Ezt az oldalt az élménybeszámolóknak(tuningolási tapasztalat, illetve Trabantos élményeim....)tartom fenn.

A Trabim alakulása is ide tartozna elvileg....

Akkor vágjunk bele!

Nemrég egy földúton kerültem egy traktort, és a nagy gaztól nem láttam a gödröket/köveket, és elég rendesen odacsapta magát az autó(le lett ültetve). Kicsit furcsállottam a hangját, de nem volt vészes.Azt nyugtáztam, hogy kicsit kilapult az összekötőcső alja. De még így is elég vastag maradt, gondoltam... :-)
Aztán másnap levettem a kipufogórendszert, csak nem hagyott nyugodni a dolog. Akkor láttam, hogy a hattyúnyak egy kb 1 cm
2 -es mélyedést alakított ki a csőben.Aztán észrevettem, hogy a hátsó dob bevezető csonkja félig elrepedt. Na, sebaj, gondoltam, jobb, mint ha a Ninausz-első dob szakadt volna szét. Elvittem egy haverom apjához, meghegeszteni. Ehhez visszatettem a kipufogót, a hátsó dob nélkül. Nagy sikerem volt az utcán! A Ninausz első dob olyan robajjal hallatott magáról, hogy 80-nál már nem valami kellemes az utazás...
De nagyon tettszett a hangja. Mindenkinek ki kell egyszer próbálnia...(de csak próbára, mert vagy a rendőr lő le, vagy a motor szárad ki a csökkent folytás miatt) De erősen gondolkozom, hogy Nadapra leveszem a hátsó dobot... :-).
De hogy minden rosszba legyen valami jó, a javítás alkalmával a kocsi hátulján vezettük ki a kivezető csöveket.(a vonóhorog két oldalán)Nagyon jól néz ki, majd veszek króm végeket is.(2001.01.30)


Ugyebár a kisördög sosem alszik bennem, erős készetetést érzek, hogy mindig alakítsak valamit a Trabanton....
Tegnap a haveromnál voltam, és a garázsban beszélgettünk, mikor eszembe jutott, hogy kicsit átszabhatnánk az autó elejét. Szépen ki is találtam, hogy vágunk a rácsba 3-3 ferde sávot, úgy hogy a legszélső a legnagyobb, és a legbelső a legkisebb.... Középen meg maradhat a kerek Trabant embléma. Nosza, elővettük a flex-et ,és szabtunk.... Először csak 2-2 sávot csináltunk, de könnyen jott a 3.is...

20001.02.07.)


Idő közben sikerült vennem zöld fóliát, most már zöld színben pompáznak az üvegek.
A szemöldököt is átragasztottam, most befele dől, így morcosabb lett a Trabim kinézete.
Az optikai újításokhoz tartozik a tetőspoilerem is, amit nagyon jól ki lehet alakítani egy Trabi csomagtartó-tetőből. A következő egy hátsó szárny lesz, csak még nincs hozzá csomagtartó tetőm. :-(

Egy nap kicsavartam a főfúvókám, és csodák csodájára 125-ös van benne. Már értem, miért eszik többet az átlagosnál.(és miért ment olyan jól kezdettől fogva)


Egy szép estén elkezdett egyhengerezni a gépezet, néha beugrott a második henger is, aztán szépen ment. Na, aztán megadta magát. Megállt. ÉS nem indult. Kapásból a vezérlőtárcsára gondoltam. Hazahúztuk, szétszedtem. Megette a vezérlőtárcsa rugóit a motor. Sebaj, gondoltam. Aztán mivel kegyetlenül csörgött már rég óta alapjáraton valami a motorban, jobban székaptam. Akkor látom, hogy az ékszíjtárcsa felöli csapágy megadta magát. a golyó-határoló elfogyott, a golyók szépen sorban pörögtek körbe , körbe. Ez csörgött olyan irgalmatlanul.
Szerencsére kicserélték garanciába csapágyam, eredeti német csapágyra(köszönet a WA-GE KFT-nek-reklám helye), és mivel a hengereim már nagyon oda voltak, kapott a járgány új hengerket. Most olyan csöndes, mint egy kispárna....
Nagyon szép hangja lett, és elfogadható a fogyasztása is.

Egy hónapja nem tudok alapméretes(115-ös, esetleg 113-as) főfúvókát szerezni. Akinek esetleg van egy, ugyanmáá küldje el nekem, megköszönném. :-))))) (dobjatok meg egy mail-al)


Legújabb újításom, hogy a maszkon lévő Trabi jelem körberaktam led-ekkel, éjszaka szépen látszik a jel.
Ez alkalomból a szellőzőrácsab is raktam két izzót, természetesen zöld színűt.fénykép scannelésre vár.


Idő közben átesett a gépem egy sikeres műszaki vizsgán, bár a hátsó fékkel sokat szívoztak, elsőre nem ment át. :-(


Egy tankolás után sikeresen beállt a főtengelyem 2-es hajtókara. Eddig is kopogott az 1-es, de az a poén, hogy a másik állt be. A csapágyak még szinte új ak a főtengelyen, tervezgetem, hogy elviszem felújíttatni a két hajtókar tűgörgőit, és akkor ismét használható lesz. Csak nem lehet nagy összeg.....
Addig is sikerült szereznem egy főtengelyt, jelenleg azzal üzemelek. :-)
Mindez persze a nadapi találkozó előtt 1 héttel történt, csak hogy nagyobb legyen az idegeskedés.


Sikeresen megjártuk Nadapot, éppen csak majdnem szétzúztam a felvonuláson előttem lévő Trabit, meivel egy fékezés alkalmával egyszerűen beesett a fékpedál. Az egész felvonulást tiszta idegen, és pumpáló bal lábbal tettem meg. persze mire visszaértünk megjavult. De én készültem, vittem légtelenítő felszerlést, és még ott gyorsan lelégtelenítettem a féket.(műszaki óta nem volt rendesen légtelenítve, ezt tudtam is)

Szomorúan tapasztaltam, hogy Nadapon a szegedi csoport árult led-ből kirakott emblémát, igaz, ott nem a jel volt kirakva, hanem csak egy kör alapra rakták a ledeket. Pedig azt hittem egyedi lesz, mivel a saját agyszüleményem volt. :-(


Épp a csomagtartó bélelésén mesterkedem, világoszöld anyag kerül bele.(mint a gyári szőnyeg, olyan anyag)


Sikeresen túl vagyok egy hátsó lengőkartörésen. :-(

2001.08.26


Kicsit el vagyok maradva, csak gépelni nem volt kedvem, a trabim azért változott... :-))
Asszongyahogy: dupla vesés maszkot kapott az autó,kb 2 hónapja.
Eladtam eddig meglévő Daewoo magnóm, és vettem bele egy 1 hónapos Kenwood magnót, baráti áron.(4*45 Watt, motoros kazettavezérlés, stb)
Ehhez születésnapomra kaptam egy pár 140 W-os ovális Magnat hangszórópárat. Elég szépen buffog a gépezet.

Csináltam a motorháztetőmre légbeömlőt, az új képek között meg lehet csodálni.(a sajat.html-en)

Ezzel egy időben felkerült a gépezetre egy TWk-s hátsó szárny, és nagyobb küszöbspoilerek, szintén motorháztetőből.

A hátsó szárny alá felraktam eddig meglévő ledes pótféklámpám.

A felniket már régen lefestettem fehérre, mivel Székesfehérváron augusztus végén megelőzött az egyik dísztárcsám, itt elhatároztam hogy nem sz*rakodok a dísztárcsákkal, ez már a második garnitúra volt.

Íme a mostani kinézet:

Pesten sikerült szereznünk egy Trabit 8 darab ezresért kompletten, régi féltengelyest. Volt benne 2 Ford ülés, jelenleg azok vannak a gépemben. Valamint elég kemény hátsó kipufogó-dob volt rajta, már ez a kettő bőven meghaladná a 8 ezer ft-ot.
Képem sajnos nincs még róluk.
Ebben a trabiban lévő motort beletettem az enyémbe, mivel az én blokkomat fel kéne szabályoztatni. (a rendőrség csak nem olvassa ezt a lapot. :-) )
A mostani motornak kicsit surrog a főtengelye, de a hengerei nagyon jók, semmi válla nincs. Az a lényeg, hogy 6,5 literre jött ki a fogyasztás, pedig 80-90-el mentem országúton.

Az én blokkomat meg polírozgatom, és spórolok a felszabályozás árára.

Elkészítettem a Trabantom kicsinyített mását, a műszerfalon pihen, a hamutartóra rögzítve. Egy kis modellből készült festéssel, és papír spoilerekkel.

2001.12.04. (Az elmúlt kb 3 hónap eseményei.)