IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. augusztus 28., péntek 21:28

Kész lett a főtengelyem állat volna, ha nem nyomná ki a vizet a hengerfej.
Állítólag minden h.fej meghúzás után csökken a hengerpersely előállás és azért nyomja ki a vizet.
Nosz szétszedtem valóban nullás sok helyen.
Nos mivel semmi kedvem kivenni a hüvelyeket (brrr!) azt találtam ki, h a persely felületére vágok ki alulemezt kb 0.25öst. Vélemény?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. augusztus 29., szombat 17:01

Még mindig fogalmam nincs, hogy miért dolgozik bele a hűtőbe valamelyik henger.
Lehet hogy repedt?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. augusztus 31., hétfő 11:39

Sziasztok!

Jani nekem is volt ilyen bajom a nyáron.Nálam a hengerfejek síkolása,szelepfészkek marása oldotta meg a problémát.Azóta jó.Milyen szinten dolgozik bele?Köpködi is kifelé az ablakra,vagy csak egy kicsit bugyborékol?

A turbóm még mindig a műhelyben,mert ki se látszott a fuvarból az ifa,de majd talán a héten.A szűrőházat már átalakítottam ahogy te.Arra lettem figyelmes,hogy azolajnyomásom jobb is lett.Hideg motornál teljessen ki fekszik a mutató alapjáraton.Ha már üzemmeleg akkor csak a piros zöld közepén van.Kérdezném tőletek nem kevés ez egy kicsit a turbónak?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. augusztus 31., hétfő 18:25

Kész a gépem végre, repedt volt az 1ik hüvely.
Elméletileg a motornak ennyi elég, a turbónak alapjáraton nincs olyan nagy terhelése, de lehet, h. jobb volna megemelned az alapjáratot.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. szeptember 15., kedd 13:44

Szasztok!!!!!!!!!

Rajta van végre a turbó!Mit mondjak volt vele jó pár óra munkám mire minden a helyére került.A végén már el mentem szabira is,de a gyerekek akkor ott voltak és lassítottak.

Végül a 8.5-öst tettem rá olyant mint Sanyinak is van.Már voltam vele fuvarba is.
Tapasztalatom,hogy szinte meg szünt a jellegzetes ifa szag,nem füstöl annyira.Menni valamivel bátrabban pörög,de mintha 5.-ben kicsit még lusta lenne.Az adagolón még nem állítottam,mert nem is tudom miként kell.Tanácsok????????
Ami még hátra van az nyomás mérés,illetve a nyomólevegöcső átalakítása.Jelenleg gumi van odatéve,direkt turbó levegöcső,de sajna a motor összeszívja egy kicsit olyan 1700-as fordulattol.Ezt ki akarom cserélni vas gumi kombinációra,s akkor már tudok nyomást is mérni,illetve ha segítetek az adagoló beállításában azt is meg köszönném.Úgy vettem észre,hogy igazából 1500-tól kezd el dolgozni a turbó jobban.Salynos van negatív tapasztalatom is.Megjelent az olaj a motor levegőcsonkjában lévő fagydugón kivülről.Valószínű nyomhat be egy kis olajat,de ez a nívón még nem látszik,igaz csak kb300 kilómétert mentem.Ha minden jól megy teszek fel pár képet holnap.

Jani miként változott a gép a motorgenerál óta,olajnyomás stb?Illetve mik voltak a beledolgozás tünetei,miként vetted észre?Nekem is csinál fura dolgot amit hf csere előtt nem.Viszonylag nagyot szusszan a hűtő sapkám mikor leveszem,a vízcsövek meg púposodnak a légnyomás miatt.Ha felöntöm teljessen vízzel és figyelem nincs levegő buborék,nem is lökdösi köpködi a vizet.Valyon mitől lehet ez szerintetek???????????
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. szeptember 15., kedd 21:19

bogaras írta:Szasztok!!!!!!!!!

Rajta van végre a turbó!Mit mondjak volt vele jó pár óra munkám mire minden a helyére került.A végén már el mentem szabira is,de a gyerekek akkor ott voltak és lassítottak.

Végül a 8.5-öst tettem rá olyant mint Sanyinak is van.Már voltam vele fuvarba is.
Tapasztalatom,hogy szinte meg szünt a jellegzetes ifa szag,nem füstöl annyira.Menni valamivel bátrabban pörög,de mintha 5.-ben kicsit még lusta lenne.Az adagolón még nem állítottam,mert nem is tudom miként kell.Tanácsok????????
Ami még hátra van az nyomás mérés,illetve a nyomólevegöcső átalakítása.Jelenleg gumi van odatéve,direkt turbó levegöcső,de sajna a motor összeszívja egy kicsit olyan 1700-as fordulattol.Ezt ki akarom cserélni vas gumi kombinációra,s akkor már tudok nyomást is mérni,illetve ha segítetek az adagoló beállításában azt is meg köszönném.Úgy vettem észre,hogy igazából 1500-tól kezd el dolgozni a turbó jobban.Salynos van negatív tapasztalatom is.Megjelent az olaj a motor levegőcsonkjában lévő fagydugón kivülről.Valószínű nyomhat be egy kis olajat,de ez a nívón még nem látszik,igaz csak kb300 kilómétert mentem.Ha minden jól megy teszek fel pár képet holnap.

Jani miként változott a gép a motorgenerál óta,olajnyomás stb?Illetve mik voltak a beledolgozás tünetei,miként vetted észre?Nekem is csinál fura dolgot amit hf csere előtt nem.Viszonylag nagyot szusszan a hűtő sapkám mikor leveszem,a vízcsövek meg púposodnak a légnyomás miatt.Ha felöntöm teljessen vízzel és figyelem nincs levegő buborék,nem is lökdösi köpködi a vizet.Valyon mitől lehet ez szerintetek???????????


Hali!
Milyen fagydugóól beszélsz?
Nekem most generál után az olajnyomásom 100 fokos olajjal 4,2bar kb, de sztem teherautóba nem megy fel ennyire az olaj fok, és ez nekem 15-40es olajjal.
Az adagoló nál a szabályzó tetejét leveszed, és belül találnod kell 1 hosszú 6lapú a csavat és 1 kontra anyát (nem emlékszem, 10es vagy 13as-e) és ezt kell összébb csavarnod,mondjuk 1 teljes fordulattal, vagy többel, ezután nagyot fogsz nézni :DD
Indítsd be a motort, és, ha még szinte semmit nem melegedett, de már szusszan nagyot akkor gond van.
Vagy csinálhatod, úgy is, h melegen óvatosan leveszed a sapkát, és utánna visszateszed, és ha pár perc múlva megint leveszed és nagyot szusszan, akkor szintén gond van.
Azok a kolbenschmidt hüvelyek, amiket télen beraktam, borzasztó szarok, 4ből 2 lrepedt :(
Most kínai van benne eddig faja.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. szeptember 15., kedd 21:20

Ja bocs! 2000fordulaton ennyi a nyomás.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. szeptember 16., szerda 21:26

Sziasztok!

Meg kísérlek fel rakni néhány képet:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. szeptember 18., péntek 21:28

Ez így jónak néz ki.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. október 5., hétfő 11:23

Sziasztok!

A hétvégén be kötöttem a nyomásmérőt,hát néztem mert nem láttam semmit.Hiába pörgettem a motort nem volt nyomás semmi.Majd elmentem egy körre,s akkor produkált 1700 felett 0.2-0.4 közöttit.De ha már be álltam a 70-es utzóra szintén nem volt semmi nyomásom.Rakottan anyit változott a helyzet,hogy 1500-től már emelkedett.1800 körül olyan 0.5 volt kb,de ha már nem gyorsítottam akkor vissza esett 0.1-re,viszont a leg kisebb gázadásra ismét emelkedett 0.4,0.5-ig.Az adagolót még nem piszkáltam,mert igazán nem is tudom,hogy hol kellene.Tudom Jani írtad,hogy miként,de sajna az adagoló számomra fekete folt.Ha tennél fel képet,hogy pontossan hova is nyúljak nagy segítség lenne!Előre is köszi.

A nyomásmérőm 6 bárig mér,s 6-os levegőcsővel kötöttem be.Lehet,hogy ez vastag az órához?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. október 7., szerda 18:53

Nos nekem nem áll módomba adagolót fotózni, de ha Te lefotózod a regulátor fedél nélkül, akkor megpróbálom elmagyarázni.
Milyen nyomásmérőd van? Javaslok, direkt erre a célra valót.
Nekem se ok nyomásom volt eleinte (olvass vissza) Majd ha kap több kakaót..
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. október 9., péntek 9:14

Sziasztok!

Adagolón állítva.A vége az lett,hogy szóltam egy adagolósnak,s be állította.Most már füstől feketén ha lepadlózom.
A nyomásom annyit változott,hogy 5.-ben 1500-től kezd dolgozni.1700-1800 körül már 0.6-ig fel megy az eddigi 03-0.4-el szemben.S ha már csak gurulok akkor is van valami minimális nyomás.Az igazi próba majd hétvégén lessz,mikor ki megyek az erdőbe fáért.

Sanyi Imre mi van veletek?Nagyon rég nem hallottunk felőletek.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. október 19., hétfő 14:21

Sziasztok!

Voltam kint az erdőn.A nyomás sokat nem változott.5.-ben rakottan 1500-tól már van,jóbban is húz a plussz kajával.1700-1800 között 0.5-0.6 között van valahol,ha gurulok akkor 0.2,s alegkissebb gázadásra már nő is a nyomás.Nagyon tetszik a töblet tudás,de majd igazán jövőre derül ki,hogy mit is tud valójában.
Sajnos az olaj folyás nem szünt meg,sőt már a turbónál is megjelent,csöpög a kompresszor oldalon.Arra gondoltam,hogy nem lehet-e az a probléma,hogy hosszúra hagytam a visszafolyó olajcsövet,s van benne egy kunkor felfelé,s ezálltal nem bír úgy vissza folyni az olaj ahogy kellene?
Mentem vele kb 700 km-et s elvogyott fél nívó,igaz ebben daruzgattam is pár órát.

Sanyi , Imre ha ne vennétek tolakodásnak szivesen el mennétek hozzátok,gépnézőbe no meg egy kis próba útra is ha lehet?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. október 20., kedd 20:03

Szia bogaras!
Látni kén a csövet, akkor megmondanám, hogy azért olajos-e!
De nem hiszem.
Miért nem az új turbót raktad fel??? hIba volt :x
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. november 26., csütörtök 16:52

Szasztok!

Nagy a csönd mostanában erre.Mi a helyzet veletek?

Jani tényleg a 7-es turbót kellett volna fel tennem,de az öreghez szedtem össze minden anyagot.Most a 7-eshez szedegetem össze apránként,s majd atél folyamán fel helyezem.

De addig jó volna élöben ki próbálni Imrénél illetve Sanyinál a különbbségeket,sokat segítene a döntésben.

Mostanában ferrodol gondom van.Pakolászás közben találtam egy garnitúrával,csak az a baj,hogy kicsit olajos lett valamitől.Ha nitrós ronggyal megtörlöm akkor viszont visszanyeri az erdeti akácfa színű szinét.Szerintetek ezt még érdemes lenne felrakni vagy dobjam ki?Mennyire veszi magába az olajat a ferrodol?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. november 27., péntek 0:50

Üdv

Bocsi hogy eddig nem írtam!
Részemről a találka megoldható. Időpont egyeztetés és jöhetsz.

A fékbetéthez féktárcsa tisztítót használj nem lesz vele semmi gond,használhatod nyugodtan !

Megnéztem a turbódat, nekem is ilyen van én bruttó kb.62.000-ért vettem !

Jani, te már kicseréltél mindent a motoron ! Hogy bírja a hengerfej tömítés nálad ?
A 0.25 lemez szerintem jó ötlet a persely felett de ne alumíniumot inkább acél lemezt használj !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. november 28., szombat 20:13

Sziasztok!
Imre! Nos rajtam a hüvely csere segített végül, 2 is repedt, és kopott volt, utána kínait raktam bele, a régi új dugókkal, de 100 üzemóra után totál elkoptak még az 1ik dugó be is sült.
Most rába dugók vannak benne, csak az a gondom, hogy nagyon eszi az olajat,(liter/óra) valszeg mert használt dugókkal szereltem, de az új gyűrűk miatt semmi kartergáz nincs.
Hengerfej tömítéssel még nem volt gondom, csak mos az olaj jön alóla, mert csak simán összeraktam, semmi kencefice.
Mérjetek kipufogó oldali nyomást a turbina előtt!!!!!!!!!!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. november 30., hétfő 17:53

Üdv

A dugattyút át kellett volna kicsit alakítani, kis esztergályos munka és utána jól működik !

Mértem nyomást a kipufogó oldalon!
Addig amíg nem pörög fel a turbó kicsit nagyobb nyomás van (kb 0.2bárral több) mint a szívó oldalon.
Amikor felpörög (nálam kb 0.9 a szívó oldalon, a kipufogó oldalon kb 0.5 bár) . Természetesen a fordulatszámtól
függően folyamatosan változik mindkét nyomás érték.

Érdekes, a kipufogó oldalon kisebb nyomás van folyamatos terhelés mellett mint a szívó oldalon !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. november 30., hétfő 21:45

Az hiper szuper jó adat!!!!!
Nem próbáltad megcserélni a műszereket?
Milyen esztergályos munka????????????????
Nekem most a feltöltő nyomás max 0.5, ekkor 0.7 a kipuf, ezt már jónak mondják.
De nekem a 2csatornás turbina van 1be nyitva ezzel a kipuf.csonkkal:
http://kepmegoszto.extra.hu/index.php?o ... osag=1&o=3
Akarok majd hozzá egy 1csatornás turbinaházat, lehet, h csak turbóvak 1üt tok szerváni!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 1., kedd 22:44

Na megint mértem nyomást mivel elvolt repedve a kipufogó csonkom és kifújt !
Hegesztettem és az adagolón plusz anyagot adtam neki, kíváncsi voltam a változásra!

Kezdenek kiegyenlítődni ez értékek, mondhatnám hogy szinte megegyezik a két oldalon a nyomás de mégis inkább azt tapasztaltam hogy a kipufogó oldalon kisebb nyomás van !
A szívó oldal most 1.2 míg a kipufogó oldal 1 - 1.1 , volt amikor a kipufogó oldalon 1.5 közelébe is ment hirtelen
gyorsításkor ! Kisebb nyomásnál kicsit alatta van a kipufogó oldali nyomás. Olyat nem tapasztaltam hogy a kipufogó oldalon nagyobb nyomás lenne !
A mérőórán jól látszik hogy milyen egyeletlen nyomás van a kipufogó csőben. Össze kellett lapítanom a vascsövet hogy mérhető legyen a nyomás mivel kb 0.5 báros kilengések voltak a mérőórán !

Jani a 0.5 nem sok, mértél többet is vagy ennyit tud a tiéd ?
Nálam a 0.8 akkor is megvan amikor visszaveszem az anyagot !
-----------------------
A dugattyún az olajáteresztő gyűrű alá esztergáltatni kell egy olaj gyűjtő nútot, amit 3-as fúróval meg kell furkálni körbe
hogy tudjon visszafolyni az olaj. Gondolom ez elmaradt !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 1., kedd 23:16

Azok a nyomásadatok így is rendkívül jók.
Nos ezek a rába dugók használtak, sztem azért eszi az olajat.
Azért 1 liter/óra az nagyon sok...
Nekem mióta átalakítottam a kipuf.csonkon 2-2ről 4az1bére azóta nem megy feljebb a nyomás, előtte meg volt a 1 bar is ha engedtem neki a kakaót.
Azért akarom kicserélni a turbinát szimplára, hogy visszatérjen a nyomás.
Amúgy nekem most le ment 16.4:1 re a sűrítésem szvsz, szal kell a nyomás.
Gondolod, hogy ez az esztergályos megoldás, áthidalná azt, hogy lazák a gyűrűk a kopott hornyokban?
Amúgy rakok fel olajhűtőt.
Így vezetem ki:
http://kepmegoszto.extra.hu/publikus/272540730.jpg
és ahogy kitaláltad Imre, úgy lemezzel elzárom a nyomó ágat.
Nem lehet csak hegesztéssel megoldani a kivezetést, mert kicsi a falvastagság a sz.házon.
Amúgy Imre neked valami brutálisan mehet a géped a gyárihoz képest! :D
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 2., szerda 16:34

Sziasztok!

Érdeklődve olvastam amit írtatok.Csak sajna nem értem miről is van szó.Elmagyaráznátok?
Én már nem nagyon tudok nyomást mérni,mivel le járt a műszakim,viszont érdekes lenne ehez a turbóhóz is az adat,de hátha majd Sanyi tud valamit mondani ha erre tévedne.

Imre a nyomásom nekem se volt magasabb sose,mint 05-06,sőt ha már állandó tempóban halattam szinte nem is volt csak 01-02.Szerinted ez kevés,vagy csak egyszerűen ez a turbó ennyit tud?Persze az is elképzelhető,hogy én rontottam el valamit.Amire sejtek az az,hogy lehet kicsi lett a közdarabon ami kipufugó és turbó között van a lyuk.Ha jól emlékszem az esztergályos 45-esre csinálta.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 2., szerda 18:50

Nos az a lényeg, ha a turbina előtti nyomás nagyobb, mint amennyi a feltöltési nyomás, akkor a motor hajtja a turbót, ah nagyobb a feltöltési, mint a turbina előtti, akkor a turbó rásegít a főtengelyre, és jobb a gázcsere.
Állítottál több üzemanyagot neki????
Az nem baj, ha mikor nem gyorsítasz esik a nyomás.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 2., szerda 23:54

A Rába dugó 1mm-rel kisebb mint az Ifáé, ez hidegindításnál nem előnyös de végül is használható így is.
Az esztergályos dolog lehet hogy javítana az olaj fogyasztáson de nem lesz tökéletes a kopott dugóval !
Ha Rába dugót használsz akkor a hengertömb aljából le kell köszörültetni azt az 1 milit és utána tökéletes lesz !
Láttam a dugókat is, keveset járattad a gépet, vagy a fenék fúvókáid elvannak dugulva !?

Ez már komolyabb csonk mint az első, precízebb munka de miért nem 2-2 est csináltál belőle ???
Gondolkodtam hogy miért kisebb így a nyomásod, találgatni tudok csak ! Még a Sanyi mondta hogy a 2-2es azért jobb mert
az kihasználja a kipufogó ütemek keltette lökéseket és jobb a turbó hatásfoka !
Az enyémnél is erőteljes lökések vannak a kip.csőben de mind egy irányba van vezetve !Nálad viszont különböző irányból
jönnek a lökések és lehet nem fejtik ki kellően a hatást, nem a turbina lapátra van irányítva hanem "(össze-vissza)" !

A Turbónyomás csak terhelésen jelentkezik amikor erőlködik a motor, a 0.5 jó érték ahhoz a Turbóhoz.
Nekem sincs viszonyítási alapom mert csak az enyémmel megyek, nem tudom hogy mennyire erős máséhoz képest, és ahány nyomásmérő óra annyi nyomásérték !!!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 3., csütörtök 9:05

Azért csináltam másik leömlőt, mert nagy volt az emap (kipufogó oldali nyomás)
Imre! Gondolod, hogy csak simán összeraktam a rába dugókkal, és nem köszörültettem le???? Na ne!!! :)
Nem igazán tudom mitől mentek tönkre a hengereim, szétkoptak aztán meg is ragadt :((
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 3., csütörtök 15:22

Bocs Jani, de arra gondoltam ! :)
"Lement a sűrítésem" arra gondoltam hogy kisebb lett !
Akkor mitől lett kisebb a sűrítésed ? (vagy rosszul értettem?)

Elég csúnya munkát végzett a dugó és a henger, ez nem természetes, ott kell lenni valami hibának vagy nagyon sz@r minőségű alkatrészeket csomagoltak márkás dobozokba ! Én inkább azt tapasztaltam hogy a dugattyú teteje szorul meg mivel ott túlmelegszik ! A fenék fúvóka a dugó aljára és a szoknyára fecskendezi az olajat az elvileg hűtve van !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 3., csütörtök 16:01

Sziasztok!

Most már értem.Szóval a turbó előtt kellene kisebb nyomásnak lennie,mint utánna hogy minden rendessen münködjön?De mi van abban az estben ha nem így van és nagyobb a kipufogó oldali nyomás?Azt is csak egy sima nyomás mérő órával kel mérni?De gondolom szintén terhelten mutatja csak a valóst?

Igen állítattam plussz kaját neki az adagolóssal,de csak ott a motoron.A változás kb 0.4 volt +kaja nélkül,s 0.6lett +kajával.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 3., csütörtök 17:07

Rá kell köss fém csövet, ami minimum 40cm, és utána dughatsz rá gumicsövet.
Ugyan olyan nyomásmérővel mérheted, mint a feltöltésit, nem is árt a megcseréled és úgy is mérsz, hogy nehogy becsapjon az óra.
Mikor ráállítottatok üzemanyagot nem füstölt tőle?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 3., csütörtök 17:13

Imre!
Azért csökkent a sűrítés, mert a rábának nagyobb a kamrája, nem mértem csak számoltam a rába sűrítéséből és löketéből.
Nem volt semmi rendellenesség a motor működésében szétszedés után se találtam semmit.
Azért is raktam rába dugókat, mert ez turbóhoz lett csinálva, ennek bírnia kell!
Remélem hogy selejtes volt a gyűrű dugó, és azért ment szét.
Bogaras!
Még annyi a nyomásról, hogy a személyautóknál általában 2xrese a kipuf a feltöltésinek.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 4., péntek 18:44

Jani, miért nem töltötted fel folyadékkal a kamrákat ? Nem kellett volna számolni !
Utána néztem a kompr.V. 18:1 az Ifa ! Az én számításom szerint 17.1:1 lett a viszonyod abban az esetben ha a Rábának is 18:1 a viszonya !
Menyi a Rába kompresszióviszonya ?
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 4., péntek 19:54

A rábának 1:17 .
Ja , akartam már írni, hogy hidegen nem m1 minden henger, indítás után pár 10 másodpercig.
Porlasztók jók adagoló felújítva kompresszió az tuti jó, mert ugyan nem mérten de a f.tengelyt forgatva meglehetősen határozott.
Viszont az dugattyú előre állás között van 0.5mm különbség, nem lehet jobban beállítani mert ez 1 hengertömbön belül van :(.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 4., péntek 20:58

Ebben az esetben 16.17:1
Fel kellett volna hegeszteni a kamra alját ! A 0,5 mm le kell esztergálni a dugóból és utána beállítani !Lehet valamelyik hajtókar megnyúlott! Remélem megnézetted a hajtókarokat !? :)
Vagyis én így csináltam volna ! :oops:
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 4., péntek 21:38

érdekes, hogy minden 2. hengernél 1foma.
Lehet hogy a köszörüléskor ment el? nem tudom.
nem olyan rossz arány az lehet nyomni neki a turbót legalább bátran :)
De lövésem nincs miért nem m1 egyformán hidegen.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 8., kedd 12:03

Jani X írta:Rá kell köss fém csövet, ami minimum 40cm, és utána dughatsz rá gumicsövet.
Ugyan olyan nyomásmérővel mérheted, mint a feltöltésit, nem is árt a megcseréled és úgy is mérsz, hogy nehogy becsapjon az óra.
Mikor ráállítottatok üzemanyagot nem füstölt tőle?


Mi előtt kapott volna káját turbó nélkül kicsit füstölt főleg hidegen.Turbóval semmit,sőt megszünt a jellegzetes ifa szaga,illetve ha lepadlóztam nem dobta ki a feketét.A + kajával már más lett a helyzet.Ha lepadlóztam biz megjelent a fekete füst,de alapjáraton se hidegen se melegen nem füstöl.
Neked mekkorák a nyomásaid?

Sanyiról nem tudtok semmit?Régóta el van veszve.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 8., kedd 21:00

Nekem most leterhelve teljesen 0.5 imap 0.7 emap.
Nem tudom miért nem ír Sanyi.
Talán meg kéne keresni mélben!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. december 12., szombat 19:46

Sziasztok!

Elnézést mindenkitől!
Sajna január végéig elvagyok veszve teljesen, vizsgára készülök, ugyhogy az ifa teljesen háttérbe szorult, de azért Bogaras ha valamikor errejársz, csak az aksit kell beledobni és mehet a proba:)
Nagyon érdekes témába kezdtetek bele, engemis nagyon érdekel, mert jövőre teljesen új kipufogó rendszert akarok építeni, de egyenlőre nemtudok beszállni a mérési kisérletekbe!
Az biztos hogy nekem a turbó utáni kipufógó csövem + a bubu sokat lassit a gáz kiáramláson!
A köv rendszerbe már Rába bubuval gondoltam az épitést,ha betudom szerezni!
Addig remélem ti meg kitapasztaljátok a legjobb kipufogó torkot :) !

Üdv:NagyS
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2009. december 14., hétfő 0:46

Sziasztok!

Takács Ferenc vagyok Zalából és én is szeretnék bekapcsolódni ebbe a turbósítási témába.
nekem egy 323 zt trakim van. a motort tavaly télen generáloztam fel teljesen de szeretnék egy kicsit több erőt én is.
a K27 -es turbóról mit tudtok? találtam a neten egy táblázatot, ahol megtalálható a motorok mérete és, hogy milyen turbóval vannak szerelve.
sajna nem irtam fel a linket és már nem találom. abban a táblázatban ezt a turbót találtam a hasonló méretű motorokhoz, mint az ifáé.
van még egy másik megoldás traktornál. be lehet építeni minimális átalakítással azt hiszem a 281-es silózó 6 hengeres ifa motorját és nagyon brutál és a fogyasztása is kiváló. a rokonságban van egy ilyen és vezettem onnét tudom. én is már kicsit bánom, hogy a négyhengeres felújítása mellett döntöttem.
végigolvastam az összes eddigi hozzászólást. én laikus vagyok ezekben a trim meg a/r számítási dolgokban. józan paraszti ésszel gondolkozva, ha a turbó kipufogó oldalán nyomás keletkezik az mennyiben befolyásolja, hogy az átöblítés hogyan megy végbe? és nyomásban felgyülemlett gázokkal a hő is ottmarad nem? elnézést, ha butaságokat kérdezek. meg olyan kérdésem lenne még, hogy nyomásszabályozó szelepet be lehet e építeni a rendszerbe, hogy maximalizálni lehessen a nyomást meg olyan szerkezetet ami a rábán van ami tárolja a nyomást(kombiturbó) lehet e készíteni? rábával volt rossz tapasztalatom. vettem egy 250-est és azt mondták felújított motor van benne, csak 180-as dugókat tettek bele és 10 üzemórán belül besült a motor pedig nem is kapott nagy terhelést.
remélem nem irtam nagy butaságokat.
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 14., hétfő 14:59

Sziasztok!

Sanyi örömmel olvastam,hogy meg vagy még.Sok sikert kívánok a vizsgákhoz előre is.Ha majd túl vagy mindenen akkor megyek csak el hozzád,ha neked is meg felene.Nyomást én sem tudok mérni le járt a rendszámom,majd tavasszal én is be szálok a tapasztalat cserébe.

Feri üdvözöllek a brigádban.Én is teljessen laikus vagyok ebben a témában.Ha meg találnád az a táblázatot azért lehet,hogy hasznos lenne.Próbáld meg,hogy visszanézed a kersődbe az előzményeket hátha ott még meg lehet találni.Van egy ismerős akinek a zt-én rába turbó van,s azt monda remekül szuperál.A pontos típusát nem tudom,de lehet,hogy hamarrosan megyek hozzá s megnézem.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2009. december 15., kedd 1:25

Sziasztok!

Sikerült megtalálnom az oldalt. itt a link: http://www.turbo-product.com/
Ezen az oldalon gyártmányonként megnézhető, hogy milyen típusú turbóval szerelték őket. szerepel az évjárat, a motor típusa, köbcentije, lóerő, és a turbó típusa. remélem találtok benne valami hísznos infót esetlegesen a párosítással kapcsolatban. a k27-es turbót azért is kérdeztem mert neten volt fent új 50-60 ezerért. Bogaras, ha esetleg valami infót tudnál szerezni arról a rába turbós trakiról, megköszönném, esetleg le is fényképezhetnéd ha megoldható, hogy hogyan van megoldva. meg, hogy a motor bele maradt e az eredeti.

Üdv: Feri
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 15., kedd 18:51

Szia Mancs!
Javaslom neked a TKP 7 es mtz turbót, de ha visszaolvasol, akkor megtudhatsz róla ezt-azt!
Én most csinálok a traktorra 1 plusz olajhűtőt meg 1 intercoolert.
Nagyon jó főtengely kell a folyamatos terheléshez.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 17., csütörtök 1:53

Üdv Mancs!

A K27 turbót nem próbáltuk mivel az nagyobb motoron van (10.300ccm), egy próbát megér !
Én is a TKP7-est ajánlanám, nálam bevált és elég komoly nyomást tud!

A kombiturbó egy nyomáskiegyenlítő szívórendszer, az a szerepe hogy minden henger egyenletes nyomást kapjon, a Rábán használták de más motorokon még nem láttam!

Jani a traktorokon vizes intercoolert használnak, a Rábának van ilyen nézz utána!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: mancs30 » 2009. december 17., csütörtök 12:45

Sziasztok!

megnéztétek azt a linket amit küldtem? azért kacérkodom a k27-es turbóval, mert már kisebb köbcentitől is alkalmazzák.
ezen a linken meg lehet nézni az összes teherautó és traktor motort milyen turbóval van szerelve. ha jól tudom, az ifa man licensz alapján készült.
az oldalon szereplő adatok alapján a MAN pedig k26 vagy k27-es turbóval szerelte az ilyen méretű motorjait. http://www.turbo-product.com/MAN/
de a többi gyártónál is rakják ifa méretű vagy kisebb motorokra. az oldal angolul van. szerintem érdemes megnézni. nem tudom kell e, egy kis magyarítási segédlet az oldahoz.
by vehicles=járművek szerint, by turbochargers=turbófeltöltők szerint lehet csoprtosítani. kiválasztod a típust és utána kilistázza egy táblázatba amit talált.
turbocharger=turbó márkája, mark=jármű típusa, year=évjárat, engine=motor típusa(zárójelben alatta a köbcenti), hp=lóerő, family turbo=turbó típusa
én ennek a segítségével próbáltam eldönteni a turbó típusát.
a kombiturbós dolgot azért kérdeztem, mert a trakin több hely van variálni, nem e lehetne szerkeszteni rá.
Imre itt találsz képeket és némi leírást a rábáról:http://dutra-raba-traktorok.freeweb.hu/fomenu_elemei/raba/raba_250/raba_250.html
találtam még két érdekes dolgot másik fórumon. bemásolom ide:(http://www.agroline.hu/forum/fortschrit ... nok?page=7)
1.:Sziasztok.

Nemrég bukkantam erre az oldalra,és mivel nekem is van egy 16osom,meg ráadásul nem gyári motorral,gondoltam irok rola pár sort.
80 hektáron gazdálkodom,egy kis odafigyeléssel böven elég ez a gép is.Gyárilag V8as ifa dübörgött benne,jo volt amig a hajtokarok össze nem keveredtek...Hamar vettünk bele egy másikat,35 ha után még azon a nyáron ismét A2-es hajtokar eltört.
Fogyasztásrol nem is beszélve,ami katasztrofa ezeknél a gépeknél.Nagy táblában 20-25liter,gyakori vonulással akár a 40litert is sikerült elérni. Nagynehezen megszületett bele egy házilag beletákolt motor,ami nem más mint egy 4hengeres ifa,rába D10-es turboval kicsit felspanolva.Eddig 5 szezont ment,most vettem ki,kap új hüvelyt,dugot. Fogyasztás árpában,buzában 11-12,tritiben,illetve rozsban még rájön plussz egy liter.A turbo alacsony nyomáson dolgozik,mivel erre a kis hengerürtartalomra nagy a rába turbo,de terhelten eléri az 5-6tizedes nyomást.A motor csak gázadásnál füstöl valamellyest,mert az adagolo nem szabályzott.Eddig még egyszer sem lehetett teljesítmény hiányt érezni,tökéletesen kiszolgálja a gépet.

jo az oldal,láttam pár jo hozzászolást.

2.:Időközben könyvtárban rátaláltam egy könyvre, amiben a szerző laboratóriumi méréseket végzett próbapadon (fékpadon) lévő szívó Rába motoron, majd ugyanezeket megismételve úgy, hogy felszerelte turbóval. Az eredmények igazolják azt amit eddig csak gondoltam: pl. a turbós motor hőterhelése alatta marad a szívóénak. Többet nem is szeretnék erről mondani, mert B.harcos kolléga majd aztmondja hogy túl szakirodalmas amit írok , pedig a szerző bemutatta azt is hogyan valósította meg a kísérleti motorban a belső alkatrészek (dugattyútető, hengerfal, szelepek) hőmérsékletének mérését.

bocsi, ha kicsit hosszúra sikeredett. sajna a könyv címét nem adták meg.

üdv: Feri
mancs30
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009. december 4., péntek 20:14

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 17., csütörtök 18:45

Mivel nem próbáltam K27-es turbóval nem tudok semmit mondani róla, de nem mindegy hogy 4 vagy 6 hengeres motoron van!
Az enyém tgk és nem 2200-as fordulaton megy egész nap, ezért van rajta kisebb turbó. Nálam a nyomás már 1000 fordulaton is kb 0.4 bár és 1800-2000-ig forgatom !

Furcsa hogy a 4.600 ccm írja K16-al is meg K26-al is!
A 18.300 ccm K28 míg a 12.000 ccm K36! Látni kéne hogy miben különböznek egymástól a turbók!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 17., csütörtök 20:27

Turbónál mindig a teljesítményt kell figyelembe venni, nem a hengerűrtartalmat!!!!!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 17., csütörtök 20:54

4.600 ccm 155 le K26
4.600 ccm 156 le K16
Mindegy mit veszek figyelembe! Talán a fordulatszámot és a hengerszámot is tudni kéne !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 17., csütörtök 23:24

nagy imre írta:4.600 ccm 155 le K26
4.600 ccm 156 le K16
Mindegy mit veszek figyelembe! Talán a fordulatszámot és a hengerszámot is tudni kéne !

A kisebb turbó kisebb fordulatól hatásos, a nagyobbal jobb az emap/imap aránya a motornak.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. december 20., vasárnap 2:36

Ebből semmi nem derül ki, melyik jobb vagy rosszabb. Én kitartok a TKP7es mellett, mivel nem állandó 2200-as fordulaton használom ! Állandó fordulatszámnál mint pl egy kombájn nagyobb turbóval is jól működhet, de szerintem a K27 nagy az Ifára akkor inkább egy Zetor cristál turbót javasolnék az (kb 6800 ccm), a 0,5 ös értéket biztos tudja!

Mancs, ha jól vettem ki az írásodból akkor neked van Rábád is! Van pár elfekvő alkatrészem !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. december 25., péntek 21:05

KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDENKINEK
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. december 26., szombat 17:28

Boldog karácsonyt!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

Re: IFA - triál gép építés

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. december 26., szombat 17:58

Kellemes ünnepeket kívánunk miis, az alábbi kis videóval :D

http://www.youtube.com/watch?v=fR7g5vgEUVw
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron