Alkatrészek élettartama
Henger 420.000 Elso felfúrás 60.000 km után, 420e csak akkor, ha 75,50 a max. méret és nincs megszakítva menet!
Dugattyú 60.000 Már kotyognak a hengerekben
Főtengely 60.000 Némelyik GYÁRI (új) 95.000-130.000-t is kibír(t)
Főtengely szimering 30.000 Érdemes cserélni, jobb lesz a forg.ház tömítettsége. A labirintgyűrűs tovább is bírja (kb. 60e km).
Dugattyúcsapszeg + tugörgos csapágy 10.000 Növekedik a játék hajtórúdszem és csapszeg között, a motor alapjáraton ciripelő (éles klaffogó) hangot ad ki.
Ékszíj 25.000 Megnyúlik!
Ventillátor-csapágy 100.000 Elkopik, zajossá válik a járása (morgós lesz). A 2db 6202-es csapágy cseréje
Karburátor 80.000 Ezután már annyira kikopik a fojtószelep tengelye, hogy túl sok falsot szív! 28H 1-1 esetében az "indítórudazat" is elkophat majd szétcsúszik, emiatt rosszul működik a karburátor, a rudazatba szorulhat a gázkar. Kikopik, nem zár jól, elhúzódik a szivató pillangószelepe, emiatt nehezen indul a kocsi hidegben. Szerelhető, de macerás!
Gyújtáskapcsoló 70.000 Nem forgatja át az önindítót. Elég az 50-es jelu híd érintkezési felülete. Cserélni kell az egész szerkezetet, vagy a 15 és 50a kapcsok közé egy nyomókapcsolót kell beépíteni!
Gyújtókábelek, pipák 50.000 Gyújtáskihagyás, rossz szikraképződés, felismerhető a kerámia gyertyatest elkormozódásából (kúszó szikra)!
Gyújtógyertyák 25.000 Csak jobb minoségű bírja eddig (pl. BRISK N15YC, NGK BP7HS, ISOLATOR M14-260;M14-225)
Hengerfej tömítés 60.000 Úgyis szét kell szedni az olajkoksz miatt a hengerfejeket 10.000-enként.
Sebességváltó 200.000 30.000 km-enként (4 év) olajcsere! Főleg akkor, ha nehéz a váltás, vagy kidobálja a "negyediket". Molibdén adalékot NE !
Szabadonfutó 100.000 A 4. fokozatnál tönkremegy, szétesik a "kosár"
Kuplung-tárcsa 100.000 Rendszeresen állítsuk be a kuplung játékát! Motorfelújításkor legjobb kicserélni.
Kuplung-szerkezet 150.000 A csúszófelület egyenlotlenre kopik. Cserélni! Sajnos legtöbbször a lendkerék is áldozatul esik...
Perselyek 60.000 Elkopnak, a kocsi nem kormányozható biztonsággal, rendszeresen zsírozni!
Rugóvilla (persely) 60.000 Rendszeresen zsírozni, különben nehéz a kormányzás.
Lengéscsillapító 100.000 Legtöbbször elfolyik az olaj
Fékbetét (első) 40.000 Normál körülmények között
Fékbetét (hátsó) 80.000 Normál körülmények között
Fékdob 80.000 Felszabályozás 40.000-nél, max. 202mm
Féltengely-csukló (régi) 100.000 Rendszeresen zsírozni
Féltengely-csillag TRIPOID (új) 150.000 Zsír a váltó felöli gumiharangba! 15.000 km-ként. Házilag nem szerelhető, ha nagyon kotyog, akkor cserélni kell!
Főfékhenger 100.000 Gumikarmantyúk/tömítések cseréje
Kerékfékhenger 100.000 Gumikarmantyúk/tömítések cseréje
Első kipufogódob 7 év Rozsdát szedjük le, fessük be rendszeresen, égessük ki az olajsarat belőle
Kormánymű 100.000 Mindig utánállítani, mert különben elkopik a fogasléc
Kerékcsapágyak (hátsó) 6206C2 50.000 Néha ellenőrizzük a kerékagyak/csonkok játékát (zsír) (Csere, ha beázott, rozsdás!) Jó, ha legalább egyik oldalán zárt a csapágy.
Kerékcsapágyak (első) 200.000 Néha ellenőrizzük a kerékagyak/csonkok játékát (zsír) 6206 C2-régi; új kivitel jobban bírja, itt ha nagy a játék lehet hogy elég csak jobban meghúzni az anyát
Botváltó (alucső) 50.000 Ellenőrizzük a botváltó cső gumihüvelyben csúszó felületét. Ez is okozhat nehéz válhatóságot!
Generátor 100.000 Szénkefék, csapágyak ellenőrzése, esetleg cseréje, tisztítása
Fékrendszer Mindig ellenőrizzük, különösen műszaki előtt, még a fékcsövek állapotát is. Ha kilyukadt, szivárog, megvágják az autót vizsgán. Mindig méretes fém fékcsövet rakjunk bele, ne feszüljön sehol!
![]() |