Sziasztok!
A leírás egy komplett hajóépítési topic egy fejezete lenne. Úgy gondoltam azonban, hogy a Műhelygyakorlatok topicban is megosztom veletek a műveletet, hiszen más hasonló hajó estében is alkalmazható. Ráadásul így nem kell éveket várni mig a komplett hajó elkészül, és önálló topicot kap.
Amit a hajóról tudni kell:
Egy Asheville class-ba tartozó "gunship" az USS CROCKETT a modell. Ami a mi szempontunkból most lényeges az az, hogy két propelleres, két kormánylapátos a konstrukció. Ami kissé egyedivé teszi az, hogy a kihajtótengely vezetése nem végig tönkcsőben futó. A tönkcső a hajó fenéknél végződik, majd a tengely szabadon fut a vízben, és egy "A-strut" - támaszóperselyen átvezetve szerelik rá a hajócsavart.
A hajót eredeti "Ámerikai" rajzok alapján építem. Gyakorlatilag az építési idő 50%-t eddig az tette ki, hogy a neten megkeressem azokat a leírásokat, képeket ami alapján kiderül mi nem úgy van a valódi hajón mint a rajzon. Ennek ellenére a rajz jól használható arra, hogy az alapján a főbb méretek levehetőek legyenek. Mindössze talán annyi még hogy inch-ben van méretezve
, úgyhogy folyamatos az átszámolás.
A hajótest hátsó részenek kialakítása szerencsés, mert egy relatíve sík alsó részen kell dolgoznunk. A két rajzrészlet ami alapján elkezdhetünk dolgozni:
A második rajzon jól látható "egylábú strut" is egy ilyen elnagyolás! Természetesen én kétlábút gyártottam a hajóhoz. Tanulmányozzuk a tönkcső kilépési pontok elhelyezkedését illetve a két hátsó borda pozicióját. Ezek alapján a hanyattfektetett hajóra rajzoljuk fel az alábbi hálót:
A szerkesztés lépései:
1., hajótest elfelezése
2. jobbra - balra 1 11/16 inch-re
tönkcső vonalának szerkesztése
3., A tat felöl bejelölve a hajó belsejében lévő kormánytönkcső tartó blokkok vonala, majd a kormánytönkcső furatának vonala
4., A "12-es" borda vonala, ahhoz képest a tatfelé a "strut" lábának vonala
5., A "11"-es borda vonala, ahhoz képest a tönkcső '"belépésenek" vonala
Tekintettel arra, hogy a rajzon lévő - nem élethű - alkatrészek helyett másik kerül beépítésre, ezt követően nekiállunk "sakkozni" az alkatrészekkel, hogy optimálisan kerüljenek beépítésre.
folyt köv
Géza