A tevékenység jellege és a munkaszervezési forma szerint az alábbi csoportosítás is elképzelheto:
a) Intenzív computer- és telekommunikációs eszközhasználattal jellemezheto tevékenységek, mint telefonos ügyfélszolgálat, távfelügyelet, távdiagnosztizálás hálózatfejlesztés és hálózatfelügyelet, weboldal üzemeltetése és menedzselése, grafikai és szerkesztoi munkák, arculattervezés, szövegfeldolgozás, kiadványszerkesztés, sajtó- és médiafigyelés, fordítás, idegen nyelvu levelezés, tervezés, elektronikus könyvelés, szkennelés és digitalizálás, rendszergazda, szoftverfejlesztés, szoftverlokalizálás, stb., amelyek otthoni távmunka keretében vagy kihelyezett közösségi távmunkahelyeken végezhetok.
b) Telephelytol távol végzendo tevékenységek, mint ügynöki, értékesíto, piackutató, tanácsadó tevékenységek, rendszerinstallálás, biztosítási ügyintézés, hirdetésszervezés, ingatlanközvetítés, amelyek elsosorban mobil formában láthatók el.
c) Vevoorientált tevékenységek, amelyek szintén mobil formában zömmel közvetlenül a vevonél, a megrendelonél végezhetok, mint értékesítés, konzultáció és tanácsadás, adótanácsadás, jogi tanácsadás, befektetési tanácsadás, ingatlanközvetítés, brókeri szolgáltatások, fejvadászat, karrier-tanácsadás, vezeto-kiválasztás, humáneroforrás-szervezés, mentori tevékenység, szervizelés, hibaelhárítás, helyszíni szoftverkarbantartás, közvélemény-kutatás, statisztikai tevékenység.
d) Magas szintu önállóságot kívánó tevékenységek, ahová a személyi szolgáltatások, a tanácsadás különbözo formái, szoftverfejlesztés, fordítás, számviteli feladatok, webtervezés, webfejlesztés- és karbantartás, webdesigner, grafikai munkák, telemarketing, mérnöki munkák, digitális tervezoi feladatok, auditálás, távoktatási tevékenységek sorolhatók, és amelyek egyaránt elvégezhetok állandó helyszíneken vagy mobil formában.
e) Közhasznú munkák, amelyek helyi közösségi szolgáltatások széles sorát foghatják át, mint települési honlapkészítés, pályázatfigyelés és pályázatkészítés, közhasznú felvilágosító és tájékoztató rendszer muködtetése, helyi adattárak kialakítása, kezelése, távmunka szervezése, munkalehetoségek feltárása és közvetítése, települési elektronikus posta üzemeltetése.
Tipikus távmunka-köröknek nevezhetők például a következők:
- Gépelés,
- szövegszerkesztés,
- adatbevitel
- Programozás,
- szoftverfejlesztés Weblapszerkesztés, Internetes munkák
- Könyvelés
- Fordítás
- Tervezés
- Kutatás
- Újságírás
- Távoktatás
- Könyvszerkesztés,
- lektorálás
Távmunkát lehet végezni:
- teljes munkaidőben: ez esetben a munkavállaló folyamatosan a munkahelytől távol dolgozik, és munkája eredményét elektronikusan juttatja el a munkaadónak,
- váltott formában: ez esetben a munkavállaló hetente 1-2 napot munkahelyétől távol dolgozik, ez azonban inkább külföldön jellemző, és
- rugalmasan: elsősorban vezetők és középvezetők alkalmazzák, a munkavégzés helye ad hoc jelleggel váltakozik a munkahely, és a munkavállaló otthona között.
- saját otthonunkban
- teleházakban
- műholdas irodákban (satellite office)
- teleirodákban (távmunka központ)
- virtuális irodában
- illetve a távmunka-végzés elfogadott formája, pl. Németországban, hogy néhány közeli szomszéd, valamelyikük lakását rendezi be a távmunka -végzés helyszíneként. (Nachbarschaftsbüro)
- mobil távmunkát.
A nemzetközi gyakorlatot véve távmunkában dolgozhatunk:
vagy végezhetünk :
Hazánkban az otthonról végzett távmunka a legnépszerűbb, hisz itt élvezhetők a munkavégzés előnyei (általában kötetlen időbeosztás, személyre szabott munkakörnyezet, család-háztartás és munka közötti egyensúly megteremtése). Otthonról azonban csak akkor kivitelezhető a távmunka, ha a munkavállaló rendelkezik a megfelelő technikai háttérrel (számítógép, Internet-kapcsolat, telefon, esetleg nyomtató, fax, és egyéb technikai berendezések). Ennek kialakítása a munkaviszony keretei közötti távmunka -végzés esetén a munkáltató feladata lenne, a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy az EU ajánlásai, és a Munka Törvénykönyvében megfogalmazott kritériumok ellenére munkavállalók saját maguk teremtik meg a munkavégzésük technikai feltételeit, illetve azok a dolgozók, akik rendelkeznek a megfelelő infrastruktúrával, jóval nagyobb eséllyel válhatnak távmunkássá. (Azt azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az otthoni, vagy a távoli munkakörnyezet kialakítása nem kizárólag az eszközök, a szoftverek, és a szükséges infokommunikációs kapcsolat meglétét jelenti. A munkakörnyezet megfelelő ergonómiai kialakítása, a baleset, tűz-, érintés-, vírus-, és adatvédelem szabályozása éppúgy kötelező elemei a munkaviszony keretében történő atipikus munkavégzésnek.)
A teleházban végzett távmunka akkor nyújt jó megoldást, ha az otthoni környezet nem megfelelő a munkavégzésre, esetleg a munkavállaló nem rendelkezik megfelelő technikai háttérrel, átmenetileg problémái adódnak a telefon vagy Internet kapcsolatban, alkalmanként olyan eszközöket kell használnia (fax, szkenner), amelyekkel nem rendelkezik. A teleház megoldás lehet azok számára is, akik otthon elszigeteltnek érzik magukat. Magyarországon jelenleg 507 teleház működik a Magyar Teleház Szövetség tagjaként. Ezek elérhetősége megtalálható az Interneten (www.telehaz.hu). A szövetségen kívül működnek független teleházak is. A Magyarországon kialakult teleház modell azonban eltér a Nyugat-Európában elterjedt funkciótól. Hazánkban ezek a közösségi helyek inkább a profit orientált back-office szolgáltatásokat preferálják a nonprofit feladatként végzendő távmunkás-közösségek szervezése helyett.
Műholdas irodák (satellite office) ma leginkább még csak külföldön léteznek, bár néhány cég az utóbbi években megnyitotta saját műholdas irodáját hazánkban is. Ezeknek az irodáknak jellemzője, hogy egy cég alapítja, elsősorban költséghatékonysági szempontok figyelembe vételével (olcsóbb irodabérlet, olcsóbb munkaerő), így az információ- és kommunikációs technológia kihasználásával a cég teljes ügyfélkörét földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül ebből az irodából lássák el információval. Tipikus példája a call center, amely kimenő-bejövő telefonhívásokat kezel, valamint az ott dolgozók általános telefonos ügyfélszolgálatot látnak el. Call center-ben működnek például az újonnan alakult "fapados" légitársaságok (EasyJet, SkyEurope, Germanwings).
Teleirodákban (távmunka központokban) nemcsak távmunka-végzésre van lehetőség. Ezek a központok oktatótermekkel, tárgyalóhelyiségekkel rendelkeznek, sőt plusz szolgáltatásként szociális helyiségek (óvoda, ebédlő, gyermekmegőrző) is helyet kapnak. Ezek a központok rendelkeznek minden technikai felszereléssel, amelyre a távmunkásnak szüksége lehet. Periférikus térségekben létesülnek elsősorban, ott, ahol nagy számban vannak olyanok, akik helyben nem kapnak munkát. A távmunka központok működtetése csak akkor életképes, ha üzleti alapon gazdálkodnak, és megrendeléseket szereznek, vagy teret biztosítanak különböző cégek call centereinek, különben csak szociális segítséggel lehet őket fenntartani.
A virtuális irodában való távmunka azt jelenti, hogy egy cég nem rendelkezik központi irodával, telephellyel, hanem munkatársai feladataikat "virtuális munkaállomáson", többnyire otthon végzik el. Külföldön kitűnő példa erre a virtuális titkárság, amely saját otthonukban dolgozó titkárnők munkahelyét jelöli. Ezek a virtuális titkárnők több cégnek is dolgoznak egyszerre, rendelkeznek számítógéppel, Internetkapcsolattal, telefon- és faxvonallal, nyomtatóval. Munkájukat kizárólag infokommunikációs módon végzik, ügyfelekkel - és munkaadóikkal - nem találkoznak.
A mobil távmunka kategóriájába azok tartoznak, akik munkájukat utazással oldják meg: ügyfeleikhez utaznak és ott tárgyalnak, vagy útközben dolgoznak, és csak alkalmanként jelennek meg a cég központi irodájában. Ebbe a kategóriába tartoznak az értékesítők, hirdetésszervezők, ingatlanértékesítők, termékforgalmazók, területi képviselők, ügynökök. A mobil távmunkások legfontosabb munkaeszköze - az utazások miatt - a gépkocsi és a mobiltelefon.