IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 25., kedd 21:01

Szép munka! Látványos az elrendezés! A karter szellözön olajgyüjtö is van, igy ha jó a motor,akkor helyes a bekötés! Kopott motornál televeri a rendszert olajjal!! Én nemszivessen alkalmazom ezt az elrendezést!Ez olyan mintha gyári lenne! Különösebb jelentösége nincs,mindkét megoldás használható!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 26., szerda 20:23

nagy imre írta:Egy TKP8.5 van nekem is, az enyém 1csatornás. Szerinted a válto+hiromotor használhato lenne a versenyen?


Enyém is egycsatornás, egyébként te kísérletesztél ezzel a tipussal, vagy csak tartalék?
Hidromotoros kérdésedre nemtudom a választ, de mintha lenne P2-es csapat aki használja, de ennek utánna kéne járni.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 26., szerda 21:18

Nemsokára szét kapom a motort, és kicserélek mindent, ami kicsit is gyanus, utánna,már turbósra rakom össze.
Még a turbót is meg kell csapágyaztatnom addig:((
Interculert is akarok. Mit szoltok az ötlethez?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 27., csütörtök 1:33

A TKP8.5 az csak van. A TKP7est használom! Arra gondoltam lehet hogy 2csatornás is készült belőle! Jani ha a motort szétkapod összerakásnál használj teflon csíkot! Ezt a hengerfej tömítés belsö élére kell rátenni! MTZhez lehet kapni de az IFÁhoz is jó, kicsit bele kell toldani! Interculer??? Há ammeg minek?? Talán a szántás világrekordot szeretnéd megdönteni?
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 27., csütörtök 8:52

:D
Nálunk azt nehéz lenne megdönteni!
Gondolom jobban bírná a kánikulában történő "gyilkolást"!
Javítaná a hatásfokát az is!
Kösz a tippet!
Szoktam teflongyűrűt használni.
Védi a tűztől a tömítést.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 27., csütörtök 20:59

Jani szerintem ha van időd és energiád az Interculer-el foglalkozni akkor csináld, rosszabb biztos nemlessz vele!
Ha meg már egy kicsit javít a dolgon, akkor a sok kicsi sokra megy elven egész jó lehet a végredmény!
Gondolok itt az interculer mellé egy precíz égéstér behangolásra (szerintem 1mm a legideálisabb, viszont oda kell figyelni a hengerperem túlálásra is, a vizbe történő belefújás elkerülése végett), és mivel neked duplatorkos turbód van, annak célszerű egy hozzávaló torok.

Ha beszéled a cseh vagy német nyelvet akkor nyugodtan felveheted a kapcsolatot Jirka Novak úrral a német IFa-tours oldalon, mivel ő már megépítette.

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 27., csütörtök 22:47

Keresnem kell a bontóba valamilyen személyautóét, aminek megfelelő az áteresztőképessége.
Szerintem rosszabb nem lehet!:))
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 28., péntek 19:44

Felraktam pár képet.

KépKépKépKépKépKép

KépKépKépKépKépKép
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 28., péntek 20:40

És még egy kép: hidromotor+ ifaválto egyben! Elnézéseteket kérem, a gépeim igen koszosak! Csak javittás elött mosok!

Kép
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 29., szombat 10:05

Imre!
Ezen a kipufogócsonkon volt mit hegesztened.
Nem hátrány, hogy nem öntvény?
A kazánlemezt mivel "lyukasztottad" ki a kiömlőnél?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 29., szombat 14:30

Az öntvény több alkalommal elrepett a másikon ahogy látszik is rajta már nem mai gyerek, még 1993 köröl csináltam apám segitségével, kicsit még kezdetleges megoldás de müködöképes a mai napig!
A kazánlemezeket flexel kivágtam majd oxigénnel kifujtam a közepét,kicsit reszeltem majd felcsavaroztam a motorra! A többi már a motoron készölt! Minden darabot a motoron hegesztgettem hozzá addig amíg nagyjábol össze nem állt! Majd levettem és készre hegesztettem, kicsit kellett kalapálni mert a hegesztés végett deformálodott! De a végeredmény használható!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 1., hétfő 20:07

Gondoltam,h. ha készítek egy csonkot a turbóhoz, akkor csőből csinálom, mert áramlás szempontjából az a jobb, de zártszelvénnyel sokkal 1xerűbb.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 2., kedd 19:02

Még egy lépessel közelebb az indításhoz!
Még elvarom az illesztéseket és elkészül a kipufogó rendszer!

Kép

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 2., kedd 23:09

Sanyi!
Kösd be máshova az olajcsövet, mert pont emiatt állt be egy kolégának a turbója, mert ide kötötte.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 3., szerda 8:18

Miért állt be neki a turbó?
Hiszen épp ott lehet az olajnyomásmérő óránál legközelebb a szivattyúhoz becsatlakozni! Az olaj még szűretlen? Ezért ahogy beszéltük is tervezem a durva szűrőt!
Szoval ha a szennyeződésektől esetleg kissebb csapágydarabtól állt be neki akkor a durva szűrő megoldja a dolgot!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagysandor1980 2008. december 3., szerda 20:05-kor.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 3., szerda 10:42

Azért mert vékony a cső. De a baloldali gombánál is szűretlen van.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 3., szerda 16:40

Nálam is oda van kötve az olajzás, de megfurtam a közcsavart! Lehet az is, hogy ha hideg indittásnál valaki pörgeti a motort és késöbb ér oda az olaj, vagy ha megállitás elött felpörgeti és úgy állitja le, tönkremehet a turbó! A leállitásnál már nincs olaj, de még javában pörög a turbó!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 3., szerda 19:20

Most megnéztem én is hol van szürt olaj és hol nincs! Más a meglátásom mint nektek!! A szűrő betét a külsejére kapja az olajat és a belsején megy tovább, vagyis az olajnyomás óra szürt olajat kap(és a Turbo is)!! Találkoztam olyan szűrűbetéttel ami össze volt nyomva, és a betét tetején lévö szelep is erre utal!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 3., szerda 19:22

Énis felfurtam az áteresz és közcsavarokat!
Viszont az olajszűrőn a jobb oldali gomba a karbantartás jelző,a bal pedig az olajnyomás ami a szűretlen ágban van!

Estleg ha valaki nemismeri a karbantartásjelző letesztelését ha eltömödik a szűrő bejelez-e, akkor a következőt kell tenni:

Le kell húzni az összekötőkábelt a két gomba között ha állt a kocsi pár órahosszát, úgy hogycsak a karbantartásjelzőn legyen kábel ami megy a visszajelzőre.
Az IFA indításakkor alapból nem világít a visszajelző, 1-2 másodperc mulva megjön az olajnyomás és felkell gyulladnia a visszajelzőnek, amint a szűrőben is lessz nyomás 2-3 másodperc mulva a visszajelző elalszik.

Ha nem igy történik akkor szét kell szedni a karbantartás jelzőt mert valószínűleg valami szennyeződéstől megszorult a dugatyúja!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 3., szerda 19:56

Régebben már feltettem egy képet az olajzásról,amin eggyértelműen ábrázolva van az olaj iránya, tehát a szűrő kivülről kapja a nyomást, ahogy teis mondtad Imre! (Már énis cseréltem összeroppant szűrőt!)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 3., szerda 20:26

Akkor egyetértünk abban is hogy szürt olajat kap a Turbo! Nem kell +szüröt alkalmazni!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 3., szerda 20:49

Igen-igen! Akkor tisztázva a dolgot a gomba furata szűretlen ágban az óráé pedig szűrt!

Jani te szetted szét az szmd motor durvaszűrőjét? Nemlehet hogy annak van más funkciója a szűrésen kívűl?
Gondolok itt olyanra hogy minimális olajzást biztosít a leálláshoz, vagy esetleg nem engedi leürülni álló motornál a turbó olajnyomáscsövét, hogy indításnál elöbb legyen olajzás?

Valamiért csak csinálta az orosz nem? Vagy nincs filterszűrője a DT-motornak? Pl:az 5611 Zetor motoron is csak centrifugálszűrő van!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 3., szerda 22:40

Csak szűrés.
De most, hogy mondod, csak centrifugál szűrő vn az szmd-n.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 9., kedd 19:52

Úgy látom mindent tudunk, nincsenek új tapasztalatok és kérdések!!
Kiváncsi lennék Sándor ÖSZINTE véleményére az IFÁmmal kapcsolatban, mivel közössen kipróbáltuk! (a turbos motorról vélemény)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 10., szerda 19:18

Az koránt sem biztos hogy már nincs mit beszélni a turbórol,jolenne ha már énis tapasztalatokrol beszélhetnék és nemcsak elméletröl, de majd ennek is eljön az ideje! :)

Egyébként nem akartam eltitkolni a forumozók elött hogy jártam nálad,csak idáig nemjutottam el a beszámolóig! :)

Összefoglalva sok érdekességet láttam nálad a turbón kivül is!
Mostmár összeállt a képis hogy miért dolgoztál annyit a hidromotoros hajtáson! Nemkis munka volt megvalósítani, és elsősorban maga a rendszer kigondolása, mit hogyan kéne összehozni!!
Nade visszatérve a turbóhoz, tetszett nagyon, tényleg érezhető a különbség, viszont a jellegzetes turbós hangból többet elvesz a kipufogódob mint gondoltam.Ami persze nembaj mivel kenyérkereső eszközről van szó!
A nyomásmérő a fülkében annyira megtetszett hogy énis felhajtottam egy 0-1.6bar-os órát! :)
És itt köszönném meg a nyilvánosság előtt a turbómhoz a nyomócső darabot amit kaptam tőled, nameg a pótkeréknek a felni sem egy hátrány! :)

Egyszóval köszönöm a vendéglátást, és a bemutatót, remélem majd viszonozhatom is!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 10., szerda 22:24

Örülök hogy jól sikerült a találka!
Ha még tudsz szerezni nyomásmérö órát, érdekelne engem is.

Voltam ma az erdőn, és a gummikkal nem vagyok megelégedve!!
Eltellik sárral és nem kapaszkodik, csak keni a sarat!! (nem csak az enyém hanem bármelyik)
Nem tudtam felmenni kb 1méteres szintkülömbségen! Egyszerüen csak forgott a 4kerék, az első még felment de a hátsó megállt előtte!
Tanácsolta egyszer valaki hogy sárban a hólánc csodákra képes, kikell probálnom!!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 10., szerda 22:40

A vaterán vettem! 0-1bar közöttiek vannak meg 0-4bar közöttiek is!
www.vatera.hu

Várom a hóláncos beszámolót ha kipróbáltad! Érdekesnk igérkezik! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 11., csütörtök 19:45

Kigondoltam, hogy a hűtőt a fülkén kívűl helyezem el énis, mint pl. a zwickau-i IFÁ-s csapat! Akik kilátogattak a 2006-os EB futamra Sóskútra akkor azok láthatták ezt a megoldást!

A motoron a gyári vicsővek természetesen előre néznek mivel ott a hűtő a motor előtt, ezért új vízcsövek kellenek!
A felső vizcső igy mutat gyárilag:
Kép

Elkezdtem elkészíteni:

Kép

És végül felszerelve:

Kép

Kép

Előrefele csak a fűtéscsö megy a hűtőre már hátra néz a csonk.
Modosítottam a hőmérő műszer jeladó gomba elhejezését is, mert gyárilag felül van, én pedig kicsit oldalra fordítottam hogy védettebb legyen. Legvégül a ventillátor inditó gombát többé kevésbé a gyárinak megfelelő helyre tettem, de mivel mind1 volt hogy mekkora menetű csatlakozást készítek, ezért Lada tipusra cseréltem a gyári IFÁ-ét, reményeim szerint ez költséghatékonyabb és hoszabbtávú megoldás. 1 hátrány hogy relét igényel, de ez könnyen orvosolható!

Az alsó hűtőcső már nagyobb falat lessz,de az a következő aminek nekiálok.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 13., szombat 20:52

Csak akad még mit beszélni a turbóról!:)
A napokban gondolkodtam el rajta, érdemes lenne-e megtuningolni az olaj hőcserélő hatásfokát, hogy jobban lehűtenénk a bele érkező vizet, ami nyilván jobban hűtené az olajat így javítva a kenőképességét!

A hűtés gyári rendszere:

Kép

Ez a kép egyszer már felkerült,de a szemléltes kedvéért megint ide tettem.
Szoval áttekinthető hogy a hőcserélőben felmelegedett víz nincs hűtve!
Nyilván anno kiszámolták a gyárban hogy elég hozzákeverni a hűtőböl érkező visszahűtott vizhez,de ugyebár ők akkor nemvoltak még tisztában vele hogy lessznek emberek akik turbót tesznek rá, igy növelik a motor hő és mechanikai terhelését!

Három lehetséges elméleten gondolkodom:

A verzió:

Kép

Ez elég egyszerű, és minimális javulás elvileg elérhető!

B verzió:

Kép

Ez már nagyobb munka, egy szgk hűtőt beépítve a rendszerbe tovább hűtené a vizet mielőtt a hűcserélőbe lép!
Véleményem szerint ez hatékonyabb!

C verzió:

A+B verzió eggyütt!

Kiváncsian várom a véleményeket! (Imre és János véleményét mindenképp!)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 13., szombat 21:36

Üdv Mindenkinek!
Sanyi az általad vázolt megoldás, már nem lenne hőcserélő, hanem olajhűtő lenne.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 14., vasárnap 13:39

Szerintem felesleges foglalkozni vele, mert a gyári megeoldás tökéletes !
IFÁval pótkocsit húztam terepen,16-18t-kat eröltetve volt és bírta!
Triál pályán a 10ed terhelést sem kapja az IFA, igy felesleges !

Viszont a Jani, neki lehet hogy érdemes lenne foglalkozni a dologgal mert a
szántás nehéz munka és ha felfórr az olaj nem lesz olajnyomás a motoron!

Valakitöl hallottam v. olvastam vhol hogy van gyári Turbos IFA motor!!????
(514 kombájn) Tudtok erröl valamit??
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 14., vasárnap 17:13

Nemvagyok biztos benne hogy felesleges,ha a külső hömérséklet 30 fok körüli akkor,elég egy kissebb kaparászás és már 90-95 fokos a motor,menetszél pedig semmi!

A tűzoltó IFA is ha szivattyúzik akkor meleg nyári napokon eléggé figyelni kell a motor hőfokát, ezekben az esetekben biztos jót tenne már az A verzió is!

Egyébként lehetne egy thermostáttal kiegészíteni az A verziót, hogy az üzemi hőfok eléréséig gyári rendszer maradjon!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 14., vasárnap 18:12

Sándor ha neked hátul lesz a hütőd akkor nem nehéz megoldani a motor elé mégegy kissebb hütőt tenni !

Nálam még 60fokig se megy fel a viz, ventillátor nélkül amikor megyek, igaz nem használok termosztátot, alapjáraton daruzok akkor kell ventillátor mert melegszik, viszont nincs menetszél !

Amúgy a motortömb höfoka a fontosabb mert ez határozza meg leginkább az olaj hömérsékletét
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 16., kedd 20:05

Sanyi!
Először enekm is a termosztátos megoldás jutott az eszembe, DE
'általán nem biztos, hogy felmelekszik 80-90 fokosra a víz.
Ez esetben nem sokat érne a termosztát!
Előbb a kiáramló víz hőmérsékletét kéne megmérni!

Imre!
Igazad van abban hogy a nyári kánikulában való szántásnál minden lehetséges hűtést ki kell használni.
Viszont a Te szisztémád a teherautón, szerintem nem épp a legjobb!
Már mint a termosztát elhagyása.
A max 60 fok azér az már kicsit kevés.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 17., szerda 19:16

Tudom hogy nem tesz jót a motornak viszont az olajnyomás nagyobb !

Amúgy a mostani motorom nem a legjobb álapotu, én is egy másik motor
összerakásán gondolkozom. Ezt már úgy raknám össze ahogy sándor leirta, termosztátot is raknék a rendszerbe ! Az olajhütőt nem bántom, nekem ezis elég !

Ma is voltam az erdőn, nem használtam a ventillátort, max 75fok, meg nyakig érő sár, örültem mint a gyerekek, jó volt ! :D :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 0:51

Amióta kicseréltem a termosztátom, pár fokkal hidegebb a motor, és most működik a centrifugálszűrő.
Most szettem éppen szét a motort.
Hogy lehet megállapítani, hogy az olajszivatyú javításra szorul-e?
Alapjáraton elég siralmas volt az olajnyomásom, persze forró motornál.
Ugy látom a főtengely nem hibás benne.
Szerintetek érdemes teflonos dugatyúkat venni?
Nem tudtok olyan kereskedőt, aki árul külön hüvejeket?
Úgy értem, hogy dugatyú nélkül.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 18., csütörtök 8:29

nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

bemutatkozás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 18., csütörtök 10:58

Üdvözlök mindenkit.
Elek Attila vagyok,s már régóta érdekel az ifa motor turbózása egy kis lóerö kedvéért,de eddig sajna nem sikerült rátok találnom.Több traktorossal beszéltem már akik próbálkoztak,de senki sem járt sok sikerrel.Engem azért érdekelne mert méhészkedem,s pótkocsival fulra megpakolva igen csak el tart egy darabig mire szerencsétlen eléri az utazó tempót,s ha ezen segítene a turbózás biza érdemes lenne,nem beszélve arról,hogy így a menetidő is bízom benne,hogy rövidülne mire lenyomom a cirka 300 km-et éjszaka.
Segítsetek abban légyszi,hogy érdemes e venni tkp 8.5h1-es turbót használtan (15ezer),s azt rá tenni,illetve mennyit dobb a teljesítményen kb lóerőben,fogyasztásban,illetve a motort mennyire nyírja ki(hengerfejtömítés).A szerelőm szerint igen jó motorja van a gépnek,de ő sajnos ehez a témához nem ért.
Gyakorlati tapasztalataim a motor hűtéssel kapcsolatban,hogy az elktromos ventilátort bekapcsolva képes vissza hűteni 15 fokot,s ott is tartja igen nehéz igénybe vétel mellett is.Gondolok pl egy konkrét esetre mikor szerelvénybe hegynek fel,földes úton sárban,1-esben cirka 3-4km megtételével sem ment fel a víz 75-80 fok fölé.Tehát egyettértek imrével abban,hogy kár a hűtést variálni mert azt jól ki találták annó.
Sanyi max nagyobb hűtőt tegyél be s így megnőhet a vízmennyiség is,s ez álltal hütésed is jobb lenne,de a ventit is használni kellene.
Jani X-nek esetlek tudok segíteni alkatrész beszerzésben.Van egy bolt vadkerten ahol én is vásárorlok,s mondhatom minden van ami csak kell ifához,eléggé elfogatható áron.Telefonszáma feromax bt 0678-480-422 vagy 0630-278-1924 Trapp Ferenc.
Imrétöl kérdezném,hogy oldottad meg a komresszor levegöszívását,s esetleg meg tekinthetném-e a te gépedet élőben,illetve tudod-e mi a különbbség a tkp7 és a 8.5 között.
Segítségeteket előre is köszi Attila
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bogaras 2012. március 20., kedd 22:13-kor.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 18., csütörtök 11:59

Még egy kérdés esetleg iveco daily turbó jó lehet-e az ifa motorra?
Az iveco 2.5-ös motorral volt szerelve 108 paci gyárilag,de a turbó már nagyobb volt rajta.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 18., csütörtök 17:37

Jani utánna néztem az alkatrészeknek.

Hüvely+dugó :8500+áfa ; vagy 14000+ áfa ez német, kolbersmith !
hüvely külön :4400+áfa ; vagy 6000 + áfa német !
Hajtókar 8500+... , hajtókar csapágy 4500 tól , nyugvó 5500 tól .

Köszörülés 15000 , felénk ilyen árak vannak !(Szekszárd)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 18., csütörtök 18:04

Üdv.

Szinte minden levan itt irva amit tudni érdemes erröl az átalakittásról !
Az IVECO turbo kicsi, ez kizárva .
A 8.5es 15000ért szerintem jó ár, viszont még nem lett kipróbálva, hamarossan megtudjuk hogy milyen !

A külömbség a két turbó közt, a mérete ! A tkp7 Mtz , a 8.5 nagyobb motoré!
A kompresszornak külön szívó csöve van, egyszerü de leirni nehéz, teszek fel képet !
Szivessen megmutatom, ha jársz erre!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 18., csütörtök 19:19

Üdvözöllek a fórumon Bogaras!

A gyorsuláson biztosan segít a turbó, de Imrével majd kipróbálod, én már megtettem! :)
Esetleg a végsebességen is variálhatsz a gumi méretével, vagy a lehajtások fogszámával.

Felénk is van egy kifejezett méhész IFA!
2 autóbol lett összeépítve!
Az országúti hosszúplatós, megkapta egy terepes komplett hajtását, szervóját, viszont a hidakban az országúti lehajtás van.

A hűtést kicsit rosszúl értelmezted!
A lényeg hogy nem a motortest hűtésével van gond, hanem üzemmeleg motornál, az olajnyomás visszább esik, viszont a turbó miatt nö a motor mechanikai igénybevétele, ezmiatt variálok, hogy jobban hűteni kéne az olajat!

......................................................................................................

Jani, igazad van hogy elősször mérni kéne, hogy mennyire melegszik a víz a hőcserélőben, da ha abból indulunk ki hogy a motor 80fokig csak magában keringeti a vizet a hűtő nélkül, akkor véleményem szerint a 80fokos víz nemsok hőt vonhat el az olajtól!

Esetleg nincs kedve valakinek méréseket végezni? :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 19:20

A tkr 8as turbó alig valamivel kisebb motorhoz van mint az ifa, úgy-hogy szinte teljesen elhanyagolható kockázattal fel lelhet szerelni.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 18., csütörtök 19:32

Az én 8.5 turbóm egy Don kombályn 6hengeres motorján volt, köbcentit nem tudok, de érdekelne !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 19:37

Köszi Imre, hogy utána néztél!
A Sanyi által beírt számon meg is rendelte 14500ft nettó áron a kobersmith (ha jól írtam) garnitúrát, mert a helyi ifaboltban csak jövőre lesz, és hát szeretném jól beolajozni magam a 2 ünnep között is:)!
Van valakinek tapasztalata ezekkel a teflonos acélbetétes dugókkal???
Amúgy csak 2 hüvely volt hibás, mert gátas volt a hengerfej, és beázott állóhelytibe.
Amúgy úgy tervezem, hogy külön szívó, és kipufogó csonkot készitek a turbóhoz.
Mi a véleményetek a porlasztási nyomás növeléséről, a turbós motorhoz?

Sanyi!
A 80fokos vizet, csak addig keringeti a motor, amíg el nem éri.
Vagyis akkor még nem 80 fokos.
Ezért hőcserélő, mert gyorsítja az olaj üzemmeleggé válását.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 19:42

Imre!
Az előző oldalon van 1 link, a hozzászólásaim között.
Ott cirilül, ha tusz olvasni 1-2 dolgot találsz a az orosz v. milyen turbókról.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 18., csütörtök 20:04

Igen, lényeg hogy az olaj minél előbb elérje az üzemi hőfokot, de véleményem szerint mint mindenhol az életben itt is kompromisszumra van szükség, vagyis én áldoznék fel az olaj felfűtési idejéből, és inkább már az üzemmeleg motornál fordítanék több hangsúlyt az olaj hőelvonására!

A porlasztási nyomásnövelés megint jó téma! :)

Régebben már kipróbáltam! 200bar-ra beállítottam a porlasztókat, de csak 3 henger ment, vagyis az adagoló volt a ludas, mivel kopott volt az elem és nemvólt képes annyit nyomni.
Ha elvittem volna az adagolót felújíttatni akkor mesélhetnék a tapasztalatokról,de az egyszerűbb megoldást választottam,vagyis visszaállítottam 175re a porlasztókat!

Most éppen nézelődök adagolóelemek és fejszelepek ügyében,mert felújított adagolóval akarok kezdeni a turbós motoron.
Egyenlőre az alap 175bar nyomással de lehet késöbb kipróbálom mit tud nyomni az uj adagolóelem.

Viszont Jani ha kisérletezel a befecskendezési nyomással akkor álítsd mindig utánna ez előtöltést!

Irok egy példát : Most esett meg velem hogy csináltam egy motort és 150re voltak a porlasztók állítva! (füstölt is vele a motor)
Beállítottam a gyári értékre 175-re,erre nehezebben indult a gép, megnéztem az előtöltést hát felmászott 30fokra!
Visszaálítottam 24-re és máris rendben volt az indulás is!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 20:15

Sanyi!
Sztroboszkóppal mérted, vagy a nyomás miatt elcsúsztak a a csavarok?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 18., csütörtök 20:20

Van valakinek, v.mi jó tudományos motorszerelési leírása elektronikus formában :?:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 18., csütörtök 20:31

Igen, Elkon diagnosztikai táskával mértem.

van egy cd az ifa szerelésről ennél a cégnél ahol a hüvelyt mutattam,de nekem kicsit borsos az ára!

http://ifa.realdream.hu/catalog/product ... 2a000771c3
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron