IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 29., hétfő 8:13

a dugattyúrlól, vagy nem azt furtad meg?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 29., hétfő 9:00

Sziasztok!

A képekkel én is meg próbálkozom,remélem nem rontom el.

ez a rettenetes kinek el kelne egy kis plusz paci.

Kép
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 29., hétfő 9:16

Na amint látom nem látom.Bocsi!Készítettem még képeket,de így nem tudom,hogy mit csináljak azért,hogy látszódjon is.A többit meg nézhetitek a http://kepfeltoltes.hu/view/081228/mino ... es.hu_.jpg oldalon,csak a számokat írjátok át 002-015 ig.
Imre a körmökről majd írok később segítségül magyarázatot,de most mennem kell aksit venni a kocsiba,mert szerencsétlen nem bírta,s ki kampecolt pedig még garanciás a lelkem,na majd meg látjuk mit szól a forgalmazó,feltéve ha nyitva tart ilyenkor.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 29., hétfő 10:15

Pont úgy van kifúrva, mint a gyári. Nem sok látnivaló van rajta :lol:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 29., hétfő 20:39

Ma énis megoldottam a kompresszor szívását,és egyben a szívótorkon a gyári furat lezárását.

Miliméteres lemezből készítettem egy közdarabot, amire egy cső csatlakozik amit bekötök a turbó elé.
A komprsszor HF-re tettem egy 35x2-es O gyűrűt, a közdarab és a motor szívócsöve között 2mm vastag gumilap van beszorítva.

A Kompresszor hf szívóperemére készítettem döntött furatokat hogy ne csak azon az 5-6 mm-es résen szívjon ami a közdarab feneke és hf pereme között van.

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 29., hétfő 20:55

Bogaras, megnéztem a képeket.

Még soha nemláttam gyári előmelegítőt beszereve, ta használod is?
A csőrlőd mire való eredetileg? Kézzel lehet lehúzni a kötelet?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 30., kedd 16:39

Ügyes munka Sanyi!
Van türelmed.
Mi tart még vissza a próbaúttól?
Milyen ventilátort teszel a hűtőre?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. december 31., szerda 10:46

Köszönöm, remélem bevállik a megoldás!

A motor beindítsához még az adagolót kell rendbetenni,5.4-es önindító lessz rajta,és még meg kell csinálni annak az átalakítását is,hűtőnek és levegőszűrőnek tartót gyártani a bukókeretre,aksitartót építeni szoval vanmég mit csinálni.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. december 31., szerda 14:47

B.Ú.É.K.!!!!!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 31., szerda 15:59

Sziasztok!


Sanyi igen néha szoktam használni.Tökéletes arra,hogy egy óra melegítés elteltével kb 35-40 fokra melegítse a vizet,s ezáltal könnyen induljon a gép.Az én motoromon nincs már rajta a hidegindító,de nem is kell szerintem,hisz csak állandóan elromlik a mágnesszelepje.Egyéb iránt amint látható a képeken én téli időszakban nem is használom.Ilyenkor alá van bakolva a gép s a pót is,hisz közel fél évet nem mozgok vele.Utolsó használat mikor október vége felé kimegyek az erdőbe fáért.
A csörlőm eredetileg gaz66-é volt.Ezt építettem össze a hidromotoros meg hajtással.A kötelet kézzel is s a hidraulikával is le lehet hajtani.Nagyon erős szerkezet mert szerelvényben bír húzni.Az első képen jól látszódik,hogy meddig is ért a sár ahonnan ki kellett magam menteni.Rakottan még valahogy sikerült magam be küzdeni magam a cirka 120 méter hosszú dagonyán,de kifelé biza kellet a csörlő használata,mert az első pár méter elteltével elfogyott az erő.Ügyes megoldást találtál ki a kompresszor szívócsövére gratula.De áruljátok már el végre miért nem szívhatna turbós légtorokból?Hamarabb tudna levegőt termelni is szerintem egy picivel,na persze a kicsi gumi helyett kellene valami más ami bírja a nyomást,mikor nem szív a kompresszor.Vagy nem ilyen egyszerű a megoldás?Nézegettem a motor mellett a helyet hová fel kerülne a turbó.S azt kell,hogy mondjam nagyon kicsi a hely.Sanyi néztem a képen,hogy te is alakítottál a fülkén egy kicsit,de nincs egy kicsit így is közel a kipufugó hozzá?Nem melegíti fel nagyon?Én arra gondoltam,hogy nem közvetlen a torokra,hanem a bubu után raknám fel.Ez álltal sokkal lentebb kerülne a turbó,ahol már talán van elég hely.Vagy csak a turbó után lehet berakni a bubut?
Imre a körmök tulajdonképp 30-as szögvas össze hegesztve,s kerékméretre meghajlítva.Amit a következőnél másképp kellene csinálni az az,hogy a kerék melletti rész rövidebb legyen.Így nem feszítene akkorát rajta a kerék mikor rá a terhelés,illetve elegendő lenne ha a talajba menő rész csak fele akkora lenne.Egy keréken 3 körömöt használok,a szelepek össsze vannak forgatva,s itt nem használok.Félelmetesen nagyot tudnak fogni.Tengelyig érő sárban tudtam vele haladni üresen is,de difizárat azt kellett használni,ja a pótkocsit is húztam.De ez már méhész vándorlási kaland.Azt szeretném még kérdezni,hogy neked mióta a turbód van mennyi hengerfejtömítést kellet cserélni,mennyivel több így a fogyasztásod,illetve műszakin kötözködnek-e vele.A hengerfejtömítést azért kérdem mert a méheket éjjel kell szállítani,s ha beütne a gebasz,egy esetleges javítás soká tartana,elhúzódna reggelbe,s addigra a méheknek már baja is lehetne.Na de ne fessük az ördögöt a falra.

Hát ez jó hosszúra sikerült.
Mindenkinek SIKEREKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!!!!!!
Bogaras
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: bogaras » 2008. december 31., szerda 18:30

Sanyi amit még kérdeznék,milyen az az 5.4-es önindító?Én ilyenről még nem hallotam.Az enyémen eredetileg 4 lovas volt,amit le cseréltem bosch rendszerű 6lovasra.Brutális különbség van a két indítás között.A 6 lovas SOKKAL intenzívebben teker.Ha gondolod meg kérdezhetem aki nekem csinálta,hogy mennyiért csinálna még 1-et.Az enyém már 3 éve várja a fölrakást.Idén került rá sor mikor a 4lovas megadta magát.Anno fizettem érte ha jól emlékszem 15 ezret.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. december 31., szerda 18:48

Üdv. Mindenkinek

Nekem is hasonló hóláncom van, de ez gyári ! Három darab egy keréken, ami szinte az egész kereket körbeéri !

A bubu szerintem felesleges, nem érdemes vele foglalkozni, az izzittás is +probléma én sem használom !

Az első utamon volt gondom a hengerf. tömittéssel, de sok anyagot adtam neki és rakodtan szinte minden hegyet maga alá gyürt, feleslegesnek éreztem a váltót, nem kellett kapcsolni csak ha elágazóhoz értem !
Vettem viszább az anyagból így most nem volt tömittés gondom eddig(4-5hónapja)! Ki kell tapasztalni h mennyi anyagot bír el gond nélkül !

Sanyi jó megoldás a szívó, furás helyett vághattál volna le egy kicsit belőle!
Az enyém 24voltos nincs párhuzam kapcsoló, sokkal jobban hajtja mint a másik és kevesebb a vezeték !

Engem érdekelne egy traki adagoló ha tudtok eladót én vevö vagyok rá!

Boldog új évet minden turbó szerető és szerelő szakinak !! :)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 1., csütörtök 18:23

Előszöris BUÉK mindenkinek!

Imre, bennem is felmerült, hogy vágok le belőle, de azán a döntött furatok mellett döntöttem, mert ha véleltlen valamikor a gyári funkcióját tölti be ismét akkor igy még tökéletesen megáll a gyári gumi rajta.

Bogaras, a bubu után énis nézegettem, de féltem hogy a tul mesze kerülő sulynak nemörül az öntvény torok!
Véleményemszerint ha összedobsz egy hasonló torkot mint Imre akkor jársz a legjobban!

A bubuhoz viszont én ragaszkodok mert szerettem használni, pl emelkedőröl lefele szépen fogja az autót hogy tartsa a sebességet!
A ZT- traktorunkon viszont gyárilag nincs, hiányolom is mert szabályosan vergődve áll meg nélküle!

Az izzitás tényleg érzékeny dolog, de meghálálja a karbantartást!

Az 5.4-es önönditó Bosch tipus de magyar gyártmány, némely rába motorokon használatos!

Előnye hogy nemnagyobb a 4lovastól, igy könnyen felszerelhető,főleg az alsó szervótartályosnál gáz a 6 lovas felszerelése,de a legjobb benne hogy nem csúszóarmatúrás!!!!!!!!
Igy a forgórész hengergörgös csapágyon fut, igy kizárt az a hiba hogy a kopott perselyek miatt elkezd beleérni az állórészbe és esetleg még meg is szorul.
A szénkeféket is jóval nagyobbra tudták igy készíteni!

Hátránya hogy nemlehet csereberélni a pajzsot mint a 4 és 6 lovas kivitelnél, de egy ügyes esztergályos megold mindent rajta hogy W50 kompatibilis legyen!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 2., péntek 20:29

Szisztok!
Most, hogy szétszedtem és kimostam az olajszivattyút, lett 1 ici-pici holtjátéka.
Mennyi lehet a tűrés ?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 2., péntek 21:55

Lehet méricskélni Jani! :)

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 2., péntek 22:48

Köszi!
Jó látom, hogy 0.01mm lehet a lógás a tengelynél?
Nem lesz könnyű megmérni!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 3., szombat 16:34

Tolómérővel 0.15 hézagot mértem.
Szerintetek?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 3., szombat 19:33

A k27es (ZETOR CRISTAL) turbónak mekkora csapágyhézagot kell hagyni?
Felújításkor.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 3., szombat 21:02

Jani javaslom újitsd fel a szivattyút, a 0.01 az illesztést jelöli, 0.06-0.088mm hézagot ír !

A ház mélységnél 0.044-0.075 tengelyirányú hézagot ír !

Ház-átmérőnél 0.009-0.05 sugár irányú hézag !
Ha a persely kopott elkoptatja a házat és a fogaskereket is !

Ezek ezred+század miliméterek, a te értéked tized mili vagyis dupla hézagod van !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 3., szombat 21:22

A turbót szakinak kéne megcsinálni mertha nem jó a hézag megfog szorulni !
Ha nem ér bele a turbina kerék a házba akkor még használható, olaj záró gyürük vannak benne amiket cserélni lehet !

De miért kell ez neked ? Talán te fogod javíttani ?
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 3., szombat 22:01

Gondoltam elviszem az esztergályoshoz, megcsapágyaztatni a turbót.
1 turbó felújító 50, ha tengely hibás 90 ropit mondott rá :D.
(95 a vadi ú)
Ennyit biztos nem költenék rá, amikor a tkr-7 50körül van cak-pak!


A szivattyú házán nem látszik semmi kopás, mintha soha se ért volna hozzá a kerék.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 3., szombat 23:05

Lehet nemis rossz a turbó !Eléri a házat a turbina lapát ? Olajos a belseje?

Én 62.000 bruttóért vettem, neked kell dönteni. A ZETOR kb 102.000 !

Ha volt olajnyomásod akkor ne bántsad, ha nem volt normális akkor csinálj vele valamit ! Mintha azt írtad volna hogy siralmas volt az olajnyomásod, akkor valami elvan kopva :vezértengely csapágyazás vagy főtengely vagy szivattyú vagy nyomásszelep probléma vagy vékony olaj !(20w-50est használok nyáron)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 3., szombat 23:43

A turbó tiszta olaj volt a sűrítőoldalon + szétszereléskor széttört a támcsapágya :(
Az olajnyomásom meleg motornál 2000fordulaton Kb 2óránál volt a mutató, alapjáraton meg a pirosban.
Ezen a műszeren nincsenek számok.
Bár 10-40es olajat használtam, de át akarok én is térni a 20-50re.
Itt 53 ezer a turbó, zetorét nem veszek, mert az már nagyon drága, és nem is dicsérik éppen agyon.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 4., vasárnap 0:23

Nekem fordulaton kifekszik a mutató, melegen is még a zöldben van !

A turbót dobd ki és vegyél egy újat, úgy néztem van 7.5, vagy 8 as azt próbáld meg !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 4., vasárnap 1:22

A 7es nem jó?
Hol láttad a 7.5 meg a 8?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 4., vasárnap 1:43

Jó a 7es is ! (Azon az oldalon amit felraktál van 7.5ös !)

Nagy lesz a nyomás kb 1 bár, zt traki kb 160 loerö !:-)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 4., vasárnap 1:55

De jobb ha kisebb fordulaton hajtom.
Akkor csendesebb, és a fogyasztás is jobb.
Hát arról az oldalról bajos lenne megvenni! :D
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 4., vasárnap 10:01

A TKP turbóhoz tudtok elérhetőséget ahol adnak alkatrészt?
PL:oljfogógyűrű, tengely+ persely
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 4., vasárnap 13:54

A 11eshe állítólag itt:

Kömlőd Gép KFT.Kömlőd Béke u.32 06-34-470-567
De még sose kérdeztem, csak mondták.
A 7hez mtz boltban nincs?
Most komolyan elbizonytalanodtam,hogy milyen turbót tegyek rá.
Az olajnyomásról, még annyit, hogy ami nálad meleg, az nálam langyos motor:DD.
A "kakaó" mennyiségével lehet változtatni a nyomáson???
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 4., vasárnap 14:24

Van 1 kiszerelt 11es turbóm.
Ezen semmi lógást nem tapasztalok kézzel mozgatva.
Kb. annyi hézaga lehet, amennyi olaj maradt benne!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 4., vasárnap 20:45

Na, mindenki javíttani szeretne ??

Jani ne keverj, vegyél egy újat az biztos jó !

Mennyiséggel lehet variálni, nem hinném hogy a sok levegő kárt okozna a motorban ! Nem a levegő okoz teljesitmény nővekedést, hanem a +üzemanyag !

Ne spórolj ezen, üzemanyagban megtérül, csökkenni fog a fogyasztásod !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 5., hétfő 10:28

Na, de 7est vegyek?
Bírni fogja az egész napos gyilkolást?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 5., hétfő 15:21

Azt nem tudom, meg kell próbálni !

Szerintem igen ! Én sem tudom, amikor elkezdek csinálni valamit hogy jó lesz-e ! De utánna van viszonyittási alapom, ha nem bírja, teszel rá nagyobbat !

Kicsit számolgatok !
Az IFA 6.560ccm×1800ford=11808
Kamaz 5.400ccm×2200ford=11880
Majdnem meg egyezik a gáz mennyisége !!??

Szerintetek ez így jó ??
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 5., hétfő 17:58

Akkor veszek 1et holnap.
Köszi a segítséget!
Neked most milyen turbók vannak fent?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 5., hétfő 19:05

Imre, az biztos hogy a tkp-7es kompresszor kerekét ugyanakkora turbinakerék halytja az mtz és kamaz motor esetén is?

Hallottam olyat hogy a kkk26-os turbinaházat összeépítették a kkk28-as kompresszorházával (látni nem láttam),ebből azt akarom kihozni hogy a tkp esetén mivan ha az oroszokis variáltak ilyesmiben?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 5., hétfő 19:34

Sándor azt nem tudom, annyit tudok hogy Tkp 7-H1 és Tkp-7H6-os van, én úgy emlékszem az enyém a 7H6os ! A nagyobbik MTZ turbot vettem !

Nem lehet baj ezzel mivel normális nyomáson dolgozik !
Az 1-1.2 bár normális érték ! A MAN 1.2-1.4 en dolgozik. Jó olajal nem mehet tönkre elvileg !

Te hogy állsz a géppel, mondhatnál valami nyomás értéket nekünk úgy könnyebb lenne eldőnteni melyik a jó !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 5., hétfő 20:33

Biztosan variálnak az orosz(vagy ukrán, vagy fehérorosz)ok.
Pl a tkr 11, és a tkr 11 n nem kicsit más.
De ha Imrénél működik....
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 5., hétfő 21:08

A nyomásértékre pár hetet még várni kell,de szerintem nálam senki nem várja jobban! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 6., kedd 1:21

Itt van néhány tkr7 turbótípus, de úgy látom minden paramétere meggyezik.
http://www.tturbo.com.ua/details/13/
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 7., szerda 23:10

Írjátok be a keresöbe : www.ahturbo.hu

A/R viszony. Ez határozza meg a turbo nagyságát !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 8., csütörtök 0:40

Jó, de azt honnan lehet tudni, hogy milyen a/r kell az ifához?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 8., csütörtök 10:48

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2187_6.htm

Valaki forditsa le magyarra ! :D
Sok egyenlet van, biztos hasznos dolgok vannak itt !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 8., csütörtök 17:24

Imre!
Fogyasztásban mekkora különbséget tapasztaltál a turbóval?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 8., csütörtök 20:50

Nem szoktam méregetni, olvastam egyszer egy MTZ leirásnál (még a 90évek elején) ! Azt irta hogy kb 10%al csökkenni fog a fogyasztás !

Gondolom szántásnál sem mindegy hogy 8al megy v 12vel a traki.
A kw/liter érték jobb a turbos motoroknál !

Nekem is kevessebbet kell váltani és gyorsabban haladok ! Már nem kell felvenni a gyalogosokat mert megtudom öket előzni !! :D :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 9., péntek 20:49

Na így oldottam meg a szivattyú hajtását:
http://www.kepmegoszto.extra.hu/publikus/947266037.jpg
Imre!
Én 6 km/h-nak is örülnék itt a szántásban.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 9., péntek 22:55

Ami nem feltétlenül látszik, hogy ez egy 1xes acélrétegű hidraulika cső, és hosszanti (egyedi) barázdás csapokra van szorítva.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 10., szombat 2:49

Jani ilyen megoldást még nem láttam, majd elválik jó lesz-e !
Van ott hely, kereszt is elfért volna, vagy az adagoló meghalytó lemez harditárcsa, 1 a fötengelyre 1 meg a szivatyú elé !

A sebességet csak példának hoztam !

Ma figyelgettem a turbo nyomást és motorféknél (kb 1800ford) is van 0.1-0.15 ös nyomásom, ilyenkor nem kéne hogy legyen !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 10., szombat 9:39

Még énsem láttam iyen megoldást,de én attol tartok lessz egy kis kilengése bizonyos fordulatokon.
Viszont a szivattyúrol én hiányolom a gyári csapágyházat!
A motort szépen rendbettetted,jól néz ki!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 10., szombat 11:54

Nos valóban majd viselve válik, A B terv lesz az adagoló hardytárcsája.
Kíváncsi vok még én is hogy, hogy fog működni.
Azért is rakattam gumibakokra a szivattyú tartóját, hogy minél kisebb mechanikai feszültség jusson a sziv. tengelyre.
Sanyi!
Ezek szerint már kipróbáltad?
Imre!
Köszi az elismerést :) !
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 10., szombat 14:01

Jani mire gondoltál, mit probáltam ki?

Egy házi kistrakin láttam, hogy közvetlen meghajtották a szivattyút csapágyház nélkül, és nemsokidő alatt megadta magát a persely, azzal együtt a dupla szimering és szorta az olajat.
Az 50-es terepes IFÁ-n szuper csapágyház van a szervószivattyún, azt ki kell egészíteni egy zsirzógombbal és örök élet!
Ha kell adagoló hajtás akkor adok 1-et!

Imre a motorfék üzembe neked működik a kipufogóban a bubu?
És az a turbó után van? Mert ha igen akkor a felgyülemlett gáznak lekéne fékeznie a turbinakereket, nem?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron