TRABANT

 

 

 

Trabant töréstesztje!

 

 

 

Trabant frontális törésteszt 52,8 km/h-val!

Az itt leírtak nem hamis adatok vagy manipulát képek eredményei!
A TÜV Rheinland végezte törésteszt 1991-ben, ahol egy Trabantot is összetörtek. A Prof. Danner által vezetett kuatatócsoprt legnagyobb megdöbbenésére a Trabant teljesítette a legszigorúbb normákat is, amik egy ilyen irányú ütközésnél elérhetok. Számos autót (lásd táblázat) utasított így maga mögé. Karosszériája csak 42cm-t nyomódott össze, és szinte teljes egészében egyben maradt az utasfülke.
Ami még ennél is meglepobb volt, hogy a padlólemez teljes mértékben sérülésmentes volt az ütközést követoen! Sot a Trabant két ajtaját is gond nélkül lehetett nyitni.

Az eredmény meglepo oka, hogy a duroplaszt elemeknek amibol a Trabant karosszéria elemei készültek hagyományos fémelemekkel szemben kétszer akkora szilárdságúak az autó oldalán, a tetonél pedig a lemezhez képest 3,7 szer olyan szilárdak!

Természetesen a Trabant relative jó szereplése nem valószínu, hogy célzatos fejlesztés eredménye! Oldalütközésnél pedig vélhetoen igen csak rosszul szerepelne.

De talán még ez sem semmi! :-)

 

Típus

cm

Sebesség km/h

Forrás

Trabant

42

52,8

Auto 10.01.91

Peugeot 806

66

55,0

AMSport 15/97

Renault Twingo

69

50,0

ADAC Mo 9/93

Daihatsu Cuore

74

50,0

ADAC Mo 9/93

Fait Cinqecento

74

50,0

ADAC Mo 9/93

VW Passat

82

50,0

ADAC Mo 9/91

Opel Sintra

82

55,0

AMSport 15/97

Opel Vectra

84

50,0

ADAC Mo 7/90

Hyundai Accent

85

50,0

ADAC Mo 7/95

Kia Sephia

85

55,0

ADAC Mo 7/95

Ford Siera

87

50,0

ADAC Mo 9/91

Peugeot 405

88

50,0

ADAC Mo 9/91

Audi 80

93

50,0

ADAC Mo 9/91

Daewoo Nexia

93

55,0

Auto Bild 7/95

Nissan Patrol

106

50,0

ADAC Mo 9/93


Itt néhyán kép a töréstesztben szuereplõ többi autóról! (Azt hiszem magukért beszélnek!)

 

 


Daihatsu Coure


Ford Escort


Honda Civic


Mazda 323


Mitshubishi Colt


Nissan Patrol


Fiat Seicento


Fiat Tipo


Renault Twingo