 |
A szerkezet egyszerû,
"németes" kivitelû, szálhúzott
felületû hidakkal, különösebb feliratozás
nélkül. Érdekes a kõcsapágyazott és
a felhasított egyszerû rotor. A felhasítás
a rotor rugózását hivatott szolgálni, ez segíti
a kõcsapágyazású felfüggesztést
tehermentesíteni. Erõsebb ütésre a rotor koszorúja
felül a hidakon vagy a hátlapon, csökkentve a csapágyát
ért ütés hatását.
Egyszerû, ugyanakkor
jó minõségû anyagok jellemzik. Kõcsapágyazás
a kritikus helyeken, mint a tartós, de nem drága szerkezetek
jellemzõi.
|
 |
A bontást
kezdhetjük az automatika blokk eltávolításával,
mely a kézifelhúzós alapon, illetve afelett foglal
helyet. A képen a felhúzókereket levéve látható
a mellette levõ automata átviteli kerék alsó
csapágya is.
|
 |
Az automatika nem
sok alkatrészbõl áll, látszik, hogy billenõhidas,
két fogaskerekes (azaz két irányba húzó)
megoldás, van egy kilincsünk, és egy érdekes
kerék...
|
 |
Az automatika hídjai,
az alsó hídban van préselve a rotortengely,
a felsõ két, vékony lemezbõl álló
híd a szerelést könnyíti.
|
 |
Az automata átviteli
kerék, mely magában is érdekes megoldású.
Innen egy egyszerû fogaskeréknek tûnik...
|
 |
...innen
nézve viszont látszik, hogy a fogaskoszorú csupán
ferde farkasfogakkal kapcsolódik a tengely-fogastengely funkciójú
eleméhez. Két részbõl áll tehát,
maga a fogaskerék rendelkezik egy beépített "egyenirányítóval"
(magyarul "racsni"). |
 |
A
fogastengely, minõségi acélból készült,
finom alkatrész. Elvében a kézi felhúzó
mechanizmus hornyoskerekének funkciójával rendelkezik,
csak az automatika felõl! |
 |
Itt
kapcsolódunk a felhúzó mechanizmushoz, látszik,
hogy innen az alapszerkezet elemeit használjuk. |
 |
A
teljes automatika csupán ennyi alkatrészt igényel.
Jól látszik a rotor jó minõségû,
sötét és fényes acéltengelye. Csupán
egy köztes osztókerék van a rendszerben. |
 |
Az
osztókerék egyben a kilincs által reteszelve van, hogy
ne veszítsünk sok elmozdulást... Rugója a hídba
préselt lemez. |
 |
Rotorunk
kõcsapágyazott, egyszerû megoldás, a képen
látható kis lemez tartja a helyén, mely a kialakított
vályatba illeszkedik a nyakban. |
 |
Az
automatikablokk, érdemes megfigyelni a billenõhíd határolását,
a két fogaskerék felett levõ széles hengerek
a nagyobb átmérõjû furatokban határolódnak.
A határolással a kapcsolódási mélység
minimuma biztosítható, segítve a veszteségek
és a fogterhelés csökkentését. A billenõhíd
is kõben csapágyazott. |
 |
Billenõhíd,
két acélfogaskerékkel. |
 |
Az
acél sima felületét jelzi magas fénye és
a tükrözõdése. Jó minõségû
anyagot használtak a tartósság biztosítására. |
 |
A
billenõhíd az elsõ átviteli kereket hajtja,
mely az automatika kilincskereke is egyben. Innen adódik át
a nyomaték a racsnis kerékre. |
 |
A
racsnis kerék állandó kapcsolatát ez a lemezrugó
biztosítja. A kerék szerepe a kézi felhúzás
leválasztása, ezáltal nem lesz kemény a felhúzás. |