Érdekességek (THUG2 és THAW)
A leírások foleg THUG 2-re és THAW-ra vonatkoznak, de valamelyik muködik korábbi részeknél is!

Játékhibák, vagyis bugok:
A Tony Hawk's játékok, beleértve ezeket a részeket is, teli vannak hibákkal. Több féle hiba van, ez a játék felépítésébol, motorjából adódik (és mindegyik résznek alapvetoen megegyezik). Be lehet menni falak mögé, ki lehet ugrani helyeken ahol visszadob a láthatatlan levegofal (bounce), sétálhatunk a vizen, stb.. Itt ezeket a technikákat tanulhatjátok meg, bár ezt legkönnyebben talán játékban lehet megtanítani.

Falba beugrás sarkoknál: Nem minden helyen lehetséges, ezért eleinte érdemes olyan helyen próbálkozni, ahol biztosan működik. THUG2-ben több az ilyen hely.
A saroknál kell beugrani, de nem a sarokba, hanem abba a falba, amin át lehet ugrani, egy kicsit a sarok fele fordulva [KÉP1] [KÉP2]
Helyből kell előre ugrani (nekigurulásból nem fog sikerülni), előre + flip-et használjátok. (sajnos nem tudom biztosan, hogy mindegyik flip trick-el megy-e, de a gyorsflippekkel biztosan). Hibalehetőségek: túl kicsi, vagy túl nagy szögben ugrassz a falba, túl messze vagy túl közel vagy a falhoz, olyan helyen csinálod ahol nem lehet bemenni, vagy a saroknál rossz falba ugrassz.

Set restart:
A Set restart és Goto restart opciót a menüben, Game Options -on belül találjátok. 2 féle képpen lehet bugba bejutni ennek a hibáját kihasználva.
1.: Álló helyzetből, valahol Set restart-oljatok. Aztán csináljatok valamilyen trükköt, ahol a jobbra-balra -val kell egyensúlyozni (grind, stall, natas spin). Miközben egyensúlyozik az emberke, mennyetek rá a Goto restart opcióra, és amikor valamelyik irányba elesik, akkor nyomjátok le. Az eredmény, hogy az esés irányába arrébb csuszik. Ennek az arrébb csúszásnak kevés fal jelent akadályt :) , sok helyre be lehet jutni ezzel a trükkel.

2.: Ez a 2. teszi lehetővé, hogy sétálni tudjunk olyan helyeken, ahol eredetileg nem lehetne, mert visszarak a pályára (ide tartozik a víz is). THAW-ban nem nagyon van olyan hely, ahol ezt alkalmazni lehet. Csak multiplayer módban működik (mert menübe lépéskor nem áll meg a játék). Először is, oda kell állni a szélére úgy, hogy ha a manualból elesik/megindul előre bele essen abba, ami kidob. Amíg egyensúlyozik, rá kell menni a Set restartra (be kell gyakorolni gyorsan rámenni!), és amikor visszadob a pályára, akkor rányomni. Utána csak Goto restart, és már mehetünk is.
Ha már eséskor, vagy zuhanás közben mentek bele a Game Optionsba, akkor már inaktív lesz a Set r. Összefoglalva, amíg előre nem megy a balance, addig kell rámenni a Set-re, és bele eséskor rányomni. THAW-ban Santa Monica-n lehet a vizen menni.

Air Shuffle, repülés (csak THAW!)
Ehhez a trükkhöz sok videót, tutorial-t találhattok videó megosztókon (pl. Youtube-on).
Az air shufflehez be kell állítanotok egy Created manualt (saját készítésű manual, de alapból van 4-5 készített, azok is jók) speciális trükknek, ajánlom a balra-jobbra(-grind) kombinációt. Ezután a játékban fel kell növelni a Special metert. Ha megvan, akkor annyi a teendő, hogy levegőben kézbeveszitek a deszkát, majd lenyomjátok a beállított manual trükk kombinációját. Ez után tudtok ugrani is egyet, ugrás után megint meg lehet fogni a deszkát, ...manual, ...ugrás, stb.... A repüléshez nagyon gyorsan kell ezeket csinálni. Javaslom, hogy eleinte ugratóról gyakoroljátok, kezdetben lassan, majd egyre gyorsabban. Kombóban nem nagyon lehet használni, ugyanis pár db ugrás után kimegy legszélére a balance, és mikor elkezdenétek manualozni azonnal elesik.
Magyarázat a hibához: Tehát a készített manual trükköt a levegőben is tudjátok csinálni ha kézbe veszitek a deszkát. Manualból meg lehet ugrani. Korábbi TH részeknél nem is lehetett manual trükköt készíteni, ezért ez kizárólag THAW-ban működik.

Leírásból nem könnyű ezeket a bugokat így megérteni. Ha esetleg valaki tud jobb megfogalmazást valamelyikre, az írjon! Raktam fel egy videót, remélem segítséget nyújt majd a bugkereséshez.


Get the Flash Player to see this player.


Lehet még fognak felkerülni bug leírások. Emellett a média menüponton belül már lehet feltölteni képeket bugokról is.

"Titkos" styler trükkökhöz (bs, ws, stb.) "how to"-kat itt ne várjatok. Azoknak amúgyis csak akkor van értelme, ha szépen tudtok már játszani azok nélkül is (én legalábbis csak akkor fogom megtanítani). :)

Fogalmak, rövidítések (nagyrészt thps-online.net -ről fordítás):

Prov, improv: Improvizálás, kombózás nem megtervezetten, nem begyakorolt útvonalakon.

Air Shuffle (AS): Csak THAW-ban létező trükk, ami segítségével lehet még1x, illetve többször ugrani a levegőben (gyorsan használva repülni). Leírás az "érdekességekben".

Wall Shuffle (WS): Több wallride egymás után (leesés nélkül). A legegyszerűbb megoldás wallride után deszkát megfogni, visszarakni, és ésmét wallride (ez THUG 1-ben egyszerű, máshol szinte fénysebességgel kell csinálni :) ). Lehet kombinálni, THAW-ban például AS-el könnyebb és magasabbra is megy vele.
Videó


Wallplant Shuffle: Több wallplant/sticker slap egymás után (leesés nélkül). Wp (wall plant) után deszka megfogásával visszafordulás a levegőben, és ismét wp.

BB Cas (better balance cas): Módosított statos karakterek, amikkel a balance sokkal könnyebb a normálisnál. (jelenleg úgy tudom, hogy mindegyik játékhoz csináltak).

Bounce: Visszapattanás láthatatlan falról, dolgokról. A pályák legszélén (ahova elméletileg nem lehet kijutni:P) végig van olyan fal, ami pont ugyan úgy lök vissza ahogy nekiugrottunk. De máshol is vannak helyek, ahol visszadob :)

Wall bounce, vagy wallride bounce (wb, wrb): Vannak olyan helyek a falakon, ahol ha elkezdünk wallrideolni, ellenkező irányba wallrideol, pont arrafele, amerről ráugrottunk. Ahol elkanyarodik a fal, ott a törésbe ugorva lehet wb-t csinálni (de van pár hely, ahol nincs törés és mégis ott is lehet). Ha lejjebbről ugrotok rá, akkor lefele fog wallrideolni és el is eshet (gondolom mindenki megtapasztalta már :) ).

Dropdown (dd): Grind közben ha spinetransfert nyomtok, akkor "ledobja" magát, ezzel lehet élen csúszás közben ugrás nélkül lejönni. Negyedcső élén való csúszás esetén dd után revert szükséges.

Transfer (tf): Bug-trükkök (wb, bounce, ws, stb.) gyűjtőneve. A TV-kben, vagyis transfer videokban ilyeneket mutatnak be (youtube-n is vannak fennt ilyen videók).

Bonk: Amikor nekiugrotok valamilyen objektumnak a felső részére (pl. korlát) megfelelően, felfele löki a karaktert.

Buttslap (BS): Egy kombináció, amivel ha valaminek a széléről (pl. ugrató széléről) ugrik fel a játékos, sokkal nagyobbat (2x-es, vagy ha ügyesebb akkor többszörös) ugorjon. (styler trükk)

Neuro plant (np): Egy bug-trükk, amivel wallplant/sticker slap után fel lehet repülni magasra.

Boostplant (BP): Szintén egy hibán alapuló trükk, amivel wallride-ból lehet felrepülni magasra. Eredetileg csak THUG 1-ben működik.

No manual (NM): Játék "stílus", kombózás(!) manual trükkök használata nélkül.