Trabantról:

Általános adatok:

Limusine Universal
A csomagtér térfogata, négyüléses: 415 liter 450 liter
A csomagtér térfogata, kétüléses: ---- 1400 liter
A legkisebb fordulási kör átmérője 10 méter 10 méter
Elfoglalt útfelület2000 5,3 m2 5,3 m2
Üres tömeg 615 kg 650 kg
Hasznos tömeg 385 kg 390 kg
Megengedett össztömeg 1000 kg 1040 kg
Tengelyterhelés
-elöl, terhelés nélkül 363 kg 365 kg
-hátul, terhelés nélkül 252 kg 285 kg
-elöl, terhelve(max) 450 kg 460 kg
-hátul, terhelve(max) 550 kg 580 kg
Legnagyobb sebesség(gyári adat) 100 km/h 100 km/h

Motor:

Típus P63/64-P65/66
Munkamód kétütemű
Lökettérfogat 594,4 cm3
Sűrítési arány 7,5+-0,2
Legnagyobb teljesítmény 26LE(19 kW)
4200/min esetén
Legnagyobb forgatónyomaték 54 Nm
3000/min esetén
A motor tömege 54 kg

Hengerek
Hengerek száma 2
Hengerek elrendezése álló, soros
Hengerfurat-átmérő 72 mm
Dugattyúlöket 73 mm
Löket-furat viszony 10,12

Dugattyú
A dugattyú magassága 88,6mm
Dugattyúbeszerelési hézag 0,02...0,03mm
Dugattyúcsap 20mm*13mm*60mm
A dugattyúcsap axiális játéka 0,1...0,3mm

Forgattyús hajtás
Forgattyústengely-főcsapágy 3 görgőscsapágy
Hajtórúdpersely-furat 20,020...20,029mm
Hajtórúd-középtávolság 153,0-0,14mm
Forgásirány bal

Vezérlőmű
A szívókörtolattyú nyit 45° alsó holtpont után
A szívókörtolattyú zár 45° felső holtpont után
A kipufogócsatorna nyit 72°30' alsó holtpont elött
A kipufogócsatorna zár 72°30' alsó holtpont után
Az átönlőcsatorna nyit 55°alsó holtpont előtt
Az átömlőcsatorna zár 55°alsó holtpont után

Hengerfej
A tömítés furatátmérője 82mm
A hengerfej sűrítés térfogata
-összeszerelt hengerfejnél 45,7+-1,4cm3
-szétszerelt hengerfejnél 51,5+-1,0mm

Üzemanyag
Porlasztott tüzelőanyag ROZ 88
Kenőanyag MZ 22 (AROL-2T(Tunningolt motorhoz nem alkalmas))
Keverési arány(tüzelőanyag:olaj) 33:1(P63/64 motornál és tunningolt motornál)
40:1(P65/66 motornál eröltetve)
50:1(P65/66 motornál nem erőltetve)
Fogyasztás a vezetői módtól függően 6,5...15 l/100km
Tüzelőanyag-tartály: 26 l (24 l a 1972 elötti trabiknál)

Hűtés
Hűtésrendszer levegőhűtés
A hűtés módja axiálventillátor
Hajtás forgattyústengelytől ékszíjon keresztül
Ékszíj SPZ 9,7*1000
Ékszíjfeszesség eredeti helyzetéből 10...15mm-nyire elnyomható

Karburátor
Típus 28 HB 2-7
Főfúvóka 115
Alapjárati fúvóka 45
Indítófúvóka 120
Kiegyenlítő fúvóka 150
Alapjárati fúvóka 150
Tüzelőanyagszint az úszóház felső széle alatt 22,0+-1,5mm
A levegőtorok átmérője 23mm

Tengelykapcsoló(kuplung):
Típus T5 típusú tányérrugós kapcsoló
Kivitel egytárcsás, száraz
Pedáljáték 30...35mm
A tengelykapcsoló-tárcsa vastagsága 6,0mm
Megengedett kopás 0,7mm
Betét Cosid 3500

A sebességváltómű:

Típus G 50 S
Kivitel mechanikus fokozatú,szinkronizált sebességváltómű
Kenőanyag E36(Magyarországon használatos olajminőség: C80 vagy Minőségi motorolaj)
Feltöltendő mennyiség 1,5 liter
Kapcsolómű botkapcsolás kormányváltón
Módosítások, fogszám
1. fokozat 4,08, 12/49
2. fokozat 2,32, 19/44
3. fokozat 1,53, 25/38
4. fokozat 1,03, 30/31(1974 utáni váltóknál: 1,103, 29/32)
Hátrameneti fokozat 3,83
Differenciálmű (módosítás,fogszám) 4,33, 18/78(1974 utáni váltóknál: 3,947, 19/75)
Kapaszkodóképesség 37%
Kiegészítőberendezés szabadonfutó a 4. fokozatban nem zárható(De Luxe kivitelnél 3. fokozatban se)
A sebességmérő módosítása,fogszám 2,5, 4/10(1973 utáni váltóknál: 2,25,4/9)

Az alváz:


Kormánymű
Kivitel fogasléces kormánymű
Rezgéscsillapítás gumicsuklós
Kormánykerék-fordulat szélső helyzetek között 2,5
Kormánymódosítás 1/17,8
Legnagyobb kerékelfordulás 35°
A nyomtávrúd kivitele osztott gömbcsuklókkal állítható

Kerekek
A kerékpánt kivitele mély ágyazású kerékpánt
Nagysága 4J*13
Abroncsnsgyság 5,20*13 vagy 145 SR 13
Az abroncs levegőnyomása Limuzin Universal
elöl, terhelés nélkül 1,4 bar 1,4 bar
hátul, terhelés nélkül 1,4 bar 1,4 bar
elöl, terhelve 1,4 bar 1,5 bar
hátul, terhelve 1,6 bar 1,7 bar

Első tengely
Kerékfelfüggesztés: fent keresztirányú laprugókötegen, lent keresztirányú vezetőkaron
Kerékösszetartás terhelés nélkül: 0°50'...1°10' = +5...+7 mm
Kerékösszetartás terhelve: 0°...0°20' = 0...+2 mm
Kerékdőlés kerekenként, terhelés nélkül: 2°30'+-0°30' = 16+-3 mm
Kerékdőlés kerekenként, terhelve: 45'+-0°30' = 17,5+-3 mm
Kerktávolság: 2020+-15 mm
Kanyarodási szögeltérés 20° belsőkerék-elfordításnál: -2°44'+-0°30'
A kanyarodási szögeltérés különbözete: max. 1°
Csapterpesztés: 7°30'
Utánfutás:

Hátsó tengely
Kerékfelfüggesztés: háromszög-vezetőkaron gumiágyazással
Kerékösszetartás kerekenként, terhelés nélkül: 0°10'+-0°30' = -2...4 mm
Kerékösszetartás kerekenként, terhelve: 0°+-0°20' = -2...+2 mm
Kerékdőlés kerekenként, terhelés nélkül: +4°30'+-0°30' = +28+-3 mm
Kerékdőlés kerekenként, terhelve: -2°+-0°30' = -12,5+-3 mm

Első rugó
Kivitel: keresztirányú laprugó, progresszív
A rugólapok száma: 9 db 5 mm vastag
Rugóút(kirugózás): 75 mm
Rugóút(berugózás): 70 mm

Hátsó rugó
Kivitel: keresztirányú laprugó, progresszív, textilbakelit közréteggel
A rugólapok száma(limuzin): 8 db 5 mm vastag
A rugólapok száma(universal): 6 db 5 mm vastag, 2 db 6 mm vastag
Rugóút(limuzin): 75 mm
Rugóút(Universal): 70 mm

Lengéscsillapító
Kivitel: teleszkópos lengéscsillapító
Hatás: kettős működésű
Típus: B 2 - 140 - 65/35, TGL 8114

Fékek
Kivitel(elöl): hidraulikus belsőpofás fék, duplex
Kivitel(hátul): hidraulikus belsőpofás fék, szimplex
Kerékfékhenger átmérője(elöl): 2*22,2 mm
Kerékfékhenger átmérője(hátul): 1*15,87 mm
Főfékhenger átmérője: 19,05 mm
Fékbetét: Cosid 1955
Súrlódási együttható: 0,35+-15%
Megengedett betétkopás: 2 mm
Fékdob: GGKL-25
Fékdob átmérője: 200,0 mm
Legnagyobb felfúrási méret: 202,0 mm
Hatásos fékfelület: 471cm2
Az automatikus utánállító játéka: 0,3...0,45mm
Fékfolyadék: Globo, keverhető SAE 70 R III fékfolyadékkal(én DOT 3-at használok):
Teljes féklassulás 80 km/h sebességről: 6,0 m/s2(500 N láberővel)

A kocsiszkrény:

Kivitel: acéllemezváz a kocsipadlókerettel összehegesztve és hőre keményedő műanyaggal burkolva
Ajtók száma: 2 (+1 hátsó ajtó universalnál)
Ülések: 4 vagy 2, Univelsalnál megnagyobbított rakodótérrel
Fűtés: kipufogógáz-fűtés


A villamos berendezés(1983 előtt)(6 V):


Gyújás
Kivitel: akkumulátorgyújtás
Megszkító: hengerenként külön megszakító centrifugál előgyújtás-állítóval
A megszakítóérintkező távolsága: 0,4+-0,05 mm a dugattyú felső holtponti helyzetében
Érintkezőnyomás: 5+-0,5N
Gyújtásbeállítás: 24°30'+-1°15' forgattyúszög a felső holtpont előtt = 4,0+-0,4 mm dugattyúút
Zárásszög alapjáraton: 132°+-5° forgattyúszög
Zárásszög a legnagyobb fordulaton: 127°+-5° forgattyúszög

Gyújtógyertya:
Típus: Isolator M18*260 vagy M14*260(ill. M14*225 hornyolt szigetelőtesttel(ebből csak az eredeti NDK-s a jó, az is csak nyáron))
Hőérték: 260
Elektródatávolság: 0,6+-0,05 mm
Használható más típusú gyertyák: Bosh 250 T 1
Isolator M14*240(csak az eredeti NDK-s)
BRISK N15YC(télre ez a legjobb, nyárra inkább az Isolator M14*260(NDK-s))

Gyújtótekercs
Névleges feszültség: 6 V
Indítási szikrahossz: 4 mm(3 V-nál és 300 szikra/min-nál)
Üzemi szikrahossz: 9 mm(6 V-mál és 3000 szikra/min-nál)
Szikrahossz szabad levegőn: kb. 7 mm
Legnagyobb szikraszám: 8000 szikra/min(6 V-nál és 6 mm-es szikrahossznál)
Primer ellenállás: 1,5ohm+-5% (20 °C)
Szekunder ellenállás: 7,4ohm+-5% (20 °C)
Gyújtófeszültség: kb 12...15 kV

Gyújtókondenzátor
Típus: G-TGL 5187
Névleges kapacitás: 0,22mikroF+-20%
Vizsgálófeszültség: 300 V, egyenfeszültség
Zavarszűrő dugasz(ellenállás): 5,5ohm+-10%

Indítómotor:
Típus: 8201.6/3
Teljesítmény: 450 W

Töltődinamó:
Típus: 8001.5 vagy 5001.6 (8001.11)
Teljesítmény: 220 W
Üresjárati fordulatszám: 1750 1/min
Névleges fordulatszám: 2600 1/min
Legnagyobb fordulatszám: 10000 1/min
Hajtás: forgattyústengelyről ékszíjon keresztül

Akkumulátor:
Típus: 6 V, 56Ah
Névleges feszültség: 6 V
Kapacitás: 56 Ah
Polaritás: negatív pólus a testen
Savsűrűség(feltöltve): 1,28 g/cm3
Savsűrűség(kisülve): 1,12...1,16 g/cm3
Savsűrűség(félig töltve): 1,16...1,24 g/cm3
Fezsültség cellánként(feltöltve): 2,2 V
Fezsültség cellánként(kisülve): 1,8 V

Szabályozó:
Típus: 8101.7
Bekapcsolási feszültség: 6,4...6,8 V
Kikapcsolási feszültség: 5,6...6,2 V
Üresjárati feszültség: 7,2...7,8 V
Névleges terheléshez tartozó feszültség: 6,9...7,3 V
Névleges áram névleges terheléshez tartozó feszültségen: 36,7 A

Villanófényes irányjelző
Teljesítmény: 2*15 W + 5W (4*21 W + 5 W)
Villanófrekvencia: 90+-30

Ablaktörlőmotor
Rövidzárlati forgatónyomaték: 0,53 Nm

Biztosítók
A biztosítók száma: 8
Áramerősség: 8 A

Izzólámpakészlet:
Távfény/tompított fény(asszimetrikus): A 6 V, 45/40 W TGL 11413
Első helyzetjelző: D 6 V, 4 W
Hátsó lámpa: E 6 V, 5 W
Irányjelző: B 6 V, 15 W (21 W)
Rendszámtábla világítás: E 6 V, 5 W
Féklámpa: B 6 V, 21 W TGL10833
Töltés, irányjelző, távfény ellenőrző lámpa: D 6 V, 0,6 W
Műszervilágítás: D 6 V, 0,6 W (1,2 W)
Belső világítás: E 6 V, 5 W

A villamos berendezés(1983 után)(12V):


Hamarosan...
: