A tengelykapcsoló hibái |
|||
A hiba |
Oka |
A javítás módja |
|
A tengelykap-csoló csúszik (a motor nagy fordulatszámmal jár anélkül, hogy a jármű megfelelő sebességgel haladna) | A tengelykapcsoló holtjátéka túl kicsi | A holtjátékot beállítjuk | |
A betétek erősen elhasználódtak | A tengelykapcsoló tárcsát kicseréljük | ||
A betétek megégtek(kezelési hiba következtében) | A tengelykapcsoló tárcsát kicseréljük | ||
A betétek elolajozódtak | A sebességváltó és a forgattyús tengely tömítőgyűrűinek tömítőhatását ellenőrizzük. A hibás tömítőgyűrűket kicseréljük | ||
A nyomórugók kifáradtak | Új nyomórugókat szerelünk be, a tengyelykapcsoló tárcsát ellenőrizzük, szükség esetén kicseréljük | ||
A tengelykapcsolót működtető huzal megszorult, vagy nehezen jár | A tengelykapcsoló huzalt kiszereljük, az akadályozó zsír, és pormaradványokat petróleumban vagy Diesel-üzemanyagban kimossuk, a huzalt bezsírozzuk | ||
A tengelykapcsolót működtető huzal nem mozgatható, mert egy szál elszakadt, és a burkolócsőbe szorult. | Új huzalt szerelünk be | ||
A tengelykap-csoló rángat | A hajtómű-felfüggesztés meglazult | A hajtómű-felfüggesztő csavarokat meghúzzuk | |
A tengelykapcsoló tárcsa üt. | A tengelykapcsoló tárcsát kiegyengetjük, vagy kicseréljük | ||
A lendkerék ill. a nyomólap barázdás, repedezett, vagy elkopott a betét eltörött | A lendkereket ill. a nyomólapot kicseréljük | ||
A tengelykapcsoló nyomórugói elfáradtak | Új rugókat szerelünk be, a tengelykapcsoló- tárcsa kopottságát ellenőrizzük, szükség esetén kicseréljük. |