Tippek, trükkök


Először is, meg kell ismerni a játék irányítását, tudni kell melyik trükkgomb milyen funkciókkal rendelkezik a játékon belül. A luncherben (indító ablak) tudjátok állítani, és megnézni, melyik gombra van állítva

Ollie (jump, ugrás): Ugrás, 2x megnyomásra booned ollie. Sétálás állapotba is ugrás, 2x megnyomásra szaltó. (jele: O)
Grab tricks: Levegőben tartható gyorstrükkök, sétáláskor ütés a deszkával, manual és grind közben lehet trükköt váltani vele (flip-grind gombokkal kombinálva is), air specialokhoz is be lehet állítani. (Jele: G)
Flip tricks: Deszkapörgetős, gyors trükkök, sétáláskor deszka elhagyás, manual és grind közben szintén trükkváltó funkció, air specialokhoz is be lehet állítani. (Jele: K)
Grind tricks: Csúszás éllel rendelkező pályaelemeken,korlátokon, séta módban graffiti, special manualoknhoz szükséges, manual és grind közben (nem special) trükk váltás, negyedcső élére szemböl érkezve lip trükk. (Jele: R)
Change stance: Switch gomb, kevésbé használatos gomb, nollie trükköt lehet vele csinálni. (Jele: N)
Caveman: Váltás séta mód és deszkázás között (deszkáról leszállás) (jele: C)
Bert Slide (rotate left): Kezét leteszi és gyors kanyarodás, tartva köröket csinál, levegőben lenyomva balra forog (illetve beállítható, hogy pontos 180 fokot forduljon megnyomásra).
Switch (rotate right): Negyedcsőre érkezéskor Revert, levegőben jobbra forgás (vagy 180 fokos fordulat), pressure (kombóban), séta módban wallrun (falon felfutás), wallflip (falról hátraszaltó), felkapaszkodás, Natas spin/Stall (jele: R ami mögött 360 fokos nyil van)
Spine transfer: Negyedcsőre érkezéskor Revert, 2 egymással ellentétes irányu negyedcső közötti váltó (levegőben kell megnyomni), Acid drop (negyedcsőre), bank drop (lejtőre), séta módban wallrun, wallflip (nem működik, ha Space-re, alt-ra, vagy ilyenekre van állítva!), Natas spin és stall.
Camera controls: kamera forgatás, BMX-nél trükk gombok!

A játékban nagyon sok fajta trükk van. Gondolom nem kezdőként olvassátok ezt, így nem mondok újdonságot, hogy az ugráson kívül mindegyiknek több funkciója van, mint a luncherben látható névnél - főleg ha már korábbi résszel is játszottatok.

Vannak beállítható - legalábbis a story módon kívül (például flip, grab, lip, és special trükkök), és vannak alaptrükkök (manual [nem special], grind [nem special], natas spin, stall).

A speciális trükkök több pontot érnek és gyakorlással szinte természetessé válik a használatuk. Sokan megfeletkeznek, és nem is ismerik az alapvető grind trükköket (a manualt többnyire igen, mert azokra manual közben is lehet váltani), pedig azok is nagyon jól néznek ki (és mivel több trükk van, változatosan használva sokkal érdekesebbé tehetjük velük a játékot. Például előre+jobbra+grind, vagy balra-le-grind-grind , jobbra-fel-grind-grind, balra-balra-grind-grind, stb. (a - jel az egymás után lenyomást jelenti).

A manual trükköket lehet manualozás közben váltani, de a balance miatt nem ajánlott. Viszont ha leérkezéskor már egyből az olyan manual trükköt csináljuk, akkor nem ront a balancen. Tehát ha levegőben lenyomjuk egymás után például a hátra + előre-t, és leérkezéskor gyorsan 2x a grindet, egyből a "pogo"-t fogja csinálni, és ha megnyomjuk egyszer az egyik spingombot (például rotate right), akkor 180 fokot fordul, ami még látványosabb egy kombó közben, és a forgásra is ad + pontot (pedig csak 1 gombot nyomtunk meg 1x, vagy többször a több forgáshoz). Több manual trükk közben is lehet forogni.

Kezdőként szinte mindenkinél felmerülhet a kérdés, hogy hogyan tudnak egyesek olyan sok pontot összegyűjteni, mikor alig csúszunk pár métert már alig lehet tartani a balancet, nagyon sok gyakorlás után is. A válasz erre nagyon egyszerű, arra kell törekedni, hogy minél kevesebbet kelljen egyensúlyozni, vagyis minél többet a levegőben lenni. A hatékonyabb pontszerzéshez be lehet gyakorolni útvonalakat, úgy könnyű többszáz millió pontot is elérni. De meg kell érteni, hogy sok féle képpen lehet játszani, és egyáltalán nem lesz jobb valaki attól, ha éjjel-nappal kőrözik 1 pályán, és megdönti a rekordjait. Az improvizáció sokkal nehezebb, több a hibalehetőség, és nyilván az utak úgy vannak kialakítva, hogy a lehető legtöbb airtrükközési lehetőség legyen. Akár pontra játszotok, akár styleztok, érdemes kihasználni a játékot, és nem begyöpösödve körbekörbe menni, mert akkor inkább idegesítő mint érdekes és élvezetes.

Fontos az ésszel való gyakorlás. Érdemes esetleg feladatokat kiadni magunknak, például egy bizonyos pontszámu kombót minden pályán megcsináltok, begyakoroljátok az alap trükköket is (pl. 30 darkslide egymás után, 30 handstand manual egymás után, stb.), kombóba falonfutás beépítés, stb.. A chichago-n faltól falig csuszkálás, vagy ELA-n a sinen ide-oda csuszkálás nem vezet semilyen eredményre évek múltán sem (még kezdőknek sem!), maximum unaloműzésre jó (de akkor már inkább egy webes játékot javaslok, az érdekesebb).

Vannak egyéb trükkök, amiket a változatosság kedvéért időnként érdemes használni. THUG 2-ben és THAW-ban (illetve móddal THUG 1-ben és THPS 4-ben is lehet) például a dropdown (spinetransfer gomb grindelés közbe), illetve csak THAW-ban a bert slide.

Menetünket sokkal látványosabbá tudja tenni az is, ha a trükkök használata során sokat forgunk. A jobbra és balra iránygombbal való forgás nehézkes, egyrészt a levegőben történő trükköket azokkal hajtjuk végre, másrészt leérkezéskor grind és manualkor is szükség van a nyilakra. Lehet próbálkozni, de a legjobb megoldás a 'rotate left' és 'rotate right' nevezetü spingombok használata (180 spin taps nélkül!). Sajnos megszokni és begyakorolni körülbelül olyan nehéz, mintha 3-4 gombot átállítanánk máshova és +ba még vannak akadályozó tényezők (grindre érkezéskor nyomva marad a "r right", akkor stall-t csinál (THAW) - ez miatt sokan utálják a Stallt :D), illetve korán lenyomáskor Pressure (sajnos megszokásból 2x szokás lenyomni a flipet, és olyankor a pressure után még benyom egy másik trükköt amitől elesik az emberkénk), na és persze az egyenesen érkezés. De viszont idővel meg lehet szokni, balra forgáskor akár a jobbra+előre+grab-ot is használhatjuk, és gyakorlással a leérkezéssel is egyre kevesebb probléma lesz. A jobb játékosok többnyire használják! Egy tipp: természetesen lehet trükközni, hogy nyillal kezdtek el forogni, aztán átveszitek rotate-vel, vagy leérkezéskor (ha revert kell) akkor nyillal fejezitek be. De a legjobb, ha a nyilat minél kevesebbszer használjátok.
Fogalmak, rövidítések leírása átkerült az "Érdekességekhez".