve: Kedd. Márc. 17, 2009 1:24 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ezért nem is szoktuk hűteni,hanem csak várunk és várunk,és aztán már ki is hűlt magától a holmi. Smile Ha kicsi tartályt vagy egyéb zárt idomot gyártasz,és vízzel hűtöd,akkor gyakorlatilag soha nem tudod rendesen kipucolni a revét belőle.Azt meg nem akarjuk.A kilágyulás is kisebb mértékű lesz. Szerintem az ezüst a legjobb anyag a forrasztáshoz. Nagyon pöpecül ki lehet polírozni!
Vissza az elejére
peter
matróz


Csatlakozott: 2006.11.17. Péntek 20:38
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Svédország

HozzászólásElküldve: Csüt. Dec. 01, 2011 6:16 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

pollen írta:
Ezért nem is szoktuk hűteni,hanem csak várunk és várunk,és aztán már ki is hűlt magától a holmi. Smile Ha kicsi tartályt vagy egyéb zárt idomot gyártasz,és vízzel hűtöd,akkor gyakorlatilag soha nem tudod rendesen kipucolni a revét belőle.Azt meg nem akarjuk.A kilágyulás is kisebb mértékű lesz. Szerintem az ezüst a legjobb anyag a forrasztáshoz. Nagyon pöpecül ki lehet polírozni!

Egyébként a sárgaréz is kitünöen megfelel, a folyasztószer a borax.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
máv275
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.09.19. Péntek 22:00
Hozzászólások: 386
Tartózkodási hely: Tapolca

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 05, 2012 9:46 pm    Hozzászólás témája: Roth2000 Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy jó kis cég elfogadható árak

http://www.werkstattexperte.de/Technische-Spray%60s-Aerosole-Rothenberger-Turboloetset-Kompakt-2000%C2%B0C-Loetkoffer/a32660516_u4884/

Üdv. máv275 Confused
_________________
mik. "ohne Ende Dampfroß" = "gőzmozdonyok mindíg lesznek"
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
máv275
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.09.19. Péntek 22:00
Hozzászólások: 386
Tartózkodási hely: Tapolca

HozzászólásElküldve: Pént. Máj. 25, 2012 8:48 pm    Hozzászólás témája: Keményforrasz Videón Hozzászólás az előzmény idézésével

Érdekes bemutató a keményforrasztásról , bemutatásként acéllemezt forraszt rézlemezhez:

http://www.johnson-matthey.ch/de/produkte/video_hartloeten.shtml

Üdv. máv275 Smile
_________________
mik. "ohne Ende Dampfroß" = "gőzmozdonyok mindíg lesznek"
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 25, 2012 7:42 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv Mindenkinek!

Úgy hozta az élet, hogy kell néhány egyszerű alkatrész csinálnom alumíniumból. Igen ám de van egy alkatrész amit hozzá kéne "heftelni" a másik darabhoz. Nincsenek nagy erők... stb. Aztán keresgélés közben találtam egy olyat, hogy Alu forrasztása. Na mondok, ilyen nincs... oszt mégis. Sikerült is vennem olyan pálcát ami erre alkalmas. A munkahőmérséklet 320-400 C° körül van. Ma csináltam egy próbát.
https://lh3.googleusercontent.com/-cvdKrFeFV-0/UBA7c4QVg-I/AAAAAAAAAqU/dc5hYBUoFnc/s905/IMG_0368.JPG

https://plus.google.com/u/0/photos/116287282384591572155/albums/5769176474845347729

Egészen jó lett. Nem mondom szét bírtam törni az alkatrészeket egymástól, de normális mechanikai konstrukcióval azért elég jól köt az anyag. Kicsit keményebb mint az alu darabok, ezt reszeléskor éreztem rajta. Laughing
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sry
Site Admin


Csatlakozott: 2006.11.13. Hétfő 19:52
Hozzászólások: 6149
Tartózkodási hely: Gomba

HozzászólásElküldve: Csüt. Júl. 26, 2012 12:03 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ilyen cuccom nekem is van, sörösdobozból szoktam lemezmunkákat forrasztgatni vele. Amúgy egész jó, csak kell némi gyakorlat a használatához.

Üdv.: SRY
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Szomb. Júl. 28, 2012 10:22 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

No akkor némi tapasztalat az Alu forrasztásról.

Jól fel kell melegíteni a munkadarabot! Nem a pálcát kell melegíteni! Ha a pálcával enyhén sikáljuk a forrasztandó felületet, akkor szépen ráfolyik a cucc, és elterül... Egy kicsit sikerült túlmelegítenem a darabot és simán lefolyt a a húzott cső oldalfalain, pedig nem is voltak "oxidmentesítve" Úgy futott az oldalán mintha cinnel forrasztanék rezet.
Számítani kell arra, hogy maga a forraszanyag keményebb mint a húzott cső, vagy a "félkemény" hengerelt lemez. Különösen dreháláskor volt érezhető az anyag megváltozása, még akkor is amikor már egy síkban volt a az összeforrasztott fémalkatrészekkel.
Kis gyakorlattal egészen rendes forrasztást lehet vele csinálni.
[/img]https://lh6.googleusercontent.com/-mEt4o1ABiSQ/UBKaOoV3s9I/AAAAAAAAArk/rJ-DysTAbR4/s509/IMG_0370.JPG[img]
Vigyázat!!! A munkahőmérséklet 350-420 fok körül van!!! A munkadarabon nem látszik, hogy hideg vagy meleg, viszont óvatlanul megfogva nagyon súlyos égési sérülést tud okozni!!![/img]
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Szomb. Júl. 28, 2012 10:24 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

[/img]
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
feco 1
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.03.28. Péntek 20:34
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Hatvan

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 30, 2012 1:15 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdvözlet Mindenkinek!
Engem is rég óta foglalkoztat az aluminium viszonylag alacsony hőmérsékletű forrasztása (hegesztése).
otako írja, hogy talált erre megoldást, de írásából nem tudtam kiolvasni a pálca tipusát és hogy hol vette.
T.otako ha van rá mód írd meg a beszerzési forrást és a pálca tipusát.Üdv.feco 1
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 30, 2012 2:14 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Feco Bácsi!

Sajna a pálca összetételéről én sem tudok semmit. A hobbycnc fórumon lévő adok-veszek rovatban találtam rá. "Ezüstvihar" kolléga ajánlotta megvételre. Beszéltem vele telefonon és az alábbi elérhetőséget közzétehetem.
ezustvihar@gmail.com
Minden levélre válaszol. Jelenleg néhány szál van már csak, de 2-3hét műlva érkezik egy újabb szállítmány.

Ezzel a technológiával vajon lehetne Alu kazánt csinálni?
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sry
Site Admin


Csatlakozott: 2006.11.13. Hétfő 19:52
Hozzászólások: 6149
Tartózkodási hely: Gomba

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 30, 2012 2:18 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

otako írta:

Ezzel a technológiával vajon lehetne Alu kazánt csinálni?


Igen! Bár ugyanúgy vigyázni kell, mint a lágyforrasztott kazánnál, bár annál sokkal magasabb a höterhelhetősége. 350-400 °C már nagyon komoly gőznyomás telített gőznél, de túlhevítve is, ilyet modellben nem használunk, szóval elméletileg teljesen jól funkcionáló kazán építhető így. De azért valakinek ki kéne próbálni (ez most célzás volt Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes ). Mert biztos van buktatója a dolognak, mint mindennek.

Üdv.:SRY
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
otako
fregatthadnagy


Csatlakozott: 2008.07.13. Vasárnap 16:38
Hozzászólások: 335
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 30, 2012 2:50 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sry Mester!

Értem a célzást! Smile Rágerjedek a témára... Laughing
_________________
üdv:
otako

Védd az erdőt, egyél hódot, és ne nyomtass feleslegesen! A fa hajóépítésre való!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Műhelygyakorlatok Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség