Start Szakiskola Speciális Szakiskola és Kollégium
Vakbarát Hírportál

Főrovatok:

 

Köszöntő

Iskolánkról

Szakmai munkánk

Tanulók

Kollégium

Elérhetőségek

 

Vissza térhet az előző betűmérethez ITT!

 

 

Köszöntő

 

  Iskolánkat 1992-ben a START Rehabilitációs Vállalat alapította. A cél az volt, hogy a fejlődésben lévő vállalatot szakképzett munkaerővel lássák el. 48 fiatallal indult a képzés két szakmában. Nőiruha-készítő és bőrdíszműves tanulókat képeztünk, mert ez illett a vállalat profiljába. A pedagógiai munka irányításához, végzéséhez 2 szakember elegendő volt, mert a vállalat dolgozói jelentették a szakmai bázist a szakmai elméleti tárgyakat és a gyakorlatot egyaránt a vállalat szakemberei oktatták. Sok minden változott az évek során az iskola életében, de a jól bevált gyakorlat azóta is él, a szakmai bizonyítvány megszerzése után a fenntartó vállalat munkalehetőséget is biztosít a fiatalok részére.18 éve működik az iskolánk. Ezen időszak alatt Magyarországon az iskolarendszer drasztikus változáson ment át. Ezek a változások iskolánkat is érintették. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fogyatékos, sajátos nevelési igényű fiatalok képzésére. A képzés 3-5 évig tart, attól függően, hogy a 9-10. osztályos szakmai orientációs képzés után milyen szakmát választ a fiatal magának, vagy mire alkalmas. Ahogyan nőtt a vállalat, azzal párhuzamosan szélesedett az iskola szakmai kínálata is. Főleg nőiruha-készítő, varrómunkás, bőrdíszműves, bőrtárgykészítő szakmákra oktatjuk a fiatalokat, de vannak szakács, pék tanulóink. Időnként képezünk cukrászokat, műanyagipari feldolgozókat, könyvkötőket, akiket a képzés után foglalkoztat a vállalat. A gyakorlati képzés a vállalat és az iskola tanműhelyeiben történik. Integrált képzés folyik az iskolában, a sajátos nevelési igényű fiatalokkal együtt képezzük azokat a fiatalokat, akik iskolánk pedagógiai programját elfogadják. Elsősorban a mozgássérült és a hallássérült fiatalok keresik fel iskolánkat, de egyre több a tanulásban akadályozott érdeklődő is.

^vissza a lap tetejére^

 

 

Iskolánkról

 

Diákjaink képességének fejlesztését, a szabadidő hasznos eltöltését szakkörök (szalmafonó, üvegfestő, gyöngyfűző, agyagozó, gipszöntő) segítik. Az iskolában aktív kulturális és sportolási tevékenységre van lehetőség diáknapok, versenyek keretében.

Az első két évben egyéni fejlesztési programok alapján történik a fiatalok felkészítése a szakképző évfolyamokra. Ehhez szükséges szakemberekkel, jól ellátott az intézmény. A közismereti tárgyakat tanító pedagógusok mellett gyógypedagógusok, szociálpedagógus, szociális munkás, fejlesztő pedagógus, gyógytestnevelő, ápoló, nevelőtanár, pszichológus dolgozik az iskolában és az intézményben.

A fiatalok igénybe vehetik mindazokat a szolgáltatásokat, amiket a vállalat saját dolgozóinak biztosít. A 2007/2008-as tanévtől indul a kompetencia alapú oktatás a 9. évfolyamon.

 

A beiskolázás sajátosságai.
A beiskolázás kezdetben a Mozgáskorlátozottak Szabolcs – Szatmár - Bereg Megyei Egyesületének segítségével és a Pedagógiai Intézet Pályaválasztási Tanácsadója közvetítésével történt. Később felvettük a kapcsolatot azokkal a speciális általános iskolákkal, ahol - a megyében élő - fogyatékos gyerekek tanultak.

Nagy segítség volt a szülő számára, hogy nem a fővárosból kell a gyermekét hazautaztatni. Olyan tanulónk is volt, akinek a családja "ideiglenesen 8 évre Budapestre költözött, mert gyermekük a budapesti Pethő Intézetben tanult. Amikor hallottak az iskolánk létezéséről visszaköltöztek a megyébe.

Ekkor még szakmunkásképzőként működtünk. Mára már olyannyira ismertté vált az iskola, hogy minden évben többszörös a túljelentkezés. A 8 általánost végzett, tanköteles fiatalok nyernek felvételt iskolánkba.

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy az iskolát alapító vállalat dolgozói gyakran élnek a lehetőséggel és sajátos nevelési igényű gyereküket iskolánkba íratják be. Mindkét fél számára pozitív ez a lehetőség a szülő és gyermeke egy munkahelyen van, az iskola és szülő kapcsolata optimális. Van jövőkép, perspektíva a fiatal előtt. Ez mindenképpen motiváló hatású.

 

^vissza a lap tetejére^

 

 

Szakmai munkánk

 

 Iskolánk nem csupán abban tér el a hagyományos szakképző intézményektől, hogy tanulóink elsõsorban hátrányos helyzetû, egészségkárosodott gyerekek, az igazi másság abban tükröződik, hogy az oktatási élet közeli, maximálisan diák központú.
Ez azt jelenti, hogy a "normál" szakiskolai szintű elméleti képzés helyett biztosítunk kitűnõen felszerelt tanműhelyeinkben. Diákjainkat a szakmai képzéssel párhuzamosan megtanítjuk a munkavállalási technikákra, vállalkozási, informatikai és idegen nyelvi (orosz, német) alapismeretekre. A szakmunkás bizonyítvány átvétele után minden végzősnek munkahelyet tud az intézmény fenntartója felajánlani.

Mára már elmondhatom, hogy jó szakember gárdával rendelkezünk: - gyógypedagógus, - gyógytestnevelő,- gyógytornász, - szociálpedagógus, - szociális munkások,- pszichológus (óraadó), - szakápolók, -jeltolmács tanfolyammal rendelkezők. Egy empatikus, sok tapasztalattal rendelkező, nyitott tantestület, akik között van: ,-közismereti tantárgyakat tanító, mérnök tanár, -pedagógiai végzettségű szakoktató,- vállalati szakoktató,-szociális munkás, -gyermekvédelmi felelős, könyvtáros szakos ellátottságunk 100%-os. A vállalat dolgozói között pedig sok elhivatott jó szakember, akik a szakképző évfolyamon segít a fiataloknak a szakma fortélyainak elsajátításában. Ezek az emberek megfelelő szakmai végzettséggel rendelkeznek továbbképzésüket belső továbbképzéseken biztosítjuk, kölcsönösen tanulunk egymástól, napi kapcsolatban vagyunk egymással.

 

Tartalmi munkánk eltérő jegyei
A fogyatékos fiatalok iskolarendszerű szakmunkásképzése új volt:
Tartalmában: Fogyatékosokat ebben az időszakban nem vettek fel a megyében szakmunkásképző iskolába, így nem juthattak OSZJ-s bizonyítványhoz, csak betanító jellegűhöz. Mi kezdetben az Országos Szakképzési Jegyzékben szereplő képzésekből választottunk a vállalat profiljának és a mozgássérülteknek " legmegfelelőbb" szakmát (bőrdíszműves, nőiruha-készítő). A megyében bőrdíszműveseket nem képeztek az adott időszakban.

Céljaiban: Fogyatékos fiatalok iskolarendszerű szakoktatása, felkészítése a munkaerő-piacra, önálló életvitel, a szakmunkás bizonyítvány megszerzése után munkalehetőség biztosítása.
Módszereiben: Egyénre szabott képzés, (a nevelő munkánk egyéni fejlesztésre épül) differenciált feladatok, kiscsoportos munkaforma. Ami nagyon hiányzott, az időkereteket nem változtathattuk meg. Viszont bevezettük a délutáni együtt-tanulást (tanuló-pedagógus), vagyis tanítottuk tanulni a fiatalokat. A tanulók fejlesztésében a közös és egyéni foglalkozásoknak egyaránt helye van. A közös foglalkozás megteremti a tanulók közötti kommunikáció, az egymástól, illetve az együtt – tanulás lehetőségeit. Az egyéni foglalkozás viszont biztosítja a pedagógussal való bensőséges kapcsolat kialakítását, a tanulók problémáinak bizalmas megbeszélését, egyéni tanulási nehézségek leküzdését. Munkánk mára is csak annyiban változott, amit a törvényi változások diktáltak, ezek pozitív irányú változást eredményeztek.
· tartalmában: Iskolarendszerű szakképzést folytatunk a sajátos nevelési igényű fiatalok részére. Az Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakmákra készítjük fel a fiatalokat az NSZI központi és speciális központi programjai alapján.
· céljainkban: Ma nem szakmunkás bizonyítványt adunk, hanem szakképesítést szerez, s ennek megfelelően szakmai vizsgát tesz a fiatal.
· módszereiben: Az eltérő jegyek még mindig erősen dominálnak más intézményekhez viszonyítva, s ez javunkra szól, de azért úgy gondolom, számunkra is szükséges a további megújulás.

 

Ami sajátos arculatot ad iskolánknak, hogy az értékekre nevelés központi kérdés programunkban:
· személyes értékekre
· morális értékekre
· társadalmi értékekre
· kulturális értékekre
· esztétikai értékre nevelünk.

 

Az értékátadás egyik fontos módszere a beszélgetés, a másik, hogy a gyerek abból tanul, ha az értékeket működés közben látja. Az embereket a mindennapi életükben legjobban a deviancia zavarja, sajátos a viszonyuk a fogyatékkal élőkhöz.
A mi gyerekeink a megélt tapasztalataik, személyes élményeik alapján toleránsakká, segítőkké válnak, nem lesznek bizonytalanok viselkedésüket illetően a fogyatékos elfogadásában.
Megtanulnak egyfajta technikát, hogy hogyan viszonyuljanak a fogyatékkal élőkhöz, kialakul bennük egy pozitív viselkedési kultúra. Kapcsolatuk személyesebbek, érzelemmel teltebbek lesznek. Megtanulják, hogy nem sajnálni, szánni, kiszolgálni vagy megvetni kell fogyatékos társaikat, hanem megismerni őket, szeretettel segíteni és tisztelni értékeikért. Mindehhez jó alkalom az együttnevelés lehetősége, és idő szükséges ahhoz, hogy megtapasztalják a fogyatékos társuk is egy fiatal a sok közül, tele érzésekkel. Van hobbija, tud varrni, tortát sütni, számítógépen dolgozni, nevetni, sírni, önálló vagy részben önálló életet élni. A mi gyerekeinkbe ez a morális érték már az iskolában együtt töltött évek alatt beívódik. Viselkedésük nem lesz bizonytalan, ha fogyatékos emberrel találkoznak, tudják mikor, hol és hogyan kell segíteni.

Életre szóló barátságok és szerelmek alakulnak ki, s ma már a városban sem számít különleges dolognak, ha két-három kerekes-székes fiatal beszélget az utcán kortársaival, együtt táncolnak az iskolai diszkóban, együtt kirándulnak, színházba mennek, látogatják az uszodát, üdülnek a Balatonnál, táboroznak Ököritófülpösön, a Tisza parton. Ezek vitathatatlan eredményei alapítónknak a Start Vállalatnak és a vállalatot létrehozó Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Mozgáskorlátozott Egyesületnek. Ha úgy tetszik egy sűrűre font esélyt teremtő szociális háló a vállalat és intézményei a fogyatékkal élő emberek számára a megyében.
Alapelvünk: Egymást kiegészíteni és segíteni, erősíteni.
 

A 90-es évek közepétől intézkedések egész sora kezdődött, melynek középpontjában fogyatékos emberek és elsősorban fiatalok esélyegyenlőségének megteremtése volt a cél. Igen jelentős, tartalmi munkájában fejlesztést hozó kormányprogram: „ A fogyatékos fiatalok komplex szakképző – rehabilitáló és foglalkoztató programja” a 11/1995. (XII.1.) Kormányhatározat intézkedési terve alapján jött létre éppen olyan céllal, mint a mi iskolánk – az eddig szakképzésbe kerülni nem tudók szakképzést biztosító programja. A kormány felkérte a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítványt (NGYIK) tegyen javaslatot, milyen szerepet tud vállalni a fogyatékos fiatalok munkaerő – piaci integrációjának érdekében. S éppen ebben az évben, amikor a mi iskolánk normatívája 30% volt, létrejött a városban az iskolánk mintájára kialakított, de felszereltségében jóval gazdagabb és modernebb létesítmény a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Szakképző Iskolája. A megye oktatási rendszerében hirtelen két, fogyatékosok képzésével foglalkozó nem önkormányzati intézmény lett. Meggyőződésem, hogy mindkét intézménynek van helye a megye oktatási rendszerében. A gyakorlat azt bizonyítja, hogy egy bizonyos szempontból versenyhelyzetben van a két intézmény, de a szakmai együttműködésünk jó. Az intézmények közötti átjárhatóság biztosított, a lehetőséggel gyakran élnek tanulóink. Mi tanítottunk, alkottuk a pedagógiai programunkat, a fenntartó pedig harcolt az iskoláért.

 

Az 1999-es költségvetés már nem kímélt bennünket. Ekkor határoztuk el a fenntartó váltást. A START Rehabilitációs Vállalat létrehozott egy alapítványt, melynek egyetlen feladata az iskola fenntartása, működtetése. Az alapító vállalat és az iskola között azonban továbbra is megmaradt a szoros együttműködés.
- Biztosítják számunkra a tanműhelyi képzés mellett az üzemi képzést, a végzett tanulóinknak munkahelyet.
- Technikai személyzetünk munkáltatói
- Szakképzési hozzájárulás fizetésére kötelezett a vállalat, ennek egy
részét iskolánk szakképzésének fejlesztésére fordítják.
- Sok iskola küzd azzal, hogy nincs finanszírozva a 9-10. évfolyamok
szakmai orientációs képzése és emiatt nem tudják megvalósítani az elképzeléseiket.
Nálunk ezen a téren sem szenved csorbát a szakmaiság. Tanulóink munkaruhát kapnak erre az időszakra is a Vállalattól.
- A vállalat minden egységével jól kialakított munkakapcsolatunk van. A szakmai előkészítők gyakorlati részénél a tanulók megfigyeléseket végeznek az üzemek területén.
- Rendszeresek a szakmai tapasztalatcserék az ország nagy üzemeivel. Diákjaink évente kétszer üzemlátogatáson vesznek részt, melyhez a szállítóeszközt a vállalat biztosítja költségmentesen.
- A szociálisan hátrányos helyzetű diákjaink szüleinek pénztárcáját nem terhelik túlzott mértékben az év végi tanulmányi kirándulások sem, mert mindig segít a vállalat, térítésmentesen igénybe vehető autóbuszával. Ez óriási jelentőségű, hiszen iskolánk fogyatékos tanulói olyan helyekre is eljuthatnak ahová szüleikkel vagy önállóan talán soha.
2000. októberétől fenntartónk a Hendikep START Oktatási Alapítvány lett. Közben a törvénymódosításoknak megfelelően átalakult iskolarendszerünk a 2+2–es rendszerű képzésre.

 

^vissza a lap tetejére^

 

 

Tanulók

 

1992-ben 48 fiatal szakképzését kezdtük el. A 2009/2010-es tanévben létszámunk 168 fő. Kilenc tanulócsoportunk van, az osztályok létszáma 20-24 fő. Évente 50-100 tanulót iskolázunk be, 2-4 első évfolyamot indítva. Megközelítőleg ugyanennyien szereznek évente szakmunkás bizonyítványt.

A regionális gazdaság aktuális igényeinek megfelelően határozzuk meg az évente indítandó szakmákat. Így az intézményi szakmai háttér az alábbi szakmák oktatását teszi lehetővé: nőiruha-készítő, bőrdíszműves, nyomdai segédgépmester, segédkönyvkötő, cipész, ortopédcipész, műanyag-feldolgozó, papírgyártó, szakács, cukrász, pék.

Tanulóink egészségmegőrzése érdekében mentálhigiénés oktatást és gondozást végzünk; gyógy-testneveléssel, egyénre szabott gyógytornával, fizikoterápiás kezeléssel, felzárkóztató, fejlesztő felkészítéssel, állandó orvosi és pszichológusi felügyelet mellett.



Az általános műveltséget megalapozó szakasz (9-10. évfolyam)

Az iskolában a 9-10. évfolyamon a nevelés, oktatás célja:

- alapműveltséget biztosító

- szakmai orientációs képzés

- szakmai alapozás



A hozzánk érkező diákok szocializáltsága is rendkívül változó képet mutat, jól tükrözi a család szokásait, értékeit, igényszintjét, hiányosságait.

Előforduló kommunikációs, mentálhigiénés és egészségügyi problémák:
-gyenge beszéd, olvasási és íráskészség
-alapvető kulturáltságbeli hiányosságok (személyi higiénia, igénytelenség a személyi kapcsolatokban: baráti, szexuális)
-otthoni szeretethiány, kiegyensúlyozatlanság, konfliktusok
-értékes felnőtt kapcsolatok hiánya
-dohányzás
-motiválatlanság, céltalanság, értékhiány



A fiatalok előképzettsége nagyon gyenge. Nevelésük, oktatásuk és benntartásuk az intézményben nem könnyű feladat. Korábbi mellőzöttségük után meglepődve tapasztalják, hogy itt ők vannak a középpontban, a felnőttek minden törekvése az ő érdekükben történik. Ennek feldolgozása, tudatosítása néhány esetben komoly konfliktusban, máskor az iskolához, pedagógusokhoz való erős ragaszkodásban nyilvánul meg.


Tanulási képességek

Tanulóink a fizikai, pszichikai, szociális heterogenitás mellett a tanulási képességeikben, hozott ismereteikben is változó szintet mutatnak. A tanulásban akadályozottak mellett megtalálhatók a részképesség hiányokkal küzdők (matematikai-logikai, figyelemzavar, kommunikációs zavar). A fiatalok többsége alapvető tanulásmódszerbeli hiányosságokkal érkezik hozzánk.
Személyiségközpontú iskolánk az alapműveltséghez szükséges és szakmai ismeretek elsajátításán túl, lehetőséget nyújt a másság elfogadására, az emberi méltóság megőrzésére. Alapelvünk a személyre szóló törődés, gondoskodás, egyéni bánásmód, az értékközvetítés.



Szakképzés (11-12. évfolyam)

Az iskola mikrogazdasági háttere a START Nonprofit Kft.

Az oktatandó szakmák kiválasztásánál alapelv:

- Képzésünk illeszkedjen a START Nonprofit Kft. profiljába.
- Az a fiatal is kapjon lehetőséget a szakképzésben a 10. évfolyam befejezése után, aki tanulásban akadályozott. Programjainkat az NSZI szakmai programjai alapján adaptáljuk, s csak OKJ-s szakmákat oktatunk.

Egyes szakmacsoporton belül képezünk 10. évfolyam elvégzése után tanulható szakmákban, illetve alapiskolai végzettséghez kötött szakmákban fiatalokat.
 

 

1992-ben 48 fiatal szakképzését kezdtük el. A 2009/2010-es tanévben létszámunk 168 fő. Kilenc tanulócsoportunk van, az osztályok létszáma 20-24 fő. Évente 50-100 tanulót iskolázunk be, 2-4 első évfolyamot indítva. Megközelítőleg ugyanennyien szereznek évente szakmunkás bizonyítványt.

A regionális gazdaság aktuális igényeinek megfelelően határozzuk meg az évente indítandó szakmákat. Így az intézményi szakmai háttér az alábbi szakmák oktatását teszi lehetővé: nőiruha-készítő, bőrdíszműves, nyomdai segédgépmester, segédkönyvkötő, cipész, ortopédcipész, műanyag-feldolgozó, papírgyártó, szakács, cukrász, pék.

Tanulóink egészségmegőrzése érdekében mentálhigiénés oktatást és gondozást végzünk; gyógy-testneveléssel, egyénre szabott gyógytornával, fizikoterápiás kezeléssel, felzárkóztató, fejlesztő felkészítéssel, állandó orvosi és pszichológusi felügyelet mellett.



Az általános műveltséget megalapozó szakasz (9-10. évfolyam)

Az iskolában a 9-10. évfolyamon a nevelés, oktatás célja:

- alapműveltséget biztosító

- szakmai orientációs képzés

- szakmai alapozás



A hozzánk érkező diákok szocializáltsága is rendkívül változó képet mutat, jól tükrözi a család szokásait, értékeit, igényszintjét, hiányosságait.

Előforduló kommunikációs, mentálhigiénés és egészségügyi problémák:
-gyenge beszéd, olvasási és íráskészség
-alapvető kulturáltságbeli hiányosságok (személyi higiénia, igénytelenség a személyi kapcsolatokban: baráti, szexuális)
-otthoni szeretethiány, kiegyensúlyozatlanság, konfliktusok
-értékes felnőtt kapcsolatok hiánya
-dohányzás
-motiválatlanság, céltalanság, értékhiány

A fiatalok előképzettsége nagyon gyenge. Nevelésük, oktatásuk és benntartásuk az intézményben nem könnyű feladat. Korábbi mellőzöttségük után meglepődve tapasztalják, hogy itt ők vannak a középpontban, a felnőttek minden törekvése az ő érdekükben történik. Ennek feldolgozása, tudatosítása néhány esetben komoly konfliktusban, máskor az iskolához, pedagógusokhoz való erős ragaszkodásban nyilvánul meg.
 

Tanulási képességek

Tanulóink a fizikai, pszichikai, szociális heterogenitás mellett a tanulási képességeikben, hozott ismereteikben is változó szintet mutatnak. A tanulásban akadályozottak mellett megtalálhatók a részképesség hiányokkal küzdők (matematikai-logikai, figyelemzavar, kommunikációs zavar). A fiatalok többsége alapvető tanulásmódszerbeli hiányosságokkal érkezik hozzánk.
Személyiségközpontú iskolánk az alapműveltséghez szükséges és szakmai ismeretek elsajátításán túl, lehetőséget nyújt a másság elfogadására, az emberi méltóság megőrzésére. Alapelvünk a személyre szóló törődés, gondoskodás, egyéni bánásmód, az értékközvetítés.

Szakképzés (11-12. évfolyam)

Az iskola mikrogazdasági háttere a START Nonprofit Kft.

Az oktatandó szakmák kiválasztásánál alapelv:

- Képzésünk illeszkedjen a START Nonprofit Kft. profiljába.
- Az a fiatal is kapjon lehetőséget a szakképzésben a 10. évfolyam befejezése után, aki tanulásban akadályozott. Programjainkat az NSZI szakmai programjai alapján adaptáljuk, s csak OKJ-s szakmákat oktatunk.

Egyes szakmacsoporton belül képezünk 10. évfolyam elvégzése után tanulható szakmákban, illetve alapiskolai végzettséghez kötött szakmákban fiatalokat.

 

^vissza a lap tetejére^


 

 

Kollégium

 

Ön a Start Szakiskola, Speciális Szakiskola kollégiumának bemutatkozó sorait olvassa.

Intézményünk fenntartója a Start Rehabilitációs Foglalkoztató és Intézményei Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.

Pedagógiai tevékenységünk megvalósításához szoros kapcsolatot tartunk a Szakiskolával. Kollégiumunkban biztosítjuk a bentlakást azon tanulók számára, akiknek a szabad iskolaválasztáshoz való joguk érvényesítéséhez, valamint a nevelési-oktatási intézményekben való tanulásukhoz a lakóhelyükön nincs lehetőségük, akiknek a szülő nem tudja biztosítani a tanuláshoz megfelelő feltételeket.

Alaptevékenységünk a szociálisan, mentálisan hátrányos helyzetű, vagy egészségkárosodott, nem fogyatékos tanulók nevelése, oktatása, kollégiumi elhelyezésének biztosítása.



Legfontosabb adataink:

Név: Start Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium

Cím: 4400 Nyíregyháza Bujtos u. 32.

Férőhely: 20 fő

Jellege: koedukált

Kollégiumunkba a Start Szakiskola, Speciális Szakiskola tanulói nyerhetnek felvételt. Diákjaink épületünk 2. emeletén négy ágyas szobákban élik hétköznapjaikat.

Lehetőséget biztosítunk tanulmányi színvonaluk emelésére, tanulási képességeik egyéni ütemű fejlesztésére, a szabadidős tevékenységek kultúrált eltöltésére, sportolásra, a közösségi együttélés, a szociális viselkedés szabályainak elsajátítására.

Fontosnak tartjuk a diákjainkkal való egyéni törődést, gondoskodást, szüleikkel való együttműködést. Célunk diákjaink egészséges és kiegyensúlyozott fejlődésének, tanulásának, sikeres életpályára való felkészítésének segítése, személyiségük kibontakoztatása.

 

^vissza a lap tetejére^


 

 

 

Elérhetőségek


Start Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 32.

Tel.: 06 (42) 508 659

mellékek:
igazgató: 2093
igazgató helyettes: 2002
tanári: 2094
kollégium nevelői: 2006
oktatásszervező: 2096

GPS koordináták:

N47°95503"

E21°72532"
 


e-mail: startszki@freemail.hu

 

^vissza a lap tetejére^

Copyright  Start Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium 2009 Minden jog fenntartva.