Műszertuning

Mindenek előtt meg kell említeni, hogy a Trabik gyártása során a km/h is „fejlesztgették” a német mérnökök. Igaz csak apróbb módosításokat eszközöltek, ez szétszedésnél sokat nem befolyásol csupán az érdekesség kedvéért említem meg. Tudomásom szerint 4 féle óra került a 601-es modellekbe. Mégpedig:

A legrégebbi típusú km/h óra:

 Érdekessége, hogy 2 db index visszajelző volt rajta (jobbra-balra meglepő igaz? :) A 60’-as évjáratokban volt fellelhető.

A régi típusú km/h óra:

 Ezeken még nem volt napi számláló és még krómozott szegéllyel készültek, a mutató oldalai nem voltak pirosra festve. Maga az óra szerkezete is másabb, mint a következő sorozaton. (Ez még fémből volt…)

Az újabb típusú km/h óra:

 Újdonságként a volt napi számláló jelent meg rajta, a keret fekete alumínium lett és a mutató teljesen pirosra volt festve.

A Legutolsó típus:

Minden ugyanaz csak a műszeren találunk 60 és 80 közt egy tompított fény ellenőrző lámpát. Ez csak akkor világított ha fényszórókat a kis mozgató kar segítségével magas állásba helyeztük.

 

-          -          Első lépés a napi számláló nullázójának levétele. (amennyiben van ilyen)


-          -          Második a karima felfeszegetése csavarhúzóval.

 

-          -          Harmadik az óra hátulján lévő nagy műanyag anyát levesszük és így kijön a házból az óra.

 

 

-          -          Negyedik lépésként vegyük ki a nagy km számláló sort. Ügyeljünk a kis fülecskéire, hogy ne forogjanak el, mert kellemetlen visszajátszani mindet. Tipp: Ragaszd le pl egy kis szigetelő szalag csikkal, hogy ne mozogjanak el! (by Pisoft)

 

-          -          Ötödik lépés fogjuk meg a km/h mutató tengelyét 1 fogóval amihez mostmár hozzáférünk, és óvatos csavaró
mozdulattal tekerjük le a mutatót a végéről Egyes esetben ragasztózva is lehet, úgyhogy csak a tövénél fogjuk és óvatosan a nyíl irányában tekergessük le!

 

-          -          Hatodik lépés: csavarjuk ki a két kis csavart és így miénk a hátlap, amit igény szerint elkészítünk.

 

 

-          -          Hetedik: Rakjuk vissza a km számláló sort ügyelve arra hogy a kis fülei a nútban legyenek! Mind!!!

 

-          -          Nyolcadik: Rakjuk vissza a hátlapot a két kis csavarral

 

-          -          Kilencedik: Rakjuk vissza a mutatót kicsit előfeszítve. Úgy hogy a számlapon jelzett pontnál (a gyárin ott van a 0 alatt kicsivel) álljon a mutató amikor a tengelyre teszed. Ezután a végét átemelve a kis bütykön, a pont ideális előfeszítést éred el.

 

-          -          Tizedik: Rakjuk vissza az órát a fém házba, a műanyag csavarral. Ügyeljünk a helyes állásra, egy kis műanyag fülnek bele kell mennie egy kis vágásba a ház alján és akkor jó!

 

-          -          Tizenegyedik: Rakjuk vissza az üveget a kerettel, egy pár helyen peremeljük vissza.

 

-          -          Tizenkettedik: Rakjuk vissza a napi számláló nullázóját. Vigyázzunk a kis gumijára ha kivesszük az üvegből nehogy fordítva rakjuk vissza mert akkor 30-nál nem tud feljebb menni a mutató!!!

 

Az átfolyásmérő:

A trabi második műszere. Kb 1985-től szerelték szériában a trabikba. Ez egy optomechanikus átfolyó üzemanyag mérő. Pontosan használni nem igazán lehet de legalább volt ilyen is. Sajnos a jeladó része sokszor elromlik. A régi típusokat nem árt sziloplaszttal kitömíteni, mert általában víz megy bele. A késői kiadásoknak már gumis burkolata volt, ez jobban védte az elektronikát. 2 félét gyártottak. Volt 12 ledes és 7 ledes változat.