Régi Trabi Környezetbarát motorral

Ez a terv 601-es típusra engedélyezett terv volt, ami kissé át lett alakítva 600-ashoz.
Motor:903 cm3-es, a FIAT 127-es személygépkocsi erőforrása, ami alumínium közdarabbal kapcsolódik a Trabant-váltóhoz, amiben a szabadonfutót rögzítettem. A lendkerékre az eredeti Trabi-kuplungot erősítettük fel egy megfelelően kiegyensúlyozott távtartó gyűrű segítségével, ami kiválóan alkalmas a közel kétszerese teljesítmény átvitelére(45 LE). Maximális sebesség standard váltóval 140 km/h. Tartós utazósebesség 100-120km/h. Ha valakinek ez nem elég, tovább növelhető. Az 1974-ig gyártott 30/31 fogszámú IV. fokozati fogaskerékpárt párosítani kell az 1974 után gyártott differenciálmű áttételével,(19/75 fogszám), így a sebességmérő mutatója 150-160 között mozog, persze a motor állapotától függően.
Hűtörendszer: a 850 cm3-es FIAT hűtőjét állítottam fel(így fért el), a kiegyenlítő tartályt Mercedesből, a ventilátort Daciából, a hőkapcsoló Lanciából származik. A különböző autótípusokból való válogatást a célszerűség diktálta.
Fűtés: a 850-es FIAT fűtőegységből átalakított radiátor-egy burkolattal-a benzintartály helyére került az alsó homlokfal áttörésével. A fényképen látható flexibilis levegőcsőre azért volt szükség, hogy túlnyomás legyen a kabinban,ugyanis a beépített radiátor miatt a gyári szellőzőrendszer nem szállított elegendő mennyiségű levegőt.
Első futómű: az új típus (4 ütemű) Trabant-kerékagyra 353-as Wartburg-fékeket szereltem fel egy megfelelő futógyűrű segítségével, így az autó a sebességhez illő,nagy teljesítményű fékberendezéshez jutott. A féltengeyl szintén az új típusú Trabanté(3 pontos).
Hátsó futómű:a lengőkar rugóköteg-támasztó pogácsáiból a gumituskók kikerültek, így kissé megterpesztettem a kerekeket. Sokkal stabilabb lett az autó, nagy sebességnél nem ugrál az úton, kanyarban sem “radíroz”.
Egyéb: az üzemanyagtartály-Zastava 101- a csomagtartó fenéklemezében kapott helyet (lemez kivégva, fele benn, fele kinn), a beöntőnyílás a hátsó szélvédő mögött található. 37 liter fér bele, ezzel kb. 500 km-t tudok megtenni. Fogyasztása 95-ös ólommentes benzinből 5,5-8 liter között mozog százkilóméterenként a vezetési stílustól függően.

AM(1994)