Élettartamok!
Alkatrész Élettartam (km) Megjegyzés Henger 420.000 Elso felfúrás 60.000 km után, 420e csak akkor, ha 75,50 a max. méret és nincs megszakítva menet! Dugattyú 60.000 Már kotyognak a hengerekben Fotengely 60.000 Némelyik GYÁRI (új) 95.000-130.000-t is kibír(t) Fotengely szimering 30.000 Érdemes cserélni, jobb lesz a forg.ház tömítettsége. A labirintgyurus tovább is bírja (kb. 60e km). Dugattyúcsapszeg + tugörgos csapágy 10.000 Növekedik a játék hajtórúdszem és csapszeg között, a motor alapjáraton ciripelo (éles klaffogó) hangot ad ki. Ékszíj 25.000 Megnyúlik! (Bár nálam nem tart eddig...) Ventilátor-csapágy 100.000 Elkopik, zajossá válik a járása (morgós lesz). A 2db 6202-es csapágy cseréje Karburátor 80.000 Ezután már annyira kikopik a fojtószelep tengelye, hogy túl sok falsot szív! 28H 1-1 esetében az "indítórudazat" is elkophat majd szétcsúszik, emiatt rosszul muködik a karburátor, a rudazatba szorulhat a gázkar. Kikopik, nem zár jól, elhúzódik a szivató pillangószelepe, emiatt nehezen indul a kocsi hidegben. Szerelheto, de macerás! Gyújtáskapcsoló 70.000 Nem forgatja át az önindítót. Elég az 50-es jelu híd érintkezési felülete. Cserélni kell az egész szerkezetet, vagy a 15 és 50a kapcsok közé egy nyomókapcsolót kell beépíteni! Ha szerelni szeretnéd, pár 5letért kattints IDE <http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tipp.htm> ! Gyújtókábelek, pipák 50.000 Gyújtáskihagyás, rossz szikraképzodés, felismerheto a kerámia gyertyatest elkormozódásából (kúszó szikra)! Gyújtógyertyák 25.000 Csak jobb minoségu bírja eddig (pl. BRISK N15YC, NGK BP7HS, ISOLATOR M14-260;M14-225) Hengerfej tömítés 60.000 Úgyis szét kell szedni az olajkoksz <http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-csm.htm> miatt a hengerfejeket 10.000-enként.:) Sebességváltó 200.000 30.000 km-enként (4 év) olajcsere! Foleg akkor, ha nehéz a váltás, vagy kidobálja a "negyediket". Molibdén adalékot NE ! Szabadonfutó 100.000 A 4. fokozatnál tönkremegy, szétesik a "kosár" Kuplung-tárcsa 100.000 Rendszeresen állítsuk be a kuplung játékát! Motorfelújításkor legjobb kicserélni. Kuplung-szerkezet 150.000 A csúszófelület egyenlotlenre kopik. Cserélni! Sajnos legtöbbször a lendkerék is áldozatul esik... Perselyek 60.000 Elkopnak, a kocsi nem kormányozható biztonsággal, rendszeresen zsírozni! Rugóvilla (persely) 60.000 Rendszeresen zsírozni, különben nehéz a kormányzás Lengéscsillapító 100.000 Legtöbbször elfolyik az olaj Fékbetét (elso) 40.000 Normál körülmények között Fékbetét (hátsó) 80.000 Normál körülmények között Fékdob 80.000 Felszabályozás 40.000-nél, max. 202mm Féltengely-csukló (régi) 100.000 Rendszeresen zsírozni Féltengely-csillag TRIPOID (új) 150.000 Zsír a váltó felöli gumiharangba! 15.000 km-ként. Házilag nem szerelheto, ha nagyon kotyog, akkor cserélni kell!:( Fofékhenger 100.000 Gumikarmantyúk/tömítések cseréje Kerékfékhenger 100.000 Gumikarmantyúk/tömítések cseréje Elso kipufogódob 7 év Rozsdát szedjük le, fessük be rendszeresen, égessük ki az olajsarat belole Kormánymu 100.000 Mindig utánállítani, mert különben elkopik a fogasléc Kerékcsapágyak (hátsó) 6206C2 50.000 Néha ellenorizzük a kerékagyak/csonkok játékát (zsír) (Csere, ha beázott, rozsdás!) Jó, ha legalább egyik oldalán zárt a csapágy. Kerékcsapágyak (elso) 200.000 Néha ellenorizzük a kerékagyak/csonkok játékát (zsír) 6206 C2-régi; új kivitel jobban bírja, itt ha nagy a játék lehet hogy elég csak jobban meghúzni az anyát Botváltó (alucso) 50.000 Ellenorizzük a botváltó cso gumihüvelyben csúszó felületét. Ez is okozhat nehéz válhatóságot! Generátor 100.000 Szénkefék, csapágyak ellenorzése, esetleg cseréje, tisztítása Fékrendszer Mindig ellenorizzük, különösen muszaki elott, még a fékcsövek állapotát is. Ha kilyukadt, szivárog, megvágják az autót vizsgán. Mindig méretes fém fékcsövet rakjunk bele, ne feszüljön sehol!
|