Gyújtásállítás műszerek nélkül
Célszerűbb
meleg motornál végezni, hogy ne ingadozzon az alapjárat és a
fordulatszám. A kormányt eltekerjük ütközésig jobbra, de
aki úgy gondolja, vegye le a jobb első kereket, így több a
hely.
Csavarhúzóval leszedjük a megszakítóház
fedelét.
Kitekerjük a gyertyákat, esetleg beállítjuk a
hézagot is.(0,6 mm)
Kézzel fordítsuk addig a
motort, ameddig valamelyik megszakítót maximálisan ki nem
nyitja. Hézagmérővel(vagy szemmel J )
állítsuk be a hézagot a kalapács és üllő között 0,4 mm-re. Ugyanezt meg kell ismételni a másik megszakítónál
is.
A Trabik sajnos néha meg-megcsörrennek.
Ezen úgy lehet segíteni, ha a gyújtást a felső holtpontra állítjuk.
Először az egyes hengert
állítsuk be. Ennek megszakítója az alaplapra ránézve jobbra
esik.
Beledugunk egy csavarhúzót
az egyes hengerbe, és megkeressük a dugattyú felső holtpontját,
pontosan.
Ekkor az alaplap rögzítő
csavarjait fellazítjuk,plusz még a rögzítő csavart is. A gyújtást
ráadva, az alaplapot addig fordítjuk, amíg a megszakító éppen ki nem nyit. Ezt onnan tudhatjuk meg, hogy a megszakító
egyet szikrázik és egy pattanó hang hallható. Most rögzíthetjük
mindhárom csavart.
Ezután a másik henger következik.
Ugyanúgy megkeressük a dugattyú felső holtpontját. Ennek a
hengernek a megszakítója egy külön
lapon van, ami állítható.
Fellazítjuk a csavarjait(2db), és a megszakító alatt lévő
excenteres állítócsavarral megkeressük a nyitást, vagyis
amikor pattanó hang nem hallatszik, és nem szikrázik.
Most ezt is lerögzítjük.
Ezzel a művelettel az autó beéri 6,5 körüli fogyasztással.(persze ez még
mástól is függ, pl. karburátor)