|
Ötletes a rotor
rögzítése, egyszerû bronzcsapágyat kapott.
A billenõ fogaskerék éppen a felsõ fogaskerékkel
van kapcsolódásban, azaz a rotor balra (óramutató
járásával ellentétesen) forgott.
|
|
A rotort levéve
láthatóvá válik az acél tengelye. Látszik,
hogy az automatika hídja három csavar oldásával
leemelhetõ.
A rotortengelytõl
jobbra levõ kör alakú kivágásban forog
a billenõkerék, határolását az alaplemezben
látható kis kör alakú lyuk végzi.
|
|
Érdemes megfigyelni
a két kilincset. Alul a motorrugó hagyományos kilincse
látszik, fent a hídhoz simulva az automatika kilincse. Ez
egy egyszerû lemez...
A rotor tengelye finom
kivitelû acél, középen olajtartó horonnyal.
|
|
Modulszerû a
felépítés, a szerkezet az automatika nélkül
egyszerû kézifelhúzósként képes
funkcionálni. Az automatika egyszerûen leemelhetõ,
különálló egység.
|
|
Az automata kerékrendszer,
a teljes automatika szinte önálló egység.
Saját asó híddal. Jól látszik az egyszerû
kilincs megoldása. A csapok alul is kõben futnak, egyszerûsége
ellenére igényes megoldás. (Ebben az Oris mindig
jó volt, gondoljunk a szabályozások miatt pecekgátszerkezetes,
de kronométerminõségû szerkezetekre...)
|
|
Maga az automata kerékrendszer,
itt a rotor is a helyén (balra). A középen levõ,
a helyérõl kifordított kerék viszi át
a nyomatékot az automatika módosító kerekére,
akár a billenõkerékrõl, akár a másik
kapcsolókerékrõl.
|
|
Itt jól látszik
a billenõkerék, ez ennek az automata megoldásnak
a lelke. Vagy egyik, vagy másik kapcsolókerékkel
kapcsolódik és visz át nyomatékot.
|
|
Az alapszerkezet,
a felhúzókerékkel kapcsolódó utolsó
automata kerékkel.
|
|
Látszik, hogy
az alapszerkezet egy hagyományo, modern elvek szerinti központi
másodperces megoldás. Érdekesség, hogy a takarékosság
jegyében az automatika és az alapszerkezet hidakat rögzítõ
csavarjai azonosak... Az egész szerkezetre jellemzõ a praktikus,
de alapvetõen korrekt megoldások alkalmazása. Egy
jó minõségû, alsó-középkategóriás
kaliber, tartós és olcsó.
|
|
Az automatika darabokban.
Itt látszik, hogy a billenõkerék a rotorra van rögzíve,
a rotor fogaskoszorúja alatt elforduló kis lemezen ül.
A rotor fordító nyomatéka billenti kapcsolódásba.
Határolását az alsó stiftje és az alaplemez
furata végzi. A határolás biztosítja a fogak
megfelelõ mélységû kapcsolódását,
megakadályozza a túlterhelésüket és egyenletessé
teszi a nyomatékátvitelt. A billenõ híd pedig
a rotor fogaskerekével történõ kapcsolódás
állandóságáért felel. Ez a megoldás
sokkal jobb átviteli jellemzõkkel és tartóssággal
bír, mint egy egyszerû bolygókerék.
|