Gyújtásállítás műszerek nélkül

Célszerűbb meleg motornál végezni, hogy ne ingadozzon az alapjárat és a fordulatszám. A kormányt eltekerjük ütközésig jobbra, de aki úgy gondolja, vegye le a jobb első kereket, így több a hely.
Csavarhúzóval leszedjük a megszakítóház fedelét.
Kitekerjük a gyertyákat, esetleg beállítjuk a hézagot is.(0,6 mm)
Kézzel fordítsuk addig a motort, ameddig valamelyik megszakítót maximálisan ki nem nyitja. Hézagmérővel(vagy szemmel J ) állítsuk be a hézagot a kalapács és üllő között 0,4 mm-re. Ugyanezt meg kell ismételni a másik megszakítónál is.
A Trabik sajnos néha meg-megcsörrennek. Ezen úgy lehet segíteni, ha a gyújtást a felső holtpontra állítjuk.
Először az egyes hengert állítsuk be. Ennek megszakítója az alaplapra ránézve jobbra esik.
Beledugunk egy csavarhúzót az egyes hengerbe, és megkeressük a dugattyú felső holtpontját, pontosan.
Ekkor az alaplap rögzítő csavarjait fellazítjuk,plusz még a rögzítő csavart is. A gyújtást ráadva, az alaplapot addig fordítjuk, amíg a megszakító éppen ki nem nyit. Ezt onnan tudhatjuk meg, hogy a megszakító egyet szikrázik és egy pattanó hang hallható. Most rögzíthetjük mindhárom csavart.
Ezután a másik henger következik. Ugyanúgy megkeressük a dugattyú felső holtpontját. Ennek a hengernek a megszakítója egy külön lapon van, ami állítható. Fellazítjuk a csavarjait(2db), és a megszakító alatt lévő excenteres állítócsavarral megkeressük a nyitást, vagyis amikor pattanó hang nem hallatszik, és nem szikrázik.
Most ezt is lerögzítjük.
Ezzel a művelettel az autó beéri 6,5 körüli fogyasztással.(persze ez még mástól is függ, pl. karburátor)