FŐOLDAL FÓRUM INFÓ EGYÉB  
 
 
             
 

vissza

Szabályok:

1.Regisztrálás:

Elsőnek beregisztrálsz egy karakternévvel a fórumba (nelegyen Pisti13, éshasonszőrü másai se. Fantázia név legyen, de TILOS használni a Tolkien-univerzumban márelőforduló neveket. Ezeket a neveket csak a modrátorok használhatják). Majd letöltöd, a kitöltendő dokumentumot az egyéb/letöltéseknél, elküldöd e-mailben erre a címre: tolienlap@gmail.com, hamindetjól csináltál 1-2 naponbellülérvényes lessz a regisztrációd

2. Szerepjáték, fórum , etika: alapveto tudnivalók:


A szerepjáték tulajdonképpen a társasjátékok egyik bonyolultabb formája, amelyben a játékos beleéli magát, egy általa kitalált figura jellemébe, szerepébe. Minél árnyaltabban és alaposabban tudja megformálni karakterét , annál könnyebb dolga van.

Ebbol fakadóan tehát a játékos és a karakter két különbözo dolog. A játékban történt eseményeket nem folytatunk játékon kívül, sem pedig fordítva. Játékon belüli események nem befolyásolhatják a játékon kívülieket.

Eltéroen a megszokott szerepjáték formáktól, ezt a játékot a fórum keretein belül játszuk, még pedig hozzászólások (post / hsz) formájában.


A hozzászólásokra reagálva az egyik alapveto kötelezettség és erény a türelem . Lehetoség szerint meg kell várnod, hogy a többi, ugyanabban a kalandban játszó játékos is reagáljon az írásodra. Ez esetenként több napot is igénybe vehet, hiszen mindenkinek másképp jut ideje játszani.

Mindenképpen kerülni kell az agresszív, sérto megjegyzéseket a játékon kívül. Ha a karaktered viselkedik így, annak a játékon belül lesznek következményei, például a többi karakter nem fogja túlzottan szívlelni. De játékosként semmilyen formában nem sérthetsz meg másokat! Természetesen tilos trágár, obszcén szavakat használni , ezeket a játékon belül is kerülni kell. (Ha a karakter lényegéhez mindenképpen hozzátartozik a káromkodás, javasoljuk, használj *****-ot a szó helyett.)

Légy toleráns mindenkivel, foleg a kezdo játékosokkal ! Nem mindenki rendelkezik rögtön írói vénával. Ha egy játékos hibázik, lassan gépel, sok helyesírási hibát vét, nem ismeri eléggé a világot, vagy csak nem tartod elég színvonalasnak a játékait , békésen, segítokészen fordulj oda hozzá. Ahelyett, hogy lehordanád, segíts neki inkább. Te se kezdted másként az írást vagy a szerepjátékot, ezt ne feledd!

*senkit nem vehetsz be engedély nélkül a történetedbe. Nem irányíthatsz senkit magadon kívül. ezért ajánlott a Chat az online emberek között.



Kalandtípusok


* Szabad játék
Szabad játék alatt egy vagy több játékos játékát értjük, akik KM (Kalandmester) segítsége nélkül játszanak valahol. Ilyen például egy utcán történõ megbeszélés, étkezés egy étteremben, kocsmai verekedés, stb. Szabad játékhoz bárki elõzetes megbeszélés nélkül csatlakozhat .
* Magánkaland (Ilyenesetek ben mindig a legfelsőorba []-jelek közé bekellni a klandcímét, és Enter-relell elvlasztni a többi szövegtől.)
Magánkalandban egy vagy több játékos vesz részt, KM felügyelete nélkül. A résztvevõk neveit a kaland kezdetekor kell meghatározni (pl. a "Sötét Megváltók" vagy a "Sárkánylovasok Rendje"). A kalandhoz tartozó részek elején mindig fel kell tüntetni a magánkaland kitételt. Utólagos csatlakozásra itt nincs lehetõség.
* KM által vezényelt kaland (itt is fel ell tüntetni címet, hogy lehesssen tudni ki miynjátékbn veszéppen részt.)
Egy vagy több játékos felkér egy KMet, vagy jelentkezik egy KM által meghirdetett kalandba. Az eseményeket a KM irányítja, a játékosok az õ hozzászólásaira reaghálnak. Csatlakozni a KM-mel egyeztetve lehet.
* Párhuzamos kaland (PK)
A PK olyan kisebb, önmagában zárt történés, ami tulajdonképpen bárhová beilleszthetõ egy-egy karakter életútjába, de nincs különösebb hatással az egész életére. Konkrétan meghatározható ideig, általában maximum egy vagy két napig tart reális szerepjátékos idõben. Tipikusan ilyen történés például bármilyen sportesemény (pl. légibemutató, kardforgató, és íjász,-verseny, arénában küzdelem), egy színházi látogatás stb. Ugyancsak ide sorolható bármilyen egy-két napos kaland is. PK-t csak és kizárólag adminisztrátor, vagy kalandmester mesélhet, és egy játékos egyszerre csak egy PK -ban vehet részt .

Semmi olyan esemény nem lehet PK, ami komolyabb hatással van a karakter jövõjére(pl. a haditanács sosem lehet ilyen jellegû kaland, mint ahogyan bármilyen tárgyalás, vagy vásárlás sem). A kocsmai verekedés ellentétben lehet PK tárgya. Lényeges, hogy a PK-ban bekövetkezett változások csak akkor érvényesek a karakterre nézve, ha a PK-nak vége van, illetve a kalandot feltüntette valamilyen módon a bõvítésében. Addig úgy kell kezelni, mintha meg sem történt volna a dolog.

Minden kezdö karakternek kötelezö megírnia az elötörténetét. = Egy életrajzot kell írnia.

Továbbá mindenbejegyzés aljánfel kel tűnteni azillető krakter nevét, nemét, faját (így: pl.: //Zsákos Bilbó/férfi/hobbit;gyaplábú//)