Tárcsafék felszerelése Trabantra
Azt hiszem nem kell megemlítenem a Trabant fék hátrányait. Ezen jelentősen javíthatunk a Wartburg fékkel.
Ettől azonban sokkal jobb megoldásnak bizonyul a VW Golf tárcsafék!!
A leírás során nem fogok részletezni minden egyes lépést (csavarok meglazítása, bitosítása, kerék leszerelés, stb.), feltételezem hogy aki ilyen kaliberű átalakításba kezd, annak már van némi jártassága a szerelésben.
Vágjunk a dolgok közepébe, nézzük meg milyen alkatrészekre van szükségünk:
Alkatrész neve |
Felhasználható típus, egyéb leírás |
Ár (bontott kb.) |
Konzol (közdarab a féknyereg és a Trabbi futómű közé) |
Kialakítása, méretei a felhasznált féknyeregtől függenek |
kb.250DM (Németországban) Itthon egy esztergályos 2-3ezer Ft-ért biztos megcsinálja, de ha van egy kis jártasságunk az esztergálásban, akkor nyugodtan nekikezdhetünk elkészíteni. |
2 db féknyereg |
Golf I-II biztos hogy jó, de bármit felrakhatunk, csak akkor az összes alkatrészt ehhez kell módosítanunk. |
2000-4000Ft/db |
2 pár fékbetét |
A féknyereghez tartózóak |
3000Ft (új garnitúra, VW Golf) |
2 db flexibilis fékcső |
Féknyereg és a Trabant fékcső közé |
kb. 1500Ft/db |
2 db féktárcsa |
Célszerű a féknyereggel egyező típusút beszerezni, de megteszi kb. ugyanolyan méretű is |
2000Ft/db |
2 db kerékagy |
VW Golf I, Jetta I tuti jó, de lehet hogy egyéb típusok is |
2000Ft/db |
Felszerelés
Az átalakítást a Trabant fék lebontásával kell kezdenünk. Az agyra fel is rakhatjuk a féktárcsát. A munkahengertartóra rakjuk fel a fékbetéteket, majd a csapok segítségével rögzítsük hozzá a munkahengert. (VW Golf féknyereg esetében.) Most már felrakhatjuk a féknyerget a konzolra 2db M10-es csavarral.
|