![]() |
|
Menü |
Tornycsapágy csere: Golf/Jetta II |
||
|
Nagy igénybevételnek van kitéve a gépkocsi futóműve. A jó csillapítás érdekében elengedhetetlen a járművünk rendszeres karbantartása, a kopott, elhasználódott alkatrészek cseréje. A toronycsapágy kopásának egyik jellemző következménye a rossz úton való közlekedéskor jelentkező „kopogás”. Ha „kopog” az autónk nagy valószínűséggel, itt kell keresni a hibát.
Tehát amire feltétlenül szükséged lesz: Új toronycsapágy kb.: 2800ft az utángyártott. 6-os imbuszkulcs 22-es csillag kulcs 19-es kulcs 2db Kalapács Célszerszám hiányában valami keskeny, de tompa végű ütőszerszám. Drótkefe Csavarlazító spray Jó nagy erő
1. lépés. Megemeled az autót és leveszed a kereket. Láthatod, hogy a teleszkópot két csavar fogja fel. Kalapáccsal ütögesd meg a fejét, drótkefézd meg a menetet. A két tizenkilences kulccsal próbáld meg meglazítani nem lesz könnyű. Ha semmiképpen nem megy használj valami hosszabbítót a kulcsra fogva . Ha meglazult még ne vedd ki a csavarokat
2. lépés: Ha meglazult, a motortérben is meg kell lazítanod. Ide kell a 22-es kulcs és a 6-os imbuszkulcs.
Ha megvan, csavard ki teljesen. Majd vedd ki alul a két csavart. Ezzel ki is veheted teleszkópostól, rugóstól az egészet.
3. lépés. Ha van satud, abba fogd be kompletten az egészet. Vigyázz ne szorítsd meg nagyon! Jöhet a rugóösszehúzó. Tedd fel mind a két oldalra, és szépen húzasd vele össze.
4. lépés: Ha megvan, jöhet a toronycsapágy cseréje. Kell az imbuszkulcs, meg a célszerszám hiányában valami keskeny, de tompa végű ütőszerszám.
5. Lépés: Ha lejött felteszed az új csapágyat, meghúzod, ügyelve, hogy a rugó az alsó felső tányérra megfelelően illeszkedjen. Jól le kell nyomni a rugót és úgy is meg kell húzni. Teljesen koppra. Itt is jól jöhet egy másik ember segítsége. Akkor jó, ha elkészültét és a csapágy nem mozog. Ha ez megvolt mehet vissza az egész a helyére. Jó barkácsolást!
|
||