Ezt az oldalt az élménybeszámolóknak(tuningolási
tapasztalat, illetve Trabantos élményeim....)tartom fenn.
A Trabim alakulása is
ide tartozna elvileg....
Akkor vágjunk bele!
Nemrég egy földúton kerültem egy
traktort, és a nagy gaztól nem láttam a gödröket/köveket,
és elég rendesen odacsapta magát az autó(le lett ültetve).
Kicsit furcsállottam a hangját, de nem volt vészes.Azt nyugtáztam,
hogy kicsit kilapult az összekötőcső alja. De még így is elég
vastag maradt, gondoltam... :-)
Aztán másnap levettem a kipufogórendszert, csak nem hagyott
nyugodni a dolog. Akkor láttam, hogy a hattyúnyak egy kb 1 cm2
-es mélyedést alakított ki a csőben.Aztán észrevettem, hogy
a hátsó dob bevezető csonkja félig elrepedt. Na, sebaj,
gondoltam, jobb, mint ha a Ninausz-első dob szakadt volna szét.
Elvittem egy haverom apjához, meghegeszteni. Ehhez visszatettem
a kipufogót, a hátsó dob nélkül. Nagy sikerem volt az utcán!
A Ninausz első dob olyan robajjal hallatott magáról, hogy 80-nál
már nem valami kellemes az utazás...
De nagyon tettszett a hangja. Mindenkinek ki kell egyszer próbálnia...(de
csak próbára, mert vagy a rendőr lő le, vagy a motor szárad
ki a csökkent folytás miatt) De erősen gondolkozom, hogy
Nadapra leveszem a hátsó dobot... :-).
De hogy minden rosszba legyen valami jó, a javítás alkalmával
a kocsi hátulján vezettük ki a kivezető csöveket.(a vonóhorog
két oldalán)Nagyon jól néz ki, majd veszek króm végeket is.(2001.01.30)
Ugyebár a kisördög sosem alszik
bennem, erős készetetést érzek, hogy mindig alakítsak
valamit a Trabanton....
Tegnap a haveromnál voltam, és a garázsban beszélgettünk,
mikor eszembe jutott, hogy kicsit átszabhatnánk az autó elejét.
Szépen ki is találtam, hogy vágunk a rácsba 3-3 ferde sávot,
úgy hogy a legszélső a legnagyobb, és a legbelső a legkisebb....
Középen meg maradhat a kerek Trabant embléma. Nosza, elővettük
a flex-et ,és szabtunk.... Először csak 2-2 sávot csináltunk,
de könnyen jott a 3.is...
20001.02.07.)
Idő közben sikerült vennem zöld fóliát,
most már zöld színben pompáznak az üvegek.
A szemöldököt is átragasztottam, most befele dől, így
morcosabb lett a Trabim kinézete.
Az optikai újításokhoz tartozik a tetőspoilerem is, amit
nagyon jól ki lehet alakítani egy Trabi csomagtartó-tetőből.
A következő egy hátsó szárny lesz, csak még nincs hozzá
csomagtartó tetőm. :-(
Egy nap kicsavartam a főfúvókám, és csodák csodájára 125-ös van benne. Már értem, miért eszik többet az átlagosnál.(és miért ment olyan jól kezdettől fogva)
Egy szép estén elkezdett
egyhengerezni a gépezet, néha beugrott a második henger is,
aztán szépen ment. Na, aztán megadta magát. Megállt. ÉS nem
indult. Kapásból a vezérlőtárcsára gondoltam. Hazahúztuk,
szétszedtem. Megette a vezérlőtárcsa rugóit a motor. Sebaj,
gondoltam. Aztán mivel kegyetlenül csörgött már rég óta
alapjáraton valami a motorban, jobban székaptam. Akkor látom,
hogy az ékszíjtárcsa felöli csapágy megadta magát. a golyó-határoló
elfogyott, a golyók szépen sorban pörögtek körbe , körbe.
Ez csörgött olyan irgalmatlanul.
Szerencsére kicserélték garanciába csapágyam, eredeti német
csapágyra(köszönet a WA-GE KFT-nek-reklám helye), és mivel a
hengereim már nagyon oda voltak, kapott a járgány új
hengerket. Most olyan csöndes, mint egy kispárna....
Nagyon szép hangja lett, és elfogadható a fogyasztása is.
Egy hónapja nem tudok alapméretes(115-ös, esetleg 113-as) főfúvókát szerezni. Akinek esetleg van egy, ugyanmáá küldje el nekem, megköszönném. :-))))) (dobjatok meg egy mail-al)
Legújabb újításom, hogy a maszkon lévő
Trabi jelem körberaktam led-ekkel, éjszaka szépen látszik a
jel.
Ez alkalomból a szellőzőrácsab is raktam két izzót, természetesen
zöld színűt.fénykép scannelésre vár.
Idő közben átesett a gépem egy sikeres műszaki vizsgán, bár a hátsó fékkel sokat szívoztak, elsőre nem ment át. :-(
Egy tankolás után sikeresen beállt a
főtengelyem 2-es hajtókara. Eddig is kopogott az 1-es, de az a
poén, hogy a másik állt be. A csapágyak még szinte új ak a
főtengelyen, tervezgetem, hogy elviszem felújíttatni a két
hajtókar tűgörgőit, és akkor ismét használható lesz. Csak
nem lehet nagy összeg.....
Addig is sikerült szereznem egy főtengelyt, jelenleg azzal üzemelek.
:-)
Mindez persze a nadapi találkozó előtt 1 héttel történt,
csak hogy nagyobb legyen az idegeskedés.
Sikeresen megjártuk Nadapot, éppen csak majdnem szétzúztam a felvonuláson előttem lévő Trabit, meivel egy fékezés alkalmával egyszerűen beesett a fékpedál. Az egész felvonulást tiszta idegen, és pumpáló bal lábbal tettem meg. persze mire visszaértünk megjavult. De én készültem, vittem légtelenítő felszerlést, és még ott gyorsan lelégtelenítettem a féket.(műszaki óta nem volt rendesen légtelenítve, ezt tudtam is)
Szomorúan tapasztaltam, hogy Nadapon a szegedi csoport árult led-ből kirakott emblémát, igaz, ott nem a jel volt kirakva, hanem csak egy kör alapra rakták a ledeket. Pedig azt hittem egyedi lesz, mivel a saját agyszüleményem volt. :-(
Épp a csomagtartó bélelésén mesterkedem, világoszöld anyag kerül bele.(mint a gyári szőnyeg, olyan anyag)
Sikeresen túl vagyok egy hátsó lengőkartörésen. :-(
2001.08.26
Kicsit el vagyok maradva, csak gépelni
nem volt kedvem, a trabim azért változott... :-))
Asszongyahogy: dupla vesés maszkot kapott az autó,kb 2 hónapja.
Eladtam eddig meglévő Daewoo magnóm, és vettem bele egy 1 hónapos
Kenwood magnót, baráti áron.(4*45 Watt, motoros kazettavezérlés,
stb)
Ehhez születésnapomra kaptam egy pár 140 W-os ovális Magnat
hangszórópárat. Elég szépen buffog a gépezet.
Csináltam a motorháztetőmre légbeömlőt, az új képek között meg lehet csodálni.(a sajat.html-en)
Ezzel egy időben felkerült a gépezetre egy TWk-s hátsó szárny, és nagyobb küszöbspoilerek, szintén motorháztetőből.
A hátsó szárny alá felraktam eddig meglévő ledes pótféklámpám.
A felniket már régen lefestettem fehérre, mivel Székesfehérváron augusztus végén megelőzött az egyik dísztárcsám, itt elhatároztam hogy nem sz*rakodok a dísztárcsákkal, ez már a második garnitúra volt.
Pesten sikerült szereznünk egy Trabit
8 darab ezresért kompletten, régi féltengelyest. Volt benne 2
Ford ülés, jelenleg azok vannak a gépemben. Valamint elég kemény
hátsó kipufogó-dob volt rajta, már ez a kettő bőven
meghaladná a 8 ezer ft-ot.
Képem sajnos nincs még róluk.
Ebben a trabiban lévő motort beletettem az enyémbe, mivel az
én blokkomat fel kéne szabályoztatni. (a rendőrség csak nem
olvassa ezt a lapot. :-) )
A mostani motornak kicsit surrog a főtengelye, de a hengerei
nagyon jók, semmi válla nincs. Az a lényeg, hogy 6,5 literre jött
ki a fogyasztás, pedig 80-90-el mentem országúton.
Az én blokkomat meg polírozgatom, és spórolok a felszabályozás árára.
Elkészítettem a Trabantom kicsinyített mását, a műszerfalon pihen, a hamutartóra rögzítve. Egy kis modellből készült festéssel, és papír spoilerekkel.
2001.12.04. (Az elmúlt kb 3 hónap eseményei.)