IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 17., kedd 21:55

Kép

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 17., kedd 22:34

Köszi Szépen Sanyi!
Szal így néz ki a levegőszűrő a kompresszorhoz.
Kispolszki légszűrőbetéttel, az erősen poros körülmények miatt nem lenne elég kielégítő a drótos szűrő.
Kicsit gagyi, de ennyi volt a költségvetés :)
Még a kompresszor fotója kellene, amin látszik a bekötés!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 18., szerda 8:11

Jani nekem ennyi jött, akkor azt légyszi küld még1x!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. március 18., szerda 14:04

Jani a szivattyú meghajtásod jól működik ??
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 18., szerda 14:25

Sanyi!
Ment a kép, ha minden igaz:)
Imre!
Rövidebbre kellett vennem a motor felőli csövet, mert megcsavarodott és enyhén szólva excentrikusan mozgott.
Most kb 2 üzemórát ment azóta, meg ugyan ennyit előtte,úgy-hogy korai lenne, még azt mondani, hogy jó!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 18., szerda 19:25

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 18., szerda 19:40

Köszi Sanyi!
Szal, ami nem igazán jól látszik a szívócső nyállására van ragasztva egy 0 k.b. 10 mm vastag gumi, amire szintén ragasztva van egy lemez, amin keresztül támasztja meg a kompresszor hengerfeje.
A kompresszor szívócsöve, ha jól emlékszem 0.1 mm.rel nagyobb átmérőjű, mint a hengerfej furata, és zsugorkötéssel van rögzítve.
A nyomóoldali ág, meg csak simán el van vezetve a vízszivattyú felett.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 19., csütörtök 21:03

Na ma kipróbáltam pár méteren a kombinátorral (borona) terhelve a gépet.
1800 fordulaton 0.4-0.5, 2000en meg 0.7.
Még mindig nem adtam még hozzá plusz üzemanyagot, meg kell hagyni, így elég lusta, de nem is füstöl akár hogy nyomom neki.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 23., hétfő 21:00

Ma összeraktuk a fékeket teljesen!
Azt gondoltam ki hogy a hátsó fékekben is az első fékek munkahengerét használom,mivel az 5t rakomány nemlessz rajta amire méretezve lett. Ezzel a megoldással jelntősen lecsökkent a fékpedál útja, mert a 4 db kismunkahenger villámgyorsan felkeményedik! :)
Menetpróba még nemvólt,de számítok problémákra mert még összkell kopni az új pofáknak.
A levegő rendszerrel is van +munka, mert a több éven át megbontott csőrendszerbe beleköltöztek valami jószágok, amik néha előkerülnek valamelyik levegős berendezésbe.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: kolesimi » 2009. március 24., kedd 13:21

Hali.
Rég voltam erre...
A Mai nap gyásznap!!!! A tavaj nyáron vásárolt turbom betojt...
Egyszercsak elkezdett dadogni kinlodni, és szétkopott a csapágyazása... HIHETETLEN..
A javitása azt mondták 150-160 ezres!!!!
Nem semmi.. Lehet veszek egy ujat... Ha tud valaki olcson érdekelne..
kolesimi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008. június 26., csütörtök 21:03

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 24., kedd 20:58

sajnálom a turbódat kolesimi,de számomra meg ünnepnap a mai!Végrehajtottuk az első tesztelést.
Az eredmény nyomás ügyben, hogy egyenes szakaszon kb 50km/h-nál folyamatosan megvolt az 1- 1.1 bár,viszont terepen agyon kapartatva a gépet nemment fenntebb 0.5 nél jobban.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 25., szerda 0:11

Jók a képek, gratula a próbához!
Én is próbáltam ma terhelve maxon 1800as fordulaton 0.5bar, és 2000res fordulatról terheléskor le esik 1800-0850re, persze a gyári üzemanyag adaggal.
Kíváncsi vagyok bejáratás után milyen lesz a 3 kakaóval.
Most mennyire van neked beállítva az adagolód?
Még jó, hogy ilyen hideg idő van tekintettel a hűtőventilátorodra :)))
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: kolesimi » 2009. március 25., szerda 9:46

Hello Jani X .
Neked melyik turbo van feltéve.. Nekem 8,5 c6 volt, de ha másnak jobban bevált egy másik olyat tennék rá...
kolesimi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008. június 26., csütörtök 21:03

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 25., szerda 13:25

Tkr 7es de 2 csatornás meg a kipufogó csonk is meg van csinálva 2csatornásra.
Szerintem az orosz tubók jók és olcsók.
Tied is tkr?
Csak mert az a 7esek 5o és néhány közt mozog nettóba.
Neked min van?
Van róla képed, meg némi tapasztalat megosztáshoz kedved?
Amúgy ez a tkr 7es, ami nekem van a zetor cristál turbója lehet orosz változatban!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 26., csütörtök 8:36

Látom kiszurod a részleteket is Jani! :)
Valóban nincs még rajta venti, hiányzott is kicsit mert néha meg kellett állni vele,de már rajta vagyok az ügyön! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 26., csütörtök 17:08

Elég releváns részlet, a vatta új triálgépen, aminek a festése még be se volt porolva :))
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 30., hétfő 12:04

Sanyi!
Mi az a narancs sárga valami a hűtő felett?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 30., hétfő 19:31

Eredetileg valami gázpalack féle volt, de én kiegyenlítő tartályt készítettem belőle!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 31., kedd 19:39

Fontos!
Igaz hogy volt külön olajhűtős, nem hőcserélős olajhűtő ifához, vagy ezt csak én álmodtam?????????
Most metrós noname 10-40es olajat lecseréltem 50es olajra, mert melegen tartós terhelésnél 12 és 1 óra között volt az olajnyomás mérő mutatója 2000res fordulaton .:( holnap teszt...
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. március 31., kedd 22:21

nem álmodtad tényleg volt olyan széria! Az olajszűrőn voltak számára csonkok ahová csatlakozott! Vannak ábráim ha érdekel!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. március 31., kedd 23:01

Érdekel!
Hát még ilyen olajszűrő....
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 1., szerda 6:50

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 1., szerda 19:40

Köszi Sanyi!
Szóval ez nem papírszűrős? :(
Az valami hőcserélő az alsó képen?
A centrifugál szűrőre van valamilyen trükk, hogy rá lehessen venni a forgásra?????????,,
Az enyém könnyen forog de az olaj nem akarja pörgetni:(
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 1., szerda 20:19

Még valami.
Mitől van, hogy remeg az olajnyomásmérő mutatója?
Olaj van benne elég(elvileg)
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 1., szerda 22:10

jaja nem papirszűrős,és a képen a külső hőcserélőd látod.
A centrifugálszűrőből gondolom kihámoztad azt a gumiszerű kokszréteget, ilyenkor én kiszoktam venni a fúvókákat is megnézni hogy a fuvóka mögött nincs e valami trutyi vagy csapágyfémdarab, ami nemfért át a fúvókán de elég nagy ahoz hogy akadályozza az olajat.
Iéyenkor célszerű a fúvókákat és a helyüket is kifujatni.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 1., szerda 22:37

Ne is mond :( !
A tisztítás minden formáját elvégeztem,
Nagyon ritkán működött a másik zt-men is:(
Lehet, hogy ledugózom, ha már úgy se meg, ne csökkentse feleslegesen a nyomást.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 2., csütörtök 15:36

Ma nem bírtam tovább megkínáltam gázolajjal a gépet.
Hát mit mondjak... brutális.
Szerény számításom szerint az 1800as fordulatú motornak, ami 100lóerős, a turbósított változata 2000re fordulaton minimum 150lóerő!!!!!
És ez még csak 0.7 es nyomás, amit ha kombinátorozás közben rálépek a fékre fel megy 1 bárig is:)).
Amikor mélyebbre került a kombinátor a földbe akkor volt kemény 500as fordulat esés, de még nem füstölt, vagyis ez még nem a tető.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 7., kedd 20:17

Ki hogy áll a turbózással?
Nekem olajhűtési problémáim vannak.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 7., kedd 20:31

És mit tervezel az olajhűtéssel Jani? Talán fontolóra veszed valamelyik elképzelésem?

Egyébként nekem is problémám van 2 napja elkezdett összefolyni a viz meg az olaj, ma nekiestem hogy nyilván kimentek a hüvelygyűrűk, de nem ott a gond!
Az olajteknő levétele után egyértelműen látszodott hogy a vezérmű tengelyről csöpög, ugyhogy levettem a hf-eket és meglepődve láttam hogy beledolgoztak a hengerek a szelepemelőkhöz, igy a tömítést kicsit szétnyomta és a viz is odatalált.
Az igazság az hogy nemvolt még utánna huzva a hf, és az első probauton venti nélkül lehet kicsit több hőt kapott a kelleténél. Ugyhogy most vastagabb tömítéssel próbálkozok, 1,5 helyett 2mm. És az utánnahuzást sem halasztom sokáig, és lehet hogy a termosztátot is kiveszem mint Imre!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. április 7., kedd 20:50

Nekem sem az olajjal sem a vizel nincs gondom, én hátsóhidat cseréltem a múlthéten ez volt a leggyengébb láncszem a gépezetben !! :)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 7., kedd 21:05

Szerintem tartós terhelésnél édes kevés a gyári hőcserélős megoldás!
Kegyetlenül megy a gép, de a hűtő épp hogy bírja, az olaj rettenetesen melegszik, nem igazán tudom kihasználni a sok plusz lóerőt.
Kéne 1 olajhűtü rá, de fogalmam sincs hova lehetne bekötni.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 7., kedd 21:19

Szerintem is kevés a gyári hőcserélő teljesítménye, nekem már frankón tullettek terhelve a dugók pedig alig volt benne pár turbós üzemóra! Szépen berepedeztek a gömb körül, szoval jobban hűteni akarom az olajat, hogy az több hőt átvegyen a dugóktól!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 7., kedd 21:30

Sanyi!
A külön szgk radiátor 5letével barátkozom, de talán jobb volna a kilépő ágba kötni, így minden képpen hűtött vizet kapna a motor is, meg a hőcserélő is!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 7., kedd 21:48

Ha jól értem akkor a hőcserélő után akarod a hűtőt!
Szerintem a gyári nagy hűtőböl visszaáramló viz eléggé lehűti a hőcserélőből kilépő vizet ahogy a vizszivattyúban keverednek, én mindenképpen a motor és hőcserélő közötti beépítésen gondolkozok,igy gyakorlatilag tovább hűteném a gyári hűtő álltal hűtött vizet,ezálltal a hőcserélőben több hőt tud elvonni az olajtól.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 7:17

Sanyi!
Nekem nem nagyon elég a hűtésem alapbó, de lehet, hogy én is az olaj lehűtésére koncentrálok, és oda szerelem be a hűtőt, ahova Te mondod!
Viszont vannak aggájaim ezzel a hűtőradiátorrral kapcsolatban, mégpedig, hogy a nagy ellenállás miatt a motor fele folyna inkább a víz!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 18:47

Na meg is csináltam délután.
A víz hidegebb, de az olaj továbbra is nagyon melegszik.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 21:00

Szerintetek 1 65C-on üzemelő motor, mennyire káros?
Már mint, hogy nem üzem meleg.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 8., szerda 21:20

Ime az én üzemmelegen üzemelő turbós dugóm!

Kép

Igy néz ki mind a 4!

Szoval a termosztátot már veszem is ki belőle, elég lessz szerintem neki a 60-70 fok is!

Jani te az olajhőt méred is valamivel?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 21:45

Nem, de nyilvánvaló, hogy ahogyan szűnik a terhelés, úgy nő a nyomás.
De ez mitől repedt meg?
Imre Te ilyet nem tapasztaltál?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. április 8., szerda 22:17

Láttam ilyen dugót, nem jelent különösebb gondot ! A hengerfej is gátas és nem szokott belefújni a vízbe ! Igaz egyik sem hasznos jelenség !

Az olaj hűtés kapcsán szerintem elég a motort hűteni mivel a blokk hőmérséklete ami igazán hűti az olajat ! Vagy ha mégis hűteni akarom, én a nyomó ágba tennék egy hűtő radiátort, pl egy MTZ olaj hűtőt !

Szoktuk savazni (sósav) a hűtőt hogy ne melegedjen a víz !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 22:23

Nem teljesen így van, mert van amikor 80 fokos a víz és kurva jó az olajnyomás, és van amikor 65 fokos a víz és a mutató épp, hogy jobbra áll a függőlegestől.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 8., szerda 22:25

Ja, és hova a nyomóágba?
Mert ha ezt tudnám, már rég felraktam volna!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. április 8., szerda 22:38

Ez csak egy gondolat volt, hogy hova nem tudom de biztos meglehet oldani valahogyan !

A szűrőház-motor csatlakozás közé csinálni egy távtartót amiről először a hűtőre vezetem az olajat majd vissza a szűrőre ! Valahogy így tudnám elképzelni !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 9., csütörtök 20:24

Sziasztok!
Ma felújítottam az olajszivattyút utánúztam a hf.-nek belövettem a porlasztókat kicseréltem az olajszűrőházat komplett, szal elég húzós napom volt, holnap teszt.
Imre!
Nekem is az az elképzelés volt az első, hogy a szűrőház alá raknék 1 közbetétet, de sajna akkor már nem férne el az alváztól.
Valszeg még annyit csinálok, hogy a turbóhoz vezetőcsőbe kötök be 1 olajhűtőt!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 9., csütörtök 20:25

Jó gondolat Imre, nekem is volt egy ilyen kütyüm a ladához ami a szűrő és a motor közé ment be, szerintem IFÁ-n is müködne a dolog!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 10., péntek 19:31

Most 1 fokkal jobb lett a gép, de 30 fok körül volt a hőmérséklet délutám, és 70 fok aká nem ment a hűtővíz, igaz fölé se nagyon.
Azt hiszem kezd lógni a turbó tengelye.
Szükség lesz olajhűtőre, mese nincs.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. április 10., péntek 22:40

Ha jó minőségű olajat használsz nem hiszem hogy ilyen hamar tönkremenne a turbó !
Az UAZ-nak van olajhűtője, ha azt tennéd a turbó nyomó ágba talán elég lenne !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. április 11., szombat 12:35

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. április 11., szombat 21:00

Sanyi!
Nagyon pöpec a képeslap!
Imre!
Nincs 1 képed az uat olajhűtőről?
Sztem be kéne valami hőszigetelő anyaggal csavarni az olajcsöveket a kipufogó környékén!
5let?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. április 12., vasárnap 13:38

Képem nincs, néz meg egy Uazt, elég nagynak látszik ! A szigetelés jó megoldás valami azbeszt szalaggal betekered !

Másik megoldás: Egy lemezzel elzárod azt a furatot ami a nyomó ágba vezeti az olajat a szűrő házból, a többit kivágod rajta (bejövő+visszafolyó)! Ahonnét levetted az olajat a turbóhoz azt a részt megfúrod a max átmérőig innét vezeted rá az olajhűtőre! Majd a hűtőről visszacsatlakozol a nyomócsatornába ! A blokk elején van 2db záró dugó ami a nyomócsatornába csatlakozik ! Ez is egy lehetőség !

Sanyi neked is kellemes ünnepeket !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron