A karburátor hibái, és javítása
A hiba |
Oka |
A javítás módja |
A motor gázadásra nem reagál megfelelően, „lyuk” van az átmeneti tartományban |
Az üzemanyagszint túl alacsony |
Az üzemanyagszintet beszabályozzuk |
A keverőcső eltömődött, vagy meglazult. |
Kitisztítjuk, ill. rögzítjük |
|
A motor „hamis” levegőt szív – a karburátor-karima elhúzódott |
A tömítőfelületeket síkba munkáljuk |
|
A fojtószelep-ágyazás kikopott |
A karburátort kicseréljük |
|
A motor hidegben nem indul |
Az úszóházfedél tömítés rosszul van feltéve. Emiatt az indítófúvókarendszerhez vezető furat elzáródott |
A tömítést megfelelő módon felhelyezzük, esetleg kicseréljük |
Az indítófúvóka eltömődött |
A fúvókát kifújjuk |
|
Az indító búvárcső megsérült |
A búvárcsövet kicseréljük |
|
A motor hidegben nehezen indul |
Az üzemanyagszint az úszóházban túl alacsony |
A szintet beállítjuk |
A motor melegben nehezen indul |
Az alapjárati fordulatszám túl kicsi |
Az alapjáratot megfelelő módon beállítjuk (kb. 11,5 f/s, ill. 700 f/min) |
Az alapjárati keverék túl szegény |
A karburátort beállítjuk |
|
A motor csilingel |
A fúvókák mérete kicsi, a keverék túl szegény |
Megfelelő méretű fúvókákat szerelünk be |
A fúvókák megsérültek |
Új fúvókát szerelünk be |
|
Az úszótűszelep túl kicsi, vagy részben elszennyeződött |
Az úszótűszelepet kicseréljük, ill. megtisztítjuk |
|
Az üzemanyag túlfolyik |
Az úszó sérült, vagy túl nehéz |
Az úszót kicseréljük |
A jármű erősen ferde helyzetben áll |
A benzincsapot elzárjuk, vagy más parkolóhelyzetet keresünk |
![]() |