A hiány csökkentése érdekében önkormányzati tulajdonú üzlethelyiségeket kell értékesíteni a közeli jövőben.
A költségvetés tervezetét januárban tárgyalták a képviselők, amely akkor még 450 milliós működési hiányt tartalmazott. A testület határozata értelmében a szükséges hitel összegét 300 millió alá kellett csökkenteni, amihez a bevételek növelésére volt szüksége. A végleges költségvetési rendelet 450 milliós működési hiányt tartalmaz, meghatározza viszont, hogy annak csökkentéséhez önkormányzati tulajdonú ingatlanokat kell értékesíteni. A költségvetés az értékesítésből származó bevételeket 148 millió forintban határozza meg, ezzel a működési hiány összege 300 millió alá kerülne. A rendelet részletesen szabályozza az értékesítendő ingatlanokat, és azok árait. A képviselő-testület felkérte a polgármestert, hogy havonta számoljon be a költségvetés alakulásáról, és az ingatlanértékesítés időarányos teljesítéséről. A szentgotthárdi önkormányzat végül 4 milliárd 600 millió forintos főösszeggel fogadta el a város idei költségvetését. Igor |