A projekt keretében három pedagógus továbbképzése történik meg, a következõ részletezéssel:

- Két pedagógus (Thuriné Bénik Róza, Makóné Szabadkai Erzsébet) az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar által indított "Autizmus spektrum zavarok pedagógiája" szakirányú továbbképzésen vesz részt.


A képzés célja:
A Gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirány képzettség megszerzése. Az autizmus spektrumzavarok pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógusok képessé, illetve alkalmassá váljanak:
(1) az autizmussal élõ gyermekek, fiatalok és felnõttek speciális nevelési, fejlesztési szükségleteinek megállapítására, fejlesztési tervek kidolgozására az egyéni felmérés alapján; állapot és élethelyzet javítására irányuló gyógypedagógiai nevelési, oktatási, fejlesztési, terápiás, prevenciós és rehabilitációs feladatok ellátására, együttmûködve a nevelésben, ellátásban, gondozásban érintett partnerekkel;
(2) a gyógypedagógiai folyamat eredményeinek értékelésére;
(3) az egészségügyi, korai fejlesztési, oktatási, valamint szociális intézményekben a fejlesztõ tevékenység területeinek és eszközeinek meghatározására;
(4) szakmai irányítás mellett az autizmussal, az autizmussal élõ személyekkel, illetve a felsorolt tevékenységekkel kapcsolatos vizsgálati, kutatási részfeladatok elvégzésére.


A tanrendben szereplõ legfontosabb tárgyak:

Ismeretek az általános fejlõdési és klinikai gyermek- és ifjúságpszichiátria körében, különös tekintettel az autizmus spektrum zavarok gyermekpszichiátriájára.
Ismeretek az autizmus spektrumzavarok klinikai képérõl, diagnózisáról, biológiai hátterérõl, a terápia alapjairól.
Ismeretek az autizmus kognitív pszichológiájáról, a vonatkozó kutatásokról. Az autizmus-specifikus beavatkozás általános alapelvei és módszertana.
A beavatkozás autizmus-specifikus célterületei (kommunikáció, szociális készségek, napi életviteli készségek és önállóság).
Azonos és eltérõ szükségletek az autizmus spektrumzavarokban, azok gyakorlati következményei.
Autizmus-specifikus beavatkozás a különbözõéletkorokban: a korai fejlesztéstõl a felnõtt korig, az ellátás különbözõ színterei.

Képzési jellemzõk:

Kezdete: 2010. szeptember.
Az elméleti képzések kéthetente, pénteki és szombati napokon valósulnak meg. A 40 órás szakmai gyakorlatot pedig tömbösített formában, 4 nap alatt teljesítették a kollégák.
Idotartama: 3 félév
Helyszíne: elméleti képzés az ELTE-BGGYK (1097 Budapest., Ecseri út 3), a gyakorlati képzések pedig az Autizmus alapítványnál ( 1089 Budapest., Delej u. 24-26.)

- Egy pedagógus (Böjti Andrásné) az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar által indított "Óvodás és kisiskolás gyermekek nyelv- és beszédfejlesztése" szakirányú továbbképzésen vesz részt.

A képzés célja:

A Nyelv- és beszédfejlesztõ pedagógus képzettség megszerzése. A szakirányt végzettek képessé váljanak korábbi tanulmányaik, tapasztalataik és a speciális tudástartalmak összehangolására, differenciált egyéni bánásmód alkalmazására, szakmai kapcsolatok létesítésére, a helyi szolgáltatási rendszer lehetõségeinek kiszélesítésére.

A tanrendben szereplõ legfontosabb tantárgyak:

A beszéd élettana és kórtana, Nyelvészeti alapismeretek, A beszéd pszichológiája, Gyermeknyelv- fejlodés és fejlõdési eltérések I., A hangadás és artikuláció zavarai I.,Diagnosztikai alapismeretek

Képzési jellemzõk:

Kezdete: 2010. szeptemberben.
A képzések hetente, szombaton valósulnak meg.
Idotartama: 3 félév
Helyszíne: Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagogikum Központ 1097 Budapest, Ecseri út 3.