A projekt keretében három pedagógus továbbképzése történik meg, a következõ részletezéssel:
- Két pedagógus (Thuriné Bénik Róza, Makóné Szabadkai Erzsébet) az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar által indított "Autizmus spektrum zavarok pedagógiája" szakirányú továbbképzésen vesz részt.
A képzés célja:
A Gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája
szakirány képzettség megszerzése. Az autizmus spektrumzavarok
pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógusok
képessé, illetve alkalmassá váljanak:
(1) az autizmussal élõ gyermekek, fiatalok és felnõttek
speciális nevelési, fejlesztési szükségleteinek
megállapítására, fejlesztési tervek kidolgozására
az egyéni felmérés alapján; állapot és élethelyzet
javítására irányuló gyógypedagógiai
nevelési, oktatási, fejlesztési, terápiás,
prevenciós és rehabilitációs feladatok ellátására,
együttmûködve a nevelésben, ellátásban,
gondozásban érintett partnerekkel;
(2) a gyógypedagógiai folyamat eredményeinek értékelésére;
(3) az egészségügyi, korai fejlesztési, oktatási,
valamint szociális intézményekben a fejlesztõ tevékenység
területeinek és eszközeinek meghatározására;
(4) szakmai irányítás mellett az autizmussal, az autizmussal élõ személyekkel,
illetve a felsorolt tevékenységekkel kapcsolatos vizsgálati,
kutatási részfeladatok elvégzésére.
A tanrendben szereplõ legfontosabb tárgyak:
Ismeretek az általános fejlõdési és klinikai
gyermek- és ifjúságpszichiátria körében,
különös tekintettel az autizmus spektrum zavarok gyermekpszichiátriájára.
Ismeretek az autizmus spektrumzavarok klinikai képérõl,
diagnózisáról, biológiai hátterérõl,
a terápia alapjairól.
Ismeretek az autizmus kognitív pszichológiájáról,
a vonatkozó kutatásokról. Az autizmus-specifikus beavatkozás általános
alapelvei és módszertana.
A beavatkozás autizmus-specifikus célterületei (kommunikáció,
szociális készségek, napi életviteli készségek és önállóság).
Azonos és eltérõ szükségletek az autizmus
spektrumzavarokban, azok gyakorlati következményei.
Autizmus-specifikus beavatkozás a különbözõéletkorokban:
a korai fejlesztéstõl a felnõtt korig, az ellátás
különbözõ színterei.
Képzési jellemzõk:
Kezdete: 2010. szeptember.
Az elméleti képzések kéthetente, pénteki és
szombati napokon valósulnak meg. A 40 órás szakmai gyakorlatot
pedig tömbösített formában, 4 nap alatt teljesítették
a kollégák.
Idotartama: 3 félév
Helyszíne: elméleti képzés az ELTE-BGGYK (1097
Budapest., Ecseri út 3), a gyakorlati képzések pedig az
Autizmus alapítványnál ( 1089 Budapest., Delej u. 24-26.)
- Egy pedagógus (Böjti Andrásné) az Eötvös
Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai
Kar által indított "Óvodás és kisiskolás
gyermekek nyelv- és beszédfejlesztése" szakirányú továbbképzésen
vesz részt.
A képzés célja:
A Nyelv- és beszédfejlesztõ pedagógus képzettség megszerzése. A szakirányt végzettek képessé váljanak korábbi tanulmányaik, tapasztalataik és a speciális tudástartalmak összehangolására, differenciált egyéni bánásmód alkalmazására, szakmai kapcsolatok létesítésére, a helyi szolgáltatási rendszer lehetõségeinek kiszélesítésére.
A tanrendben szereplõ legfontosabb tantárgyak:
A beszéd élettana és kórtana, Nyelvészeti alapismeretek, A beszéd pszichológiája, Gyermeknyelv- fejlodés és fejlõdési eltérések I., A hangadás és artikuláció zavarai I.,Diagnosztikai alapismeretek
Képzési jellemzõk:
Kezdete: 2010. szeptemberben.
A képzések hetente, szombaton valósulnak meg.
Idotartama: 3 félév
Helyszíne: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Pedagogikum Központ 1097 Budapest, Ecseri út 3.