Indítómotor károsodások
Elég nagy probléma a 12v-os indítómotorral,
hogy beragad a bendix-fogaskerék, és ezáltal nem kapcsolja ki
az indítómotort. A
menniben a már járó motornál is üzemel az indítómotor, tönkremegy.Ezt a hibalehetőséget küszöbölük ki,
ha az idítómotor áramkörébe egy relét építünk.
Ezt a munkát a következőképpen végezhetjük el: a 85-ös és a 30-as kapcsok reléit hidaljuk át, és azzal az 50-es indítókábellel, amely az 50-es kapoccsal van összekötve.A 86-os relé kapcsát a motortérben telálható dugaszolócsatlakozón át a generátor ellenőrző csatlakozójával kössük össze. A 87-es relé kapcsát pedig az 50-es csatlakozáson keresztül kössük össze az indítómotorral.Álló, nem műköső motornál a relétekercs(86-os kapocs) az áramfejlesztővel van összekötve.
A motor beindulása után a generátor azonnal áramot termel, és ezzel a relétekercs mindkét kapcsán (85 és 86-os) “plussz felfekvés” van ,és a relé elenged.Ezzel a motor beindulásával az indítómotor azonnal kikapcsol.
Jemagyarázat: schwarz-rot=fekete-piros
Zündeschloss=gyújtáskapcsoló
Ladekontrolle=töltésellenőrző
blau=kék
Anlasser=önindító
sw-rt=fekete-piros
DLM=generátor