![]() |
|||||||||||||||||||
HASZNOS 3/1 |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
Tornycsapágy csere: Golf/Jetta II Nagy igénybevételnek van kitéve a gépkocsi futóműve. A jó csillapítás érdekében elengedhetetlen a járművünk rendszeres karbantartása, a kopott, elhasználódott alkatrészek cseréje. A toronycsapágy kopásának egyik jellemző következménye a rossz úton való közlekedéskor jelentkező kopogás. Ha kopog az autónk nagy valószínűséggel, itt kell keresni a hibát. Tehát amire feltétlenül szükséged lesz:
1. lépés: Megemeled az autót és leveszed a kereket. Láthatod, hogy a teleszkópot két csavar fogja fel. Kalapáccsal ütögesd meg a fejét, drótkefézd meg a menetet. A két tizenkilences kulccsal próbáld meg meglazítani nem lesz könnyű. Ha semmiképpen nem megy használj valami hosszabbítót a kulcsra fogva . Ha meglazult még ne vedd ki a csavarokat
2. lépés: Ha meglazult, a motortérben is meg kell lazítanod. Ide kell a 22-es kulcs és a 6-os imbuszkulcs.
Ha megvan, csavard ki teljesen. Majd vedd ki alul a két csavart. Ezzel ki is veheted teleszkópostól, rugóstól az egészet.
3. lépés: Ha van satud, abba fogd be kompletten az egészet. Vigyázz ne szorítsd meg nagyon!
Jöhet a rugóösszehúzó. Tedd fel mind a két oldalra, és szépen húzasd vele össze.
4. lépés: Ha megvan, jöhet a toronycsapágy cseréje. Kell az imbuszkulcs, meg a célszerszám hiányában valami keskeny, de tompa végű ütőszerszám.
5. Lépés: Ha lejött felteszed az új csapágyat, meghúzod, ügyelve, hogy a rugó az alsó felső tányérra megfelelően illeszkedjen. Jól le kell nyomni a rugót és úgy is meg kell húzni. Teljesen koppra. Itt is jól jöhet egy másik ember segítsége. Akkor jó, ha elkészültét és a csapágy nem mozog. Ha ez megvolt mehet vissza az egész a helyére. Jó barkácsolást!
|
|
|||||||||||||||||
![]() |