IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 3., hétfő 18:18

Sziasztok!
Én nem triálozok, de szeretek gépeket "kalapálni", hasonlóan hozzátok:)!
Alakítottam már át ifa motorra szmd motor turbóját. De a lenti képen nem tudom Melyiké van, mert szmd 18ig bezárólag TKR 11-es turbó van, és ahogy ezt elnézen ez nem az.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 3., hétfő 19:14

Helló Jani X!

Köszöntelek a fórumon! Nagyszerű hogy rátaláltál és hozzá is szolsz a témához!

Sajnos nemigazán vagyok képben a tipusokkal amiket említettél!
Kicsit körbeirnád? (szmd 18i, TKR 11)

Nemtudom hogy mikori képre gondoltál, az aug 3.án felkerült képeket a neten találtam,semmi infóm róla.

A jun 4.-én felkerült képekeken az én munkám látható, ezt a turbót magam bontottam le az szk kombájn motorjáról.

Van itt a forumon egy másik fórumozó kolesimi, ő is foglkozik a dologgal, az ő IFA motorján már fütyül is a turbó!
Magánban feltett egy kérdést nekem amire még nemtudom a választ, mert különböző okok miatt még mindig nemjutottam el a próba járatásig!
Szoval a kérdése: Mekkora nyomást lell(ene) mérni a szívótorokban emelt fordulaton?

Nekem is lenne egy kérdésem hozzád:

Tanulmányaim szerint a turbó után nemszükséges a hangtompító használata, de én mégis felteszem próbára!
Te raktál kipufogódobot a turbós motorra?

Üdv:NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 3., hétfő 20:22

Köszi:)!
Szóval az szmd motorokon 0.4 bar nyomásnak kell lennie. Ettől az kb 10%-kal erősebb. Az szmd motor furata 120mm lökete140mm 6.33 literes és 2000-res max fordulaton adja le a 110sea lóerőt.
Sajna nem vok. nagy penge elméleti motorszakértő. De sebaj gondoltam, h. a fordulat és a hengerűrtaltalom szorzatával (nem tom, hogy csak így simán helyes-e) Kiszámolom a gázcserét. Ez az ifa motornál kb 1900-as fordulat.
Ez azért is érdekes, mert én egy fortschritt traktoron csináltam, aminek a max fordulata 1800 (természetesen ifa moci).
Hangtompítótt nem tettem rá, király volt a hangja. Sztem se kell rá.
Nézd meg, h mi van a turbóra írva légyszi!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 3., hétfő 21:06

Navégre talán felpörög ez a turbós téma! :)

kolesiminek is zt 303-ason van a turbó, remélem majd ő is csatlakozik hamarosan a témához!
Egyébként a ZT számomra sem ismeretlen, egy ZT300-as van nekünk is.
Örülnék ha képet tudnál feltenni, hogyan építetted össze a turbóval a motort.

Az szmd motor miben használatos?
Holnap megnézem az enyém adatait.

Üdv:NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 3., hétfő 21:23

Én is örülök h. van kivel beszélni róla!:)
Nos nekem is zt 303-ason volt, de már eladtam. most 323-asra akarok tenni ezért nincs képem.
Az szmd elég sok tipusból áll. Az alap a 14-es a dt 75 motorja is 1ben. A 16 17 18 A turbós örvénykamrás változat ezek kombájnba készültek Pl. szk, jenyiszej stb. Nekem is van 1 szk-5ösöm. Ha a motor tipus száma után van egy ciril "H" (N) akkor az már közvetlen befecskendezéses.
Fontos, h. van egy durvaszűrő házzal 1ütt a nyomó oldali olajcsőbe, ezt is fel kell szerelni!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 3., hétfő 21:28

Vannak szmd 19 21 stb ezeket már nem ismerem interkuleres, és magasabbnyomású feltöltősek. Nem-igen jöttek már be hozznk, csak elvétve.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 4., kedd 19:12

készítettem egy közelit a turbó adatairól :

Kép

Szoval ez tényleg nem 11-es hanem csak 8,5-ös.

A durva szűrőt nem bontottam le a turbóval,együtt,ezek szerint kellett volna?

Üdv:NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 4., kedd 23:24

Szia Sanyi!
Igen, mindenképpen kellene a szűrő, főleg, mert a mot.olajszűrő előtt kell bekötni az olajzást. Mge kellene nézned a kombájn motorját, h. milyen tipus! Meg 1 úttal leszedni a szűrőjét! Lehet, hogy ezzel a turbóval magasabb nyomást tudsz elérni! Az biztos, hogy az mtz-jé a 6. 7. es számó, ami kicsi lenne rá.(ifára).
Megpróbálok v.mi orodz oldalról bemontázsolni ciril betüket a googlbe, hátha találok róla v.mit!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 4., kedd 23:36

Tudsz cirilül olvasni?
Itt csak ad-t traktort írja hozzá:
http://www.agro-trest.pc.com.ua/pro/pro_tkr7.htm
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 4., kedd 23:47

Dt traktort akartam:))!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 5., szerda 19:10

A motor adatait nemtudom megnézni, Dunaújvárosban már beolvasztották a szűrővel eggyűtt :(
Oroszt sem tanultam,igy a cirilt nemismerem.
Az oldalon amit találtál van kép is, tényleg így nézett ki a turbóm hosszú 4 tőcsavarral!

Elvileg szerintem ezis egy kicsit kicsi ifára, mire alapozod hogy ezzel magasabb lehet a nyomás? Nagyobb fordulalatra pörgethet fel?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 6., csütörtök 0:05

Gondolom, mert minnél kissebb a turbó, annál jobban pörgeti a gáz. Sztem próbáld ki, és ha terhelés alatt van legalább 0.4 bár, akkor már biztos jobb hatásfokkal égeti a dieselt. Nekem az a tapasztalatom, h. alacsonyabb fordulaton talán, még lustább is volt, de, mikor elkezdett fütyülni, akkor határozottabban jobban gyorsult. Nagy csodát azért ne várj tőle! De nem adtam neki semmivel se több üzemanyagot az adagolónál. A hangja az nagyon király volt! 1900as fordulat volt nálam a max, de nagyobb fordulaton lehet, h. magasabb a nyomás.
A mostani traktort is csak max 0.5-07 bar-ra akarom tölteni,mert tartós terhelés alatt akarom használni. Még nem igazán találtam rá az igazira, lehet h. szmd turbót rakok fel megint, azt tudok újba szerezni, ha minden igaz. Hallottam zetor cristal és rába turbó felszerelését is. Te nyomoztál már máshol turbó ügyben?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 6., csütörtök 18:55

Elméleti síkon nyomoztam egy jóideig, ennek eredményét ösze is foglaltam ide a forumra.
A rába turbóról hallottam,de nemtartom szerencsésnek,mert a Büchi rendszerű turbó jó hatásfoka a nyomáshullámokban rejlik, ahoz hogy ezt az IFA esetében kilehessen használni, építeni kell egy kipufogótokot.Egy lehetséges mintát rajzoltam,ennél a megoldásnál szerintem kis fordulaton sincs a turbónak fékező hatása a kipufogó gáz kiáramására.

Az IFA-Tours képen szereplő turbóról azthiszem kolesimi irta hogy Skodáé,de ezt ő majd megerősíti.

Üdv:NagyS
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagysandor1980 2008. november 6., csütörtök 19:36-kor.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 6., csütörtök 19:25

Az tkr 11es turbónál is külön vannak párban a kipufogócsatornák. Szerintem a rába turbó kicsi rá. Amúgy, aki teherautóra teszi fel a feltöltőt nehezebb helyzetbe van, mint, aki traktorra. Mármint a helyszűke miatt is, meg a rugalmasság tekintetében is.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 6., csütörtök 19:53

A rába turbó alatt én a K28-at értem,de szerintem ez kicsit nagy az IFÁ-ra.

Kép

Evvel most megint újat mondtál nekem, hogy a 11-esen párban van a kipufógócsatorna,ezek szerint ha elvan készítve a torok hozzá, biztos vagyok benne,hogy kisfordulaton is jobban dolgozik.
Nekem ha nemválik be a TKR 8.5 akkor szerintem a TKR11-el probálkozni fogok
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagysandor1980 2008. november 7., péntek 8:14-kor.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 6., csütörtök 22:36

Bocsi! Azt akartam írni, hogy kicsi az ifa motor a rába turbóhoz. Szerintem nincs nagy külömbség a 11, és a 8.5 ös turbó között.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 6., csütörtök 22:40

Nemsokára megpróbálok egy szmd kipufogóöntvényt felilleszteni a motorra, h. hátha 1 közbetéttel fel lehet tenni. Nem tudom, h. autónál hogy férne el a turbó a motor mellett.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 7., péntek 12:28

Itt tart most a gép!

Kép

Kép

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 7., péntek 13:25

Vagány a gép! Ezek milyen gumik rajta? Magasabb, mint a gyári, ugye?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. november 7., péntek 16:47

Üdv!
Király a gép!Gratulálok,csak így tovább!
Zoli
Zoli
 
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2007. július 17., kedd 21:43

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 7., péntek 18:52

Köszönöm! :D Mostmár kezdt látszani valami a rengeteg munkából.

A fülke csíkozása még folytatódik,a végleges képét még énsem ismerem,egy nyomdász barátom dolgozik az ügyön.
A reklám matricákat készen kaptam, és a piros fülkén nemvóltak elég mutatósak, így ezt a megoldást találta ki nekünk.

A kerekek 12.00x20-asak, kicsit kicsik erre a felnire,de ezeket sikerült szerezni, a magasságuk talán egy kicsit nagyobb a gyárinál, nemtudom.
Az biztos hogy az igazi megoldás amit a német Ifás csapatok is használnak a 14.00x20-as.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 13., csütörtök 20:23

Jani X a kérdésedre miszerint az Ifán elfére a motor mellett a turbó a véleményem az hogy normál kölülmények között elférhet.
Extrém körülmények között ami lehet pl egy trial pálya is viszont akkorát csavarodhat az egész autó hogy a gondosan kiszámított hely a turbó és fülke között kevés lehet.

íme egy példa az IFA rugalmas alvázára:
Kép

A turbó olajzásának a bekötési pontját én az olajszűrőn az olajnyomásmérő órához kötöttem, de részletesen megvizsgáltam a szűrőházat és valóban szűrt olajat kap onnan a turbó,szoval ebben az esetben nem kell durvaszűrő!

Jani X véleményed szerint mivan akkor ha az olajgombához van bekötve a turbó, mert az már a szűretlen olajhoz van bekötve.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagysandor1980 2008. december 5., péntek 21:58-kor.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 15., szombat 20:43

Hú, ez szépen megtekeredett:!! Vissza is áll utánna egyenesbe?

Szerintem semmi képp ne a filter után legyen bekötve a nyomócső, mert akkor később kap olajat.
Az agroinformon feldobtam a témát, és a zetor cristal turbóját is sokan felszerelték rá, állítólag nem kis sikerrel.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 15., szombat 22:14

Sanyi! Nem lehet, hogy ez az autó derékba fordul? Mert a laprugók majdnem 1fomán állnak.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 16., vasárnap 19:02

Nyugodtan elhiheted,hogy a váz tekeredett ennyit, és vissza is fog állni! Ennyire rugalmasra tervezték, ugyanis U profilt alkalmazott a gyár már abban az időben ami megelőzte a korát!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 21., péntek 19:08

Hello NagySándor! Sikerült regisztrálnom az oldalra! Én is régi IFA multal rendelkezem, ezért is irtam! A Turbo régi szerelmem. Mindent megturbozok amihez kedvem van! Az elsö egy 2500ccm benzines UAZ motor volt mikor még Somogybabodra jártunk a haverokkal! A két Turbos IFA motor egy terepes és egy darus terepes IFÁban vannak és naponta használom öket felváltva! A kipufogo csonkot házilag készitettem, vettem egy TKP7 MTZ Turbot mivel a Zetoré nagynak bizonyult! Ahogy irtam csak 0,5 körüli nyumást tudtam kihozni belöle. Az MTZ bár -2000ccm, de az IFAt nem szeretem nagy fodulaton használni ezért választottamaTKP7est! Igy az elért nyomás nagyobb, kb 1-1.2! Többet is kilehet hozni belöle de nem bírja a hengerfej tömités!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 21., péntek 20:42

Üdvözöllek a fórumon Imre!
Nagyon érdekes dolgokat irtál!
Az első kérdés ami felmerült bennem, hogy az mtz turbó nemjelnt folytást a kipfogó ágban? Mertha torlodik a gáz a turbó elött akkor az a hengerek öblítésén ront elméletileg.
A kipufogó csonk alatt a torkot érted, a turbó és a motor között?
Énis terveztem eggyett a jobb öbblítés érdekében, azt megnézted?
Egyébként tényleg nagyon érzékeny az IFA a hengerfej tömítésre, azért is részleteztem a turbó téma megkezdése előtt a helyes égéstér beállítást!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 21., péntek 21:17

Az elsö kérdésre nem tudom a választ! A második, igen! A harmadik, igen láttam és az a csonk akkor kell ha kétcsatornás a Turbo! A TKP7es egycsatornás igy nem kell más csonkot tervezni! Az én motorjaimat inkább tapasztalat utján csinálom, és megérzésböl! Például egy 4hengeres Zetor motornál(UN) 2500ccm diesel FIAT turbot szereltem és 0.8 bárt értem el ezzel a variácioval! Úgy gondolkodtam hogy a FIAT motor ford. kb 4500 az UN motor ford 2200 és 3600ccm! Ha kisseb Turbot alkalmazok elöbb elérem a kívánt nyomást és a nagyobb nyomatékot! Mivel nem gyorsaságra hanem nyomatékra van szükségem!!! Neked is nyomaték kell alacsony ford. mellett!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 21., péntek 21:19

Imre! Mesélnél bővebben arról, hogy melyik turbóval, milyen nyomás adatok jöttek ki milyen fordulat mellet?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 21., péntek 22:32

Igen. Talán ami nagyon érdekes volt pl. MTZre szereltem geometrikus AUDI Turbot ami az MTZ esetében alapjáraton 2bár nyomást csinált! Ez engem is meglepet ha nem láttam volna nem hinném el!! De a normális esetekben 0.5-1.5 értéket célszerü csinálni 1000-2200 es ford tartomány közt! IFA esetében az 1 bár a felsö határ ha gyári motorrol beszélünk.
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 21., péntek 23:03

Konkrétan az ifás adtokról Írhatnál!
Jó sokat:))
Nagyon kiváncsi vagyok.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 22., szombat 0:34

Nem tudom mire vagy kiváncsi, könnyebb lenne ha konkrét dolgot kérdeznél! A Cristal Turbo esetében 0.5ös értéket mértem terhelt álapotban kb 1300-2200 ig minimális ingadozással természetesen! Az MTZ Turbonál már lényegesen jobb az érték,itt 1000-1200ford már 0.4-0.5 majd fokozatosan emelkedik 1600nál 0.8 majd 2000 körül 1-1.2 ! Érezhetö a teljesitmény növekedés a sima motorhoz képest! Az IFÁt 2fále adagoloval szerelték,az enyémen a daru végett a kis szabályzós traktor adagolo van mivel ez furdulatszám tartó(annyit forog a motor amennyi gázt nyomok)! Sok múlik az adagolón, érdemes megnézetni mert jártam ugy Zetor turbosnál hogy egyikkel füstölt és nem ment, amásik adagolónál minimális füs mellet jobban húzzot!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 22., szombat 21:19

A duplacsatornás kipufogótorok fontosságáról vitatkoznék veled Imre,vagyis próbállak érvekkel meggyőzni! :)
Nézd át a táblázatot amit csatoltam és látható hogy a 2-es henger kipufogása esetén a szelepösszenyitás révén a 4-es szív be belőle,így kevesebb friss levegő jut a hengerbe.Tovább nézve az 1-es kipufog amiből a 2-es szív,aztán a 3-as kipufog amiből az 1-es szív, és következik a 4-es kipufogása amiből aztán a 3-as a legtökéletesebben megtudja szívni magát mert a füst iránya a torokban a 4-estől az 1-es irányába ki a szabadba.
Szoval a tanulság hogy a tervezett toroknál vegyük pl. a 2-3 hengert amik egy ágba vannak kötve, ha megint vetünk a táblázatra egy pillantást és nézzük a 2-es henger kipufogását akkor látható hogy a 3-asban sűrítás van,vagyis mind a két szelep zárva. És ugyanigy az 1-es 4-es hengernál is meglehet nézni!

A szelepösszenyitásről már tettem fel egy diagrammot május 25.-én. azt megnézve és példának véve a 4-es hengert amikor az a kipufogási ütemet kezdi az AHP-előtt akkor a mellette lévő 3-es hengerben kezdődik a szívás a FHP-előtt 16fokkal ahol még további 7,5fokos fordulatig nyitva van a kipufogó szelep is a folyamatosan nyitva lévő 4-es henger kipufogó szelepe mellett!!

Szóval a szívó L60-as IFA motorján nemvéletlen alkalmazták a duplatorkot!
Remélem érthető voltam! :)




Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 23., vasárnap 10:14

Igen, ebben igazad van és a diagram is ezt mutatja de ne essünk át a ló tuloldalára! Az a 7.5 fok a dugattyú mozgására kivetítve (nem mértem meg) szerintem nincs 1mm vagyis nem érdemes figyelembe venni! A 6hengeres motor esetében valóban számolni kell ezzel a tényezövel!! A Turbos motorok vezérmütengelye más, a gyári 4hengeres Turbo motoroknál figyelembe veszik, és alkalmazzák ezt a kipufogo rendszert (de ott nem 7.5 henem 30fok de inkább több a szelep zárás)! A korszerü 6-7000ccm diesel motorok 300le köröl vannak, az IFA motor ezt az értéket megközelitteni sem tudja a gyári alkatrészeivel megturbózva, ezért nem érdemes komolyan belemerülni!! Egy megközelittő adat: a VALMET 190le motort tuningolták 4db sorbakötött Turbóval kb 2200 loerőig, az élettartam 1 jobb esetben 2 verseny kb 100méter!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 23., vasárnap 19:44

Imre!
Nagyjából erre voltam kíváncsi.
Én 1 k-27 es cristal turbót akarok az ifamotorra tenni.
Nekem elég is volna 0.5, mert 1800-2000res fordulaton, akár napi 12 órában akarom hajtani, és szerelés nélkül:)).
Köszi!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 23., vasárnap 20:21

Persze ne essünk át a ló túlóldalára, csodákat nem kell várni a duplatoroktól!
A 7.5fokot könnyen kiszámolhatjuk, a löket 145mm osztva 180fokkal szorozva 7.5tel és az eredmény 6mm.
De figyelembe kell venni hogy a kipufogás kb 3-4 báron történik, így több égéstermék bejut a szívó hengerbe, mint amennyit egyébként beszív friss levegőből 6mm út alatt.
A másik dolog hogy,ha nagyon precizek akaránk lenni akkor a torok hosszúságoknak is eggyezni kéne, a közös találkozási pontig,ami lehet turbó vagy símán egy Ycső, de ezt inkább utcai versenyautóknál,stb veszik figyelembe az építésnél.
Tisztában vagyok a turbós vezérlés nagyobb szelepösszenyitásval, ezért is vetettem össze multkor a turbós rábáéval az IFÁ-ét.

Imre te tettél kipufogódobot a turbó után?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 23., vasárnap 20:26

Sanyi!
Mostnár komolyan elgondolkodtam rajta, hogy csinálnom kell egy új kipufogó gyöjtőcsövet.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 23., vasárnap 20:34

:)

Énis elszeretném készíteni amit lerajzoltam, de elősször inkább azon dolgozom hogy lefaragjam azt a hátrányomat, hogy az enyém is indítható állapotba kerüljön.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 23., vasárnap 21:18

Sándor elméletben és számolásban le a kalappal elötted! :) De nem annyi, sokkal kevesebb!! Jani örülök hogy hasznos információkkal tudtam szolgálni neked, de a TKP7 est ajállom (kb brutto 62.000, a Cristal 100.000 föllöt van)!! Sándor ha a szelephézagot is beleszámolom lehet hogy mégis nekem van igazam! :) :) A felső holtponton a szelep tányér talán tized milliméterekkel van nyitva(ismét nem mértem)! A kipufogodob: Zt esetében és Triálgép esetében,ha nem zavar a hang akkor nem fontos. Igen, én rakta rá IFA dobot mivel közúton használom. Tudnám ajálani neked a 4kerék kormányzást mivel az első híd oldallehajtás passzol a hátsó hídra!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 23., vasárnap 21:25

Elfelejtettem irni hogy nem vetted figyelembe a számolásnál a körívet. :)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 23., vasárnap 22:15

Hm..Igazad van! Tényleg kimaradt a tényaző a számításból!
A kipufogódobot használni akarom énis!
A négykerék kormányzást már elis készítették Bugyin, de igy azmár a prototipus géposztályba tartozik.
Egyébként én ha mégis megvalósítanám akkor a komplett elsőhid mellett döntenék hátul is.
Előnye a jobb talajkövetés mivel közelebb a váz alatt lennének a rugó kötegek, és a felnikkel sem lenne gond.
Ha a hátsó és első hídból készítünk egy öszvért akkor a nyomtáv sem passzol, és egyedi felnire lenne szükség.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 23., vasárnap 22:18

Imre, képet nem tennél fel a turbó felszereléséről?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 23., vasárnap 22:23

Sándor elméleti szinten rengeteg imformációt halmoztál fel, szinte minden helyes amit írsz, de nem tudod ezeket a (tuning) dolgokat úgy alkalmazni egy kisfordulatú dizelmotoron hogy bármi pozitív eredményt tudj mérni!! A kipufogo rendszert nagy fordulatú szívomotorokon alkalmazzák! A gáz áramlási sebességét és szaggatot áramlását kihasználva segítik a henger jobb öblitését! A hosszú osztott leömlök a kipufogo szelepeknél vákumot indukálnak és segitik a jobb gázcserét! Ugyan ezzel a variációval a szivó oldalon jobb töltés érhető el! A leömlők hosszát a fordulatszámhoz kell igazítani(minél kisebb a fordulat annál hosszabb csövet kell használni)!IFA esetében ez méterekben mérhető!! :D :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 23., vasárnap 22:31

Már gondolkodtam rajta, rengeteg jó dolgot szeretnék mutatni neked! pl IFA 4kerék kormányzás (ha érdekel) és ami szerintem még használható lenne Triál versenyeken IFA válto + hidromotor összeépítés(nálam már müködik, kiprobálható)!!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 24., hétfő 14:07

Igazad van Imre a leömlőkkel kapcsolatban maximálisan, én még annyiban egészíteném ki hogy még azsem mindegy hogy 4-2-1 vagy 4-1 kombináció van használva, de ez már nagyon tuning szakma, és én nemis értek hozzá, és eszembe sem jutott hogy belemerüljek az IFÁ-n ilyesmibe!
Viszont ez a duplatorok még mindig foglalkoztat ezek ellenére!
A gáz nyomáshullámok amit el lehet érni ezzel a duplatorokkal, nemlehet hogy némiképp pozitivan hatnak az 1 torkú túrbóra is?
A két torkú Büchi rendszert ismerem és ott nyilvánvaló hogy tökéletes összhang esetén nemhogy akadályt jelent a gáz útjára a turbó hanem még képes a hengereket is megszivni.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 24., hétfő 19:10

Sándor látom nagyon kitartó vagy a duplatorokkal! Számomra ez pozitiv, mivel szerintem csak a fanatikus emberek képessek valami ujat alkotni! Annak idején én is rengeteget kisérleteztem! Azt tudom ajánlani ezzel kapcsolatban hogy csináld meg és megfogod tapasztalni a külöbséget! A kérdésedre nem tudok pontos választ adni csak tippelni tudok: szerintem semmi érzékelhető változás nem lesz! Talán akkor ha 2csatornás Turbot teszel rá! Egy TKP8.5 van nekem is, az enyém 1csatornás. Szerinted a válto+hiromotor használhato lenne a versenyen?
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2008. november 25., kedd 9:56

A benzines uaz-t hogy turbóztad? A karburátor után?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 25., kedd 13:41

Nekem is lenne megint kérdésem Imre!

Leirtad az általad elért nyomásértékeket különböző turbókkal, de azt nem említetted hogy a kompresszor honnan szív?
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2008. november 25., kedd 19:04

Az UAZzal sokáig kisérleteztem ez volt az elsö! Kihívás a javábol, mivel ez benzines! Elöször a karburátorba nyomattam a levegöt de nem müködött valami jól. A következö lépés, szereltem rá egy 1.6 golf injektort! Jani készül a traktor? A kompresszornak külün szivócsöve van. A gyárit lezártam.
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2008. november 25., kedd 20:19

És mi a helyzet a kartergáz csővel?
Ezen a képen bekötötték a turbó elé a 60-as IFÁ-n, pedig a gyári szívó motoron a szabadba megy.
Ez csak környezetvédelmi szempont, vagy van valami más oka is?

Kép
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron