Információk a játékról:

A Tony Hawk's American Wasteland a sorozat 7. része, amely szinte minden platformon elérhetővé vált. Stílusa arcade sportjáték, szimulátornak nem nevezhető. A korábbi részektől stílusban nem tér el, a játék motorja is a régi, továbbfejlesztve. Viszont változtatások, új trükkök kerültek a játékba (például falon futás, falról hátraszaltó, booned ollie, bank drop, bert slide, stb.), amik amellett, hogy jól néznek ki, nagyon hasznosak is tudnak lenni!

Néhány fontosabb adat:
Megjelenés ideje: 2005. Október 18 (PS2, Xbox, GameCube), 2005. November 22 (X360), 2006. Február 7 (PC)
Fejlesztő: Neversoft
Kiadó: Activision (konzolokra), Aspyr (PC-re)
Gépigény:
Operációs rendszer: Windows XP (, Windows Vista)
Processzor: AMD vagy Intel 1.2 GHz, 2 GHz vagy gyorsabb ajánlott
Memória: 256 MB, 512 MB ajánlott
Merevlemez: 3.5 GB szabad hely
Hangkártya: DirectX 9.0c támogatott, Sound Blaster(r) X-Fi(tm) széria ajánlott
Videókártya: 64 MB DirectX 9.0c támogatott videóvezérlő (Geforce 4 nem támogatott!)

A játék több dologban is el tér az előző részekhez képest. A Story módban a pályák össze vannak kapcsolva, de az átvezető úton megáll egy kis ideig a játék (ekkor tölti be a másik pálya részt), tehát csak félig igaz az 1 nagy pálya.
A játékban nagy negatívum, hogy a feladatokat időnként teljesen érthetetlenül írja le, kihagy fontos részletet a feladatleírásból. Aki ezzel a résszel kezd, sajnos nagyon kevés esélye van, hogy el tud jutni az utolsó küldetésig. Mindenesetre megpróbálok segítséget nyújtani, a gyakrabban feltett kérdésekre találhattok választ a Story F.A.Q. részlegben.

Ami a PC -s verziót illeti, a kiadó nem végzett túl jó munkát optimalizálás terén, néhol még a jobb gépeken is megakad. Mielőtt kiadták volna PC-re, neten már nézhettünk játékosok által készített videókat. Reménykedtünk, hogy a PC-s verzióban is lesz mikrofonos csevegésre lehetőség, mint az Xbox-os verzión. Ezzel szemben még a gyorsgombos CHAT-et is kivették. Szerencsére egy ügyes módkészítőnek sikerült csinálnia egyet, ami a FOCUS gombot kicseréli a chatre, de közel sem a legtökéletesebb megoldás.

Arra szintén nem gondoltak, hogy billentyűzeten több billentyű egyszerre használata gondot okozhat. Például Space, Alt, Ctrl és ilyen billentyűk mellett ha 2, bizonyos esetekben csak 3 billentyűt lenyomunk akkor csak pittyeg (sajnos nem tudom az okát). Namost korábbi részeknél sem volt semmi figyelmeztetés ezzel kapcsolatban, de alapvetően nem voltak ezekre trükkök állítva, ebben a részben viszont a Spinetransfert rátették (ami lehetetlenné teszi, hogy a wallflip-et meg lehessen csinálni ezzel legtöbb esetben!). Azokat a billentyűket nem ajánlott használni!

A játékmenettel kapcsolatban; sokan mániákusan köröznek 1-2 pályán (főleg East L.A.-n), hogy megdöntsék a saját, illetve más kombó rekordjait. A játék valóban elég pontcentrikus, a rekordra ösztönöz, és sok pontot egy begyakorolt útvonalon körözve lehet leginkább csinálni. De 1 dolgot nem szabad elfelejteni, hogy nem tudás vagy tehetség kell a játékhoz, és sok pont szerzésáhez, hanem gyakorlat (nagyon nem mind1, és így eleve értelmét veszti az az általános kérdés is, hogy "ki a jobb?"). Tehát egyszerűbb pontra menni útvonalon, improvizálva viszont nagyobb kihívás, érdekesebb, és kevésbé megunható (főleg ha nem csak 1-2 pályán). Ugyan úgy meg lehet próbálni minél többet air trükközni, sok wallride, ugrások, air specialok, stb.).
Az ésszel gyakorlás előnyös, hamar meg lehet tanulni sokat csinálni. De ahhoz az air specialokat kell gyakorolni főleg, pályákat megismerni, és ilyenek, és nem E.LA-n a sinen csuszkálni egyik végéből a másikba.
Van egy 3. lehetőség is, a style, amikor tényleg a látványos, változatos, érdekes menet a cél, felhasználva a játék lehetőségeit, trükkjeit, esetleg játékhibákat is. Nagyon sok türelem, és elkötelezettség kell hozzá (ami igazából érthető, ha egy ilyen játékhoz nincs meg).

A deszkázás mellett, egyedüli módban lehetőség van BMX-ezéshez is, amivel szintén látványos trükköket hajthatunk végre. Én őszintén szólva nagyon nem szeretem, így a lehető legkevesebbet mentem vele. Sajnos elkerülni nem lehet, néhány feladatot azzal is teljesíteni kell, ami a feladat hiányos leírásának köszönhetően nem volt egyszerű. Ha nem próbálom oldalról megnézni a BMX-ező emberkémet (oldalra forgatni a kamerát), akkor lehet nem jöttem volna rá magamtól, hogy azok is trükk gombok (például a TailWhip-et is az egyikkel kell csinálni...).

Vannak negatívumai a játéknak, főleg storynak. Ettől függetlenül egy jó kis ügyességi játék, amiben szinte végtelenségig lehet fejlődni, több év után is lehet új dolgokat megtanulni. És ez az oka, hogy a Tony Hawk játékokkal több év után is játszok. Pedig én főleg FPS stílus kedvelő vagyok. :)