Régi Trabi Környezetbarát motorral
Ez a terv 601-es típusra engedélyezett terv volt, ami kissé
át lett alakítva 600-ashoz.
Motor:903 cm3-es, a FIAT 127-es személygépkocsi erőforrása,
ami alumínium közdarabbal kapcsolódik a Trabant-váltóhoz,
amiben a szabadonfutót rögzítettem. A lendkerékre az eredeti
Trabi-kuplungot erősítettük fel egy megfelelően kiegyensúlyozott
távtartó gyűrű segítségével, ami kiválóan alkalmas a közel
kétszerese teljesítmény átvitelére(45 LE). Maximális sebesség
standard váltóval 140 km/h.
Tartós utazósebesség 100-120km/h. Ha valakinek ez nem elég,
tovább növelhető. Az 1974-ig gyártott 30/31 fogszámú IV.
fokozati fogaskerékpárt párosítani kell az 1974 után gyártott
differenciálmű áttételével,(19/75 fogszám), így a sebességmérő mutatója 150-160 között
mozog, persze a motor állapotától függően.
Hűtörendszer:
a 850 cm3-es FIAT hűtőjét
állítottam fel(így fért el), a kiegyenlítő tartályt
Mercedesből, a ventilátort Daciából, a hőkapcsoló Lanciából
származik. A különböző autótípusokból való válogatást
a célszerűség diktálta.
Fűtés: a 850-es FIAT
fűtőegységből átalakított radiátor-egy burkolattal-a
benzintartály helyére került az alsó homlokfal áttörésével.
A fényképen látható flexibilis levegőcsőre azért volt szükség,
hogy túlnyomás legyen a kabinban,ugyanis a beépített radiátor
miatt a gyári szellőzőrendszer nem szállított elegendő
mennyiségű levegőt.
Első futómű: az új
típus (4 ütemű) Trabant-kerékagyra 353-as Wartburg-fékeket
szereltem fel egy megfelelő futógyűrű segítségével, így
az autó a sebességhez illő,nagy teljesítményű fékberendezéshez
jutott. A féltengeyl szintén az új típusú Trabanté(3 pontos).
Hátsó futómű:a
lengőkar rugóköteg-támasztó pogácsáiból a gumituskók
kikerültek, így kissé megterpesztettem a kerekeket. Sokkal
stabilabb lett az autó, nagy sebességnél nem ugrál az úton,
kanyarban sem “radíroz”.
Egyéb: az üzemanyagtartály-Zastava
101- a csomagtartó fenéklemezében kapott helyet (lemez kivégva,
fele benn, fele kinn), a beöntőnyílás a hátsó szélvédő mögött
található. 37 liter fér bele, ezzel kb. 500 km-t tudok
megtenni. Fogyasztása 95-ös ólommentes benzinből 5,5-8 liter
között mozog százkilóméterenként a vezetési stílustól függően.
AM(1994)