Tippek, trükkök
A leírás nagyrészt megegyezik a THAW-nál leírtakkal.


Először is, meg kell ismerni a játék irányítását, tudni kell melyik trükkgomb milyen funkciókkal rendelkezik a játékon belül. A luncherben (indító ablak) tudjátok állítani, és megnézni, melyik gombra van állítva

Ollie (jump, ugrás): Ugrás, Sétálás állapotba is ugrás, falnak ugráskor, lefele-vel lenyomva wallplant
Grab tricks: Levegőben tartható gyorstrükkök, manual és grind közben lehet trükköt váltani vele (flip-grind gombokkal kombinálva is), air specialokhoz is be lehet állítani.
Flip tricks: Deszkapörgetős, gyorstrükkök, manual és grind közben szintén trükkváltó funkció, air specialokhoz is be lehet állítani.
Grind tricks: Csúszás éllel rendelkező pályaelemeken,korlátokon, special manualokhoz szükséges, manual és grind közben (nem special) trükk váltás, negyedcső élére szemböl érkezve lip trükk.
Get off board: Váltás séta mód és deszkázás között (deszkáról leszállás), caveman
Nollie (rotate left): Revert, levegőben balra forgás (vagy beállítás szerint: 180 fokos fordulat), pressure (kombóban), Natas spin
Switch (rotate right) Revert, Natas spin, levegőben jobbra forgás (vagy 180 fokos fordulat)
Camera controls: kamera forgatás
A Nollie + Switch gomb egyszerre lenyomása a Spine Transfer (ezzel levegőben átválthatunk ellentétes irányú negyedcső leérkezőre, vagy levegőben egyenesbe hozhatjuk magunkat), grind közben Dropdown (csúszás közben ledobja magát, negyedcsőnél utána revert kell a kombó folytatásához)
A játékban nagyon sok fajta trükk van. Gondolom nem kezdőként olvassátok ezt, így nem mondok újdonságot, hogy az ugráson kívül mindegyiknek több funkciója van, mint a luncherben látható névnél - főleg ha már korábbi résszel is játszottatok.

Vannak beállítható - legalábbis a story módon kívül (például flip, grab, lip, és special trükkök), és vannak alaptrükkök (manual [nem special], grind [nem special], natas spin, stall).

A speciális trükkök több pontot érnek és gyakorlással szinte természetessé válik a használatuk. Sokan megfeletkeznek, és nem is ismerik az alapvető grind trükköket (a manualt többnyire igen, mert azokra manual közben is lehet váltani), pedig azok is nagyon jól néznek ki (és mivel több trükk van, változatosan használva sokkal érdekesebbé tehetjük velük a játékot. Például előre+jobbra+grind, vagy balra-le-grind-grind , jobbra-fel-grind-grind, balra-balra-grind-grind, stb. (a - jel az egymás után lenyomást jelenti).

A manual trükköket lehet manualozás közben váltani, de a balance miatt nem ajánlott. Viszont ha leérkezéskor már egyből az olyan manual trükköt csináljuk, akkor nem ront a balancen. Tehát ha levegőben lenyomjuk egymás után például a hátra + előre-t, és leérkezéskor gyorsan 2x a grindet, egyből a "pogo"-t fogja csinálni, és ha megnyomjuk egyszer az egyik spingombot (például rotate right), akkor 180 fokot fordul, ami még látványosabb egy kombó közben, és a forgásra is ad + pontot (pedig csak 1 gombot nyomtunk meg 1x, vagy többször a több forgáshoz). Több manual trükk közben is lehet forogni.

Kezdőként szinte mindenkinél felmerülhet a kérdés, hogy hogyan tudnak egyesek olyan sok pontot összegyűjteni, mikor alig csúszunk pár métert már alig lehet tartani a balancet, nagyon sok gyakorlás után is. A válasz erre nagyon egyszerű, arra kell törekedni, hogy minél kevesebbet kelljen egyensúlyozni, vagyis minél többet a levegőben lenni. A hatékonyabb pontszerzéshez be lehet gyakorolni útvonalakat, úgy könnyű többszáz millió pontot is elérni. De meg kell érteni, hogy sok féle képpen lehet játszani, és egyáltalán nem lesz jobb valaki attól, ha éjjel-nappal kőrözik 1 pályán, és megdönti a rekordjait. Az improvizáció sokkal nehezebb, több a hibalehetőség, és nyilván az utak úgy vannak kialakítva, hogy a lehető legtöbb airtrükközési lehetőség legyen. Akár pontra játszotok, akár styleztok, érdemes kihasználni a játékot, és nem begyöpösödve körbekörbe menni, mert akkor inkább idegesítő mint érdekes és élvezetes.

Fontos az ésszel való gyakorlás. Érdemes esetleg feladatokat kiadni magunknak, például egy bizonyos pontszámu kombót minden pályán megcsináltok, begyakoroljátok az alap trükköket is (pl. 30 darkslide egymás után, 30 handstand manual egymás után, stb.), kombóba falonfutás beépítés, stb.. A chichago-n (THAW pálya) faltól falig csuszkálás, vagy ELA-n a sinen ide-oda csuszkálás nem vezet semilyen eredményre évek múltán sem (még kezdőknek sem!), maximum unaloműzésre jó (de akkor már inkább egy webes játékot javaslok, az érdekesebb).

Vannak egyéb trükkök, amiket a változatosság kedvéért időnként érdemes használni. THUG 2-ben és THAW-ban (illetve móddal THUG 1-ben és THPS 4-ben is lehet) például a dropdown (spinetransfer gomb grindelés közbe), illetve csak THAW-ban a bert slide.

Menetünket sokkal látványosabbá tudja tenni az is, ha a trükkök használata során sokat forgunk. A jobbra és balra iránygombbal való forgás nehézkes, egyrészt a levegőben történő trükköket azokkal hajtjuk végre, másrészt leérkezéskor grind és manualkor is szükség van a nyilakra. Lehet próbálkozni, de a legjobb megoldás a 'rotate left' és 'rotate right' nevezetü spingombok használata (180 spin taps nélkül!). Sajnos megszokni és begyakorolni körülbelül olyan nehéz, mintha 3-4 gombot átállítanánk máshova és +ba még vannak akadályozó tényezők (grindre érkezéskor nyomva marad a "r right", akkor stall-t csinál (THAW) - ez miatt sokan utálják a Stallt :D), illetve korán lenyomáskor Pressure (sajnos megszokásból 2x szokás lenyomni a flipet, és olyankor a pressure után még benyom egy másik trükköt amitől elesik az emberkénk), na és persze az egyenesen érkezés. De viszont idővel meg lehet szokni, balra forgáskor akár a jobbra+előre+grab-ot is használhatjuk, és gyakorlással a leérkezéssel is egyre kevesebb probléma lesz. A jobb játékosok többnyire használják! Egy tipp: természetesen lehet trükközni, hogy nyillal kezdtek el forogni, aztán átveszitek rotate-vel, vagy leérkezéskor (ha revert kell) akkor nyillal fejezitek be. De a legjobb, ha a nyilat minél kevesebbszer használjátok.

Fogalmak, rövidítések (nagyrészt thps-online.net -ről fordítás):

Prov, improv: Improvizálás, kombózás nem megtervezetten, nem begyakorolt útvonalakon.

Air Shuffle (AS): Csak THAW-ban létező trükk, ami segítségével lehet még1x, illetve többször ugrani a levegőben (gyorsan használva repülni). Leírás az "érdekességekben".

Wall Shuffle (WS): Több wallride egymás után (leesés nélkül). A legegyszerűbb megoldás wallride után deszkát megfogni, visszarakni, és ésmét wallride (ez THUG 1-ben egyszerű, máshol szinte fénysebességgel kell csinálni :) ). Lehet kombinálni, THAW-ban például AS-el könnyebb és magasabbra is megy vele.

Wallplant Shuffle: Több wallplant/sticker slap egymás után (leesés nélkül). Wp (wall plant) után deszka megfogásával visszafordulás a levegőben, és ismét wp.

BB Cas (better balance cas): Módosított statos karakterek, amikkel a balance sokkal könnyebb a normálisnál. (jelenleg úgy tudom, hogy mindegyik játékhoz csináltak).

Bounce: Visszapattanás láthatatlan falról, dolgokról. A pályák legszélén (ahova elméletileg nem lehet kijutni:P) végig van olyan fal, ami pont ugyan úgy lök vissza ahogy nekiugrottunk. De máshol is vannak helyek, ahol visszadob :)

Wall bounce, vagy wallride bounce (wb, wrb): Vannak olyan helyek a falakon, ahol ha elkezdünk wallrideolni, ellenkező irányba wallrideol, pont arrafele, amerről ráugrottunk. Ahol elkanyarodik a fal, ott a törésbe ugorva lehet wb-t csinálni (de van pár hely, ahol nincs törés és mégis ott is lehet). Ha lejjebbről ugrotok rá, akkor lefele fog wallrideolni és el is eshet (gondolom mindenki megtapasztalta már :) ).

Dropdown (dd): Grind közben ha spinetransfert nyomtok, akkor "ledobja" magát, ezzel lehet élen csúszás közben ugrás nélkül lejönni. Negyedcső élén való csúszás esetén dd után revert szükséges.

Transfer (tf): Bug-trükkök (wb, bounce, ws, stb.) gyűjtőneve. A TV-kben, vagyis transfer videokban ilyeneket mutatnak be (youtube-n is vannak fennt ilyen videók).

Bonk: Amikor nekiugrotok valamilyen objektumnak a felső részére (pl. korlát) megfelelően, felfele löki a karaktert.

Buttslap (BS): Egy kombináció, amivel ha valaminek a széléről (pl. ugrató széléről) ugrik fel a játékos, sokkal nagyobbat (2x-es, vagy ha ügyesebb akkor többszörös) ugorjon. (styler trükk)

Neuro plant (np): Egy bug-trükk, amivel wallplant/sticker slap után fel lehet repülni magasra.

Boostplant (BP): Szintén egy hibán alapuló trükk, amivel wallride-ból lehet felrepülni magasra. Eredetileg csak THUG 1-ben működik.

No manual (NM): Játék "stílus", kombózás(!) manual trükkök használata nélkül.

Lag, ping: Ez nem játékkal kapcsolatos fogalom, de sokan rosszul ismerik a szó jelentését, ezért itt is leírom. A ping a kapcsolat sebességének (adat megérkezésének és válasz érkezésének ideje) a mértékegysége (milisecundumban). Ha túl nagy a ping, akkor beszélünk lagról (és nincs köze a játék szaggatásának, maximum másik játékost látjátok szaggatottan).