Idegen
nyelvet megtanulni nagy, de megoldható feladat. Sok ember hiszi azt,
hogy a nyelvekhez nincsen tehetsége, ám ez tévedés! A gyermek a
legnehezebb
nyelvet (az elsőt) élete első éveiben, szavak tanulása nélkül sajátítja
el. Utánozzuk őt! A gyermekkel szemben ráadásul az a nagy előnyünk,
hogy egy nyelvet már beszélünk. Tudunk hasonlítani és tudjuk ugye,
milyen óriási szerepe van a képzelőerőnek. Egy második nyelvet
megtanulni könnyebb, mint az elsőt. Felhasználhatjuk ugyanis az első
nyelvünk ismereteit. Az ötödik nyelv pedig még könnyebb. A
módszerünkkel néhány hónapon belül megtanul az idegen nyelven
gondolkodni, miközben "aktív tanulással" csupán 15 percet tölt hetente
néhányszor.
A
nyelvtan tökéletes ismerete egyáltalán nem fontos. Sok ember ott
követel el hibát, hogy azonnal beszélni akar. Az idegen nyelvet először
azonban megérteni kell. A
gyerekek is először megértik a szüleiket és
csak azután kezdenek el beszélni. Figyelje csak meg, hogy ez nekik is
eleinte rosszul megy.
A TAXUS Learning®
az
emberi agy lehető legjobb kihasználásának területén végzett kutatások
eredménye. Az agy
képzeteket alkot, melyekhez szavakat és mondatokat rendel. Csak Önön
múlik, hogy ezek magyar vagy angol szavak és mondatok lesznek-e.
Naponta
körülbelül 25.000 gondolattal foglalkozunk. Ezt tudatosan végezzük, de
automatikusan a tudatalattink is működik. Ha ezeknek a gondolatoknak a
nagy részéből Angol nyelvkörnyezetet hozunk létre és ha ezt elegendő
ideig tesszük, elkezdünk gondolkodni angolul ugyanúgy, mint magyarul.
Rendezze be úgy az életét, hogy
sikerüljon naponta néhány óra Angol
nyelvkörnyezetet teremtenie, így az agy egyedül tanítja majd Önt,
hiszen neki két másodpercenként egyszerűen cselekednie kell. Ám Önnek
is kell valamit tennie. Ez a "valamit valamiért". Türelmesnek kell
lennie. A hároméves gyerek élete másfél évét bár átalussza, a
fennmaradó 13.000 órát viszont nyelvi környezetét passzívan hallgatva
tölti, ezért kezd el folyamatosan beszélni. Hasonlóképpen, különösebb
megerőletetés nélkül tanulhat Ön is. Elég, ha maga körül angol
környezetet hoz létre. Saját tapasztalatból tudjuk, hogy egy év alatt
napi néhány órányi Angol nyelvkörnyezet elegendő ahhoz, hogy Ön az
idegen országban megértesse magát, feltéve, hogy átlagosan heti
két-három órát módszerünk 1. lépésének is szentel.
Ön foglalkozhat valami mással, az Angol nyelvet közben
csak passzívan kell hallgatni. Például
miközben autót vezet, bizonyos munkákat végez, fut, sétál, munkahelyre
tart, vagy akár még tévénézés közben is az agy nyugodtan dolgozhatna az
Angol nyelven.
Ön úgy beszél, ahogy azt a
környezetében hallotta.
Ha néhány száz méterrel nyugatabbra nőtt volna fel, ma németül
beszélne. Ha néhány ezer kilométerrel nyugatra, valószínűleg angol
lenne az anyanyelve. Ebből következik, hogy a bennünket körülvevő
nyelvi környezet döntő fontosságú. Ettől a pillanattól kezdve tehát
naponta néhány órára teremtsen Angol (német) nyelvkörnyezetet CD-jeink
segítségével éppen csak a hallásküszöb határán.
Ez a módszer elsősorban azok számára készült, akiknek "nincs
idejük".
Eleinte ugyan aktívan
foglalkozik tanulással, de
még így is az idő nagy részében mintha "nem csinálna semmit".
Kihasználja a "holt" időszakokat, például tévénézés, vezetés, séta,
futás, vagy munka közben, egyszerűen bármilyen cselekvés közben, amikor
is másra összpontosít és nem az idegen nyelvre. Így 5 x
többet tanul meg, mivel a munka 80 %-át a tudatalattija végzi Ön
helyett, Ön pedig közben valami egészen mással foglalkozhat. Ez
nagyszerű, különösen a mai rohanó világban, amikor "semmire sincs
időnk".
További előny, hogy ez a módszer
arra irányul, hogy Ön megértse, hogyan gondolkodnak az angolok.
Ahhoz, hogy Ön is hasonlóan kezdjen el gondolkodni, éppen úgy kell
használnia a szavakat és a mondatszerkezeteket, mint ők. Ezért szó
szerinti a magyar nyelv a könyvben. Ezek sokszor nem
tűnnek majd logikusnak, sőt egyenesen rejtvénynek érezheti őket, de ez
csak eleinte lesz nehéz. Idővel ezeket a rejtvényeket egyre ügyesebben
és jobban oldja majd meg. És jobban is érti majd őket. Hasonlóan a
gyerekekhez, akik már három éves korukra 90%-ban képesek megfejteni,
hogy az a két felnőtt vajon miről
beszél.
Olyan ez, mintha a nyelvtant "kerülővel"
tanítanánk meg Önnek. A szó szerinti magyar fordítás fejtörőnek hat, ám
elolvasásakor a fülbe a helyes angol megoldás kerül. A mit sem értő
kisgyerek is csak látással észleli környezetét, a fülébe pedig a
látványhoz csatolható hangok jutnak.
Különböző beszédhangokat hallanak. Az egyes
szerepek cserélődnek, ezért
minden mondatot három különböző hangon hall, mivel egy mondatot két
ember sem mond soha teljesen egyformán. Meg kell szoknia a
változatosságot, a különböző hangsúlyokat és akcentusokat, sőt a rossz
kiejtést is. A TAXUS
Learning®-nél mindjárt az elején "élő" nyelvet hall. Egész mondatokat
tanul szövegkörnyezetben. Nem a szavak, hanem a mondatok a
meghatározóak. A kimondott szó ugyanis teljesen máshogy hangzik
mondatban, mint önmagában.
A TAXUS Learning®-vel
eleinte egyáltalán nem beszél az idegen nyelven, hasonlóan a
gyerekekhez, akik szintén először hallgatják és csak azután használják
a nyelvet. Az írás csak a folyamat legvégén következik.
Az iskolában mindent gondolatban az anyanyelvből (és az anyanyelvre)
fordítunk. A TAXUS Learning® eléri, hogy
mindenféle belső fordítás nélkül az idegen nyelven kezdjen el
gondolkodni.
Az iskolában a nyelvtant átveszik, elméletileg elemzik, majd használni
próbálják. A TAXUS Learning®-vel semmilyen
nyelvtant nem vesz át, egyszerűen csak alkalmazza.
A TAXUS Learning®-vel
maga osztja be az idejét. Ott és akkor tanul, amikor az Önnek megfelel.
Ki tudja használni azt az időt is, amikor egyidejűleg mást is csinálhat.
Az elalvás előtti alfa szinten az ismeretek ismételt megerősítésének
(2. lépés) fokozott hatása van. Félórával az elalvás után viszont a
CD-nek ki kell kapcsolnia. Kísérletek igazolják, hogy ha az éjszaka
túlnyomó részében bármilyen zajokat hallgat (az alvás különböző
fázisaiban), másnap ingerülten és nyugtalanul
ébred.
|