A karburátor hibái, és javítása

A hiba
Oka
A javítás módja
A motor gázadásra nem reagál megfelelően, „lyuk” van az átmeneti tartományban
Az üzemanyagszint túl alacsony
Az üzemanyagszintet beszabályozzuk
A keverőcső eltömődött, vagy meglazult.
Kitisztítjuk, ill. rögzítjük
A motor „hamis” levegőt szív – a karburátor-karima elhúzódott
A tömítőfelületeket síkba munkáljuk
A fojtószelep-ágyazás kikopott
A karburátort kicseréljük
A motor hidegben nem indul
Az úszóházfedél tömítés rosszul van feltéve. Emiatt az indítófúvókarendszerhez vezető furat elzáródott
A tömítést megfelelő módon felhelyezzük, esetleg kicseréljük
Az indítófúvóka eltömődött
A fúvókát kifújjuk
Az indító búvárcső megsérült
A búvárcsövet kicseréljük
A motor hidegben nehezen indul
Az üzemanyagszint az úszóházban túl alacsony
A szintet beállítjuk
A motor melegben nehezen indul
Az alapjárati fordulatszám túl kicsi

Az alapjáratot megfelelő módon beállítjuk

(kb. 11,5 f/s, ill.

 700 f/min)

Az alapjárati keverék túl szegény
A karburátort beállítjuk
A motor csilingel
A fúvókák mérete kicsi, a keverék túl szegény
Megfelelő méretű fúvókákat szerelünk be
A fúvókák megsérültek
Új fúvókát szerelünk be
Az úszótűszelep túl kicsi, vagy részben elszennyeződött
Az úszótűszelepet kicseréljük, ill. megtisztítjuk
Az üzemanyag túlfolyik
Az úszó sérült, vagy túl nehéz
Az úszót kicseréljük
A jármű erősen ferde helyzetben áll
A benzincsapot elzárjuk, vagy más parkolóhelyzetet keresünk