Start Szakiskola Speciális Szakiskola és
Kollégium
Vakbarát Hírportál
Főrovatok:
Köszöntő
Iskolánkról
Szakmai munkánk
Tanulók
Kollégium
Elérhetőségek
Vissza
térhet az előző betűmérethez ITT!
Köszöntő
Iskolánkat 1992-ben a START
Rehabilitációs Vállalat alapította. A cél az volt, hogy a
fejlődésben lévő vállalatot szakképzett munkaerővel lássák el.
48 fiatallal indult a képzés két szakmában. Nőiruha-készítő és
bőrdíszműves tanulókat képeztünk, mert ez illett a vállalat
profiljába. A pedagógiai munka irányításához, végzéséhez 2
szakember elegendő volt, mert a vállalat dolgozói jelentették a
szakmai bázist a szakmai elméleti tárgyakat és a gyakorlatot
egyaránt a vállalat szakemberei oktatták. Sok minden változott
az évek során az iskola életében, de a jól bevált gyakorlat
azóta is él, a szakmai bizonyítvány megszerzése után a fenntartó
vállalat munkalehetőséget is biztosít a fiatalok részére.18
éve működik az iskolánk. Ezen időszak alatt Magyarországon az iskolarendszer
drasztikus változáson ment át. Ezek a változások iskolánkat is érintették. Egyre
nagyobb hangsúlyt fektetnek a fogyatékos, sajátos nevelési igényű fiatalok
képzésére. A képzés 3-5 évig tart,
attól függően, hogy a 9-10. osztályos szakmai orientációs képzés után milyen
szakmát választ a fiatal magának, vagy mire alkalmas. Ahogyan nőtt a vállalat,
azzal párhuzamosan
szélesedett az iskola szakmai kínálata is. Főleg nőiruha-készítő, varrómunkás,
bőrdíszműves, bőrtárgykészítő szakmákra oktatjuk a fiatalokat, de vannak szakács,
pék tanulóink. Időnként képezünk cukrászokat, műanyagipari feldolgozókat,
könyvkötőket, akiket a képzés után foglalkoztat a vállalat. A gyakorlati képzés a vállalat
és az iskola tanműhelyeiben történik. Integrált képzés folyik az iskolában, a
sajátos nevelési igényű fiatalokkal együtt képezzük azokat a fiatalokat, akik
iskolánk pedagógiai programját elfogadják. Elsősorban a mozgássérült és a
hallássérült fiatalok keresik fel iskolánkat, de egyre több a tanulásban
akadályozott érdeklődő is.
^vissza a lap tetejére^
Iskolánkról
Diákjaink képességének fejlesztését, a szabadidő hasznos eltöltését
szakkörök (szalmafonó, üvegfestő, gyöngyfűző, agyagozó, gipszöntő)
segítik. Az iskolában aktív kulturális és sportolási tevékenységre
van lehetőség diáknapok, versenyek keretében.
Az első
két évben egyéni fejlesztési programok alapján történik a fiatalok
felkészítése a szakképző évfolyamokra. Ehhez szükséges
szakemberekkel, jól ellátott az intézmény. A közismereti tárgyakat
tanító pedagógusok mellett gyógypedagógusok, szociálpedagógus,
szociális munkás, fejlesztő pedagógus, gyógytestnevelő, ápoló,
nevelőtanár, pszichológus dolgozik az iskolában és az intézményben.
A
fiatalok igénybe vehetik mindazokat a szolgáltatásokat, amiket a
vállalat saját dolgozóinak biztosít.
A 2007/2008-as tanévtől indul a
kompetencia alapú oktatás a 9. évfolyamon.
A
beiskolázás sajátosságai.
A
beiskolázás kezdetben a Mozgáskorlátozottak Szabolcs – Szatmár -
Bereg Megyei Egyesületének segítségével és a Pedagógiai Intézet
Pályaválasztási Tanácsadója közvetítésével történt. Később felvettük
a kapcsolatot azokkal a speciális általános iskolákkal, ahol - a
megyében élő - fogyatékos gyerekek tanultak.
Nagy
segítség volt a szülő számára, hogy nem a fővárosból kell a
gyermekét hazautaztatni. Olyan tanulónk is volt, akinek a családja
"ideiglenesen 8 évre Budapestre költözött, mert gyermekük a
budapesti Pethő Intézetben tanult. Amikor hallottak az iskolánk
létezéséről visszaköltöztek a megyébe.
Ekkor
még szakmunkásképzőként működtünk. Mára már olyannyira ismertté vált
az iskola, hogy minden évben többszörös a túljelentkezés. A 8
általánost végzett, tanköteles fiatalok nyernek felvételt
iskolánkba.
Fontosnak tartom megemlíteni, hogy az iskolát alapító vállalat
dolgozói gyakran élnek a lehetőséggel és sajátos nevelési igényű
gyereküket iskolánkba íratják be. Mindkét fél számára pozitív ez a
lehetőség a szülő és gyermeke egy munkahelyen van, az iskola és
szülő kapcsolata optimális. Van jövőkép, perspektíva a fiatal előtt.
Ez mindenképpen motiváló hatású.
^vissza a lap tetejére^
Szakmai munkánk
Iskolánk nem
csupán abban tér el a hagyományos szakképző intézményektől, hogy
tanulóink elsõsorban hátrányos helyzetû, egészségkárosodott
gyerekek, az igazi másság abban tükröződik, hogy az oktatási élet
közeli, maximálisan diák központú.
Ez azt jelenti, hogy a "normál" szakiskolai szintű elméleti képzés
helyett biztosítunk kitűnõen felszerelt tanműhelyeinkben.
Diákjainkat a szakmai képzéssel párhuzamosan megtanítjuk a
munkavállalási technikákra, vállalkozási, informatikai és idegen
nyelvi (orosz, német) alapismeretekre. A szakmunkás bizonyítvány
átvétele után minden végzősnek munkahelyet tud az intézmény
fenntartója felajánlani.
Mára már
elmondhatom, hogy jó szakember gárdával rendelkezünk: -
gyógypedagógus, - gyógytestnevelő,- gyógytornász, -
szociálpedagógus, - szociális munkások,- pszichológus (óraadó), -
szakápolók, -jeltolmács tanfolyammal rendelkezők. Egy empatikus, sok
tapasztalattal rendelkező, nyitott tantestület, akik között van: ,-közismereti
tantárgyakat tanító, mérnök tanár, -pedagógiai végzettségű
szakoktató,- vállalati szakoktató,-szociális munkás, -gyermekvédelmi
felelős, könyvtáros szakos ellátottságunk 100%-os. A vállalat
dolgozói között pedig sok elhivatott jó szakember, akik a szakképző
évfolyamon segít a fiataloknak a szakma fortélyainak
elsajátításában. Ezek az emberek megfelelő szakmai végzettséggel
rendelkeznek továbbképzésüket belső továbbképzéseken biztosítjuk,
kölcsönösen tanulunk egymástól, napi kapcsolatban vagyunk egymással.
Tartalmi munkánk eltérő jegyei
A fogyatékos fiatalok
iskolarendszerű szakmunkásképzése új volt:
Tartalmában:
Fogyatékosokat ebben az időszakban nem vettek fel a megyében
szakmunkásképző iskolába, így nem juthattak OSZJ-s bizonyítványhoz,
csak betanító jellegűhöz. Mi kezdetben az Országos Szakképzési
Jegyzékben szereplő képzésekből választottunk a vállalat profiljának
és a mozgássérülteknek " legmegfelelőbb" szakmát (bőrdíszműves,
nőiruha-készítő). A megyében bőrdíszműveseket nem képeztek az adott
időszakban.
Céljaiban:
Fogyatékos fiatalok iskolarendszerű szakoktatása, felkészítése a
munkaerő-piacra, önálló életvitel, a szakmunkás bizonyítvány
megszerzése után munkalehetőség biztosítása.
Módszereiben:
Egyénre szabott képzés, (a nevelő munkánk egyéni fejlesztésre épül)
differenciált feladatok, kiscsoportos munkaforma. Ami nagyon
hiányzott, az időkereteket nem változtathattuk meg. Viszont
bevezettük a délutáni együtt-tanulást (tanuló-pedagógus), vagyis
tanítottuk tanulni a fiatalokat. A tanulók fejlesztésében a közös és
egyéni foglalkozásoknak egyaránt helye van. A közös foglalkozás
megteremti a tanulók közötti kommunikáció, az egymástól, illetve az
együtt – tanulás lehetőségeit. Az egyéni foglalkozás viszont
biztosítja a pedagógussal való bensőséges kapcsolat kialakítását, a
tanulók problémáinak bizalmas megbeszélését, egyéni tanulási
nehézségek leküzdését. Munkánk mára is csak annyiban változott, amit
a törvényi változások diktáltak, ezek pozitív irányú változást
eredményeztek.
· tartalmában: Iskolarendszerű szakképzést folytatunk a sajátos
nevelési igényű fiatalok részére. Az Országos Képzési Jegyzékben
szereplő szakmákra készítjük fel a fiatalokat az NSZI központi és
speciális központi programjai alapján.
· céljainkban: Ma nem szakmunkás bizonyítványt adunk, hanem
szakképesítést szerez, s ennek megfelelően szakmai vizsgát tesz a
fiatal.
· módszereiben: Az eltérő jegyek még mindig erősen dominálnak más
intézményekhez viszonyítva, s ez javunkra szól, de azért úgy
gondolom, számunkra is szükséges a további megújulás.
Ami sajátos
arculatot ad iskolánknak, hogy az értékekre nevelés központi kérdés
programunkban:
· személyes értékekre
· morális értékekre
· társadalmi értékekre
· kulturális értékekre
· esztétikai értékre nevelünk.
Az
értékátadás egyik fontos módszere a beszélgetés, a másik, hogy a
gyerek abból tanul, ha az értékeket működés közben látja. Az
embereket a mindennapi életükben legjobban a deviancia zavarja,
sajátos a viszonyuk a fogyatékkal élőkhöz.
A mi gyerekeink a megélt tapasztalataik, személyes élményeik alapján
toleránsakká, segítőkké válnak, nem lesznek bizonytalanok
viselkedésüket illetően a fogyatékos elfogadásában.
Megtanulnak egyfajta technikát, hogy hogyan viszonyuljanak a
fogyatékkal élőkhöz, kialakul bennük egy pozitív viselkedési
kultúra. Kapcsolatuk személyesebbek, érzelemmel teltebbek lesznek.
Megtanulják, hogy nem sajnálni, szánni, kiszolgálni vagy megvetni
kell fogyatékos társaikat, hanem megismerni őket, szeretettel
segíteni és tisztelni értékeikért. Mindehhez jó alkalom az
együttnevelés lehetősége, és idő szükséges ahhoz, hogy
megtapasztalják a fogyatékos társuk is egy fiatal a sok közül, tele
érzésekkel. Van hobbija, tud varrni, tortát sütni, számítógépen
dolgozni, nevetni, sírni, önálló vagy részben önálló életet élni. A
mi gyerekeinkbe ez a morális érték már az iskolában együtt töltött
évek alatt beívódik. Viselkedésük nem lesz bizonytalan, ha
fogyatékos emberrel találkoznak, tudják mikor, hol és hogyan kell
segíteni.
Életre szóló
barátságok és szerelmek alakulnak ki, s ma már a városban sem számít
különleges dolognak, ha két-három kerekes-székes fiatal beszélget az
utcán kortársaival, együtt táncolnak az iskolai diszkóban, együtt
kirándulnak, színházba mennek, látogatják az uszodát, üdülnek a
Balatonnál, táboroznak Ököritófülpösön, a Tisza parton. Ezek
vitathatatlan eredményei alapítónknak a Start Vállalatnak és a
vállalatot létrehozó Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei
Mozgáskorlátozott Egyesületnek. Ha úgy tetszik egy sűrűre font
esélyt teremtő szociális háló a vállalat és intézményei a
fogyatékkal élő emberek számára a megyében.
Alapelvünk: Egymást kiegészíteni
és segíteni, erősíteni.
A 90-es évek
közepétől intézkedések egész sora kezdődött, melynek középpontjában
fogyatékos emberek és elsősorban fiatalok esélyegyenlőségének
megteremtése volt a cél. Igen jelentős, tartalmi munkájában
fejlesztést hozó kormányprogram: „ A fogyatékos fiatalok komplex
szakképző – rehabilitáló és foglalkoztató programja” a 11/1995.
(XII.1.) Kormányhatározat intézkedési terve alapján jött létre éppen
olyan céllal, mint a mi iskolánk – az eddig szakképzésbe kerülni nem
tudók szakképzést biztosító programja. A kormány felkérte a Nemzeti
Gyermek és Ifjúsági Közalapítványt (NGYIK) tegyen javaslatot, milyen
szerepet tud vállalni a fogyatékos fiatalok munkaerő – piaci
integrációjának érdekében. S éppen ebben az évben, amikor a mi
iskolánk normatívája 30% volt, létrejött a városban az iskolánk
mintájára kialakított, de felszereltségében jóval gazdagabb és
modernebb létesítmény a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány
Szakképző Iskolája. A megye oktatási rendszerében hirtelen két,
fogyatékosok képzésével foglalkozó nem önkormányzati intézmény lett.
Meggyőződésem, hogy mindkét intézménynek van helye a megye oktatási
rendszerében. A gyakorlat azt bizonyítja, hogy egy bizonyos
szempontból versenyhelyzetben van a két intézmény, de a szakmai
együttműködésünk jó. Az intézmények közötti átjárhatóság
biztosított, a lehetőséggel gyakran élnek tanulóink. Mi tanítottunk,
alkottuk a pedagógiai programunkat, a fenntartó pedig harcolt az
iskoláért.
Az 1999-es
költségvetés már nem kímélt bennünket. Ekkor határoztuk el a
fenntartó váltást. A START Rehabilitációs Vállalat létrehozott egy
alapítványt, melynek egyetlen feladata az iskola fenntartása,
működtetése. Az alapító vállalat és az iskola között azonban
továbbra is megmaradt a szoros együttműködés.
- Biztosítják számunkra a tanműhelyi képzés mellett az üzemi
képzést, a végzett tanulóinknak munkahelyet.
- Technikai személyzetünk munkáltatói
- Szakképzési hozzájárulás fizetésére kötelezett a vállalat, ennek
egy
részét iskolánk szakképzésének fejlesztésére fordítják.
- Sok iskola küzd azzal, hogy nincs finanszírozva a 9-10. évfolyamok
szakmai orientációs képzése és emiatt nem tudják megvalósítani az
elképzeléseiket.
Nálunk ezen a téren sem szenved csorbát a szakmaiság. Tanulóink
munkaruhát kapnak erre az időszakra is a Vállalattól.
- A vállalat minden egységével jól kialakított munkakapcsolatunk
van. A szakmai előkészítők gyakorlati részénél a tanulók
megfigyeléseket végeznek az üzemek területén.
- Rendszeresek a szakmai tapasztalatcserék az ország nagy üzemeivel.
Diákjaink évente kétszer üzemlátogatáson vesznek részt, melyhez a
szállítóeszközt a vállalat biztosítja költségmentesen.
- A szociálisan hátrányos helyzetű diákjaink szüleinek pénztárcáját
nem terhelik túlzott mértékben az év végi tanulmányi kirándulások
sem, mert mindig segít a vállalat, térítésmentesen igénybe vehető
autóbuszával. Ez óriási jelentőségű, hiszen iskolánk fogyatékos
tanulói olyan helyekre is eljuthatnak ahová szüleikkel vagy önállóan
talán soha.
2000. októberétől fenntartónk a Hendikep START Oktatási Alapítvány
lett. Közben a törvénymódosításoknak megfelelően átalakult
iskolarendszerünk a 2+2–es rendszerű képzésre.
^vissza a lap tetejére^
Tanulók
1992-ben 48
fiatal szakképzését kezdtük el. A 2009/2010-es tanévben létszámunk
168 fő. Kilenc tanulócsoportunk van, az osztályok létszáma 20-24 fő.
Évente 50-100 tanulót iskolázunk be, 2-4 első évfolyamot indítva.
Megközelítőleg ugyanennyien szereznek évente szakmunkás
bizonyítványt.
A regionális gazdaság aktuális igényeinek megfelelően határozzuk meg
az évente indítandó szakmákat. Így az intézményi szakmai háttér az
alábbi szakmák oktatását teszi lehetővé: nőiruha-készítő,
bőrdíszműves, nyomdai segédgépmester, segédkönyvkötő, cipész,
ortopédcipész, műanyag-feldolgozó, papírgyártó, szakács, cukrász,
pék.
Tanulóink egészségmegőrzése érdekében mentálhigiénés oktatást és
gondozást végzünk; gyógy-testneveléssel, egyénre szabott
gyógytornával, fizikoterápiás kezeléssel, felzárkóztató, fejlesztő
felkészítéssel, állandó orvosi és pszichológusi felügyelet mellett.
Az általános műveltséget megalapozó szakasz (9-10. évfolyam)
Az iskolában a 9-10. évfolyamon a nevelés, oktatás célja:
- alapműveltséget biztosító
- szakmai orientációs képzés
- szakmai alapozás
A hozzánk érkező diákok szocializáltsága is rendkívül változó képet
mutat, jól tükrözi a család szokásait, értékeit, igényszintjét,
hiányosságait.
Előforduló kommunikációs, mentálhigiénés és egészségügyi problémák:
-gyenge beszéd, olvasási és íráskészség
-alapvető kulturáltságbeli hiányosságok (személyi higiénia,
igénytelenség a személyi kapcsolatokban: baráti, szexuális)
-otthoni szeretethiány, kiegyensúlyozatlanság, konfliktusok
-értékes felnőtt kapcsolatok hiánya
-dohányzás
-motiválatlanság, céltalanság, értékhiány
A fiatalok előképzettsége nagyon gyenge. Nevelésük, oktatásuk és
benntartásuk az intézményben nem könnyű feladat. Korábbi
mellőzöttségük után meglepődve tapasztalják, hogy itt ők vannak a
középpontban, a felnőttek minden törekvése az ő érdekükben történik.
Ennek feldolgozása, tudatosítása néhány esetben komoly
konfliktusban, máskor az iskolához, pedagógusokhoz való erős
ragaszkodásban nyilvánul meg.
Tanulási képességek
Tanulóink a fizikai, pszichikai, szociális heterogenitás mellett a
tanulási képességeikben, hozott ismereteikben is változó szintet
mutatnak. A tanulásban akadályozottak mellett megtalálhatók a
részképesség hiányokkal küzdők (matematikai-logikai, figyelemzavar,
kommunikációs zavar). A fiatalok többsége alapvető
tanulásmódszerbeli hiányosságokkal érkezik hozzánk.
Személyiségközpontú iskolánk az alapműveltséghez szükséges és
szakmai ismeretek elsajátításán túl, lehetőséget nyújt a másság
elfogadására, az emberi méltóság megőrzésére. Alapelvünk a személyre
szóló törődés, gondoskodás, egyéni bánásmód, az értékközvetítés.
Szakképzés (11-12. évfolyam)
Az iskola mikrogazdasági háttere a START Nonprofit Kft.
Az oktatandó szakmák kiválasztásánál alapelv:
- Képzésünk illeszkedjen a START Nonprofit Kft. profiljába.
- Az a fiatal is kapjon lehetőséget a szakképzésben a 10. évfolyam
befejezése után, aki tanulásban akadályozott. Programjainkat az NSZI
szakmai programjai alapján adaptáljuk, s csak OKJ-s szakmákat
oktatunk.
Egyes szakmacsoporton belül képezünk 10. évfolyam elvégzése után
tanulható szakmákban, illetve alapiskolai végzettséghez kötött
szakmákban fiatalokat.
1992-ben 48
fiatal szakképzését kezdtük el. A 2009/2010-es tanévben létszámunk
168 fő. Kilenc tanulócsoportunk van, az osztályok létszáma 20-24 fő.
Évente 50-100 tanulót iskolázunk be, 2-4 első évfolyamot indítva.
Megközelítőleg ugyanennyien szereznek évente szakmunkás
bizonyítványt.
A regionális gazdaság aktuális igényeinek megfelelően határozzuk meg
az évente indítandó szakmákat. Így az intézményi szakmai háttér az
alábbi szakmák oktatását teszi lehetővé: nőiruha-készítő,
bőrdíszműves, nyomdai segédgépmester, segédkönyvkötő, cipész,
ortopédcipész, műanyag-feldolgozó, papírgyártó, szakács, cukrász,
pék.
Tanulóink egészségmegőrzése érdekében mentálhigiénés oktatást és
gondozást végzünk; gyógy-testneveléssel, egyénre szabott
gyógytornával, fizikoterápiás kezeléssel, felzárkóztató, fejlesztő
felkészítéssel, állandó orvosi és pszichológusi felügyelet mellett.
Az általános műveltséget megalapozó szakasz (9-10. évfolyam)
Az iskolában a 9-10. évfolyamon a nevelés, oktatás célja:
- alapműveltséget biztosító
- szakmai orientációs képzés
- szakmai alapozás
A hozzánk érkező diákok szocializáltsága is rendkívül változó képet
mutat, jól tükrözi a család szokásait, értékeit, igényszintjét,
hiányosságait.
Előforduló kommunikációs, mentálhigiénés és egészségügyi problémák:
-gyenge beszéd, olvasási és íráskészség
-alapvető kulturáltságbeli hiányosságok (személyi higiénia,
igénytelenség a személyi kapcsolatokban: baráti, szexuális)
-otthoni szeretethiány, kiegyensúlyozatlanság, konfliktusok
-értékes felnőtt kapcsolatok hiánya
-dohányzás
-motiválatlanság, céltalanság, értékhiány
A fiatalok előképzettsége nagyon gyenge. Nevelésük, oktatásuk és
benntartásuk az intézményben nem könnyű feladat. Korábbi
mellőzöttségük után meglepődve tapasztalják, hogy itt ők vannak a
középpontban, a felnőttek minden törekvése az ő érdekükben történik.
Ennek feldolgozása, tudatosítása néhány esetben komoly
konfliktusban, máskor az iskolához, pedagógusokhoz való erős
ragaszkodásban nyilvánul meg.
Tanulási
képességek
Tanulóink a fizikai, pszichikai, szociális heterogenitás mellett a
tanulási képességeikben, hozott ismereteikben is változó szintet
mutatnak. A tanulásban akadályozottak mellett megtalálhatók a
részképesség hiányokkal küzdők (matematikai-logikai, figyelemzavar,
kommunikációs zavar). A fiatalok többsége alapvető
tanulásmódszerbeli hiányosságokkal érkezik hozzánk.
Személyiségközpontú iskolánk az alapműveltséghez szükséges és
szakmai ismeretek elsajátításán túl, lehetőséget nyújt a másság
elfogadására, az emberi méltóság megőrzésére. Alapelvünk a személyre
szóló törődés, gondoskodás, egyéni bánásmód, az értékközvetítés.
Szakképzés (11-12. évfolyam)
Az iskola mikrogazdasági háttere a START Nonprofit Kft.
Az oktatandó szakmák kiválasztásánál alapelv:
- Képzésünk illeszkedjen a START Nonprofit Kft. profiljába.
- Az a fiatal is kapjon lehetőséget a szakképzésben a 10. évfolyam
befejezése után, aki tanulásban akadályozott. Programjainkat az NSZI
szakmai programjai alapján adaptáljuk, s csak OKJ-s szakmákat
oktatunk.
Egyes szakmacsoporton belül képezünk 10. évfolyam elvégzése után
tanulható szakmákban, illetve alapiskolai végzettséghez kötött
szakmákban fiatalokat.
^vissza a lap tetejére^
Kollégium
Ön a Start
Szakiskola, Speciális Szakiskola kollégiumának bemutatkozó sorait
olvassa.
Intézményünk fenntartója a Start Rehabilitációs Foglalkoztató és
Intézményei Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Pedagógiai tevékenységünk megvalósításához szoros kapcsolatot
tartunk a Szakiskolával. Kollégiumunkban biztosítjuk a bentlakást
azon tanulók számára, akiknek a szabad iskolaválasztáshoz való joguk
érvényesítéséhez, valamint a nevelési-oktatási intézményekben való
tanulásukhoz a lakóhelyükön nincs lehetőségük, akiknek a szülő nem
tudja biztosítani a tanuláshoz megfelelő feltételeket.
Alaptevékenységünk a szociálisan, mentálisan hátrányos helyzetű,
vagy egészségkárosodott, nem fogyatékos tanulók nevelése, oktatása,
kollégiumi elhelyezésének biztosítása.
Legfontosabb adataink:
Név: Start Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Cím: 4400 Nyíregyháza Bujtos u. 32.
Férőhely: 20 fő
Jellege: koedukált
Kollégiumunkba a Start Szakiskola, Speciális Szakiskola tanulói
nyerhetnek felvételt. Diákjaink épületünk 2. emeletén négy ágyas
szobákban élik hétköznapjaikat.
Lehetőséget biztosítunk tanulmányi színvonaluk emelésére, tanulási
képességeik egyéni ütemű fejlesztésére, a szabadidős tevékenységek
kultúrált eltöltésére, sportolásra, a közösségi együttélés, a
szociális viselkedés szabályainak elsajátítására.
Fontosnak tartjuk a diákjainkkal való egyéni törődést, gondoskodást,
szüleikkel való együttműködést. Célunk diákjaink egészséges és
kiegyensúlyozott fejlődésének, tanulásának, sikeres életpályára való
felkészítésének segítése, személyiségük kibontakoztatása.
^vissza a lap tetejére^
Elérhetőségek
Start Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Cím: 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 32.
Tel.: 06 (42) 508 659
mellékek:
igazgató: 2093
igazgató helyettes: 2002
tanári: 2094
kollégium nevelői: 2006
oktatásszervező: 2096
GPS koordináták:
N47°95503"
E21°72532"
e-mail: startszki@freemail.hu
^vissza a lap tetejére^ |